seksuoloog

09-05-2014 11:28 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om naar een seksuoloog te gaan, omdat ik niet kan klaarkomen tijdens seks. Niet tijdens penetratie (dat is niet zo gek) maar ook niet als ik gevingerd of gelikt word..

Ik geniet enorm van seks maar ik voel nooit dat ik op het punt sta om klaar te komen of er naar onderweg ben.. Ook niet als ik het zelf doe, tijdens de seks.

De enige manier dat ik kan klaarkomen is, als ik alleen ben en met een speeltje. Het lijkt wel of mijn clit ongevoelig is voor vingers of een tong.

Maar nu mijn vraag, kan een seksuoloog daarbij helpen en zo ja, hoe kom je daar terecht? Moet je dan een verwijzing hebben van je huisarts? En wordt zoiets vergoed door de zorgverzekering?
Wat een lieve reactie, thanks!

Ik kan het inderdaad wel anoniem bespreken hier maar niet met vriendinnen (of een huisarts) enz. Schaam me er echt voor.

Ik zal eens kijken of ik een e-mail kan sturen, dat zou echt fijn zijn!

quote:shutterbug schreef op 11 mei 2014 @ 12:39:

Ik snap dat je het lastig vind om dit face to face met je huisarts te bespreken. Op het forum schrijven lukt wel, heeft je huisarts de mogelijkheid voor een e-consult? Bij die van mij kun je dan gewoon een email sturen met je probleem/vraag om doorverwijzing en dat is meestal voldoende om het te regelen.

Maar het allerbelangrijkste, supergoed van je dat je hier hulp voor wil zoeken! Niet mee blijven rondlopen meid, en in de tussentijd gewoon lekker je partner het speeltje erbij laten pakken om het op het laatst af te maken ;)
quote:neversurrender schreef op 11 mei 2014 @ 11:51:

Ik weet dat het forum mijn probleem niet kan oplossen, maar misschien wil ik gewoon even mijn teleurstelling uiten..

Ook al gaat het dan niet over het probleem waar ik in eerste instantie het topic over had geopend. Ik zal het weghalen.Je hoeft helemaal niks weg te halen en of het relevant is, mwoah.. misschien wel. Misschien ligt de oorsprong van je probleem wel in je onzekerheid en je afhankelijkheid, je please gedrag. Misschien ben je wel zo bezig met de perfecte bedpartner zijn dat je veel te gespannen bent om maar in de buurt te komen van een orgasme.
quote:highlander schreef op 11 mei 2014 @ 13:04:

[...]

Niets zo lekker als een stel vrouwenklauwen in mijn rug. (schotse) hooglander meets tijger
Ik heb klauwontvangende mannen wel eens anders horen piepen heur!

En bij een echte vreemdganger ook niet zonder risico (voor hem).

Totaal OT dit!!
Klopt. Ik weet dan ook dat er iemand wel eens naar die 4 halvemaandjes heeft gevraagd op zijn borst, domdom.

Off topic? Mja, beetje wel.
quote:neversurrender schreef op 11 mei 2014 @ 13:04:

Wat een lieve reactie, thanks!

Ik kan het inderdaad wel anoniem bespreken hier maar niet met vriendinnen (of een huisarts) enz. Schaam me er echt voor.

Ik zal eens kijken of ik een e-mail kan sturen, dat zou echt fijn zijn!

[...]

Het feit dat je je schaamt zegt eigenlijk al waar het probleem ligt ( het niet kunnen klaarkomen).

Voor een orgasme ( en voor bevallen trouwens ook ) moet je lòslaten!

Misschien heb je aan dit artikel iets?

Met name het stukje over ademhaling.

Als je je zó schaamt hiervoor, terwijl heel veel vrouwen moeite hebben met klaarkomen, staat dat je seksuele ... ( kan ff geen mooi woord vinden) in de wef.

Ike grijp heus wel dat je niet huppelend de spreekkamer binnengaat, maar de ha vindt het echt niet raar. Echt niet!

Dus begin met diep ademhalen, goed te gebruiken bij de seks en voor het spreken vd ha.
Je bent zelf een theepot
Suus, TO kan prima klaarkomen. Zelf. Maar helaas niet met een partner..
Ik schaam me niet om met mezelf te spelen, ik doe dat bijna dagelijks met behulp van een vibrator.. ik schaam me wel dat ik het niet kan zonder hulp van een vibrator en in het bijzijn of door toedoen van een ander.. Het lijkt wel of ik dan helemaal niets voel, ik kan me totaal niet focussen op mijn lichaam.

En zodra een man dan erachter komt dat klaarkomen voor mij een lastige zaak is, en hij zijn best gaat doen en er een soort missie van wil maken, wordt het nog erger, dan krijg ik zo'n angst voor falen dat alles blokkeert..
Dit zou best eens waar kunnen zijn, ik focus me tijdens seks altijd heel erg op het genot van de ander..

Ik voel me soort van ongemakkelijk als de ander dit doet bij mij. Mijn laatste minnaar was dan wel het andere uiterste, door zich helemaal niet bezig te houden met mijn genot, toch voelt dat gekgenoeg soort van veilig ofzo.. Dan hoef ik me daar niet druk over te maken op dat moment..

quote:Rooss4 schreef op 11 mei 2014 @ 13:16:

[...]

Je hoeft helemaal niks weg te halen en of het relevant is, mwoah.. misschien wel. Misschien ligt de oorsprong van je probleem wel in je onzekerheid en je afhankelijkheid, je please gedrag. Misschien ben je wel zo bezig met de perfecte bedpartner zijn dat je veel te gespannen bent om maar in de buurt te komen van een orgasme.
Neversurrender, jij hoeft niet perfect te worden om er te mogen zijn.

Er is niets te schamen aan jouw eigen lijf.

Leer jezelf te verdedigen, bewaak jouw grenzen.

Jij mag best ruimte scheppen voor jouw verlangens

en jouw genot duidelijk krijgen voor jezelf

om wat jij wilt duidelijk te kunnen aangeven in bed met een ander.

Laat jouw lichaam niet weer misbruiken door een egotripper.

Door jouw verlangens weg te cijferen, cijfer jij jezelf weg

en kun jij jezelf als niets gaan zien.

Probeer dat te voorkomen en leer te genieten van jouw eigen lijf.

Ga leren spelen bij de seksuoloog met jouw eigen "knopjes".

Geloof mij maar; zelf alle knoppen leren bedienen is een lekkere ontdekkingstocht!

Zowel voor jezelf als een ander.

Geef jezelf alleen over aan iemand die ook oog heeft voor jouw genot.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:ano*k schreef op 11 mei 2014 @ 19:35:

Suus, TO kan prima klaarkomen. Zelf. Maar helaas niet met een partner..In het artikel gaat het idd over zelfbevrediging en ( niet) klaarkomen maar ik dacht dat de algemene tips ook bruikbaar kunnen zijn
Je bent zelf een theepot
Jouw posts raken me altijd weer Highlander, ik ga morgen op zoek naar een seksuoloog in de buurt.

Ik schaam me trouwens helemaal niet voor mijn lijf, heb zelfs de zogenaamde 'ideale' maten. Het ligt bij mij meer aan het 'er mogen zijn' inderdaad. En dat zit tussen de oren....

quote:highlander schreef op 11 mei 2014 @ 20:19:

Neversurrender, jij hoeft niet perfect te worden om er te mogen zijn.

Er is niets te schamen aan jouw eigen lijf.

Leer jezelf te verdedigen, bewaak jouw grenzen.

Jij mag best ruimte scheppen voor jouw verlangens

en jouw genot duidelijk krijgen voor jezelf

om wat jij wilt duidelijk te kunnen aangeven in bed met een ander.

Laat jouw lichaam niet weer misbruiken door een egotripper.

Door jouw verlangens weg te cijferen, cijfer jij jezelf weg

en kun jij jezelf als niets gaan zien.

Probeer dat te voorkomen en leer te genieten van jouw eigen lijf.

Ga leren spelen bij de seksuoloog met jouw eigen "knopjes".

Geloof mij maar; zelf alle knoppen leren bedienen is een lekkere ontdekkingstocht!

Zowel voor jezelf als een ander.

Geef jezelf alleen over aan iemand die ook oog heeft voor jouw genot.
Hoi Neversurrender,

ik post hier niet veel, maar herkende mezelf zo exact in jouw verhaal dat ik toch even een reactie wilde neerzetten. Ik kan ook alleen nog met speeltjes klaarkomen als ik alleen ben en volledig op mezelf gefocussed.

Met man erbij krijg ik het op geen enkele manier voor mekaar om vooral in m'n hoofd op de juiste plek te komen voor een orgasme. Heb de vieb ook wel eens een tijd links laten liggen, maar merkte geen verschil...

Weet dat 't vooral tussen de oren zit, maar daarom niet echt makkelijk aan te pakken. Ik ben heel benieuwd wat de seksuologe je gaat vertellen en wat je aan tips meekrijgt. Zou je dat hier willen delen? wie weet heb ik er ook wat aan

zit er zelf over te denken om de tantra hoek een beetje te verkennen, maar ben die drempel ook nog niet over..

Geen tips van mij dus, alleen even om je te laten weten dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten...
Allereerst voor jou en bedankt voor het delen van jouw verhaal. Hoe vervelend ook, het voelt wel 'fijn' dat ik niet de enige ben...

Ik wacht nog op antwoord van mijn zorgverzekeraar, aangezien ik geen 80 euro per consult kan veroorloven helaas..

Zodra ik weet of ik in aanmerking kom voor vergoeding en ik in behandeling ga, wil ik best een en ander delen hier hoor.

Maar wil je zelf niet liever ook hulp dan?

Er was hier nog iemand die gepost had dat zij er veel baat bij heeft gehad, helaas heeft ze niet gereageerd op hoe zo'n behandeling dan in zijn werk gaat, ben zelf ook erg benieuwd!

quote:singlish schreef op 12 mei 2014 @ 11:24:

Hoi Neversurrender,

ik post hier niet veel, maar herkende mezelf zo exact in jouw verhaal dat ik toch even een reactie wilde neerzetten. Ik kan ook alleen nog met speeltjes klaarkomen als ik alleen ben en volledig op mezelf gefocussed.

Met man erbij krijg ik het op geen enkele manier voor mekaar om vooral in m'n hoofd op de juiste plek te komen voor een orgasme. Heb de vieb ook wel eens een tijd links laten liggen, maar merkte geen verschil...

Weet dat 't vooral tussen de oren zit, maar daarom niet echt makkelijk aan te pakken. Ik ben heel benieuwd wat de seksuologe je gaat vertellen en wat je aan tips meekrijgt. Zou je dat hier willen delen? wie weet heb ik er ook wat aan

zit er zelf over te denken om de tantra hoek een beetje te verkennen, maar ben die drempel ook nog niet over..

Geen tips van mij dus, alleen even om je te laten weten dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten...
TO, ik heb meegepost in dit topic (dit is een andere naam van me) en vroeg me af hoe het met je ging. Heb je gebroken met je scharrel of toch niet? En ben je inmiddels begonnen bij een seksuoloog?
Hallo budapest, ik heb een tijdje online contact gehad met een hulpverlener op vrijfijn.nl en zij raadde ook een seksuoloog aan.

Helaas vergoedt mijn zorgverzekering dit alleen niet en kan ik dit zelf onmogelijk betalen.

Ik heb het dus eigenlijk maar weer even geparkeerd, scharrel zie ik niet meer en ach.. de hand aan mezelf slaan mbv een attribuut lukt nog altijd wel.

Niet ideaal maar goed....

En hoe gaat het met jou?
quote:neversurrender schreef op 09 mei 2014 @ 11:49:

Ja het lukt wel yellowfish, in mijn eentje.. Als ik de focus helemaal op mezelf heb en dan ook alleen met een speeltje..

Ik vrees dat het mijn concentratieprobleem is, tijdens seks ga ik helemaal op in de ander en kan ik met geen mogelijkheid me focussen op mijn eigen genot lijkt het.

[...]

Ik heb niet alles gelezen van iedereen, dus als ik in de herhaling val..

Ik zit nu anderhalf jaar bij een seksuoloog en moet eerlijk zeggen dat ik een heel slecht voorbeeld ben om te zeggen yes doe het! Ik haat het bij de seksuoloog en heb ook niet een goede, dus wees eerlijk als je iemand toegewezen krijgt.

Ik kan niet klaarkomen als ik het met de hand doe bij mezelf, mijn vriend niet en het werkt alleen met een speeltje.

Bij mij is dit psychisch en ik moet zeggen dat met praten het niet beter word.

Voor mij is het enige wat werkt, er eerlijk over zijn tegenover mijn vriend en er vooral op kunnen lachen.

Als ik het bij mezelf doe, stop ik vaak op het moment van klaarkomen omdat ik bang ben voor het gevoel erna.

Het is belangrijk om fijne scenarios te maken voor jezelf, iets wat je fijn/leuk of spannend vind.

Ik moet zeggen dat het voor een man best moeilijk KAN zijn, het is namelijk zo dat op het moment dat jij een orgasme voelt opkomen de clitoris zich gaat verstoppen en weer terugtrekt in de plooi. Met een speeltje is de trilling breder en merk je dat niet, met je hand weer wel. En omdat je dan weer uit je focus bent word het weer moeilijker.

Als je naar een seksuoloog gaat, moet je niet teveel verwachten, je zult alles zelf moeten ontdekken. Ik heb er niets aan gehad, de enige waar ik echt iets aan heb is mijn vriend. Bespreekbaar maken, grenzen aangeven en leren praten op een manier samen waarop het voor jou nog gemakkelijk is....
Trouwens, nu ik toch wat dingen lees...Elke dag een vibrator deed ik ook en als mijn vriend dan wat deed, niks, nada. Je word er ook gevoelloos van, voelt heel raar. probeer eens een week of 2 niet en dan met je vingers, trust me, word heel anders!

Ik denk ook dat wanneer jij je focust op je eigen genot dat je gaat piekeren, net als mij..

Oh god in deze positie ziet hij dit en dat, en ik kreun maar alsof ik het lekker vind en dan misschien denk je wel aan de boodschappen en alles?

Terwijl hij niets ziet!

Een seksuoloog zal vast dezelfde tips geven als bij mij...Streeltherapie. Alleen in ondergoed samen ontdekken wat jou streelplekjes zijn, hij streelt je en jij zegt wat fijn is. Zo ga je langzaam verder..Je zou het voor hem spannen kunnen maken met leuke lingerie als hij het te lastig vind.
OKE! ON-TOPIC!

Je bent nog niet bij een seksuoloog geweest..

Je problemen liggen diepen dat oppervlakkig en wil nog even zeggen dat je echt geen luxe probleem hebt, als jij er last van hebt heb je een probleem, klaar, die wil je oplossen, logisch!

Ik heb ook een heel goed seksleven (gehad) ik heb als sinds ik een kind was ontdekt dat ik vaginisme heb, de eerst maanden met mijn partner gingen geweldig! Tot ik blokkeerde. Ik kreeg infecties en blaasontstekingen. Tot ik op een punt zat en het niet meer kon. Gewoon niet meer kon.

Toen pas kwam ik erachter dat ik veel te ver ging ik het seksspel. Ik ben over mijn grenzen gegaan waarvan ik niet wist dat ik ze had.

Ik zit nu dus al een jaartje en een half bij een rot seksuoloog..Ze zei zelfs dat ik moest oppassen dat mijn partner niet zou vreemdgaan, omdat we nooit meer seks hebben.

Ik zou je wel wat tips kunnen geven, heb inmiddels veel geleerd. Maar als je problemen heel diep liggen zul je het zelf moeten ontdekken wat het precies is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven