Smart TV, ervaringen?

11-05-2014 11:47 55 berichten
Onze tv vertoont al tijden kuren. Een groene streep in beeld, die ook ineens weer weg is, ineens geen kleur meer en dan -poef- is de kleur weer terug, en nu staat het beeld hol. Kortom, het ziet er naar uit dat hij het anytime soon gaat begeven, dus zijn we aan het rondkijken voor een andere.

We willen dan graag een smart TV, met wifi, waar we ook onze harde schijf met films op aan kunnen sluiten. Maar er is nogal wat keus... En ik weet niet goed waar ik verder nog op moet letten, en wat een fijn merk is. Er schijnt ook verschil te zitten in internetmogelijkheden? Ik dacht, ik vraag het mijn alwetende orakel.. Dus, wie heeft er een smart TV, welke, en wat zijn je ervaringen ermee?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Sony Bravia en zijn daar tevreden mee. Waar ik het vooral voor gebruik is rechtstreeks netflix streamen en bijv youtube direct op tv. Je kan dan ook heel,handig je tablet of smartphone als afstandsbediening gebruiken.

Er kan vast nog veel meer mee maar dat moet ik nog ontdekken.
Toen wij op zoek waren naar een nieuwe tv werd overal Samsung aangeraden. Hebben er ook één gekocht, maar wel uiteindelijk geen SmartTV.
Wij hebben een Samsung, niet zo vreselijk duur en heel erg fijn.

Mooi beeld en makkelijk te bedienen.

Deze geloof ik:

http://www.bol.com/nl/p/s ... mart-tv/9000000012198228/
Samsung staat in de top als het gaat om de verkopen.

Kwaliteit = Bang en Olufsen toch wel mooier. Daar betaal je dan ook voor.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wij hebben een LG, geen smart-tv maar ben er verder heel tevreden over. Heb Netflix erop via Apple tv en een raspberry pi voor films. Die bedien ik idd via de telefoon. Maar goed, qua beeld en geluid vind ik de LG echt super! Mijn vader heeft ongeveer dezelfde en is ook heel tevreden.
Wij hebben voor op de slaapkamer vorig jaar een lcd gekocht, maar die kan toch niet op tegen de plasma die we beneden hebben.

Steeds klooien met het beeld. Dan weer te hard, dan de kleuren weer niet goed. Voor de rest heel tevreden met het systeem.

Ik ben niet zo slim met de computer dus ik sluit altijd mijn laptop aan voor netflix. In pricipe kan je ook internet kijken op de televisie maar met alleen een afstandsbediening zou ik het niet aanraden. Dan heb je toch een extern toetsenbord of muis nodig.
odi et amo
Samsung is de grootste in de markt volgens mij, heel prima. Wij gaan er eentje kopen voor de slaapkamer. Sony bravia vind ik het mooiste, w905 maar wel een stuk duurder dan de samsung 6510 die we op het oog hebben. Beneden hebben we wel een sony.
owja ik zou zeggen kijk naar 200 hertz inplaats van 100.
Lamaatje : hoezo is netflix met alleen een afstandsbediening niet aan te raden? Ik heb dus die apple tv, afstandsbediening met 3 knoppen en zo'n 4-puntstoets. Werkt prima. Ik hoef alleen maar te scrollen en op ok te duwen. Waarvoor zou je een toetsenbord moeten hebben dan?
Wat misschien ook nog een optie voor je is is een nieuwe tv en Chromecast.

http://www.bol.com/nl/m/computer/chromecast/index.html

Helemaal als je met je harde schijf blijft werken en je een tablet/smartphone hebt is dit denk ik een goede en goedkopere optie?
quote:Desperate_Housewive schreef op 11 mei 2014 @ 12:24:

Lamaatje : hoezo is netflix met alleen een afstandsbediening niet aan te raden? Ik heb dus die apple tv, afstandsbediening met 3 knoppen en zo'n 4-puntstoets. Werkt prima. Ik hoef alleen maar te scrollen en op ok te duwen. Waarvoor zou je een toetsenbord moeten hebben dan?

Ik heb volgens mij een te eenvoudige afstandsbediening erbij.

Het gaat zo traag en moeilijk, want dan moet je het toetsenbord op je televisie scherm gebruiken. Echt irritant.
odi et amo
quote:Biebeliee schreef op 11 mei 2014 @ 11:54:

Wij hebben een Samsung, niet zo vreselijk duur en heel erg fijn.

Mooi beeld en makkelijk te bedienen.

Deze geloof ik:

http://www.bol.com/nl/p/s ... mart-tv/9000000012198228/

Dit is een 100 hz tv. Dat betekent dat het beeld niet zo heel erg zuiver is. Meeste tv's hebben ten minste 400 hz, loopt al op baar 1000.

Ik heb ook een LG smart tv, 119 cm beeld en kostte me vorig jaar ¤ 750,00. Ik heb het al voor wat minder gezien.

Ik weet niet waar to de tv gaat plaatsen maar wat wel een beetje jammer is van mijn tv is dat het erg spiegelt. Hij hangt naast mijn raam en tot uur of 12 schijnt de zon daar naar binnen en moet ik mijn rolgordijn dicht doen. Maar ja dat is wel de prijs die je ervoor betaalt. Zodra de zon weg is aan deze kant is het beeld loepzuiver.
quote:chocolatechip schreef op 11 mei 2014 @ 12:23:

owja ik zou zeggen kijk naar 200 hertz inplaats van 100.Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar we hebben ook een 200 hertz. Met aanwijzingen over instellingen nu ondertussen iets beter, maar het is echt zoeken naar de goede afstemming. En het beeld is een stuk onrustiger dan plasma.
odi et amo
quote:celine2906 schreef op 11 mei 2014 @ 12:28:

[...]

Dit is een 100 hz tv. Dat betekent dat het beeld niet zo heel erg zuiver is. Meeste tv's hebben ten minste 400 hz, loopt al op baar 1000.

.Oh dan klopt de link niet, die van ons is geen 100hz.
Samsung is qua het smart tv concept wel een aanrader. Wij hebben er ook 1. Keuze uit voldoende apps. Harde schijf is gewoon een kwestie van in de usb poort doen. Wordt hier dagelijks gebruikt.
Ik zal me zo eens verdiepen in dat Chromecast, ken ik niet.

De tv komt in de woonkamer, haaks op het raam, maar dat is oo de oostkant, komt door veel bomen niet veel licht naar binnen, dus spiegeling zal wel meevallen denk ik.

We hebben nu een 32 inch, willen ongeveer een 42 inch nu.

En netflix op tv, heerlijk lijkt me dat Hebben een proefmaand gehad, maar dat was kijken via de Wii, niet heel handig en alleen 4:3 beeldverhouding.
quote:lamaatje schreef op 11 mei 2014 @ 12:27:

[...]

Ik heb volgens mij een te eenvoudige afstandsbediening erbij.

Het gaat zo traag en moeilijk, want dan moet je het toetsenbord op je televisie scherm gebruiken. Echt irritant.Ow zo, ik gebruik nooit de zoekfunctie en hij blijft automatisch ingelogd heb dat toetsenbord op de tv eigenlijk maar heel af en toe nodig.
"bibaatje, 44 minuten geleden

Wij hebben een Sony Bravia en zijn daar tevreden mee. Waar ik het vooral voor gebruik is rechtstreeks netflix streamen en bijv youtube direct op tv. Je kan dan ook heel,handig je tablet of smartphone als afstandsbediening gebruiken.

Er kan vast nog veel meer mee maar dat moet ik nog ontdekken."

Hier exact hetzelfde. Reden voor een Sony en geen Samsung die ¤100 goedkoper was is de kwaliteit.

Het beeld is veel scherper en mooier en het geluid ook.

Aldus vriend want ik heb er geen verstand van. Ben gewoon blij dat het dikke beeldbuis ding weg is.
Wij hebben een Panasonic smart tv, en een Samsung HD recorder. Beiden aangesloten op internet, met de één heb je andere mogelijkheden dan met de ander. Alles communiceert met onze NAS, dus kunnen wij foto's en films op de tv kijken die op de pc staan. Het geheel is te bedienen met twee afstandsbedieningen en een toetsenbord.

Gelukkig zijn man en kinderen hier heel handig mee. Als ik alleen ben, kijk ik wel tv, of een film van de HD recorder, want de rest is niet aan mij besteed. Alles aan elkaar knopen geeft oneindig veel mogelijkheden, maar als het vastzit, zit ook alles vast.
Samsung! Heel fijn tv-tje!
Wij hebben een 46 inch Philips smart tv. Bevalt prima. Wij hebben gekozen op beeld en niet perse op smart tv. Met laptop of media speler kan je ook genoeg
Ik heb nog een heerlijke mollige JVC staan en ik kan er geen afscheid van nemen. Prachtig beeld en een volstereobombasticsupersound. Maar goed, mijn zoon zeurt aan mijn lieftallige bolletje en vindt dat de tv nog op kolen wordt gestookt, dus ik zal er toch aan moeten geloven binnenkort.

Heb wel gehoord dat het geluid van platte tv's over het algemeen erg slecht is.
Wij hebben juist wel bewust voor smart gekozen.

Juist omdat we niet ook nog allerlei andere kastjes, laptops, mediaplayers en tablet naast de tv komen te liggen.

Tablet hebben we ook niet en de laptop gebruik ik ook voor werk. Die wil ik natuurlijk niet bij de te hebben liggen.

De xbox en bluray vind ik meer als genoeg.
Het geluid van onze platte is veel beter dan het oude bakbeest dat we hiervoor hadden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven