Gezondheid alle pijlers

Half glas mineraalwater half glas water

04-05-2014 13:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bezig met afvallen en weet dat ik eigenlijk veel water moet drinken maar ik vind water niet zo lekker.

Nou hebben we caloriearm mineraalwater gekocht waar koolzuur op zit. Wat eigenlijk niet de bedoeling is.

We mengen het nu met een half glas mineraalwater & een half glas water.

Dat is best wel gezond he?

Zo drinken we ook ranja met bijna alleen maar water.

Ik zeg altijd water met een smaakje zo weinig ranja zit erin.

Is dit goed? Of wat kan ik beter drinken?
Klopt greet, water met koolzuur (en geen andere stoffen) is op zich niet ongezond. Het is iets slechter voor je tanden, zo goed als verwaarloosbaar.

Het is minder gezond voor mensen met lever-/maagproblemen.

Wanneer je gewoon gezond met dan is water met koolzuur ongeveer net zo gezond als gewoon water.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Om mee te nemen naar werk/school: koop een doppler, vul hem 's avonds met water, schijfje citroen en een paar blaadjes munt en zet hem 's nachts in de koelkast. Zijn de volgende dag de smaken er goed in getrokken.
quote:viva-amber schreef op 04 mei 2014 @ 14:38:

Het is iets slechter voor je tanden, zo goed als verwaarloosbaar.

.

Pardon?

Kom je even een dagje meelopen bij mijn in de praktijk om te zien hoe verwaarloosbaar de schade van koolzuur is op tanden en kiezen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:matroesjka_ schreef op 04 mei 2014 @ 14:44:

Om mee te nemen naar werk/school: koop een doppler, vul hem 's avonds met water, schijfje citroen en een paar blaadjes munt en zet hem 's nachts in de koelkast. Zijn de volgende dag de smaken er goed in getrokken.

Een dopler is een apparaat waarmee de verloskundige het hartje kan horen van de baby.

Ik denk dat je een Dopper bedoelt?
quote:Summerdance schreef op 04 mei 2014 @ 14:51:

[...]

Pardon?

Kom je even een dagje meelopen bij mijn in de praktijk om te zien hoe verwaarloosbaar de schade van koolzuur is op tanden en kiezen?Het gaat dan in de regel om frisdranken met koolzuur die vol met suiker zitten, alleen water met koolzuur (zonder toevoegingen) is niet zo schadelijk zoals cola natuurlijk wel eer heel schadelijk is voor de tanden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou mensen als we uitgelachen zijn over caloriearm water, TO bedoelt dat er achterop de fles cristal clear caloriearm staat.

TO, ik begrijp wat je bedoelt, ik ben ook niet zo dol op water. Ik denk dat als je een heel klein beetje ranja, dus echt een drupje gebruikt om het water een beetje smaak te geven altijd nog beter is dan hoe je het voor het lijnen deed en het is altijd nog beter dan te dik zijn.
@Dummels, oeps
Van welke site heb je die informatie? Ik weet wel dat er anorexia-meiden zijn die elkaar wijsmaken dat je dik wordt van koolzuur.
Ga in therapie!
quote:Summerdance schreef op 04 mei 2014 @ 14:51:

[...]

Pardon?

Kom je even een dagje meelopen bij mijn in de praktijk om te zien hoe verwaarloosbaar de schade van koolzuur is op tanden en kiezen?Serieus, Sum? Beter geen koolzuurhoudend water dus? Hoe werkt dat dan?
Ga in therapie!
Je krijgt een opgeblazen gevoel van koolzuur, dat vindt een anna vast niet fijn.

http://www.myfoodmatch.nl ... er-of-frisdrank-ongezond/

http://www.sport-en-dieet ... s_spa_rood_slecht_voor_je

http://gezondheid.excite. ... niet-ongezond-N15296.html
quote:pinkie80 schreef op 04 mei 2014 @ 14:10:

[...]

Daar kon ook nog wel eens een raar bijsmaakje aan zitten
quote:masque schreef op 04 mei 2014 @ 14:36:

Argg net zoals ik laatst een discussie met iemand had die maar niet geloofde dat er geen (of ja maar enkele) calorieën in light cola zitten.. Want ja het smaakte toch echt zoet..In mijn cola zero zit 1 calorie per glas van 250 ml
quote:pearle schreef op 04 mei 2014 @ 15:11:

[...]

In mijn cola zero zit 1 calorie per glas van 250 mlAf en toe calorie arme cola kan wel, maar ik zou het niet elke dag drinken. De suikervervangers die er in zitten zijn niet echt gezond.
Oh dat vind ik echt heul vies water met koolzuur (maar ik hou dan ook niet van frisdrank)

Snap dat er caloriearm op staat maar dat is gewoon water toch ook.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bruiswater met vloeibare stevia: gevoel en smaak van limonade maar niet de calorieën en niet het 'gevaar' van aspartaam en co

(vind het 'gevaar' van aspartaam vooral dat ik het de hele dag blijf smaken )
Ik vind het altijd bizar dat mensen roepen dat ze geen 'water lusten'.

Allemachtig, levensbehoefte nummer 1.
Geen bijzonderheden
Water drinken kan leren! Gewoon gewenning.
quote:yasmijn schreef op 04 mei 2014 @ 15:36:

Ik vind het altijd bizar dat mensen roepen dat ze geen 'water lusten'.

Allemachtig, levensbehoefte nummer 1.Zonder water drinken kan je gewoon leven hoor. Bizar of niet.
quote:winkelfanaat schreef op 04 mei 2014 @ 16:28:

[...]

Zonder water drinken kan je gewoon leven hoor. Bizar of niet.Er zijn meer gebieden op deze aarde waar dat niet kan, dan wel.
Geen bijzonderheden
quote:viva-amber schreef op 04 mei 2014 @ 15:00:

[...]

Het gaat dan in de regel om frisdranken met koolzuur die vol met suiker zitten, alleen water met koolzuur (zonder toevoegingen) is niet zo schadelijk zoals cola natuurlijk wel eer heel schadelijk is voor de tanden.Sterker nog, een glas Spa Rood is precies even schadelijk voor het gebit als een glas Cola
quote:dubiootje schreef op 04 mei 2014 @ 15:03:

[...]

Serieus, Sum? Beter geen koolzuurhoudend water dus? Hoe werkt dat dan?

Ja serieus duss

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=4302

Het is echter ook weer niet zo dat na het drinken van een paar glazen Spa Rood je tanden weg rotten hoor

In frisdranken zoals cola, sinas en zo zitten ook nog andere zuren, citroenzuur, appelzuur en fosfor waardoor het proces versnelt wordt
Wodka lijkt op water. Dus half glas wodka met half glas water. Klaar
quote:sophietje13 schreef op 04 mei 2014 @ 13:53:

Ik heb water nooit lekker gevonden..

Ook niet met een schijfje citroen of mint. Dat is het probleem ook.

Thee drink ik al veel omdat ik met thee werk. Dus wil buiten thee wat anders drinken.

Even voor elke derde reageerder, die beweert dat je met wat citroen en muntblaadjes het water wel lekker krijgt. Dat vindt TO dus niet.

En iets niet lusten is menselijk. Wat is daar nou zo moeilijk aan? TO lust geen water, dus lust ze geen water, ook niet met citroen en/of muntblaadjes.
Later is nu
TO, wij deden vroeger ook wel druivensap door (mineraal-)water. Soort effect van beetje ranja, maar dan anders

Je vraagt of wat je doet ook gezond is; volgens mij is bang zijn voor calorieën sowieso ongezond. Straks wil je ook geen fruit meer omdat er calorieën inzitten. Niets mis mee hoor.
Later is nu
quote:Summerdance schreef op 04 mei 2014 @ 16:37:

[...]

Ja serieus duss

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=4302

Het is echter ook weer niet zo dat na het drinken van een paar glazen Spa Rood je tanden weg rotten hoor

In frisdranken zoals cola, sinas en zo zitten ook nog andere zuren, citroenzuur, appelzuur en fosfor waardoor het proces versnelt wordtMaar dit stuk zegt toch juist dat de schade erg gering is? Water met koolzuur is iets zuur, maar niet te vergelijken met vruchtensappen of frisdranken. De schade van een appel eten is vele malen groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven