seksuoloog

09-05-2014 11:28 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om naar een seksuoloog te gaan, omdat ik niet kan klaarkomen tijdens seks. Niet tijdens penetratie (dat is niet zo gek) maar ook niet als ik gevingerd of gelikt word..

Ik geniet enorm van seks maar ik voel nooit dat ik op het punt sta om klaar te komen of er naar onderweg ben.. Ook niet als ik het zelf doe, tijdens de seks.

De enige manier dat ik kan klaarkomen is, als ik alleen ben en met een speeltje. Het lijkt wel of mijn clit ongevoelig is voor vingers of een tong.

Maar nu mijn vraag, kan een seksuoloog daarbij helpen en zo ja, hoe kom je daar terecht? Moet je dan een verwijzing hebben van je huisarts? En wordt zoiets vergoed door de zorgverzekering?
Mijn probleem is dat ik het dus alleen met een trillend iets kan, een vibrator op mijn clit. En behoorlijk stevig ook.

Daar kan een tong of vinger nooit tegenop.

Als kind heb ik ook nooit ontdekt dat het daar prettig voelde ofzo, dat kwam pas toen ik erover begon te lezen rond de puberteit.

quote:Rooss4 schreef op 09 mei 2014 @ 12:03:

Ja echt. Ik was de non-orgasme koningin, gooide het zelf op "death grip", ik wist mezelf namelijk al behoorlijk vroeg te eeeh vermaken zeg maar.

Ik kan beslist niet zeggen dat mijn ex zijn best niet heeft gedaan en hij is ook wel eens een heel klein tikje in de buurt geweest maar zodra ik dat besefte was het ook alweer weg.

Op mijn 40e kreeg ik een minnaar die het met toewijding en volharding kwam halen en toen was het er, zomaar ineens. Het koste wat moeite maar het lukte. En sindsdien is het eigenlijk een eitje.
Ik hoop inderdaad dat het appeltje eitje is.. Misschien blokkeer ik wel gewoon, uit angst om te falen.. Maar dan zou ik het zelf ook wel kunnen, met mijn vingers. En dat lukt me ook niet..

Maar met een vibrator, in mijn eentje, gaat het best snel.

Als ik trouwens met iemand seks heb en diegene besluit zijn uiterste best voor me te gaan doen, wordt het gevoel van falen nog erger..

quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2014 @ 12:04:

[...]

Zou toch lullig zijn als je nog heel veel jaar moet wachten tot je 41 ste verjaardag om dan te beseffen dat het ook op je 40ste niet is gelukt / overkomen.

Lichamelijk is er kennelijk niets mis met je. Als je nou tips krijgt om je wel te kunnen ontspannen, om je te kunnen focussen op jouw genot en het is daar mee opgelost, dan zou ik straks nog je huisarts bellen. Misschien is het appeltje eitje en heb je spijt dat je niet jaren eerder al aan de bel getrokken hebt.
En wat zou een seksuoloog daaraan moeten doen? Geef de vibrator aan je vriend, dan kan hij hem hanteren. Je hebt kennelijk gewoon sterke prikkels nodig.
Jij bent seksuoloog? Of met eentje getrouwd?

Maak nou maar snel die afspraak met je huisarts, neversurrender. Niet geschoten is altijd...
Ik vind dit echt geen "probleem" waar je mee bij je huisarts kan aankomen. Zoek zelf eens wat tips op internet.
Ik raad je wel aan om een seksuoloog te zoeken waar je je 100% bij op je gemak voelt. 99% is niet voldoende, want dan durf je niet open en eerlijk te zijn over alles. En juist bij seks is dat heel belangrijk. Ik voelde me totaal niet op mijn gemak bij die van mij en de therapie heeft me daarom ook niet geholpen. Dus geef het na de intake al aan als je liever iemand anders hebt.

Succes!
En waarom schrijf je 'probleem' tussen aanhalingstekens als ik vragen mag?quote:marthe16 schreef op 09 mei 2014 @ 12:33:

Ik vind dit echt geen "probleem" waar je mee bij je huisarts kan aankomen. Zoek zelf eens wat tips op internet.
Dus je hebt niets aan de therapie gehad? Doe je er nu nog iets aan dan of berust je erin?quote:yellowfish schreef op 09 mei 2014 @ 12:34:

Ik raad je wel aan om een seksuoloog te zoeken waar je je 100% bij op je gemak voelt. 99% is niet voldoende, want dan durf je niet open en eerlijk te zijn over alles. En juist bij seks is dat heel belangrijk. Ik voelde me totaal niet op mijn gemak bij die van mij en de therapie heeft me daarom ook niet geholpen. Dus geef het na de intake al aan als je liever iemand anders hebt.

Succes!
Ik heb een heel ander probleem wat niet te vergelijken is met dat van jou. Ik had niets aan de therapie, maar dat komt echt omdat ik er niet alles uit heb gehaald omdat ik mijn mond amper open trok.

Ik wil wel terug naar de seksuoloog, want met mijn probleem valt voor mij moeilijk te leven, maar ik wacht tot ik een tweede baantje heb. Ik heb namelijk CZ en krijg niets vergoed.
Misschien moet je het speeltje een tijdje niet gebruiken. Je wordt dan wellicht weer gevoeliger voor andere aanrakingen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
quote:neversurrender schreef op 09 mei 2014 @ 12:38:

En waarom schrijf je 'probleem' tussen aanhalingstekens als ik vragen mag?

[...]

Omdat je zelf zegt dat je "enorm" van seks geniet. Dus ik zie het probleem niet. Een seksuoloog is er voor mensen met echte problemen op dat vlak.
quote:mrs.lamaze schreef op vrijdag 09 mei 2014 12:49 Misschien moet je het speeltje een tijdje niet gebruiken. Je wordt dan wellicht weer gevoeliger voor andere aanrakingen.Dit is het eerste advies wad de seksuoloog zal geven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:marthe16 schreef op 09 mei 2014 @ 12:50:

[...]

Omdat je zelf zegt dat je "enorm" van seks geniet. Dus ik zie het probleem niet. Een seksuoloog is er voor mensen met echte problemen op dat vlak.Wat een onzin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Marthe

Neversurrender, zomaar even van internet:

"Hulp zoeken bij niet of pas na lange tijd klaarkomen.

Vaak proberen mensen eerst zelf hun probleem op te lossen. Bijvoorbeeld door te ontdekken wat stimulerend is en dit te delen met hun partner. Wanneer de klachten aanhouden kan programma Seksuologie hulp bieden. In de behandeling leert u de controle over uw seksuele opwinding en orgasmengevoel te verbeteren."
Wauw... Bijna hilarisch, zo fijngevoelig als jij overkomt...quote:marthe16 schreef op 09 mei 2014 @ 12:50:

[...]

Omdat je zelf zegt dat je "enorm" van seks geniet. Dus ik zie het probleem niet. Een seksuoloog is er voor mensen met echte problemen op dat vlak.
Ik hoop dat je er uit komt Yellowfish.. voor jou!

Ik kan uiteraard wel gewoon leven met mijn probleem maar door te praten met bijvoorbeeld vriendinnen en op dit forum, krijg ik het gevoel dat ik toch iets heel fijns mis.. Ook al kan ik bij wijze van spreken na de seks met mezelf aan de slag gaan en alsnog klaarkomen, het is niet intiem. En nee, klaarkomen is niet het belangrijkste tijdens de seks maar lijkt me wel een soort kers op de taart....

quote:yellowfish schreef op 09 mei 2014 @ 12:44:

Ik heb een heel ander probleem wat niet te vergelijken is met dat van jou. Ik had niets aan de therapie, maar dat komt echt omdat ik er niet alles uit heb gehaald omdat ik mijn mond amper open trok.

Ik wil wel terug naar de seksuoloog, want met mijn probleem valt voor mij moeilijk te leven, maar ik wacht tot ik een tweede baantje heb. Ik heb namelijk CZ en krijg niets vergoed.
Een hele bizarre ervaring die ik nog nooit gedeeld heb maar goed hier komt het.. Ik was jaren geleden op reis, voor een lange tijd. En toen heb ik weken geen vibrator of iets anders trillends gebruikt.. Ik lag toen op mijn hotelkamer, het was warm en het is me toen gelukt met mijn vingers.. Meerdere keren achter elkaar zelfs..

Maar dat is me nooit weer gelukt...

Laat staan dat het me ooit is overkomen door toedoen van een ander, dat is echt nog nooit gelukt....

quote:ano*k schreef op 09 mei 2014 @ 12:56:

Marthe

Neversurrender, zomaar even van internet:

"Hulp zoeken bij niet of pas na lange tijd klaarkomen.

Vaak proberen mensen eerst zelf hun probleem op te lossen. Bijvoorbeeld door te ontdekken wat stimulerend is en dit te delen met hun partner. Wanneer de klachten aanhouden kan programma Seksuologie hulp bieden. In de behandeling leert u de controle over uw seksuele opwinding en orgasmengevoel te verbeteren."
Klaarkomen is de taart en het bij/met iemand klaarkomen is inderdaad de kers, dus laat je nou door geen gêne meer weerhouden en ga aan de slag voor die kers!
Bedankt TO, ook voor jou, want ook jouw probleem is een probleem

Ik hoop dat jij veel hebt aan een seksuoloog. En wat inderdaad gezegd is: probeer het eens een tijd zonder hulpmiddel.

Succes, ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!
Ik was even vergeten dat je hier alleen je mening mag geven als het de algemeen gedeelde mening van deViva-forumsters is. Vervelend he als iemand er anders over denkt? Ik blijf erbij dat ik het een luxe-probleem vind waar je zelf oplossingen voor kunt zoeken. Er is genoeg informatie beschikbaar. Ontspanningsoefeningen kun je ook op YouTube of in apps vinden. Wees eens creatief.
Marthe16: het is inderdaad geen levensgroot probleem waar je dood van gaat of ziek van wordt, nee. Maar wellicht vindt TO het wel heel vervelend. Ze heeft het geluk in een land als Nederland te wonen waar een seksuoloog redelijk gangbaar is en waar je over dit soort dingen kunt praten. Want waarschijnlijk heeft ze al die tips en oplossingen op internet allang geprobeerd, denk je niet?

Ja, het is een luxe-probleem als je het vergelijkt met andere dingen. Maar mag ze het dan niet gewoon vervelend/jammer vinden? Ik zou het ook jammer vinden. En ik zou ook mijn best doen om het op te lossen, door middel van een seksuoloog.
Ik was even vergeten dat er luxe problemen zijn en 'gewone' problemen..

Stom dat ik dat niet even benadrukt heb
Thx yellowfish, ben jij trouwens destijds via je huisarts bij de seksuoloog terecht gekomen?quote:yellowfish schreef op 09 mei 2014 @ 13:27:

Bedankt TO, ook voor jou, want ook jouw probleem is een probleem

Ik hoop dat jij veel hebt aan een seksuoloog. En wat inderdaad gezegd is: probeer het eens een tijd zonder hulpmiddel.

Succes, ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!
quote:neversurrender schreef op 09 mei 2014 @ 14:20:

Ik was even vergeten dat er luxe problemen zijn en 'gewone' problemen..

Stom dat ik dat niet even benadrukt hebAls je dat niet begrijpt dan lees je vast niet vaak een krant.
Je schrijft dat je tijdens een vakantie zonder trilapparaten klaar bent gekomen.

Dan is het toch zeker de moeite waard om je vibrator aan de kant te leggen en je sexpartner te laten doen wat je lekker vindt.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven