Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan! Zojuist een positieve test in handen! Wel een heel licht streepje , maar ik zit pas 12/13 dagen na mijn ei maar ben wel al 2/3 dagen overtijd. Helemaal happy!! Ik zie al 1 bekende, hallo smileyface!!

Ik ben 29dec uitgerekend dus het kan kerst/oudjaar of nieuwjaarskind worden. Dit jaar gaan het hele bijzondere feestdagen worden! Ik wacht nog even met de vk bellen, volgende week denk ik.
*poef*
Hoiii!

Hier ook zwanger!

Waarschijnlijk uitgerekend tussen kerst en oud en nieuw?

Vandaag een test gedaan, daarop stond 2 tot 3 weken zwanger... dus dat is 4 tot 5 weken..

Ik schrijf dus graag mee!!
Appelsabje en Princess84, gefeliciteerd en welkom!

Ik begin me steeds 'zwangerder' te voelen: misselijk bij vlagen, pijnlijke borsten, onrustige dromen.. Jullie?
Welkom Princess! Leuk om hier ook samen te schrijven :-)

Appelsab, van harte gefeliciteerd!

Vandaag gebeld met de VK en wij kunnen op 10 mei langs voor de intake. Daarna kan ik een afspraak maken voor de echo, tussen 10 en 12 weken. Eind mei/begin juni dus! Voor de intake heeft de VK ook veel informatie nodig over de zwangerschappen van (schoon)moeder. Ik kan natuurlijk moeilijk nu opeens gaan vragen "hee mam, hoe zat dat bij jou?". Hoe doen jullie dat?
Hoi appelsabje, gefeliciteerd!! Ik had een paar dagen voor mijn nod hele grote pijnlijke borsten en vlagen van misselijkheid, nu soms beetje misselijk. Vannacht wel onrustig geslapen, maar dat heb ik wel vaker. Het is dat ik het weet dat ik zwanger ben.

Ja gezellig smileyface!

Ik ga trouwens echt geen 3 maanden wachten, mijn ouders en andere mensen die heel dicht bij mij staan vertel ik het over paar weken als ik bij de vk ben geweest, ik kan al vroeg een echo krijgen. Stel het gaat mis, waar ik niet van uitga, dan vind ik het fijn als zij er voor me kunnen zijn.
Smiley_Face, wat raar dat de vk over die zwangerschappen wil weten. De praktijk waar ik zat heeft daar nooit naar gevraagd en ook de vk waar ik nu bij zit, heeft het daar niet over gehad (aan de telefoon dan). Mijn moeder leeft niet meer, dus ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden als ik die vraag zou krijgen.

Qua klachten valt het bij mij nog wel mee, maar ik ben pas 5 weken onderweg. De vorige keren begon ik het na 6 weken pas echt te merken. Nu ben ik soms misselijk, vooral met een lege maag. Ook voel ik me soms opeens draaierig, dat ik wel vervelend.

Afspraak met de vk staat nu op 16 mei, dus nog even wachten. Voor de echo moet ik nog bellen, ik hoop in de eerste week van juni terecht te kunnen.
Hier geen kerstkindje, maar een oudejaarsbaby.. Volgens alle sites op internet ben ik op 31 december uitgerekend.

Het is voor mijn vriend en ik ook het eerste kindje. Donderdag al testen gedaan, maar steeds met een licht streepje, dus ik was er niet helemaal gerust op. Vanmorgen ook de digitale clearblue test gedaan en die bevestigde de zwangerschap. Mijn koningsdag kan niet meer stuk!
Life is better when you're laughing
Ik ben ook zwanger :D

En ik schrijf graag mee als het kan. Volgens mijn berekeningen ben ik uitgerekend op 25 december!

@ ally-white fijn he clearblue bevestigd het echt! Had ik ook hoor geniet van dit mooie nieuws!
@Justik, Gefeliciteerd. Ik was idd erg blij met clearblue test. Hij ligt nu in de kast, maar blijf er heen lopen om er op te kijken haha.
Ik ben zelf een kerstkind geworden, ongepland, na een zwangerschap van 28 weken. Ik wilde blijkbaar niet langer wachten...

Als kind vond ik het niet leuk om met kerst jarig te zijn. Familie kwam niet op bezoek omdat ze hun eigen verplichtingen hadden en klasgenootjes mochten met kerst ook niet langskomen.

Nu volwassen heeft het ook een nadeel. Elk jaar heb jij het huis vol zitten met kerst. Mijn vriend baalt daar wel wat van, dat we niet eens bij iemand anders de kerst kunnen vieren...dat wij zeg maar de drukte er van hebben...:)

Dus ik hoop dat je net voor de kerst of er net na bevalt Een voorspoedige zwangerschap allemaal toegewenst!
@justik: Van harte gefeliciteerd! En welkom bij de club :-)

@famke: tja, we kunnen weinig aan de situatie veranderen behalve leren van je tips. Het belangrijkste momenteel is dat we een gezonde baby ter wereld brengen en of het kindje nou met Sinterklaas, Kerst, O&N ter wereld komt het kindje wordt tussen de feestdagen geboren dus dat is altijd "behelpen". Ik denk dat je als ouders daar op een goede manier mee moet omgaan. Maar er zijn meerdere ouders ons voorgegaan en volgens mij lopen niet alle kinderen nu bij d'r psycholoog met hun december trauma
@smiley-face dankje wel!!!

@ famke ik ben blij dat ik zwanger ben geraakt. Het maakt mij dus ook niks uit dat ik uitgerekend ben rond de kerst. Precies van smiley-face zegt dat niet alle december kids met een trauma loopt Mijn zus is gelijk jarig met mijn opa mijn tante dag ervoor zij heeft dus nooit haar verjaardag op der eigen verjaardag gevierd. Ja wat doe je eraan niks je kan het probleem alleen maar groter maken als dat het is. Sorry
Hoi,

Wij weten ook sinds 4 dagen dat we in verwachting zijn van ons eerste kindje! De uitgerekende datum is 25 december 2014.

Wat leuk om hier te kunnen praten over onze zwangerschap, zeker nu het nog te vroeg is om het aan anderen te vertellen!

Ik voel me behoorlijk zwanger: mijn borsten voelen gezwollen en pijnlijk aan, en ik voel ook de hele tijd iets in mijn onderbuik. Niet erg genoeg om het buikpijn te noemen, dus dat zal wel het oprekken van de banden en groei van de baarmoeder zijn. Ik vind het erg spannend allemaal, en hoop dat alles goed zal gaan. We hebben ons wel voorgenomen er zo veel mogelijk van te genieten en erop te vertrouwen dat het goed gaat: dat helpt vast!

Iedereen een gezonde en fijne zwangerschap! gewenst!
Gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren!

@famke, tja hier ook blij dat ik überhaupt zwanger ben geraakt. Het was trouwens ook geen optie om na alle hormoonkuren, echo's etc de behandeling maar te staken toen we erachter kwamen dat de eventuele uitgerekende datum richting de kerst zou gaan. Vervelend dat jij geen leuke ervaringen hebt. Het is idd iets waar wij straks als ouders op een goede manier mee om moeten proberen te gaan.
Ik wil iedereen feliciteren met jullie zwangerschap. En lekker belangrijk dat je uitgerekend bent rond de feest dagen! Ik ben van mening dat je als ouder de verjaardag van je kind speciaal maakt. Dus geniet lekker van jullie zwangerschap en december wordt voor jullie gewoon extra speciaal!
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Volgens mijn eigen berekening 2e kerstdag uitgerekend ? jammer dan als dat gebeurt. Kan er nu niks meer aan veranderen. Ik hoop wel dat het tussen kerst en oud & nieuw geboren wordt of voor de kerst. We zien wel!
Mij zou het niets uitmaken als het kindje met kerst komt: zolang het maar komt en gezond is! En hoe groot is de kans nou werkelijk dat je kindje op de uitgerekende datum wordt geboren?
quote:apie01 schreef op 27 april 2014 @ 16:35:

Ik wil iedereen feliciteren met jullie zwangerschap. En lekker belangrijk dat je uitgerekend bent rond de feest dagen! Ik ben van mening dat je als ouder de verjaardag van je kind speciaal maakt. Dus geniet lekker van jullie zwangerschap en december wordt voor jullie gewoon extra speciaal!Dankje!! Blij met zo'n reactie. Ik begon me al een beetje af te vragen of de negatieve reacties exemplarisch zouden zijn voor de reacties die we straks gaan krijgen als we het echt wereldkundig gaan maken. Werd er al een beetje hormonaal van
quote:miepiestreepje schreef op 27 april 2014 @ 16:54:

[...]

Dankje!! Blij met zo'n reactie. Ik begon me al een beetje af te vragen of de negatieve reacties exemplarisch zouden zijn voor de reacties die we straks gaan krijgen als we het echt wereldkundig gaan maken. Werd er al een beetje hormonaal van

Ik kan me voorstellen dat sommige reacties een beetje koud op jullie dak komen. Het is gewoon super dat jullie zwanger zijn en je zou je niet druk moeten maken dat jullie kindjes toevallig op een feestdag geboren zouden kunnen worden. Maar hou er rekening mee dat ook als jullie het vertellen misschien een reactie kunnen krijgen van : had je niet beter een andere maand kunnen uitkiezen.

Dit zijn vooral mensen die geen benul hebben dat sommige mensen gewoon blij zijn dat ze überhaupt zwanger zijn. Dus als je er rekening mee houd dat zo'n reactie kan komen kun je nu al een gevatte opmerking terug bedenken.

Nogmaals geniet lekker van jullie december kindjes! En laat je niet gek maken
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Bedankt apie voor je felicitatie en lieve reactie!
quote:apie01 schreef op 27 april 2014 @ 17:11:

[...]

Maar hou er rekening mee dat ook als jullie het vertellen misschien een reactie kunnen krijgen van : had je niet beter een andere maand kunnen uitkiezen.

Dit zijn vooral mensen die geen benul hebben dat sommige mensen gewoon blij zijn dat ze überhaupt zwanger zijn. Dus als je er rekening mee houd dat zo'n reactie kan komen kun je nu al een gevatte opmerking terug bedenken.

Nogmaals geniet lekker van jullie december kindjes! En laat je niet gek makenThanks! En ik zal me er idd al een beetje tegen proberen te "wapenen"
Hahaha, wat een geklets joh, over die feestdagen. Ik ben een een week na mijn moeder jarig en een dag voor mijn stiefvader, wij deden altijd al die 3 verjaardagen in 1 keer vieren. Betekende extra cadeautjes, want er kwamen ook mensen die eigenlijk niet voor jou komen, maar wel wat meenemen. Ik ben de 31e uitgerekend, en ja, qua planning zou 3 dagen later beter uitkomen. Maar so what, als ik al zie hoe blij wij hier allemaal zijn, hoe gewenst onze feestdagenkindjes zijn, weet ik nu al dat wanneer ze ook geboren worden het ieder jaar als een eigen feestje gevierd zou worden. En heerlijk toch, in de meest gezellige tijd van het jaar. En eerlijk gezegd ben ik blij dat ik nu al een excuus heb voor de verplichte bezoekjes voor dit jaar.

@tantesossie, gefeliciteerd!! Ik vind die buikpijn heerlijk haha. Ik voelde vanmorgen helemaal niks, niet aan mijn buik, rug of borsten, was blij dat vanmiddag de buikpijn en rugpijn weer terug waren. Soort van bevestiging ofzo.

@apie01, thanks!! Ben het helemaal met je eens.

@miepiestreepje, gewoon genieten hoor. Aan die datum kunnen we niks doen. Onze feestdagen zullen nu altijd extra speciaal en extra feestelijk zijn. En een beter kerstcadeau is er toch niet te wensen.

Hebben jullie dat ook, dat de zwangerschap ongeveer 95% van al je gedachtes overneemt. Echt bizar, ik verander straks volgens mij in zo een mens die nergens anders over kan praten en dat vond ik bij andere vrouwen enorm irritant eigenlijk. Ben erg blij met deze uitlaatklep online. Ben ook lekker emo, vanmiddag een potje zitten janken omdat ik dacht dat ik echt geen goede moeder zou worden. Gelukkig heeft vriendlief me getroost en dit snel uit mijn hoofd gepraat.
Iedere zwangere is blij hier beetje jammer van zo opmerking. Sorry ik werd er beetje geïrrigeerd van.

@apie idd lief berichtje! En hou er idd misschien rekening mee dat ik meer van zulke opmerkingen krijg.

@ally white zooooo herkenbaar ik denk ervoor mijn gevoel alleen maar aan. Heel raar kan het niet uitleggen ik voel me ook anders. Mijn vriend zegt je straalt zoo (vraag me af of ik al die jaren een enorme chagrijn ben geweest ;D )

ooh en emo ook vriendin van me die zei alleen maar ik ben zoooo blij voor je en huppakee
Hallo, ik ben Melodie, vandaag precies 6 weken zwanger en uitgerekend op 21 december 2014. Dit wordt ons 2e kindje, we hebben 2 jaar op deze zwangerschap moeten wachten. Onze oudste dochter wordt in september 4 jaar. Als ik weer zo overtijd ga lopen als de vorige keer dan zal het kindje rond 31 december wel geboren worden...

Vandaag geen last van kwaaltjes meer, heel vreemd. Vrijdag was ik nog misselijk, gespannen , pijnlijke tepels en darmkrampjes....Ik krijg vrijdag 2 mei al een echo om te kijken of het goed zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven