Daglenzen?
maandag 5 mei 2014 om 22:01
Hoi,
Ik ben al een paar jaar een brillendrager. Over een paar dagen heb ik gala en het leek mij mooier om geen bril op te doen, maar lenzen in te doen. Nu heb ik helaas geen tijd om langs de opticien te gaan om mijn ogen te controleren dus ik dacht misschien kan ik van een drogist, zoals kruidvat of hema de daglenzen proberen. Is het erg als ik een avond daglenzen in doe, zonder dat mijn ogen hiervoor zijn gecontroleerd?
p.s. natuurlijk kan ik nog een dag van te voren een paar daglenzen proberen om te kijken hoe ik er op reageer maar ik hoor graag jullie advies
wel doen of niet?
Ik ben al een paar jaar een brillendrager. Over een paar dagen heb ik gala en het leek mij mooier om geen bril op te doen, maar lenzen in te doen. Nu heb ik helaas geen tijd om langs de opticien te gaan om mijn ogen te controleren dus ik dacht misschien kan ik van een drogist, zoals kruidvat of hema de daglenzen proberen. Is het erg als ik een avond daglenzen in doe, zonder dat mijn ogen hiervoor zijn gecontroleerd?
p.s. natuurlijk kan ik nog een dag van te voren een paar daglenzen proberen om te kijken hoe ik er op reageer maar ik hoor graag jullie advies
wel doen of niet?

maandag 5 mei 2014 om 22:11

maandag 5 mei 2014 om 22:17
Ik heb sinds kort lenzen en ik vond het een behoorlijk gepiel om ze erin en eruit te krijgen. Was blij dat dat bij de opticien kon. Maar als jij er vertrouwen in hebt denk ik dat dat wel moet kunnen hoor. Anders morgen inderdaad even een paar kopen en gelijk proberen. Zorg dat je handen schoon zijn, houd je ogen ver open bij het erin doen en pak bij het eruit halen met duim en wijsvinger de zijkanten en druk die naar binnen (waardoor je de lens dubbelklapt). Succes!
maandag 5 mei 2014 om 22:21
Als ik jou was zou ik het niet doen. De redenen die ik daarvoor heb zijn hierboven al genoemd.
- Het in- en uitdoen kan een probleem worden als je dit nog nooit hebt gedaan (een opticien kan het je voordoen
- De sterkte is anders dan bij een bril
Bij veel opticiens hebben ze wel lenzen op voorraad, je kan missch ook doen alsof je interesse in lenzen hebt en dan krijg je een proefsetje mee..
- Het in- en uitdoen kan een probleem worden als je dit nog nooit hebt gedaan (een opticien kan het je voordoen
- De sterkte is anders dan bij een bril
Bij veel opticiens hebben ze wel lenzen op voorraad, je kan missch ook doen alsof je interesse in lenzen hebt en dan krijg je een proefsetje mee..

dinsdag 6 mei 2014 om 06:55
Ik zou het niet doen als je geen lenzen gewend bent. Het advies voor nieuwe lensdragers is om met een paar uurtje per dag te beginnen. Waarschijnlijk heb je voor zo'n gala je lenzen zomaar 6 uurtjes in. Tel daar nog eens bij op dat het avond is (kunstverlichting en schemerig stelt toch weer anders scherp dan overdag) en je zal misschien make-up willen gebruiken? Je hebt maar 1 paar ogen, wees er zuinig op! Voor een volgend keertje gewoon even wat eerder naar je opticien voor goed advies en ff uitproberen.
dinsdag 6 mei 2014 om 07:10
Ik heb al jaren kruitvat lenzen, ik laat wel elk jaar mijn ogen opmeten bij de opticien. De sterkte van een bril is anders dan bij lenzen. Ik zou als ik jou was wel eerst een paar dagen de lenzen een uurtje in doen om te wennen. Als je een set maandlenzen koop kan dat makkelijk. Bij irritatie gelijk uit doen!

dinsdag 6 mei 2014 om 08:42
Echt even langs de opticien hoor. Vaak hebben zij wel proefverpakkingen liggen en kunnen ze je vertellen hoe de lenzen in en uit moeten.
Het gaat verder niet alleen om de sterkte van de lens, maar ook de oogbolling etc. Dus hoe de lens op je oog valt. Daar zijn zijn ook weer verschillende maten in.
Tevens is je brilsterkte vaak sterker dan die. Van je contactlenzen, omdat een contactlens direct op je oog valt.
Succes!
Het gaat verder niet alleen om de sterkte van de lens, maar ook de oogbolling etc. Dus hoe de lens op je oog valt. Daar zijn zijn ook weer verschillende maten in.
Tevens is je brilsterkte vaak sterker dan die. Van je contactlenzen, omdat een contactlens direct op je oog valt.
Succes!