Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Ik zal mij dan ook nog eventjes netjes voorstellen. Wij zijn beide 26 en dit wordt ons eerste kindje. Ik ben eerder zwanger geweest maar eind februari heb ik met 8 weken een miskraam gehad dus ik ben heel erg blij dat ik nu weer zwanger ben.

Ik lees hier erg veel over nu al dingen regelen. Dat doe ik nog niet, sterker nog ik heb zelfs de verloskundige nog niet gebeld. Ik wacht er liever nog mee omdat het de vorige keer al verkeerd is gegaan.

Hier zijn wel veel meiden die al een kindje hebben en daar heb ik een vraag voor: Wat houdt kraamzorg precies in en is het verplicht? Om eerlijk te zijn heb ik er niet zo'n trek in om de hele dag een vreemde in huis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een tijdje niet meegeschreven, ik ben denk ik 20 dec uitgerekend. Ik zal pas actief mee gaan schrijven als ik de 12 weken voorbij ben. Vind het namelijk best spannend allemaal.

Liefs
@Melodie74 of anderen:

Is het de bedoeling een volle blaas te hebben bij een echo? Kan me er iets bij voorstellen maar heb het nog nooit gehoord.. Hopelijk duwen ze dan niet al te hard op je buik :D

Ik las op de gynaecologie site dat zij tot 10 weken altijd vaginaal doen, dus dan kan ik vrijdagmorgen iig gerust nog naar de wc

Ik moet overigens ook opeens regelmatig tijd huilen om TLC programma's..

En soms denk ik opeens: "Waar ben ik eigenlijk aan begonnen?.." Hebben jullie dat ook wel eens?
Wow! Geweldig al die kloppende hartjes op de echo! Gefeliciteerd dames! Ik zit nu op mijn telefoon dus kan helaas niet uitgebreid reageren op iedereen!

@kiki: gefeliciteerd! Ik snap dat je nu iig de eerste negen weken afwacht voordat je de VK enz belt. Volgens mij is kraamhulp niet verplicht en mag je er zelf voor kiezen om hier dus geen gebruik van te maken. Zelf gaan mijn vriend en ik hier wel gebruik van maken. Het is ons eerste kindje en de familie woont allemaal een eindje rijden hier vandaan.

Ik heb van de week mijn verzekering gebeld en zij waren heel relax. Ik hoef voorlopig nog niets door te geven en de verzekering kan altijd gewijzigd worden. Wij hebben wel al gekeken naar opvang, man man wat een geld kost dat. We hebben een snelle berekening gemaakt en het gaat ons 6000 euro op jaarbasis kosten wat een geld!?! Het scheelt dat ik nu even geen kleding meer voor mezelf koop haha dus ik ben begonnen met sparen @ally_white je tip van de kringloop is dus een hele goede haha! Trouwens, ik denk dat ik voor het bedje, box en commode ook gewoon op marktplaats ga kijken! Maar dat doen we pas na de 20 weken! Eerst de komende vijf weken doorkomen!
@smiley_face, check even de toeslagen site van de belastingdienst. Het merendeel van de kosten van een kdv kan je terug krijgen. Ik kon het op de site van het kdv zelf berekenen. Ligt er een beetje aan wat je inkomsten zijn natuurlijk. Ik kijk ook naar babykamers op marktplaats hoor, ook meer oriënterend. Ga pas na de verhuizing spulletjes kopen.

@flipflopje, heel herkenbaar hoor. Het is nogal wat, een kindje krijgen en het is volgens mij alleen maar goed om daar niet te licht over te denken.

@miss-v, ik zal je datum in het lijstje zetten. Lees je voorlopig wel gezellig mee?

@kiki1987, ik snap je voorzichtigheid, alles op zijn tijd en in je eigen tempo toch. Ik ben het type controlfreak, dus ga bij heftige gebeurtenissen automatisch in regelmodus.. Of kraamzorg verplicht is weet ik niet, je kunt wel kiezen tussen een korte en een lange kraam volgens mij. Lijkt me wel belangrijk, ze houden de gezondheid van jou en de kleine in de gaten, helpen met de borstvoeding en ook met de huishoudelijke taken.
Life is better when you're laughing
SmileyFace: Ik dacht altijd dat sowieso een aantal uren kraamzorg wel verplicht zijn? Maar ach ik zie wel hoe het loopt. Grote kans dat tegen die tijd mijn moeder hier ook een paar dagen zal zijn en al is ze een beetje warrig..Van baby's weet ze wel echt alles. ( delier gehad en daarna is haar geheugen niet 100& terug gekomen dus je kan het vergelijken met lichte dementie).

Voor verzekering etc heb ik ook nog niks geregeld. Ik heb wel het geluk dat ik thuis werk dus ik hoef ook geen opvang te regelen gelukkig. Ik zat de laatste tijd wel te twijfelen om er een parttime baan bij te nemen dus eventjes kijken of ik dat nog wel ga doen. Net van een vriendin een ledikantje en commode gehad dus dat is wel echt een geluk en verder ook op marktplaats een kinderwagen voor 25 euro op de kop getikt dus dat hebben we al ;).

Flipflopje: Hier bij de verloskundige krijg je standaard bij je eerste bezoek een echo ( met 7/8 weken)
krisi super gefeliciteerd meid. Ik heb je wel eens voorbij zien komen bij de prikbitches. Je heb een leuke uitgerekende datum, de verjaardag van onze ivf zoon van nu 4,5 mnd.

Meiden heel veel succes de komende weken/maanden. Hier een zoon die afgelopen dag na kerst is geboren. Na een rot zwangerschap waarbij onze zoon er eerst uit wou met 26 weken, waren wij wat blij dat hij er pas met 38 weken de dag na kerst kwam. Iedereen zei tegen ons gelukkig is de uitgerekende datum 8 januari, maar na het verhaal met 26 weken weeen was iedereen blij dat hij net na de kerst werd geboren. Iedereen die zeur lekker laten kletsen. Het wordt en mooie en specaile feestmaand voor jullie.
Dat vind ik nu ook! Mijn ex was ook met oud en nieuw jarig en hij vond het juist leuk! Dacht dat al het vuurwerk voor hem was.
Kiki ik heb vanwege meerdere miskramen en een de mmm waarin ik zat ook pas met 4 maanden de kraamzorg geregeld. De verloskundige had ik niet maar die zou ik eerder bellen. Als je trouwens thuis wil bevallen is kraamzorg wel erg handig voor de verloskundige. Ik zou met je verloskundige even bespreken wat de kraamzorg precies doet, want deze ook de controles bij jouw en de huishoudelijke taken zijn best handig.
Hoi Leoni: Ik wil gelukkig niet thuis bevallen. Ik denk dat ik sowieso medische indicatie zal krijgen ( heb gehoord dat als er veel helse bevallingen in een familie dat het erfelijk is en er zijn al zoveel dode kindjes geboren dat ik zelf ook het risico niet neem). Ik ga het zeker even bespreken over kraamzorg. Verloskundige die ga ik over 2 weken bellen als alles dan nog goed gaat.
Hallo!

Ik breek even in, mama van een kerstkindje, 2e kerstdag wel te verstaan... Ik was de 24e uitgerekend en dus de 26e bevallen...

Ik weet nog goed dat we iedereen langs belden om te vertellen dat ze er was! Hartstikke leuk want iedereen was vrij!

De afgelopen jaren hebben we haar verjaardag altijd op de dag zelf gevierd. Iedereen is vrij, familie weet ervan, en op de dag zelf vonden we wel zo leuk! Het valt ons elk jaar weer mee hoeveel mensen er toch komen, soms voor het familiebezoek aan, wippen even langs etc. eigenlijk altijd een hele gezellige verjaardag!

Eerder zijn we nog wel eens aangeschoven bij een kerstdiner, maar afgelopen 2 jaar hebben we dat niet gedaan, wel zo rustig. Met de ene kant van de familie hebben we nu vaak een samenzijn op kerstavond, en dan de andere op 1e kerstdag.

Toevallig hebben we voor dit jaar al eens gebrainstormd, we hebben ook nog familie ver weg, en ik denk dat we dit jaar voor het eerst haar verjaardag op een andere dag vieren, zodat we naar die familie toe kunnen...

Natuurlijk is 2e kerstdag jarig zijn niet altijd even handig, bijv een mooie taart laten maken zit er niet in, want die zijn allemaal niet open. Een Hema taart dan maar.. Niet onoverkomelijk wat mij betreft. Ook de boodschappen moeten gedaan worden in de meest drukke tijd van het jaar... Buiten dat vind ik het helemaal geen probleem en eigenlijk wel gezellig!

Ik wens jullie allemaal een goede zwangerschap en bevalling toe, geniet van de (bijna) kerstkindjes
@leonie en riekje82, thanks! Leuk om te horen dat de geboorte/verjaardag en feestdagen best wel te combineren zijn.
Heftig van je moeder, Kiki. Maar wel fijn dat ze straks voor jou en je kleintje kan (o) moederen

Bedankt, Riekje, wat een lief berichtje! Ben benieuwd hoe jullie kerst/verjaardag dit jaar bij familie gaat bevallen! In ieder geval voor jou minder troep in je huis
Leoni, wat lief dat je een berichtje speciaal voor mij schrijft!

Ik moet nog wel wennen aan de uitgerekende datum hoor, net als veel anderen hier, merk ik. Hoe je het ook went of keert, het blijft een beetje ongelukkig zo rond de feestdagen... Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds straal van oor tot oor dat het eindelijk gelukt is!

Ally-white: ik wil je euforische gevoel over de Maxi-cosi niet bederven, maar is het niet zo dat je een Maxi-cosi eigenlijk nooit tweedehands moet kopen? Omdat je niet weet of hij misschien al eens hard is gevallen o.i.d.? (Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je een Maxi-cosi niet meer moet gebruiken na een val/ongeluk/etc. omdat dan de veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden? Onderhuidse scheurtjes in het plastic die je niet kunt zien?)

Ik moet morgen weer werken, na een heerlijke vakantie! Helemaal geen zin in! Ik wil thuis lekker op de bank blijven liggen en genieten van het boontje in mijn buik
@riekje, leuk zo'n positief verhaal!

@kiki: gefeliciteerd!

Over degene die vroeg over kraamzorg (kan mobiel ff niet zo snel zien wie dat was) ik zou altijd iig het minimum aantal uren nemen. En als je d'r even zat bent, dan kun je dr altijd nog voor die dag naar huis sturen .

Hier ook goed nieuws! Vandaag kloppend hartje gezien! Nu lekker over naar de vk en weg uit het ziekenhuis :-D
Hier doen ze gewoon een buik echo met 10 weken, en gewoon alle onderzoeken bij de VK.

Wanneer schrijven jullie in op de kinderopvang?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
@kirsi wat een geweldig en bijzonder gevoel he! Wat super dat je het op USB Stick heb zeg!!

@riekje wat een leuk positief verhaal! Leuk!!
@miepiestreepje, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! En nog lekkerder dat je weg mag uit het ziekenhuis, gefeliciteerd!

@spruit2014, ik wil eerst de eerste echo afwachten en dan de boel bespreken met mijn werkgever en kijken of ik straks 3 dagen mag werken en welke 3 dat worden. En dan ga ik eens informeren hoe of wat. Heb me al wel in de kosten verdiept en wat je terug kan krijgen hiervan. En heb mijn moeder gevraagd voor 1 dagje, daar gaat ze nu over nadenken..

@kirsi, zal vast wel meevallen met de maxicosi, hij zal heus niet opeens uit elkaar vallen en de baby eruit rollen toch...

Vandaag een dagje met weinig kwaaltjes, alleen die borsten blijven pijnlijk. Iedere goede dag is er weer eentje :-D
Hey ladies, stille boel hier..
Hahah Ally_white, idd een beetje stilletjes. Ik vergeet elke keer dat er naast de december topic ook een kerstkindjes topic is. :-)
Haha, hier hetzelfde probleem!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Nou mensen, tot mijn schande moet ik zeggen dat

ik drie dagen lang bijna vergeten was dat ik zwanger ben. We zijn maandag verhuisd en k heb 2 dagen lang allerlei dozen/koffers/plastic tassen uitgepakt, maar ons nieuwe huis ziet er weer keurig uit. Om iedereen even jaloers te maken: Ik zit heerlijk op de bank, voeten omhoog. Zoonlief slaapt, dochter zoet speelt naast me op de bank en de huishoudelijke hulp dweilt eerst de vloeren, dan gaat ze de afwas doen en alle schone was in de kasten leggen. Hoe relaxed!

Gelukkig lees ik hier allemaal positieve berichten. Bij ons gaat het ook goed. k Viel gisteravond op de bank in slaap, maar overdag bruis ik van energie en verder geen kwaaltjes. Alleen over emoties gesproken. Ik word nou helemaal week van babydiertjes. We hebben een lammetje en kleine konijntjes en ik bleef maar kletsen tegen m'n man over hoe schattig het was. De volgende dag begon ik gewoon weer! "Die schattige knokige knietjes van ons lammetje... etc." Mijn man zei af en toe ja en hm en ging rustig door met waar hij mee bezig was.

Even over kraamzorg. Ik houd helemaal niet van vreemden in huis (pas wat dat betreft niet echt in Afrika) maar ik vond kraamzorg erg prettig. Ik had halve dagen hulp en dat was precies genoeg om lekker ons bed te verschonen terwijl ik aant douchen was, te assisteren bij het badderen van de baby, iets aan de was te doen, etc. Net op het moment dat ik dacht:' ga nu maar weer.. was de morgen ook weer over en ging ze weer naar huis. Mijn moeder was iedere dag bij ons in huis om met de kinderen te helpen, maar de kraamverzorgster zorgde ervoor dat zij ook niet al te druk was. Ik kon rustiger in bed blijven liggen doordat de kraamzorg er was.
@cherobon, dat klinkt inderdaad heerlijk. En fijn ook, dat je na drukke dagen van verhuizen even je rust kan pakken. Bevalt je nieuwe huis? Ik schoot laatst vol bij een moedergans met pluizige baby's, dus ik snap je helemaal hoor.
Al sinds gisteren geen zwangerschaps verschijnselen meer . Wat zijn die eerste weken toch onzeker.....Ben blij als ik volgende week een goede echo krijg...

Mmm kraamzorg en kinderopvang ben ik nog niet over bezig. Bij kinderopvang krijg je 2/3 e terug van de belasting. Kraamzorg zit standaard in het pakket. Ik krijg alles 2e hands voor niets van een vriendin. Ik had alles al weggedaan omdat ik dacht dat er geen 2e meer zou komen... kleertjes etc. heb ik nog. De rest wat we niet hebben koop ik via marktplaats.
Vanmorgen een kloppend hartje gezien!

@Melodie74: Ik voel af en toe ook niets en vraag het me dan af.. Maar zegt dus kennelijk niets, don't worry! Gelukkig maar dat we niet de hele dag moe en misselijk en zwak hoeven te zijn.

Nu eens gaan bedenken wat ik in elkaar knutsel om het "openbaar" te maken. Ik denk een kaartje met het kerstmenu bij ons dit jaar.. Beschuitjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven