Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Is ook super, Twilight!

HM heeft idd sportcollectie. Ook online te bekijken.
Wat leuk een Evy topic!

Ik doe al een paar jaar soms Evy. Ben niet zo sportief, maar wil het wel graag zijn zeg maar... Dus ben weer begonnen en vanochtend les 14 gelopen. Ik ga alleen zo langzaam vind ik. Wat is jullie gemiddelde snelheid? Ik loop nu (met rennen en wandelen) 3.7 km in 30 minuten en ik weet dus niet hoe ik ooit op de 5 km in 30 minuten moet komen :(
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Welkom twilight, Sammie en Iris!

@Twilight, dat is zeker super goed! Vond je het ook leuk? En ga je nu door met Evy?

@Sammie, wat balen van je blessure, maar goed dat je weer bent begonnen. Fijn dat het nu ook weer goed gaat! Euh tja waar laat ik mijn armen, die bewegen gewoon mee, maar zorg er wel voor dat ik mijn schouders ontspan.

@Iris,goed dat je al bij les 14 bent, dat is al bijna op de helft. En snelheid is eerst niet belangrijk, maar het goed uitlopen van de les wel. Snelheid komt later wel. Ik ben ook nog steeds een slak, maar sommige hier op het forum zijn echt al heel snel vooral door veel te lopen en interval te doen.

@Moos, fijn dat les 23 goed ging, maar balen van je kramp. Nu geen last meer? En natuurlijk komt het goed met een baan, het komt altijd goed (is mijn motto). Kan mij voorstellen dat je iets zoekt voor langere tijd, dat wilde ik ook en is gelukkig gelukt.

@Chocoladeletter, succes vandaag met je les!

@Moon,wat balen dat het allemaal niet zo lekker gaat/ging, maar goed dat je wel hebt gewandeld (wow 18km) en een bezoekje aan de sportschool hebt gebracht. Wanneer ga je het lopen weer oppakken? En die conditie die heb je zo weer terug. Het valt mij tenminste altijd weer mee.

Vandaag jarig en een extra rustdag en geen tijd om te lopen. Vriendlief heeft het horloge besteld, maar er was iets fout gegaan, dus hoop dat hij morgen komt en ik hem dan gelijk kan gaan testen, zin in!

Fijne dag en veel loopplezier!
Gefeliciteerd Lexie

Fijne dag!!
Gisteravond weer naar de hardloopvereniging geweest. We hadden een andere trainer en dat was wel even wennen. Prima getraind verder, maar merk wel dat hij veel meer uitleg geeft en echt let op je houding en hoe je de oefeningen uitvoert. Was een pittige intervaltraining met heuvels erbij, dus voel mijn hamstrings nu wel (komt ook doordat ik gisteren het balkon even goed heb schoongemaakt denk ik).

@ Lexie: gefeliciteerd en een fijne dag vandaag

@ Iris: ben je meteen bij les 14 begonnen? Misschien is dat iets te snel en kun je beter bij het begin beginnen. Wat betreft je snelheid: eerst zorgen dat je de lessen uit kunt lopen en dan verder trainen met langere afstanden en intervallen en dan ga je sneller lopen.

@ Twilight: het was best warm gisteravond he. Ik heb het eigenlijk sneller te warm dan te koud met lopen.

@ Sammie: wat vervelend dat je destijds moest stoppen vanwege een blessure. Je armen ondersteunen je lopen en je romp. Het is dus belangrijk dat je armen actief meedoen en mijn trainer zegt altijd dat je ze in een hoek van 90 graden moet houden.

@ Moonlight: balen dat het even niet gaat. Je bent dus wel lekker in beweging geweest de afgelopen dagen!

@ Moos: wat vervelend dat je last had van kramp. Heb je dat wel vaker?

Vandaag een rustdag voor het lopen en ga zo naar de sportschool!
Ik wil wel evy gaan proberen ja! Helemaal omdat het nu beter ging dan verwacht.

Vriendinnen dachten dat ik meteen wel met les 10 van evy kan beginnen.

Voor de succes ervaring begin ik toch maar gewoon bij les 1. Ik denk dat in mijn eentje ook lastiger word, want nu is er niemand anders die het tempo aangeeft.

Als spierpijn morgen weg is, wil ik morgen avond les 1 proberen.

Valt me nog mee, heb nu alleen spierpijn op/aan mijn heupen.

En pfff ik vond het echt wel warm buiten!
Welkom nieuwelingen!

Hi Iris Ik loop ook helemaal nog niet snel hoor. Ik kan wel sneller maar dat houd ik dan geen 5 km vol, denk dat het toch een kwestie van opbouwen is.

En gefeliciteerd Lexie! Spannend met het horloge.

Sneeuwwitje klinkt wel leuk zo'n club. Kennelijk valt er altijd wat te leren

Ik heb net een oud lesje gelopen, om weer te proberen. Les 18, oftewel 5 - 7 - 8- 5 (als ik goed heb opgelet). Ik kreeg alleen enorme buikkramp onderweg dus ik heb t blokje van 8 gewandeld.... Maar t is een begin, zo gaat mijn conditie iig niet verder achteruit.

Vanavond overigens naar een vriend wat 2 x een half uur fietsen is dus blijf wel in beweging.
Moonlight Wat jammer van de buikkramp. Wanneer ga je weer lopen?

Vanavond les 25 (13-13-8) Ben benieuwd. Moet geloof ik ongesteld worden want heb de behoefte de voorraadkast leeg te vreten (kan mezelf gelukkig een beetje tegenhouden)
Choco, ik denk donderdag of vrijdag. Beetje rare week qua planning van mijn werk dus ik moet even kijken.

Zaterdag en zondag wandelen, dan is donderdag handiger omdat er dan dagje rust tussen zit. Laat ik dat proberen
Moonlight

Wat leuk dat jullie zo actief schrijven hier. Ik vind het inderdaad te langzaam gaan, maar als ik snel begin dan ben ik rond de 20 minuten kapot, terwijl als ik rustig aan begin, ik het prima volhou en uiteindelijk beter presteer qua afstand. Ben overigens netjes bij les 1 begonnen en doe dit nu weer ongeveer een maandje, ik vind het best lekker. Fijn te horen dat het dus eerst een kwestie is van een half uur kunnen lopen en dan opbouwen qua snelheid. Ik was een paar maanden terug (zonder Evy, op de sportschool) wel in staat om 5K aan een stuk door te joggen, maar ik was nooit echt snel. Buiten lopen is wel lekkerder vind ik.

@sneeuwitje

Een hardloopvereniging? Loop je dan individueel of moet je op elkaar wachten? Ik heb een vriendin hier die ook wogt (zo noemt ze dat, een combinatie van walking en jogging ) en zij wilt graag samen lopen, maar ik ga liever alleen.

@Lexie

Je zal het vast verteld hebben, maar wat voor een horloge heb je besteld?

Gebruiken jullie trouwens de Evy app of de podcasts?
Wat ik van de trainingen van Renate begrijp, kun je beter aan het einde wat proberen te versnellen. Bijv in je laatste loopblokje af en toe een minuutje tempo opvoeren.

Dan heb je minder snel dat je teveel energie verbruikt, je bent toch bijna klaar dan.
Ja dat is op zich wel een goed idee eigenlijk... Dat ga ik de volgende keer proberen
@Iris: ik heb gelopen met de podcasts, maar dat kwam ook omdat de app toen nog niet beschikbaar was. Mijn vriend loopt nu met de app en dat bevalt hem heel goed, want hij kan gewoon met zijn eigen muziek lopen. Dat is wel een groot voordeel van de app.

Bij de hardloopvereniging loop ik in een groepje. Er zijn 4 groepen ingedeeld op niveau. We lopen samen warm, gaan dan oefeningen doen en lopen vervolgens een interval training. Bij dat stuk loop je wel samen, maar dan loop je voor jezelf. Dus als je sneller/langzamer wilt lopen dan kan dat gewoon. Het gaat erom dat je lekker samen aan het lopen bent en iedereen werkt aan zijn eigen doelen. Voor mij heel motiverend en het heeft me echt geholpen om door de (donkere) winter heen te komen.

@ Chocoladeletter: hoe ging je les vanavond? Is het geluk om uit de voorraadkast te blijven? (ik heb daar ook altijd super veel moeite mee in die periode van de maand...)

@ Moonlight: o, dat is zo vervelend. Maar dus wel weer een lesje gelopen vandaag.

@ Twilight: ik zou eerst bij het begin van Evy beginnen, je kunt er altijd wat sneller doorheen gaan (elke week loop je namelijk 3x dezelfde les). Maar zorg dat je rustig opbouwd, zo is het risico op blessures het kleinst.

Ik ben vanochtend naar de sportschool geweest. Was de laatste keer, want heb mijn abonnement opgezegd. Wil nu het zomer wordt meer gaan lopen en ze gingen allemaal dingen veranderen die ik niet zo fijn vond.

Heb nog wel wat last van mijn benen, denk dat het komt door de training van gisteren en mijn schoonmaakwoede Morgen maar even kijken of ik ga lopen of dat ik nog een rustdag neem.
Sneeuwwitje: Kon niet helemaal uit de voorraadkast blijven, heb een aantal koekjes op (maar lang niet zoveel als voorheen) Voor ik met Evy begon had ik geen schransmoment, kan het me niet herinneren. Toen had ik schransmaanden Dus in dat opzicht zit er verbetering in.

Iris, ik doe dat ook altijd, ik loop alle blokken in een normaal tempo en het laatste blok ga ik versnellen als ik daar nog genoeg energie voor heb.

Vandaag les 25 gelopen, het is officieel: heb op mijn 33e een betere conditie dan toen ik nog op school zat Toen wandelde ik de coopertest altijd omdat ik het rennend niet vol hield (12 min) en heb vandaag 13-13-8 gelopen. Ik irriteerde me aan de wandelstukken, zat er net lekker in. Had zelfs nog puf om te versnellen in de laatste 8 min!

Nu donderdag weer!

Veel loopplezier (en sport of rustdagplezier) Ga morgen een dagje weg met de kids: Kinderboederij, speeltuin en pannekoekenhuis
Na de wedstrijd van afgelopen zondag heb ik me er nog niet toe kunnen zetten om te gaan hardlopen vandaag.

Kijken of het morgen gaat lukken.

Vanavond na het eten nog wel met de meiden en hun vriendje gewandeld. En vriendje gelijk meegenomen, want die komt tot en met maandag logeren.

@sneeuwwitje, dank je wel! Ik was ook erg verbaasd maar zeer blij met mijn tijd.

@moos, dank je wel! kijken of ik die tijd nog een keer kan halen.

@moonlight, mooie wandeling tussen de bollen. wij hebben gerend tussen de bollen

Veel plezier als je weer gaat rennen en je conditie zal best nog wel goed zijn.

@sammie, welkom! En veel plezier met Evy.

@twilight, vaak is een jasje niet nodig. je loopt je zelf behoorlijk snel warm.

Ze hebben bij de H&M een hele mooie collectie hardloopkleding.

Heb nog een paar stukken op mijn wensenlijstje staan
Never regret something that once made you smile.
@lexie, gefeliciteerd !!

En veel plezier met je kado.

@twilight, evy is wel heel gezellig hoor. En die geeft precies aan wanneer je kan hardlopen en wanneer je mag wandelen.

En er zit een goede opbouw in de lessen, zodat je ook echt goed vooruit gaat.

@Iris, welkom en veel plezier met Evy.

Uitlopen is belangrijker dan snelheid. Als je te snel begint kom je jezelf inderdaad halverwege tegen.

Ik ben vorig jaar juli begonnen met Evy om de 5K te lopen.

En momenteel train ik met Renate voor de 4EM.

Daar zitten ook interval trainingen bij, waardoor je ook sneller wordt.
Goeiemorgen allemaal, mijn 5e les heb immer klaar en netjes uitgelopen. Wat was het weer lekker!

Dank voor. De tip Sneeuwitje, ik hou m'n armen inderdaad dus in een hoek van 90 graden, lijkt me wel fijn als je iemand hebt die meekijkt. Dan weet je gelijk of je een goede looptechniek hebt.

Ik loop trouwens ook met de podcasts, heb ook de app maar weet niet of die lessen een beetje gelijk lopen. Anders is gelijk mijn schema in de war :(
Lexie, nog van harte gefeliciteerd !!! Wat fijn dat je het horloge hebt gekregen (naja bijna dan!). Zal het hardlopen alleen nog maar leuker worden.

Leuk een aantal nieuwelingen. Wordt vast vaker gezegd, maar het is verstandiger om bij les 1 te beginnen en goed je conditie en spieren op te bouwen, dan halverwege in te stromen. Anders is de kans op blessures alleen maar groter. En snelheid komt vanzelf wel, je zal zien dat je per week steeds beter wordt. Belangrijker is het idd om de les uit te lopen.

Jammer moonlight dat het hardlopen even niet zo lekker gaat. Maar 18 KM lopen is ook niet niets!

Choco wat goed dat je de rol koekjes hebt kunnen weerstaan en maar een paar koekjes hebt genomen. Dat is al een hele verbetering!

Sneeuwitje, ik weet niet of je van zwemmen houd, maar misschien is dat een leuke sport om erbij te doen nu je je sportschoolabonnement hebt opgezegd? Bij mij in de buurt gaat vanaf deze week het buitenbad weer open. Ok redelijk koud, maar als het van die warme dagen zijn is het heerlijk. En daarbij train je alle spieren van je lichaam en is de kans op blessures vrijwel nihil.

Vandaag les 24 gedaan. 1x 10 en 1x 20. Ging redelijk. Valt mij namelijk op dat als ik bv 2x 10 en 1x 12 loop ik een veel grotere afstand afleg dan 2 loopstukken. Dus ging ik op het laatst versnellen en deed ik er nog een minuutje bij:). En goed nieuws; ik heb een startbewijs voor de Marikenloop bemachtigd, jahoe!!! Ga daar de 5KM doen.

Nu een paar dagen naar Berlijn, aangezien ik daar veel zal lopen en dansen laat ik de hardloopschoenen maar thuis:). Maandag weer aan de slag.

Iedereen fijne hardloopdagen, succes!!!
Thanx voor de felicitaties! Ik zit nog op smart te wachten op mijn kado, hoop zo dat hij vandaag komt!!!

@Sneeuwwitje fijn dat je zo`n leuke en pittige training hebt gehad. Word altijd zo enthousiast als ik jouw stukjes lees over de hardloopvereniging, nu ik een andere baan heb ga ik mij denk ik ook echt aansluiten bij een loopgroep. Hoe is het met je benen? Een extra rustdag vandaag of toch lopen?

@Twilight, leuk dat je met Evy gaat lopen! En veel succes en plezier vanavond met lopen.

@Moon, wat balen dat je last van je buik kreeg, maar idd je hebt wel weer gelopen! Go Moon Go!!!

@Chocoladeletter, goed bezig!!! En wat fijn dat de les zo goed ging. Veel plezier vandaag met je dagje uit met de kinderen. Het is heeeerlijk weer!

@Iris, misschien heb ik er over heen gelezen, maar bij welke les ben je nu? Ik begin trouwens altijd veels te snel en heb op het eind dus weinig puf meer over. Moet echt leren om rustiger te beginnen en als het kan dan gaan versnellen. Als het goed is krijg ik de Garmin Forerunner 210!

@Doris en ga je vandaag lopen? Of nog een extra rustdag? En veel plezier met je logeetje!

@Sammie wat fijn dat je de les hebt uitgelopen en dat het zo lekker ging!!

@Moos, goed dat je les 24 hebt uitgelopen ondanks dat het redelijk ging en dan ook nog versnellen op het eind, goed bezig! En super dat je een startbewijs hebt voor de Marikenloop!!! Heel veel plezier in Berlijn!
Hele dag druk in huis geweest en was helemaal klaar om te gaan lopen. Pak net m'n telefoon om de muziek aan te doen begint het ineens te onweren... Het is nu ook donker in de lucht, dus blijf nu eerst maar even binnen...

Edit: het komt nu met bakken uit de lucht, dus ben heel blij dat ik nog niet buiten was!
Tegen de tijd dat het droog was, was het tijd om te eten. Nu heb ik niet zoveel zin meer om te gaan. Ik wilde een lange afstand lopen en dat vind ik 's avonds niet zo fijn (ook omdat ik dan niet mijn grote rondje kan lopen i.v.m. onverlichte paden). Ga morgen dus lopen!

@ Lexie: ik vind het ook heel motiverend bij de vereniging. Het is elke keer weer een verassing wat we gaan doen en ik heb al zoveel geleerd. Dus ik zou het je zeker aanraden De spierpijn was wel minder geworden, maar neem nu dus een rustdag. Op zich mag dat ook wel na 4 dagen achter elkaar sporten. Is je cadeau al aangekomen?

@ Moos: wat leuk dat je mee gaat doen aan de Marikenloop, schijnt een hele leuke loop te zijn! Veel plezier in Berlijn, het is echt een leuke stad (ik ga volgende week een weekendje )

@ Sammie: volgens mij zijn de lessen van de app en de podcast van Evy globaal gelijk.

@ Dorisdoos: heb je al weer gelopen na je suuuuuper snelle 5 km?

@ Chocoladeletter: ja, de coopertest; trauma's heb ik daar van. Had ook nooit verwacht dat ik hardlopen leuk zou gaan vinden, op de middelbare school vond ik het echt verschrikkelijk.

Hopelijk is het morgen droog als ik wil gaan lopen. Ik zal in ieder geval buienradar goed in de gaten houden
Ohhh wat ben ik een domme trut!! Ik ging zo lekker en na Praag heb ik én niet meer gelopen én ik durfde hier niet meer te kijken. Na een relletje gisteren met m'n man ('die dure hardloopspullen van jou kunnen we ook wel weer verkopen!') heb ik mezelf eens een goeie schop onder m'n reet gegeven en ben vanavond gaan rennen! Weer les 11 gelopen (te eigenwijs om ergens anders te beginnen en lessen over te doen) en de eerste 3 rondes rennen ging goed (3-4-4) daarna 3, ging drama en daarna nog een keer 3 en t voelde alsof m'n middenrif uit elkaar spatte en kon bijna niet ademen van de pijn in m'n buik. Zo! Ik heb m'n lesje wel weer geleerd. Daarna thuis even een paar bootcamp oefeningen en ik voel me nu top!

Fijn dat ik mezelf een trap onder m'n billen heb gegeven want: I'm back in the game! Tot vrijdag allemaal!!
Vandaag is de mooiste dag.
Na het eten ging manlief nog even met de honden wandelen, dus heb ik mijn hardloopschoenen aangedaan.

Heb Runtastic wel aangezet, maar "de stem" uitgezet.

Een lekker muziekje op en gewoon lopen.

En het ging lekker, heb 5K binnen 30 minuten gelopen, dus ik ben tevreden.

Van het weekend ga ik weer verder met Renate.

In juni is er hier in de buurt een loop, van 4EM (2 rondjes van 3.2K) dus daar ga ik me voor inschrijven.

Kan ik nog even lekker trainen met Renate en proberen om dan binnen de 40 minuten te finishen.

@sammie, je was er vroeg bij vanmorgen.

Ik heb vanavond gelopen, vanmorgen heb ik met de honden gewandeld

@moos, wat leuk dat je aan de Marikenloop meedoet.

Is die op 18 mei? En natuurlijk veel plezier in Berlijn!

@Lexie, ja hoor, toch gelopen Logé heeft het ook helemaal naar zijn zin hier met de meiden en al onze katten

Is je kado al bezorgd?

@sneeuwwitje, toch vanavond nog gelopen. De weersvoorspelling voor morgen schijnt minder te zijn. En wij hadden hier heerlijk weer. Balen dat het regende toen je wilde lopen. Zal voor je duimen dat je morgen droog kan lopen.

@liefsjuud, goed dat je toch weer bent gegaan! Het is als je eenmaal weer begint toch heerlijk.

Veel plezier vrijdag met je les!!
Sneeuwwitje, wat balen dat het weer zo in eens omsloeg! Nou ja een extra rustdag is ook wel lekker, vooral omdat je ook nog sport in de sportschool, dus genoeg beweging voor jou! Ik heb mij al ff verdiept in een loopgroep. We hebben hier een loopgroep die ook Start to Run doet. Hier heb ik ooit Start to Run bij gedaan en was erg leuk. Maar we hebben ook een atletiekvereniging, maar die is verder weg, maar hoor ik ook goede positieve verhalen over.

Liefsjuud, goed dat je weer bent begonnen!! You go woman!! En nou lekker doorzetten en lopen! Wij geven je wel schoppen onder je kont.

Doris, fijn dat je zo lekker hebt gelopen en dat je nu gewoon steeds 5km in 30min loopt. Lekker stabiel! En leuk dat je weer een run op het programma hebt, die 4EM ga je wel onder de 40 min halen!

Mijn kado is er nog steeds niet... balen! Dus vandaag ook niet gelopen, want zodra kado is wil gaan lopen, maar verwacht hem morgen wel, spannend!
Sneeuwitje, ok dan kan het wel eens gebeuren dat ik de app ga gebruiken, hoewel een iPhone zwaarder en groter is om mee te nemen dan een kleine mp3.

Doris, ja ik loop altijd vroeg, vind ik heerlijk. Hoewel ik morgen weer mag lopen, maar moet dan om 710 de deur al uit, denk niet dat ik dat red met lopen :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven