Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie na zwangerschap

28-04-2014 04:07 16 berichten
Hayy,

Ik ben 8maart 2014 bevallen van een prachtige zoon!

Ik ben eindelijk van de pijn af (hectingen, ingeknipt) dat soort dingen.

Hoe zit het nou eigenlijk met anticonceptie?

Is het verstandig om een spiraal te zetten de pil ga ik zeker vergeten!!

Als ik nou seks heb hoe groot is de kans dat ik weer zwanger zal worden?
Op dit forum kun je vrijwel dagelijks lezen dat ex-zwangeren per ongeluk weer zwanger zijn wegens het achterwege laten van anticonceptie. Blijkbaar in de waan dat net bevallen zijn beschermt tegen zwangerschap ofzo. Zou anticonceptie dus maar héél serieus nemen. Laat idd 'n mirena steken als je de pil gaat vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met EN. Teveel vrouwen worden per ongeluk zwanger na een zwangerschap. Grote kans dat jij ook al je eerste eisprong hebt gehad, dus ik zou als de donder een spiraaltje laten plaatsen.
Ik was 4,5 maand na de bevalling al zwanger. Gewoon door volledige borstvoeding heen.

Wel gepland, dus bewust geen anticonceptie.
Ik heb de huisarts die op kraambezoek kwam, meteen om een recept voor de pil gevraagd, Cerazette, want ik gaf borstvoeding.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Spiraal wachten ze tegenwoordig minimaal 12 weken na de bevalling mee. Persoonlijk vond ik condooms een prima oplossing de eerste periode. Even mijn lijf de kans geven om zelf de hormoonhuishouding te regelen.
quote:gelukkigleven schreef op 28 april 2014 @ 06:30:

Ik was 4,5 maand na de bevalling al zwanger. Gewoon door volledige borstvoeding heen.

Echt volledig? Dus op verzoek, overdag niet meer dan 4 uur ertussen, 's nachts niet meer dan vijf uur en helemaal niet gekolfd?
quote:gelukkigleven schreef op 28 april 2014 @ 06:30:

Wel gepland, dus bewust geen anticonceptie.

Het is toch een fabel dat je niet vruchtbaar bent als je volledige borstvoeding geeft?

Ik heb 4 maanden volledig gevoed maar werd toch al na 5 weken ongesteld. Dan moet er toch al een eisprong zijn geweest?
quote:patsy_stone schreef op maandag 28 april 2014 08:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="gelukkigleven in "Anticonceptie na zwangerschap"" class="messagelink">gelukkigleven schreef op 28 april 2014 @ 06:30</a>:</b>

Ik was 4,5 maand na de bevalling al zwanger. <b>Gewoon door volledige borstvoeding heen.</b>

Wel gepland, dus bewust geen anticonceptie.</div></blockquote>

Het is toch een fabel dat je niet vruchtbaar bent als je volledige borstvoeding geeft?

Ik heb 4 maanden volledig gevoed maar werd toch al na 5 weken ongesteld. Dan moet er toch al een eisprong zijn geweest? Het is absoluut een fabel dat je niet zwanger kan worden als je borstvoeding geeft. Meteen na de bevalling gaat je lichaam weer door met zijn cyclus, dus je kan in principe binnen een maand weer zwanger zijn.
quote:007washere schreef op 28 april 2014 @ 09:15:

[...]

Het is absoluut een fabel dat je niet zwanger kan worden als je borstvoeding geeft. Meteen na de bevalling gaat je lichaam weer door met zijn cyclus, dus je kan in principe binnen een maand weer zwanger zijn.Er zijn nogal wat voorwaardes aan zoals ik hierboven schreef. Niet veel baby's laten na een paar weken nog zo weinig tijd tussen de voedingen. Ook het kolven van een voeding kan al zorgen voor het op gang komen van de cyclus.
als je de pil zeker vergeet lijkt een spiraaltje me een prima optie. maar volgens mij (weet het niet zeker hoor, spiraaltje kon in mijn geval niet dus heb er niet zoveel verstand van) kan je geen hormoonspiraaltje als je borstvoeding geeft, wel een koperspiraal.

je kan ook nuvaring/implantaat/prikpil overwegen. misschien je opties eens met de huisarts overleggen?! hij/zij ken je medische geschiedenis en weet wat er bij jou mogelijk is, je moet er toch heen voor een receptje.

en gefeliciteerd met je zoon!
De mirena kan gewoon met borstvoeding hoor.

Alleen bepaalde soorten anticonceptiepillen kunnen niet, alle andere soorten anticonceptie wel dus. Keuze genoeg.
quote:elninjoo schreef op 28 april 2014 @ 05:50:

Op dit forum kun je vrijwel dagelijks lezen dat ex-zwangeren per ongeluk weer zwanger zijn wegens het achterwege laten van anticonceptie. Blijkbaar in de waan dat net bevallen zijn beschermt tegen zwangerschap ofzo.

In de waan dat borstvoeding geven beschermt tegen zwangerschap is het.

Dat is inderdaad geen goede methode. Als er al teveel tijd tussen de voedingen komt kan er een eisprong plaatsvinden en die komt voor je menstruatie op gang.
Stressed is just desserts spelled backwards
Na de bevalling van mijn dochter hadden we vier maanden condooms gebruikt, daarna heb ik een koperspiraal laten plaatsen omdat ik langer borstvoeding wilde geven. Heerlijk! Geen hormonen, geen gepikker over de pil en geen baby's.
Gewoon condooms. Zoon is nu 1 en nog steeds condooms.

Hier kwam de ha ook aan huis de 2e week geloof ik.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
iedereen bedankt voor de reacties ik geef geen bv. Ik durf zelf ook nog niet echt seks te hebben. Ik ben ingeknipt en heb er nog best wel last van. Ik ben ondertussen ook al bij de huisarts geweest die heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven