Gezondheid alle pijlers

Stank gebit

09-05-2014 11:42 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal als een stekker. Ik met mijn obsessie voor mijn gebit heb een schokkende ontdekking gedaan. Naar de tandarts gaan staat op de planning, maar toch even delen:

Ik heb nergens last van wat mijn gebit betreft, geen pijn, geen zwelling, niks, ware het niet dat mijn kiezen stinken. Als ik namelijk met mijn duim over mijn bovenste kiezen ga, dan meurt mijn duim vervolgens enorm. Ik snap er niks van en schaam me.

Wat kan dit zijn?
Flossen.
tandplak?

Gewoon poetsen
Goed flossen is de oplossing volgens mij. Of deed je dat al?
.
Stoken
Ik poets als een gek. En stoken en flossen, hoe doe je dat bij kiezen, ik kan er echt amper bij.
Ik zou dat volgende bezoek eens aanpakken voor een lesje stoken of flossen want uiteraard doe je dat ook (juist!) bij je kiezen.
Hoe bedoel je ik kan er niet bij? Er past toch wel een flosdraadje tussen je kiezen? Lekker lang draadje nemen, dat gaat ook makkelijker. Als je na het flossen aan het draadje ruikt zal de geur je bekend vookomen Volhouden en op een dag is alles weer fris.
.
Ja, ik heb al eens zo'n lesje gehad, maar het is echt lastig.

Maar kan zoiets (plak) echt zo'n stank veroorzaken?
Jazeker kan dat. Zijn bacterien. Ik heb het ook wel eens gehad.
.
Ja maar Impala, ik heb maar een klein mondje En de geur komt naar mijn idee echt uit de holtes van mijn kies, dus hoe reinig ik dat dan het beste? Is een bacteriedodende mondspeoling wellicht ook een goed plan?
Ik flos dagelijks tussen al mijn tanden en kiezen en als ik niet flos ruik ik mijn gebit.

Als je flossen lastig vindt met gewoon flosdraad dat je om 2 vingers wikkelt, zou je eens van die speciale floshoudertjes kunnen proberen, of een waterpik, dat schijnt ook goed te werken.

Maar wat jij ruikt is echt tandplak. En voor iemand met een obsessie voor een schoon gebit vind ik het maar raar dat je nooit tussen je kiezen flost.
Nee, geen spoeling. Gewoon flossen, de troep moet ertussenuit. Ik snap je probleem echt niet. Iedereen kan flossen.
.
misschien ligt het werkelijke probleem bij je "obsessie" en niet bij je kiezen
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 mei 2014 @ 12:03:

misschien ligt het werkelijke probleem bij je "obsessie" en niet bij je kiezen
Ik ben ook een kneus met flossen, ik vind tandenstokers veel fijner en die heb ik met de ruimte tussen mijn tanden ook nodig.

Je kan er beter bij als je je lippen gewoon ontspant, niet je mond opentrekken ofzo. Dat trek je zo je mondhoek mee naar achteren.
En anders van die ragertjes ipv flosdraad gebruiken. Die vind ik zelf fijner.

Overstappen op een elektrische tandenborstel heeft bij mij ook al een gedeelte van het probleem opgelost.
Haha, geloof me, was het maar de obsessie, die geur is niet te harden!

Stoken doe ik wel, maar onvoldoende blijkbaar. Zal eens goed flosdraad gaan kopen.
Lijkt me niet dat het probleem de obsessie is. Als het stinkt is het probleem viezigheid. Maar wel gek idd, dat je nooit tussen je kiezen komt als je gebit zo belangrijk voor je is. Als je niks doet krijg je paradontitis en dan vallen je kiezen er vanzelf uit. Probleem ook opgelost
.
Koop flosdraad met wax, dat werkt t beste. En als het te dun is doe je het twee- of driedubbel.
.
Ik houd het best heel goed bij volgens mij, alleen niet dus dat flossen, wat ik na jullie confronterende woorden per vanmiddag ga doen uiteraard.
Waterpik.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 09 mei 2014 @ 12:14:

Waterpik.doe mij maar eentje van vlees
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 mei 2014 @ 12:15:

Waterpik

--------------

doe mij maar eentje van vlees

Oh, die google ik even.

Is dat een aanrader?
quote:zonn schreef op vrijdag 09 mei 2014 12:17 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sabbaticalmeds in "Stank gebit"" class="messagelink">sabbaticalmeds schreef op 09 mei 2014 @ 12:15</a>:</b>

Waterpik

--------------

doe mij maar eentje van vlees</div></blockquote>

Oh, die google ik even.

Is dat een aanrader? Soort mini hogedrukreiniger voor je gebit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven