Rare soort smetvrees...vlekkenvrees!!

25-04-2014 21:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-forummers,

Ik heb denk ik een hele rare soort smetvrees...een 'normaal' iemand met smetvrees wast 20 keer z'n handen of vouwt de was 40 keer opnieuw op. Ik heb dit helemaal niet, ik heb wel heel erg moeite met vlekken, vooral in bedden. Ik vind vooral hotelbedden met vlekken heel erg vies. Wat ik eerst probeer te doen is de vlek er uit wassen, maar vaak lukt dit niet omdat het al oude vlekken zijn. Vooral bloedvlekken vind ik heel erg vies...(niet alleen in hotelbedden, maar ook in die van mezelf).

Het helpt me ook niet om handdoeken er over te leggen en daar dan op te slapen. Ik 'voel' en weet dan nog steeds dat die vlek daar zit. Ik lig nog steeds op een bed met een vlek dan en ook al zitten er dan een paar lagen handdoek tussen, ik lig er nog steeds op voor m'n gevoel.

Ik ga vaak zo ver dat ik vlekken die er niet uit willen, er maar uit knip. Zelfs in hotelbedden doe ik dit en ook in m'n eigen dekbedden. Jullie snappen wel dat mijn vriend hier alles behalve blij mee is. Ik heb liever een gat dan een vlek, hoe raar dit ook mag klinken. Ik kan er gewoon niet tegen als er een vieze (bloed)vlek of een andere vlek in zit.

Moet ik in therapie? Ik snap dat jullie dit heel raar vinden, maar ik kan het echt niet laten.

NB vieze badkamers enzo in hotels maakt me dan weer niet zo uit, het is echt vooral het bed.
Gaat het dan enkel om vlekken in beddengoed, of ook in kleding? Ik zou namelijk zeggen als je echt last hebt van een vorm van ocs, je geen onderscheid maakt tussen de 'locatie' van de vlek..
this too shall pass..
Een gat? Koop dan gewoon een nieuw laken.

En als er een vlek in een hotel bed zit dan vraag je daar om een nieuw laken.

Zo simpel kan het zijn.

Verder vind ik het niet echt extreem (behalve het knippen dan)
Ha kom dan maar niet bij mij logeren. Heb inmiddels geen beddengoed zónder bloedvlekken meer over (thx to skin picking)..
quote:russischezee-egel schreef op 25 april 2014 @ 21:21:

Beste Viva-forummers,

.... Ik vind vooral hotelbedden met vlekken heel erg vies. Wat ik eerst probeer te doen is de vlek er uit wassen, maar vaak lukt dit niet omdat het al oude vlekken zijn. Vooral bloedvlekken vind ik heel erg vies...(niet alleen in hotelbedden, maar ook in die van mezelf).

Het helpt me ook niet om handdoeken er over te leggen en daar dan op te slapen. Ik 'voel' en weet dan nog steeds dat die vlek daar zit. Ik lig nog steeds op een bed met een vlek dan en ook al zitten er dan een paar lagen handdoek tussen, ik lig er nog steeds op voor m'n gevoel.

Ik ga vaak zo ver dat ik vlekken die er niet uit willen, er maar uit knip. Zelfs in hotelbedden doe ik dit en ook in m'n eigen dekbedden. Jullie snappen wel dat mijn vriend hier alles behalve blij mee is. Ik heb liever een gat dan een vlek, hoe raar dit ook mag klinken. Ik kan er gewoon niet tegen als er een vieze (bloed)vlek of een andere vlek in zit.

Moet ik in therapie? Ik snap dat jullie dit heel raar vinden, maar ik kan het echt niet laten.

NB vieze badkamers enzo in hotels maakt me dan weer niet zo uit, het is echt vooral het bed.

Hoe reageert een hotel hierop?

Ofschoon ik zelf nogal smetvrezerig ben aangelegd (vind het bijv vreselijk om deurklinken aan te raken in openbare gelegenheden en gruwel van boodschappen doen, waar alles is aangeraakt door mensen van wie je niet weet of ze na toiletbezoek hun handen hebben gewassen) kan ik me hierbij niets voorstellen. Ik geloof eigenlijk dus niet wat jij zegt.
Vind het wel meevallen eigenlijk. Is toch ook ranzig vlekken in je lakens! Lakens horen egaal en spierwit vind ik.
Ik 'weet' ook altijd waar er een vlek zit. Ik was dan mijn lakens. In een hotel kijk ik ook altijd mijn lakens na. Heb eens in Ierland boven een pub geslapen en heb mijn gewone kleren aangehouden, zo vies vond ik het (oh, vandaar dat het zo goedkoop was!).

Het knippen vind ik wel te ver gaan en ik zou er een andere oplossing voor bedenken.
quote:Siouxx schreef op 25 april 2014 @ 22:17:

Vind het wel meevallen eigenlijk. Is toch ook ranzig vlekken in je lakens! Lakens horen egaal en spierwit vind ik.

Een beetje hotel wast alles behoorlijk (iig heel heet) en schrijft gore lakens/hoezen af. Die willen het risico niet lopen op een slechte reputatie.

In een cheapo hotel kan ik me het nog voorstellen maar daar zou ik sowieso niet logeren wegens o.a.vies linnengoed en vieze badkamers. Het is een keuze die je daarin zelf maakt.
Iedere gek heeft zijn gebrek, toch?

Zolang het niet je leven beheerst zie ik het probleem niet (behalve het gaten knippen, koop dan gewoon een nieuwe).
Daarom geloof ik het niet, Bootje. Je gaat toch niet in andermans bezittingen gaten knippen.
quote:scriptum schreef op 25 april 2014 @ 22:27:

Daarom geloof ik het niet, Bootje. Je gaat toch niet in andermans bezittingen gaten knippen.Nee, dat doe je inderdaad niet. Maar als dit soort angst- en dwangdingen te erg worden gaan mensen meestal vermijden en dat doet TO niet. Dat is wel interessant.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 april 2014 @ 22:30:

[...]

Nee, dat doe je inderdaad niet. Maar als dit soort angst- en dwangdingen te erg worden gaan mensen meestal vermijden en dat doet TO niet. Dat is wel interessant.Precies, als je dat soort angsten hebt ga je niet elders logeren waar je geen controle hebt over de hygiëne.
Of je neemt je eigen lakens mee naar een hotel.

Tip; zwarte lakens, zie je het niet zo snel.
Ik heb toch in heel wat hotels geslapen maar ik heb echt nog nooit vlekken gezien op het beddengoed, hooguit een paar brandgaten in een sprei maar een sprei mik ik er meteen af, die worden niet vaak gewassen.
verba volant, scripta manent.
Ik kan niet zo uitgebreid reageren want op mn telefoon nu typt het echt niet handig. Ik weet ook niet of het echt een fobie is of dwang of dat ik me gewoon aanstel. Ik slaap ook weleens op een luchtbed. Ik Heb op vakantie in Spanje weleens zon goedkoop opblaasluchtbed gekocht voor in het zwembad en heb daarop geslapen toen er echt gele kringen in het matras en de dekens zaten. Ik Heb nog nooit een reactie gehad van een hotel eigenlijk...waren vaak maar kleine gaatjes dus misschien viel het de schoonmaaksters niet op...of het interesseerde hen niet.
En als je vlekken in je eigen lakens hebt? Knip je die er dan ook uit als ze er in de was niet uitgaan?
verba volant, scripta manent.
In andermans spul knippen is gewoon asociaal gedrag, dat heeft niks met dwang of fobie te maken.
kringen in matras? Hoor je dat te controleren als je in een hotelkamer komt?

Kan me niet voorstellen dat iemand dat doet, maar mijn voorstellingsvermogen is te laag dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Elk zichzelf respecterend hotel heeft van die vochtontdringbare hoeslakens (ben ff de naam kwijt) want anders zou je elke kwijl- sperma- en plasvlek zien. Dus....in een goed hotel zie, ruik en merk je niets van voorgaande gasten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven