Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Lotje, in mijn geval was het zo dat mijn ex naar haar ging nadat ik hem eruit gezet had. Ik was er een dag eerder achtergekomen. Terwijl ze al heel lang een affaire hadden, hij heeft nooit uit zichzelf voor haar gekozen. Hij kon toen niet anders dan naar haar gaan, want bij mij was hij niet meer welkom. Na een jaar was de relatie over. Even voor jouw beeldvorming.
Had hij direct voor haar gekozen, dan had het misschien nog stand kunnen houden. Nu was het gewoon kansloos in mijn ogen.
Ik ken een geval waarbij de vrouw de man bedroog en zij koos direct (na paar weken!!) voor die ander. Meteen de scheiding in gang gezet. Zij zijn inderdaad alweer jaren helemaal happy. Dus lijkt mij dat het op die manier veel meer kans van slagen heeft als je doorgaat. Maar volgens mij zetten vrouwen zo'n stap sneller als een man.
quote:Lookolook schreef op 29 april 2014 @ 09:42:

[...]

Ja hallo zeg, dat zijn toch compleet andere situaties? Jij hebt een tijd een wandelende lullen periode gehad. Was ie geil, dan kon je het erop. Maar denk terug aan die begintijd, het net bddn-ende Roosje.

Dat is precies de periode waar ik aan denk en de periode waar ik het over heb. Ik was gek met mijn minnaars maar heb ze niet als potentiële nummers 1 gezien, nooit. Mijn eerste minnaar niet en mijn leukste minnaar ook niet. Ik heb beslist palen geslagen maar dat had niks met over een toekomst mijmeren te maken. Ik was gewoon een ontzettend jaloers ding dat als de dood was dat een andere vrouw leuker zou zijn dan ik. Maar die palen komen bij een ander tuincentrum vandaan

Lotje, hoe het precies zit weet ik natuurlijk niet. Ik weet niet wat een man doet als het uitkomt en hoe hij zijn minnares dan gaat behandelen. Het zal enorm afhankelijk zijn van de 1 relatie, de 2 relatie en alle andere factoren.

Wat ik hier lees is dat de vrouwen met een aardige nr 1 relatie nog wel bereid zijn te vechten voor hun huwelijk.

Vrouwen met een slechte nr 1 relatie zien hun minnaar als vlucht, als reddingsboei, als held die ze uit hun klote relatie komt tillen. Wellicht werkt dat met minnaars ook zo.

Dat laatste heb ik ervaren maar ik wist dat toen niet. Dat viel veel later pas op zijn plek.
Alle reacties Link kopieren
quote:lotje_42 schreef op 29 april 2014 @ 10:08: dus het is niet zo dat mannen niet betrapt worden, maar dat hun vrouwen gewoon ondanks dat bij hen blijven?? Ja

Kijk maar naar Heidi en haar minnaar.

Zijn vrouw, zijn minnares en hij zitten al ruim 6 jaar

allemaal bij elkaar op de lip in hetzelfde kleine alpendorp.

Zijn vrouw moet wel heel achterlijk zijn om niets door te hebben.

Dat zij echt niets weet van zijn affaire lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

Zolang zijn vrouw niet hard geconfronteerd word met zijn affaire,

zij geen last heeft van het bestaan van zijn minnares

doet zij alsof er geen vuiltje aan de lucht is en

blijft zij gewoon hun gezin in stand houden.

Hij heeft zijn affaire dankzij zijn vrouw.

Nu hij onder het oog van het hele dorp "de reddende engel" speelt

in de nieuw te openen kroeg van zijn minnares

kan zijn vrouw niet langer haar ogen sluiten.

Zeer benieuwd wat zijn vrouw gaat doen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:Lookolook schreef op 29 april 2014 @ 09:42:

[...]

2 die bij elkaar zijn? Ik kan me er maar 1 herinneren? Of is K ook nog steeds met z'n minnares? Anyway, het lijkt mij een vrij kansloze missie om daar op te hopen. De percentages lijken schrikbarend laag

O 3 dan! Nee, die telt niet mee, die ging toen al niet meer vreemd.

Ik bedoel van de schrijfsters hier. Voor zover ik weet hebben 2 dames het gered met hun minnaars.

En hoe ze dat meten? Werkelijk geen idee!
quote:Rooss4 schreef op 29 april 2014 @ 10:22:

[...]

Dat is precies de periode waar ik aan denk en de periode waar ik het over heb. Ik was gek met mijn minnaars maar heb ze niet als potentiële nummers 1 gezien, nooit. Mijn eerste minnaar niet en mijn leukste minnaar ook niet. Ik heb beslist palen geslagen maar dat had niks met over een toekomst mijmeren te maken. Ik was gewoon een ontzettend jaloers ding dat als de dood was dat een andere vrouw leuker zou zijn dan ik. Maar die palen komen bij een ander tuincentrum vandaan .Jij speelde liever relatietje dan dat je er over fantaseerde bedoel je?
Dit klinkt enorm als die duivelsdriehoek, Highlander. Verhaal van Heidi bedoel ik. Zij hebben elkaar nodig om de boel in stand te houden. Zeer interessant mechanisme vind ik het. Zodra zijn vrouw niet meer "meedoet", zal dat ook (enorme) consequenties hebben voor de minnaarrelatie van Heidi en Guus.
Iemand binnen mijn familiekring gaat scheiden en hield er al een tijdje een minnaar op na. Ik vind dat erg moeilijk, en kwalijk. Hij is nog niet gescheiden..ben zeer benieuwd waar dit eindigt. Geef het weinig kans dat hij daadwerkelijk weggaat bij zijn vrouw. De man weet trouwens van niks. Als dit uitkomt zijn de rapen gaar, want deze vrouw wil alles behalve een vechtscheiding.
quote:lotje_42 schreef op 29 april 2014 @ 10:08:

[...]

Dymo, dus het is niet zo dat mannen niet betrapt worden, maar dat hun vrouwen gewoon ondanks dat bij hen blijven??

Nja, ze worden niet allemaal betrapt natuurlijk, maar degene die betrapt worden, krijgen volgens mij best wel vaak een nieuwe kans van hun vrouw. Zijn maar weinig vrouwen die net als Julus hun vent direct de deur wijzen. En dat heeft naast liefde ook erg te maken met geld, omstandigheden, afhankelijkheid, etc. Ook vreemdgaande vrouwen zullen om die redenen niet snel hun nr1 aan de kant zetten.

Maar nu generaliseer ik wel heel erg.
Jager doet vaag over een afspraak. Vroeg hem wanneer we weer af zouden spreken. Antwoord, ik zal er over na denken wat we wanneer gaan doen. Hard to get dus, is nog nooit voor gekomen dat hij dat deed. Komt nu misschien ook omdat het weekend nog maar net geleden is, maar omdat ik het behoorlijk druk heb wil ik wel graag weten wanneer we eventueel weer af kunnen spreken. Reageren op apps doet hij wel gewoon hoor. Maar zit nu wel te bedenken hoe ik even verder zal reageren. Heb hem gisteren natuurlijk wel even verteld dat hij een eikel is
Kan het zijn dat zijn vrouw vermoedens krijgt Jane? Hij moet daar natuurlijk ook telkens een smoes verzinnen. En hij wil jou tevreden houden, dus natuurlijk blijft hij appen.
Dymo, geloof ik ook. Ik ben nogal onafhankelijk, en zou het nooit aan mezelf hebben kunnen verkopen als ik hem gewoon had laten blijven. Niet na zulk lang hoogverraad. Bovendien vond ik dat hij maar lekker in de shit mocht gaan zitten. Ik wist dat het daar niet echt leuk zou gaan worden, iets wat hij ook gewoon toegaf aan mij. Hij wilde niet naar haar, maar het was makkelijk. Niet mijn probleem, vond ik. Hij moest ervaren welke puinhoop hij had aangericht en ik kon mijn eigen puin gaan ruimen. Lukte prima!
quote:Julus schreef op 29 april 2014 @ 10:45:

Kan het zijn dat zijn vrouw vermoedens krijgt Jane? Hij moet daar natuurlijk ook telkens een smoes verzinnen. En hij wil jou tevreden houden, dus natuurlijk blijft hij appen.Haha, jager is vrijgezel dus nee, dat kan niet.
Misschien voelt hij zich geclaimd omdat je vlak na de ene afspraak de volgende wilt vastleggen? Hij klinkt nogal als een vrije man.
Ah ok, wist ik niet.

Of hij heeft iemand leren kennen? Kan van alles zijn. Of het nieuwtje is ervan af. Kan ook nog zijn dat hij aanvoelt dat jij hem erg graag (vaak) ziet en dat dat hem benauwt. Of hij voorziet problemen en neemt afstand. Ik zou het gewoon vragen.
Jager zijn singalen zijn ook wat verschillend. De vorige keer was ik nog maar net thuis toen ik een heel lief apje kreeg dat hij heerlijke sex had gehad en helemaal happy was. Na onze slaap date heb ik niets van dat gehoord. Ik moet zegge dat ik meestal degene ben die eerst appt. Soms hoor ik een hele dag niets en dan kan ik s'avonds mijn jeukende handen niet meer in bedwang houden en ga weer appen. Denk soms wel eens dat ik dat ook eens minder moet gaan doe . Hem eens even laten zweten, maar het is zo moeilijk.
Denk dat er in beide wel iets zit dymo en julus, misschien inderdaad maar gewoon vragen.
Hij is een jager....dat betekent dat hij op je wil kunnen jagen. Jij ontneemt hem die kans door zelf telkens te appen. Ik denk echt dat je je moet bedenken dat deze man het leuk vindt zolang hij moeite moet doen voor je, en als hij het te makkelijk krijgt, is het spelletje niet leuk meer. Dat zegt tevens genoeg over zijn intentie.

Je gaat teleurgesteld worden..
Dit is namelijk gewoon egostrelend voor hem. Jij wil hem, dat weet hij. Hij haalt plezier uit het jagen. Meer is het niet ben ik bang.
Jane, jij hangt veel te veel aan de broekspijp van jouw minnaar om aandacht te vragen.

Ga de aandacht van jouw man trekken en werken aan jullie relatie.

Een jager heeft een hekel aan prooi die al uit zichzelf in de weitas springt.

Dat is een jacht van niks en als hij gevangen wilde worden

had hij wel minder belang gehecht aan zijn vrijgezelle status.
Misschien toch eens gaan lezen, dat boek. Ik heb t hier al vaker langs zien komen..

Was de minnares van jouw ex single, Julus, dat hij daar gelijk kon intrekken, binnen een dag? Dat geeft natuurlijk ook een verschil. Als 1 van de 2 vrijgezel is.

De meeste (bedrogen) echtgenotes zullen idd wel eerst alles zorgvuldig afwegen. Blijven bij hem, en in t huis, enz., en m strak gaan houden, of trots hem er uit zetten. Maar dan nog. Dan is de relatie toch ook niet meer als vroeger? Moeilijk lijkt me. Zoals gezegd, toch s dat boek gaan lezen.
Jane, ik heb dat ook met nr2. Ik wil t liefst zo snel mogelijk een nieuwe datum, al is t over 2 maanden. Vanwege t plannen thuis bij hem en bij mij, maar ook vanwege de voorpret. Die vind ik altijd al heerlijk. En hij kan vanwege zn werk makkelijker s in een hotel afspreken op korte termijn, maar ik kan dat niet ad hoc hier thuis geregeld krijgen. En ook geen zin om dan net toevallig ongesteld te zijn of zo. Maar hij zei voorheen ook wel s gekscherend... rupsjenooitgenoeg... maar dan zei ik gewoon ik heb 2 data, deze en deze, check jij ook ff de agenda thuis? En dan kreeg ik terug.. doe maar die want blabla... en hup, geregeld.
Lotje, of er kinderen zijn of niet speelt een grote rol in de afweging van bedrogen partners.

Als er geen gezamenlijke kinderen zijn is de stap naar scheiding makkelijk gezet.
Oh arme Jane, lastig hoor! Ik snap je wel hoor, ik heb ook vaak jeukende handen om weer als eerste te gaan appen. Als ik hem echt graag wil spreken dan doe ik dat ook gewoon (ik heb een hekel aan spelletjes), maar ik merk dat als ik even niks laat horen, hij altijd wel weer contact zoekt (en dat voelt stiekem toch lekkerder ).

Bedenk dat mannen toch anders zijn in de communicatie, hij heeft het waarschijnlijk minder nodig dan jij om veel contact te hebben. Daarnast was de laatste date nog maar dit weekend, deze vrije man heeft het nu nog niet zo nodig om weer wat vast te leggen. En dat hij wil kunnen jagen dat zal ook vast wel kloppen. Hij heeft een gebonden vrouw gevangen, maar nu zal hij vast wel merken dat jij veel voor hem bent gaan voelen. Misschien schrikt dat hem onbewust toch af.

Ik zou het hem vragen, duidelijkheid is wel zo lekker toch? Bereid je wel vast voor op een teleurstelling, want daar zou het natuurlijk ook op uit kunnen lopen als hij niet hetzelfde voelt als jij.

En ik ken toevallig wel een stel waarbij de vrouw single was en wat kreeg met haar getrouwde baas. Na 3 jaar vreemdgaan is hij alsnog gescheiden en nu wonen hij en zijn voormalig minnares alweer jaren gelukkig samen. Het kan dus wel. De voormalig minnares is een goede vriendin van me, en oh wat hebben we haar vaak gezegd dat hij toch niet bij zijn vrouw weg zou gaan en dat ze moest stoppen. Ze is nu heel blij dat ze niet naar ons geluisterd heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven