van de zyprexa olanzapine af!

03-05-2014 03:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 2 maanden van de zyprexa af. Ik slikte dit medicijn niet tegen psychoses maar ik kreeg het voorgeschreven omdat ik ernstige dwanggedachten, angst, paniekaanvallen had en eigenlijk bijna niks meer kon. Het heeft mij supergoed geholpen! Ik kon weer realistisch nadenken en weer "leven". Na 3 pogingen gedaan te hebben om te stoppen met de zyprexa is het eindelijk gelukt. Dit door heeeeel langzaam af te bouwen! Heb er 8 maanden over gedaan. Het gaat nog steeds erg goed met me! Ik gebruik wel paroxetine. Dit zal ik ook nog een hele poos blijven slikken! Zijn er meer forumleden die dit medicijn gebruiken of er ook vanaf zijn?! Tip: doe het afbouwen heeeeel langzaam(ik heb er de laatste maanden halfjes en kwartjes van gemaakt, met een apparaatje die je bij de apotheek kunt kopen). Wil jullie ook gewoon even laten weten dat het erg goed met me gaat. En voor de mensen met ernstige dwang en angsten: er komen betere tijden!! Toen ik zo in de angst zat, dacht ik dat ik nooit meer de oude zou worden, maar het is me gelukt!:-) jullie kunnen het ook!! Liefs...
De tip over het afbouwen gaat uiteraard over de zyprexa!
Ga voor advies over afbouwen van medicatie naar je behandelaar en neem niet klakkeloos aan wat iemand op een forum schrijft. Ieder persoon is anders, wat voor de een werkt hoeft niet voor de ander te gelden.

Maar fijn dat jij er van af bent TO!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Doe e.a. in overleg met je behandelaar idd. De ene persoon kan prima afbouwen maar je angst en dwanggedachten kunnen ook terug komen en dat is het handig wanneer je de adviezen van je behandelaar op volgt.

Je komt er vaak zelf zonder hulp te laat achter dat het toch weer mis is en de kans dat het je lukt is groter met medische hulp.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt voor je tip! Ik ga meteen afbouwen.....
Het afbouwen moet je inderdaad onder begeleiding van je psychiater en arts doen. Dit heb ik uiteraard ook zo gedaan. Maar merkte tot 3 x toe dat ik toch te snel afbouwde met zyprexa, waarnaar ik dus samen met m'n psychiater had besloten om het nog langzamer te doen. Neem idd niet alles klakkeloos over;-).. Ik zal wat medicatie betreft geen tips meer geven, dit is inderdaad iets wat je onder begeleiding van je behandelend arts/psychiater moet doen.!
Nog even iets.. Iedereen is anders inderdaad. Wat voor de een werkt kan voor de ander heel anders uitpakken. Ik doe het nu eindelijk goed op alleen een antidepressivum maar er zijn natuurlijk ook mensen bij wie het verstandiger is om daarnaast toch een antipsychoticum te slikken. Het is dus echt niet de bedoeling om mensen aan te sporen om te stoppen. Ik voel me nu een beetje schuldig, hebben jullie het door;-) zie het maar gewoon als mijn persoonlijke succesverhaal!
Ik ben zelf ook gaan afbouwen van Olazepine /zyprexa het maakte mijn stemming erger.
Moongirl, het maakt je stemming erger? Wat bedoel je daar precies mee? Ik merkte dat ik na een paar dagen zyprexa te hebben geslikt dat de dwang, angst en paniek bijna helemaal afnam. Het heeft dus veel voor mij gedaan:-) dit kan natuurlijk bij iedereen verschillen
Hey.

Ik bedoelde dat mijn stemming meer afgevlakt en somber werd. Voelde me door die medicijnen ook leeg. Ik slik nu een halve pil van 10 mg en ik merk dat beter gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven