Uit elkaar of nog een kans?HELP

04-07-2008 12:09 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik en mijn vriend zijn nu bijna 6 jaar samen,we hebben 3 kinderen maar ik ben het laatste jaar dood ongelukkig.

Mijn vriend communiceerd heel erg slecht met mij,hij praat echt werkelijk nergens over.In het begin van onze relatie dacht ik dat het onzekerheid was,maar na 6 jaar zul je zeggen dat hij toch weleens een keer moet gaan praten.Ook ben ik er achter gekomen toen wij gingen samenwonen dat hij 30.000 euro schuld had.Ik schrok me een hoedje maar ik dacht daar komen we wel uit.Ik had wat gespaard en heb een deel afgelost.Dus er stond daarna nog zo'n 20.000 euro open.Maar nu heeft hij afgelopen maart en deze maand achter mijn rug weer 2 creditcards van 2 x 2.500 afgesloten.Ik vond de creditcards per toeval in zijn werkjas.Ik was razend,en heb gevraagd wat hij met dat geld had gedaan.Hij zegt dat hij rekeningen van de belasting had gekregen en het daarmee heeft betaald.Maar de rekeningen was volgens hem maar 1500 euro.Dus wat heb je dan met die andere 1000 gedaan.Nou dat was automatisch opgegaan aan vaste lasten.Maar dat kan helemaal niet,want zoveel vaste lasten hebben wij niet.Ook staat hij maandelijks 1000 euro in de min.En nu heeft hij dus voor de 2e keer 2.500 geleend om uit de min te komen.Dus we hebben weer een lening van 25.000 euro.Meneer wil ook niet in de schuldsanering want dan houden ze volgens hem teveel in en heeft ie helemaal niks meer.Maar dat is nog altijd beter als maandelijks 200 euro afbetalen en dat 18 jaar lang,en de rente is ook nog eens 9%

Ook onze seks is vanaf het begin waardeloos,ik ben namelijk zijn eerste partner.Maar hij komt al 6 jaar lang na een halve minuut klaar.Seks is niet het belangrijkste maar 6 jaar lang niet aan je trekken komen vind ik niet leuk meer.Hij doet er totaal geen moeite voor.Terwijl ik hem al en paar keer adviezen heb gegeven.

Ook werkt hij in 2 ploegendienst en heb ik de zorg over onze 3 kinderen eigenlijk bijna alleen.Ook kan hij niks hebben van de kids,als ze wild in huis rondlopen word hij al gek.Als mijn vriend werken is en ik ben alleen met de kids thuis,dan is alles heel relaxed.Maar zodra hij thuiskomt hangt er een gespannen sfeer.

Ik denk dus zelf dat ik veel gelukkiger ben als ik alleen met de kids zou wonen.Maar vind het moeilijk om te beslissen of stel ik me aan?

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Ik zou zeggen exit, maar dan ben ik misschien wel heel kort door de bocht... volgens mij is he gewoon een klaploper... en dan ben je alleen beter af... maar da's wat ik zou doen..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik zou vertrekken, maar goed jij bent mij niet. Alleen deze vriend leert niet van zijn fouten. Heeft hij een of andere verslaving waarvoor hij zoveel geld nodig heeft?
Iemand die schulden maakt terwijl ik hem help afbetalen, iemand die dat niet eerlijk verteld, iemand die alleen sex heeft voor zijn eigen plezier, iemand die de sfeer verpest door alleen aanwezig te zijn? met die iemand zou ik niet meer onder 1 dak willen wonen!!

En al helemaal niet als het mij doodongelukkig maakt!!
.
Elke keer als ik zo'n topic voorbij zie komen, denk ik "goeie god", wat doet die vrouw.

Waarom bij een vent blijven zonder ruggegraat.

Waarom die financiele zorgen hebben, als je er zelf geen schuld aan hebt.

Waarom al dat tobben en piekeren, als de partner het niet nodig vindt erover te praten.

Waarom bij een man blijven, die duidelijk alleen met zichzelf bezig is en voor vrouw en kinderen eingelijk geen zin en tijd heeft.

Waarom bij een man blijven, als het veel relaxter is als hij er niet is.

Ik begrijp dat niet.
Hoi,

Ja dat denk ik idd ook dat ik alleen beter af ben.En ja ik zit zelf te denken of hij niet een gokverslaving heeft.Maar als ik over onze problemen wil praten luisterd hij totaal niet.Hij zit dan gewoon doodleuk te zappen op de tv en ik ben gewoon tegen een muur aan het praten.Hij laat niks los en doet zijn eigen ding,het lijkt of het hem totaal niet interesseerd!Ook sinds wij verhuisd zijn naar een andere woning en daar de brievenbus bij de gezamelijk ingang is,zie ik zijn bankafschriften ineens nooit meer.Hij is ook de enige die de sleutel van de brievenbus heeft en haalt dan ook altijd zelf de post er uit.Ik heb gewoon nergens geen overzicht over.Ook heb ik een paar keer zijn pinpas in beslag genomen,maar die wist hij dan weer snel te vinden.Pfffff ik weet het niet meer,ik zit wel met mijn 3 kinderen.Maar ja hun merken het natuurlijk ook dat mama ongelukkig is zo.Dus kan ik idd misschien beter vertrekken.
Waarom wij 3 kinderen hebben gekregen is gewoon omdat ik toch van mijn vriend hou,dus dat is het niet.En ik ben wat dat betreft heel erg nuchter en vecht er voor om uit die schuld te komen.Ik ben dan ook meer gaan werken.Maar nu dat hij 2 keer achter mijn rug om weer creditcards heeft afgesloten was het de druppel om eens goed na te denken of ik wel met hem verder wil.En ja jullie hebben wat dat betreft allemaal gelijk.
quote:morrigana schreef op 04 juli 2008 @ 12:29:

Elke keer als ik zo'n topic voorbij zie komen, denk ik "goeie god", wat doet die vrouw.

Waarom bij een vent blijven zonder ruggengraat.

Waarom die financiële zorgen hebben, als je er zelf geen schuld aan hebt.

Waarom al dat tobben en piekeren, als de partner het niet nodig vindt erover te praten.

Waarom bij een man blijven, die duidelijk alleen met zichzelf bezig is en voor vrouw en kinderen eigenlijk geen zin en tijd heeft.

Waarom bij een man blijven, als het veel relaxter is als hij er niet is.

Ik begrijp dat niet.Ooit gehoord van "houden van" ??
quote:Brummetje schreef op 04 juli 2008 @ 12:32:

[...]

Ooit gehoord van "houden van" ??

Tja, de doodoener aller tijden.

Hij slaat me regelmatig in elkaar, maar ik hou zo van hem

Hij gaat regelmatig vreemd, maar ik hou zo van hem

Hij is een Niet in bed, maar ik hou zo van hem

Hij is zo onaardig tegen de kinderen, maar ik hou zo van hem.
.
laat ik nou denken dat houden van samen dingen doen, delen en opbouwen is. Je beleeft samen intimiteit, en doet moeite voor elkaar. Je deelt samen een huishouden, dus zorg je er samen voor de gezonde financiele basis, je vertelt tenminste de belangrijke zaken eerlijk aan elkaar, je doet geen dingen achter elkaars rug, je hoeft geen rare truucjes (pinpas ontfutselen) uit te halen om dingen voor elkaar te krijgen. Je draagt samen de lasten en geniet samen van de lusten.
Misschien is het omdat ik weet hoe het voelt. Houden van iemand waar anderen over zeggen: Ga toch weg bij hem!

En ja ik kan wel begrijpen dat ondanks dat iemand een man/vriend heeft die zelfs slaat - of in dit geval stiekem over schulden doet/totaal niet luistert - dat ze tóch van hem houd.

Dooddoener of niet.

Als iemand er helemaal niks aan wilt doen - zoals niet in de schuldsanering willen - dan word de kans dat het ooit echt goed komt alweer kleiner. Bij dit verhaal denk ik aan de ene kant ook: ik zou niet bij hem blijven hoor. Maar aan de andere kant stel jezelf eens voor dat je zelf in deze situatie zit.

Één ding is zeker en dat is dat het niet makkelijk is om een keuze te maken.

Ik wens TO dan ook veel sterkte! Volg je hart.
Wegwezen als je het mij vraagt. Ik kan geen enkel positief punt ontdekken in je verhaal. Je houdt van hem, maar waarom? Wat doet hij naast al deze negatieve zaken waardoor je bij hem blijft?
.
Moeilijk hoor. Hij is nu eenmaal de vader van je drie kinderen, hij zal vast ook leuke kanten hebben (je bent immers ooit op hem gevallen).

Maar zoals je zegt: je hebt het nu zes jaar met hem geprobeerd. Al die tijd is jullie relatie niet verbeterd. Hij vervalt zelfs weer in oude slechte gewoontes (schulden maken). Hij verbergt dingen, doet geen enkele moeite om met je te praten, een leuke vader voor je kinderen te zijn.

Als ik je verhaal zo lees, zou ik stoppen met pogingen om het goed te krijgen. Dit kost je zoveel (verspilde) energie. Als de ander niet wil, houdt het gewoon op. Je kunt je energie beter gebruiken om een mooi leven alleen met je kinderen op te bouwen. Misschien zal hij ooit zijn leven beteren, maar daar zou ik niet op gaan zitten wachten. Veel sterkte en liefs
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:morrigana schreef op 04 juli 2008 @ 12:37:

[...]

Tja, de doodoener aller tijden.

Hij slaat me regelmatig in elkaar, maar ik hou zo van hem

Hij gaat regelmatig vreemd, maar ik hou zo van hem

Hij is een Niet in bed, maar ik hou zo van hem

Hij is zo onaardig tegen de kinderen, maar ik hou zo van hem.Waarom die Nietjes er nou weer bijhalen?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
wat een moeilijke situatie. Kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt.

Hij moet idd een probleem hebben waar hij al dat geld voor nodig heeft. Een gok probleem ligt voor de hand.

Hoe hebben jullie dat financieel geregeld? Hebben jullie aparte rekeningen of gezamenlijk. Want als jullie een gezamenlijke rekening hebben dan ben jij ook verantwoordelijk.

Als jij een samenlevingscontract hebt ben je ook verantwoordelijk voor zijn schulden op de creditcard.

Ik zou nog een keer met hem praten en hem vragen waar hij al dat geld voor nodig heeft.

Daar zal hij niet op in gaan (als ik jou verhalen zo hoor).

Vervolgens moet je een afspraak met de bank maken. Zij kunnen je inzicht geven in wat er op die rekeningen gebeurd. laat desnoods de afschriften naar je ouders gaan. Het is namelijk ook jouw geld en dat van je kinderen. Zorg dat jij het beheer over de financien krijgt. En volhouden.

Het zal veel weerstand kosten, maar hij zal ook van jou en de kinderen houden.

Volgens mij heeft hij nu zoveel aan zijn hoofd, dat hij het je niet durft te vertellen. Lastig zo'n binnenvetter.

Heb je een vriendin waarmee je dit probleem kan delen? Je kan wel wat steun gebruiken als je naar de bank moet. Vraag haar of ze er vertrouwelijk over wil zijn.
quote:extrahalo schreef op 04 juli 2008 @ 12:49:

Tja Brum, voor jou werkt je relatie ook geweldig... pfft.

Even offtopic, sorry: Hou eens op om op andere topics over mijn laatste relatie te beginnen. Niemand behalve wij weet hoe het zit, en hoe het nu gaat.
quote:Paque_in_Pink schreef op 04 juli 2008 @ 12:50:

[...]

Waarom die Nietjes er nou weer bijhalen?

Snorrie...

quote:Brummetje schreef op 04 juli 2008 @ 12:54:

[...]

Even offtopic, sorry: Hou eens op om op andere topics over mijn laatste relatie te beginnen. Niemand behalve wij weet hoe het zit, en hoe het nu gaat.ik vind relatieadvies van iemand die en geen baan kan houden, en een vriend had die steelt, drugs gebruikt, zelf ook niet vies is van een beetje jatwerk nou niet bepaald een goede om advies van te krijgen
Als je zoveel schulden hebt krijg je toch nooit een nieuwe lening ergens? Ik vraag me af hoe dat kan? Creditcard aanvragen als je 20.000 schuld hebt? What the hell... Onmogelijk... (zou je denken)
Yep, zomerfreak daar heb je gelijk in!

Je krijgt dat echt niet maar zo bij een bank. Je moet dan echt laten zien wat er maandelijks binnenkomt etc. etc. Als je al een schuld hebt staan van 20.000 krijg je die echt niet. Maar goed, ik zou als ik jou was zorgen dat je als de hazewindhond inzicht krijgt in de financien!!! Als hij er zo stiekem over doet dan zit dat GOED FOUT! Hij is ergens flink verslaafd aan, of whatever, maar hier klopt geen hout van.

Sterkte!
...
Heeft hij nog wel een baan? Kan ook zijn dat hij ontslagen is en moet interen op andere dingen. In plaats van ploegendienst zit hij dan bij vrienden.

Werk jij trouwens?
Gemeentelijke belastingen zijn nooit 1500. Tenzij jij in een villa pand in wassenaar woont. Maar je had het over ploegendienst, dus vermoed dat dat niet het geval is.

Het verust me ook dat jij dit niet weet. Volgens mij heb jij je nog nooit bezig gehouden met de financien. Dat zie je wel vaker bij vrouwen omdat ze bang zijn dat ze het niet begrijpen. Maar het is niet moeilijk. Pak het dus op!

Als je vragen hebt over wat wat is, stel ze gewoon hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven