Naar schiphol maar...
donderdag 1 mei 2014 om 18:39
Hallo ik ga in Mei een weekje naar Turkije, maar ik heb 2 jonge kuikentjes thuis en niemand weet daarvan . De ouders van de kuikens zijn vermoord namelijk en ik had ze vanaf toen ze in het ei zaten. Dus ik ga naar Schiphol, maar ik wil mijn kuikens mee zonder dat iemand dat weet, maar ik weet dat je streng gecontroleerd wordt op spullen. Ik dacht zo er aan om mijn kuikens bij me te houden niet in een koffer dat zal dierenmishandeling zijn, maar ga ik dan door zo een scan heen waarmee ze warmte kunnen zien in een vorm van een dier? of is het alleen gemaakt voor wapens? en ijzeren, metalen dingen?
donderdag 1 mei 2014 om 19:10
quote:adorabull schreef op 01 mei 2014 @ 19:04:
Dat ze dood kunnen gaan is echt je ergste zorg niet hoor. Het meesmokkelen van pluimvee is echt een midsdrijf. Dit ivm vogelgriep risico e.d.. De boete die daar op staat is minimaal een paar duizend euro, direct aftikken uiteraard. En dat heb je niet he. Kortom, als je om die beestjes geeft breng je ze naar de vogelopvang waar ze volwassen kunnen worden! Dat wat je nu doet is absoluut niet het beste voor deze beestjes.Ik heb ze gekregen van de kinderboerderij omdat ik ook een tuin heb met kippen, maar deze kuikens vallen zeker op. mijn ouders tellen de kuikens altijd en als er meer zijn weten ze dat ze niet van hun zijn het is namelijk 1 jonge hoenderkip en die is anders van structuur als mijn eigen kippen en 1 jong boerderij eendje, maar de boerderij wou ze niet hebben omdat ze al teveel kippen en eenden rond hebben lopen. dus ik heb ze stiekem wel overgenomen omdat het me leuk leek om te zien hoe ze geboren worden en dan te verzorgen, ze lopen nu veilig in mijn kamer in mijn eigen zelfgemaakte doos onder mijn bed, ze lopen gewoon los in mijn kamer en mijn deur is op slot dan.
Dat ze dood kunnen gaan is echt je ergste zorg niet hoor. Het meesmokkelen van pluimvee is echt een midsdrijf. Dit ivm vogelgriep risico e.d.. De boete die daar op staat is minimaal een paar duizend euro, direct aftikken uiteraard. En dat heb je niet he. Kortom, als je om die beestjes geeft breng je ze naar de vogelopvang waar ze volwassen kunnen worden! Dat wat je nu doet is absoluut niet het beste voor deze beestjes.Ik heb ze gekregen van de kinderboerderij omdat ik ook een tuin heb met kippen, maar deze kuikens vallen zeker op. mijn ouders tellen de kuikens altijd en als er meer zijn weten ze dat ze niet van hun zijn het is namelijk 1 jonge hoenderkip en die is anders van structuur als mijn eigen kippen en 1 jong boerderij eendje, maar de boerderij wou ze niet hebben omdat ze al teveel kippen en eenden rond hebben lopen. dus ik heb ze stiekem wel overgenomen omdat het me leuk leek om te zien hoe ze geboren worden en dan te verzorgen, ze lopen nu veilig in mijn kamer in mijn eigen zelfgemaakte doos onder mijn bed, ze lopen gewoon los in mijn kamer en mijn deur is op slot dan.
donderdag 1 mei 2014 om 19:15
donderdag 1 mei 2014 om 19:18
En dan besluit je alsnog je hersenen uit te poepen om het aller allerdomste idee wat je ooit in je leven hebt gehad ten uivoer te gaan brengen? Ja je WORDT gesnapt en ja ze WORDEN afgemaakt (geruimd heet dat netjes) en ja dat gaat je ouders duizenden euro's kosten. Doe niet zo verschrikkelijk stom
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
donderdag 1 mei 2014 om 19:19
donderdag 1 mei 2014 om 19:22
Okeey ik besluit om de kuikens niet mee te nemen ik wil 1: geen kuikens die stress krijgen en doodgaan, 2: Dat ze gewoon kunnen rondscharrelen en 3 ik zorg er voor dat ze veilig terecht komen bij iemand die de ruimte heeft om ze even op te vangen en als ik van mijn ouders ze mag houden haal ik ze gewoon op.
Ik heb namelijk wel lieve buren die zelf kippen hebben.
Ik heb namelijk wel lieve buren die zelf kippen hebben.
donderdag 1 mei 2014 om 19:24
donderdag 1 mei 2014 om 19:24
donderdag 1 mei 2014 om 19:31
Scamp@
ten 1ste: Ik kan wel voor ze zorgen vogelinspectie heeft het goedgekeurd.
ten 2de: Ik wist niet dat ik op vakantie ging dat hoor ik pas sinds vanmiddag.
ten 3de: Ik heb sowieso een plek waar ze heen kunnen.
En dan bespreek ik met mijn ouders over eventuele kuikens. mijn moeder vind van die hoenderkippetjes hartstikke schattig en die eend kan ook iets goeds doen.
ten 1ste: Ik kan wel voor ze zorgen vogelinspectie heeft het goedgekeurd.
ten 2de: Ik wist niet dat ik op vakantie ging dat hoor ik pas sinds vanmiddag.
ten 3de: Ik heb sowieso een plek waar ze heen kunnen.
En dan bespreek ik met mijn ouders over eventuele kuikens. mijn moeder vind van die hoenderkippetjes hartstikke schattig en die eend kan ook iets goeds doen.
donderdag 1 mei 2014 om 19:34
donderdag 1 mei 2014 om 19:39
Ik ben naar mijn buren gelopen en die willen wel oppassen op de jonkies vinden ze alleen maar leuk zeggen ze en als ik ze mag dan kan ik ze gewoon bij ze ophalen dus. De kuikens hebben een nieuw adres voor als ik ze niet mag dan hebben ze een fijn leven bij mijn buren en kom ik soms gewoon even langs. Die kuikens denken dat ik hun ma ben dus hoop dat ze het een beetje volhouden bij mijn buren, maar ik denk het wel zijn hartstikke lieve mensen.