Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het 'inruilen' van je nr 1 voor nr2 nooit gaat werken. Het is gewoon geen goede basis.je kan makkelijk verliefd worden, gevoelens krijgen, maar die zijn gebaseerd op een luchtbel, die elk moment kapot kan klappen. Daarbij, ben je allebei of één van beide bezig je partner te bedriegen. Zelf heb ik ook gevoelens voor mijn nr2, eerlijk is eerlijk. Dat komt ook grotendeels omdat hij mij de liefde en affectie geeft die bij nr1 al jaren ver te zoeken is. Toch voel ik met er rot over dat hij vandaag al een stuk of 20 berichtjes heeft verzonden terwijl hij met zijn nr1 op vakantie is...en we hadden afgesproken dan ff geen contact te hebben. Dubbel blijft het natuurlijk, voor mij dan.
quote:lady-aurora schreef op 28 april 2014 @ 23:17:

[...]

Mij is geadviseerd om hier niet meer te komen. Zou beter voor me zijn.... Maar het werkt geen ene fuck!

Want je hebt nog steeds jeuk int kruis en overweegt ernstig om een minnaar te zoeken?

Ga er maar fluks aan beginnen dan want je zwicht toch vroeger of later.
quote:fruitschaaltje schreef op 28 april 2014 @ 23:20:

Jullie hebben het over duidelijkheid,maar helaas werkt dat soms averechts,heb ik soms verkeerd gehandeld?

Het enige dat je "verkeerd" hebt gedaan is dat je niet goed voor jezelf hebt gezorgd. Ik neem aan dat er geen tussendoor contact is omdat hij dat niet wil/kan. Ik neem aan dat je elkaar "toevallig" ziet als hij bij machte is dat te arrangeren, dat zet jou op de constante wachtbank. En als klap op de vuurpijl verteld hij je van zijn gevoelens met de boodschap erbij dat hij nooit maar dan ook nooit voor je gaat kiezen. Grote dikke vette auw.

Jarenlang verspild aan een man die dit niet waard is.

Ga voor jezelf zorgen. Neem geen nummer 1 maar zet jezelf op 1. Word stervensgelukkig en ben op een dag blij dat je hem vaarwel hebt gezegd.
Echt roos? Maar 2%? En die verbreken echt hun nr1 relatie voor hun minnares? Is dat percentage bij minnaressen meer? Vraag me trouwens af he, zou een minnaar wel eerder voor zijn minnares kiezen als zijn vreemdgaan in zijn nr1 relatie is uitgekomen en hem de deur wordt gewezen? Als soort van vlucht of makkelijk of zo? Maar niet "uit vrije wil", of als minnares dr relatie knapt? Niet dat het dan een succes gaat worden, maar vraag me gewoon af. En zou hij in t laatste geval zn minnares dr puin laten opruimen en zich terugtrekken, van ojee... of de helpende hand bieden? En met ojee bedoel ik dat hij ms denkt dat minnares meer aan zn been gaat hangen, want niks meer te verliezen, of bang tov zijn nr1 relatie dat het bij hem ook uitkomt. Als je zonder vlinders, bubbel en roze bril kijkt is t trouwens een stuk minder leuk. Waarom zijn wij toch zo verslaafd aan onze nrs2? Ik lijk soms wel een junk. En het is niet altijd alleen maar voor die (heerlijke)wip, want bij bv mij, maar zeker bij annabel geldt dat we daarvoor niet vaak genoeg met m af (kunnen) spreken.
Seringetje, de vergelijking tussen eetlust en lust word idd heel vaak getrokken in de swingerswereld. quote:Rooss4 schreef op 28 april 2014 @ 22:48:Ja, ik vind dat best vreemd. Mijn minnaars koos ik uit op geilheid en aanbod, niet op briljante conversantie en of we een beetje leuk kinderen zouden kunnen maken samen.Waarom zou je ook? De kinderen heb je al!

Een minnaar is voor de lust.

Makkelijk met hem van gedachten wisselen door een mentale klik maakt alleen dat je het langer (jaren) met hem kunt uithouden.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:cljane schreef op 28 april 2014 @ 23:02:Dat is het hier ook een beetje, het te veel door die roze bril kijken, het verliefd zijn en tegelijk een nr1 relatie hebben die zeker niet slecht is, maar ook niet meer helemaal goed, daardoor voed ik natuurlijk ook nog meer die verliefdheid. Hoewel ik met jager zeker een schaduw relatie heb zie ik mezelf ook geen toekomst met hem op bouwen. Ik denk inderdaad dat er maar zeer weinig zijn die dat redden.Word je er ook van bewust dat die roze mist voor jouw ogen niets anders is dan een chemische reactie van jouw lijf op de mindblowing seks en geen voeten in de aarde heeft.

Houd op met het vergelijken van jouw man met jouw minnaar.

Die vergelijking is vals voor jouw man.

Met jouw minnaar heb jij een seksrelatie, lekker voor in bed.

Met jouw man heb jij een liefdesrelatie, samen de verantwoordelijkheden

voor de kinderen die jullie met liefde hebben gemaakt.

Die twee relaties zijn in de kern verschillend.

Onvergelijkbaar.

Jij zult los van het bed van jouw minnaar een keuze moeten maken.

Wil jij nog samen met jouw man de schouders onder jullie verantwoordelijkheden zetten of niet?
quote:missindependent81 schreef op 29 april 2014 @ 00:07:Zelf heb ik ook gevoelens voor mijn nr2, eerlijk is eerlijk. Dat komt ook grotendeels omdat hij mij de liefde en affectie geeft die bij nr1 al jaren ver te zoeken is. Toch voel ik met er rot over dat hij vandaag al een stuk of 20 berichtjes heeft verzonden terwijl hij met zijn nr1 op vakantie is...en we hadden afgesproken dan ff geen contact te hebben. Dubbel blijft het natuurlijk, voor mij dan.Dat jij wat meer aan jouw minnaar hangt is ook wel begrijpelijk.

Jij bent positieve aandacht tekort gekomen bij jouw man.

Natuurlijk zijn 20 berichtjes van een andere man dan een 'pleister op jouw wond'.

Alleen elk moment dat jouw minnaar met zijn hoofd in zijn mobiel zit

is hij met zijn aandacht niet bij zijn vrouw op vakantie.

Probeer minder afhankelijk te worden van zijn aandacht

door jezelf met meer aandacht te verzorgen.

Ook al ligt bij jouw thuis de aandacht constant bij jouw man

en hoe zwaarmoedig zijn leven is jij bent die zelfzorg wèl waard.

Geef die zorg aan jezelf.

Neem tijd voor jezelf.

(Gebruik jouw verstand, laat jouw kinderen niet alleen achter bij hun vader

en regel een 'gastouder' voor jezelf anders kom jij nog niet aan ontspannen toe)

Ga ontspannen in de sauna of salon oid.

Een garderobe aanschaffen waarin jij je thuis en vrouw voelt.

Doe jezelf een kapsel en cosmetica cadeau die jou flatteert etc.

Zorg zelf dat jij lekker in jouw vel zit.

"Mijn" vrouwen (echtgenote en minnares) vonden het heerlijk

om zichzelf te verzorgen en dan samen op stap te gaan.

Flirten tot ze erbij neer vielen en niemand die mee naar huis mocht.

Spelen met hun vrouwelijkheid.

De loeders.
Ik probeer me er ook goed bewust van te worden hl. Vergelijken doe ik niet in heel veel dingen, dat is ook oneerlijk naar man. En ik probeer ook mijn nr2 minaars relatie los te zien van de twijfel in mijn nr1 relatie. Ik wil geen keuze maken gebasseerd op mijn jager.

jager heeft overigens besloten hard to get te gaan spelen. Zal dus heel erg hard proberen dit spelletje mee te spelen.
quote:lotje_42 schreef op 29 april 2014 @ 03:31: Vraag me trouwens af he, zou een minnaar wel eerder voor zijn minnares kiezen als zijn vreemdgaan in zijn nr1 relatie is uitgekomen en hem de deur wordt gewezen?Alleen dan staat een minnaar bij de minnares op de stoep idd.

Als haar huwelijk klapt laat hij zijn huwelijk niet klappen voor een leven met haar.

Het moet bij hem thuis wel heel zwaar klote lopen voordat hij overweegt dat te doen.
Maar hoe vaak klapt zijn huwelijk als hij betrapt wordt? In mijn ervaring toch niet zo snel hoor...
Zelden Dymo.

Zijn huwelijk klapt alleen als zijn vrouw dat persé wil.

In het hele minnespel is het de vrouw van de minnaar die alle macht heeft.
Precies. En dan blijkt maar weer wat voor watje t eigenlijk is

Jane, jager laat niets van zich horen of zo? En dan moet jij achter hem aan gaan zitten? Ik zou ervoor passen, rare spelletjes...
Minnaars spelen de softie bij hun vrouw en

de klootzak bij hun minnares Dymo.

Dat houd ze in balans.
Jane, wat doet jager dan?

En Lotje: eens! Zonder vlinders en roze wolk zou ik dit hele gebeuren gewoon afkappen. Een minnaar alleen voor de seks, niks aan ;)

Hoeveel procent van de getrouwde vrouwen gaat voor een minnaar weg bij hun man? Ik vermoed zomaar meer dan 2%. Ik ken overigens 2 stellen die uit een minnaarsrelatie zijn ontstaan en waar het heel goed mee gaat. Dus het kan zeker wel.
Annabel, als een man zijn vrouw wil inruilen voor een nieuwe liefde doet hij dat heel snel nadat hij die nieuwe vrouw heeft leren kennen.

Niet na lange tijd affaire in elk geval.

Als ik jou goed begrijp heb jij jouw buitenlander juist voor het dagdromen.

Als jij met hem app't kun jij even wegdromen bij een man die zo ver weg woont

dat hij onbereikbaar is om een echte praktische relatie mee op te bouwen.

Jij doet mij denken aan een tienermeisje met een poster van haar idool boven haar bed.
quote:highlander schreef op 29 april 2014 @ 09:01:

Jij doet mij denken aan een tienermeisje met een poster van haar idool boven haar bed.

Dat hebben we allemaal wel een beetje denk ik.

En HL ik ben blij dat ik de klootzak heb dan
Haha, een tienermeisje met een idool, dat is grappig. Het dagdromen klopt. Hij is mijn ontsnapping uit de werkelijkheid. Heerlijk.. Maar een naïef meisje ben ik absoluut niet. Als je me zou kennen en zou weten hoe ik leef, wat voor werk ik doe etc, dan zou je dat echt niet denken
Annabel, heb ik jou naïef genoemd dan?

Jij hebt jouw minnaar om jezelf ook (weer) een bakvis te weten.

Kennelijk heb jij die puberdromen nodig

naast alle volwassen verantwoordelijkheden die jij in het echte leven draagt.
Nee, maar naïef associeer ik met tienermeisje.

Wat je verder zegt klopt overigens behoorlijk. In het dagelijks leven heb ik zoveel verantwoordelijkheden, moet ik zo volwassen zijn, dat het heerlijk is om met behulp van een veilige minnaar op afstand even weg te dromen over een geheel ander leven.
quote:Rooss4 schreef op 28 april 2014 @ 22:48:

Ja, ik vind dat best vreemd. Mijn minnaars koos ik uit op geilheid en aanbod, niet op briljante conversantie en of we een beetje leuk kinderen zouden kunnen maken samen. Als we konden lachen, knuffelen en converseren was dat mooi meegenomen. Ik heb ze laatste sort of geteld, mijn mannen. Ik zal niet uit de school klappen maar het zijn er veel, heel veel.

En ik denk dat er pak 'm beet 2 keer sprake is geweest van paaltjes slaan.

1x werd hij verliefd op mij en hebben we, wegens onevenwichtige verwachtingen, de relatie beëindigd.

1x leek het verdomd veel op een nr 1 relatie maar toch ook weer niet echt.

Verder is het nooit im frage geweest. Ik zie 1 en 2 als parallel, niet als kruis.

Ja hallo zeg, dat zijn toch compleet andere situaties? Jij hebt een tijd een wandelende lullen periode gehad. Was ie geil, dan kon je het erop. Maar denk terug aan die begintijd, het net bddn-ende Roosje. Daar zitten de meeste minnaressen van nu. En zoals je zelf al schreef, toen waren er bij jou ook paaltjes. Zo heel vreemd is dat niet. Niet dat het dan meteen een wet is, want ik heb er ook nooit aan gedaan. En ik heb toch echt wel iets meer dan alleen maar geil-dus-ik-kan-het. Anouk, ik ben net zo goed ongeschikt. Ik knap af op alleen maar geil moeten zijn. Ik kan dat niet. Ik moet kunnen lachen en het liefst ook nog een beetje kunnen sneren. Anders vind ik iemand niet leuk genoeg om het er op te kunnen. Ieder z'n ding.

2 die bij elkaar zijn? Ik kan me er maar 1 herinneren? Of is K ook nog steeds met z'n minnares? Anyway, het lijkt mij een vrij kansloze missie om daar op te hopen. De percentages lijken schrikbarend laag (vraag me dan wel weer af hoe ze dat meten..).

Hey Lady, heb je er al een uitgezocht?
Annabel, jouw associaties zijn anders dan die van mij.

Ik verbind aan tienermeisje het beeld van iemand die

de hele wereld nog aan haar voeten heeft.

Zo vrij van verantwoordelijkheden dat ze nog alle kanten op kan fladderen.

Zolang jij kunt onderscheiden waar de grens ligt

tussen puberdroom en volwassen werkelijkheid

houd jij jezelf en bovenal jouw kinderen veilig.

Mijn vrouw zette in al haar afwegingen ons gezin op één.

Ik betrap mezelf erop dat ik dat ook altijd heb gedaan en nog steeds doe.

Onze kinderen hoeven niet het slachtoffer te worden

van onze verluste of verliefde gevoelens.
quote:dymo9 schreef op 29 april 2014 @ 07:26:

Maar hoe vaak klapt zijn huwelijk als hij betrapt wordt? In mijn ervaring toch niet zo snel hoor...Dymo, dus het is niet zo dat mannen niet betrapt worden, maar dat hun vrouwen gewoon ondanks dat bij hen blijven??
Jane, what's up? Playing hard to get? Hoezo dat?
quote:highlander schreef op 29 april 2014 @ 09:01:

Annabel, als een man zijn vrouw wil inruilen voor een nieuwe liefde doet hij dat heel snel nadat hij die nieuwe vrouw heeft leren kennen.

Niet na lange tijd affaire in elk Maar dat kan hij alleen als zijn minnares of vrij is, of haar huwelijk voor hem wil opgeven. Gebeurt dat dan idd vaker dan andersom? Zijn mannen dan softer dan vrouwen of zo.
Carolien Roodvoets schrijft daarover heel helder in haar boek De duivelsdriehoek. Er melden zich bij de therapeute ook regelmatig voormalige minnaars/minnaressen die nu een legale relatie met elkaar hebben en dat kent nogal wat valkuilen en houdt bijna nooit stand, aldus Roodvoets.

Zeer interessant boek om te lezen als je er middenin zit! Ook voor mij als de bedrogen partij destijds zeer verhelderend om te lezen. De minnaar, minnares en de bedrogen partij komen uitgebreid aan bod, motieven worden beschreven en vooral hoe die duivelsdriehoek zich verhoudt en de boel feitelijk in balans houdt. Als er 1 partij afvalt, valt het meestal allemaal helemaal uit elkaar (bom die ontploft waarna het alle kanten op kan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven