Wc verstopt?

07-05-2014 18:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee maanden geleden verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Nu is de wc dus verstopt ofzo ik heb er geen verstand van. Als ik doorspoel stijgt het water en blijft heel lang zo. Uiteindelijk zakt het wel maar bij elke spoelbeurt overstroomt die bijna weer. Wat kan ik hier aan doen? Bedankt
Heb je een plopper?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee die heb ik nog niet. Zou dat helpen? Ik ben dan bang dat het nog meer omhoog gaat lopen.
quote:verliefdopiemand schreef op woensdag 07 mei 2014 18:47 Nee die heb ik nog niet. Zou dat helpen? Ik ben dan bang dat het nog meer omhoog gaat lopen.

Vraag aan je buren of ze er eentje hebben en ga het proberen.

Ben je de eerste bewoner?
En anders even eentje kopen bij de Action.

En nevernooitniet gootsteenontstopper in je toilet gooien.
De aannemer bellen of de geen die als verantwoordelijke voor de riolering van de woonwijk.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Apatura schreef op woensdag 07 mei 2014 18:52 De aannemer bellen of de geen die als verantwoordelijke voor de riolering van de woonwijk.Eerst ploppen.
Werkt prima hoor Fame, ontstoppert in de wc!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Grote kans dat er bouwvuil in je riolering zit. Als het een net opgeleverde woning is heb je je de komende jaren nog garantie op je riolering. Even bellen naar de aannemer.
Dat gebeurt vaak bij nieuwbouwwoningen, degenen die de woning afwerken hebben nogal eens de neiging om van alles door te spoelen, gruis (dat gaat aankoeken) schroefjes, peuken enzovoort. Toen ik hier kwam wonen bleek er iets van cementgruis te zijn doorgespoeld, er zat een hele rand in, idem bij buren, er kwam zelfs een aansteker uit, kennelijk uit een broekzak gevallen, kan gebeuren. Aannemer bellen, die moet het oplossen.
verba volant, scripta manent.
Geen plopper/rare hoekjes in de pot waardoor een gewone ontstopper niet past:

Neem een plastic zak (pedaalemmerzak, plastic afval zak). Vul voor 1/3 met water, en laat deze in de pot zakken (wel zak blijven vasthouden). Als het water in de zak de opening heeft afgesloten met een korte ruk naar boven trekken. Je krijgt hetzelfde effect nu als met een ontstopper. Blijven herhalen totdat je een gorgelend geluid krijgt. Eventueel met van die lange plastic handschoenen voelen of je de verstopping kunt bereiken.

Belangrijk: geen gootsteenontstopper in de pot voor de zak-plop-methode. Als het spettert krijg je die zooi op je.
Eens met fame, never nooit die zooi gebruiken.
Vraag eens aan je buren of die dit probleem ook hebben. En is het alleen de wc?

Woon ook in een nieuw bouw woning , wij hadden dit laatst ook.

Het wc water kwam omhoog, en als ik de wasmachine aanhad kwam ook het gootsteen water omhoog en alles was steeds aan het borrelen. Bleek dat de buren dit ook hadden.

De buren hebben toen eerst buiten in zo'n put gekeken , en die bleek ook vol te staan.

We hebben toen contact opgenomen met de gemeente.

Het blijkt dat bij een nieuwbouw wijk na oplevering van ook de straat enzo het riool moet worden doorgespoten en leeggezogen ivm met zand en bouw resten.

Dat was bij ons na bijna een jaar nog niet gebeurd.

Ze hebben dat toen gedaan, en probleem opgelost.
quote:mali30 schreef op woensdag 07 mei 2014 18:57 Werkt prima hoor Fame, ontstoppert in de wc!Nee. Sommige worden heet en dan kan de pot barsten. Dat wil je echt niet!
Ploppert gaat niet helpen. (Zie posts hier voor)

Ontstopper beschadigt je leidingen en gaat in dit geval ook niet helpen.

Hier zijn ze na een.paar weken alle huizen langs geweest voor een inspectie via het inspectie punt in de voortuin.
Been there, done that, got the T-shirt.
bij huurwoning de verhuurder bellen, bij koopwoning de verkoper.

Is gewoon garantie.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 07 mei 2014 @ 19:05:

bij huurwoning de verhuurder bellen, bij koopwoning de verkoper.

Is gewoon garantie.

Tenzij je zelf klusmateriaal door de wc hebt gespoeld.

Meestal zijn het de tegelzetter die het restant van hun voegsel door het toilet spoelen
Je spoelt zelf hoop ik niet van die vochtige doekjes door het toilet? Dat zijn ook echte opstoppers.
Had ik ook in mijn nieuwbouwhuis, probeer eens paar waterkokers kokend water erdoorheen te gooien (zonder waterkoker hè )
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik gooi er altijd chloor of wc spoeler in en daarna kokend water, is hier altijd weer open daarna.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:pimpelmeesje67 schreef op 07 mei 2014 @ 19:03:

Eens met fame, never nooit die zooi gebruiken.Waarom niet? ik ben gek op die zooi. Heb een riolering van 1895 en is volgens mij nog nooit vernieuwd .

Als ik problemen heb, en dat is zelden, dan gaat er een scheut uit een fles ontstopper in. Echt geweldig spul. Wel ramen open en handschoenen aan natuurlijk.
quote:Fame schreef op 07 mei 2014 @ 19:03:

[...]

Nee. Sommige worden heet en dan kan de pot barsten. Dat wil je echt niet!Dat is dan ook geen wc ontstopper maar eentje voor de keuken/wastafel. Die lost vet namelijk goed op. En idd zorgen dat er voldoende koud water na komt. De gebruiksaanwijzing eerst goed lezen dus.
Heel veel materialen kunnen worden aangetast door dat spul.

Dus altijd heel goed de gebruiksaanwijzing lezen.

En chloor heeft helemaal geen oplossende eigenschappen, dus bij een verstopping totaal geen nut.
Wat bij ons heel goed werkt is een paar druppels afwasmiddel in het gat te doen en er daarna met kracht een emmer goed warm water achteraan te gooien. Kan zijn dat je dat twee keer moet doen, maar de verstopping lost op en het water loopt daarna weer goed weg.
quote:nina1966 schreef op woensdag 07 mei 2014 20:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "Wc verstopt?"" class="messagelink">Fame schreef op 07 mei 2014 @ 19:03</a>:</b>

[...]

Nee. Sommige worden heet en dan kan de pot barsten. Dat wil je echt niet!</div></blockquote>Dat is dan ook geen wc ontstopper maar eentje voor de keuken/wastafel. Die lost vet namelijk goed op. En idd zorgen dat er voldoende koud water na komt. De gebruiksaanwijzing eerst goed lezen dus. Ik had het dus ook over gootsteenontstopper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven