baby zweterig maar koude nek

05-07-2008 10:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje van 8 maanden zweet vaak behoorlijk vooral in zijn nek maar als je dan voelt is zijn nek echt koud! als ik temperatuur zit hij vaak tussen de 36 en 37.

Zou het zijn dat ik hem te warm kleed waardoor hij zweet en daardoor zo afkoelt of misschien iets anders??? ik weet het niet, iemand ervaring?

eef
Zweet wordt door het lichaam geproduceerd om overtollige warmte af te voeren, m.a.w. om het lichaam af te koelen. In principe is het dus niet verontrustend, normaliter zweten baby's niet en zijn ze juist gevoeliger voor oververhitting. Kijk eens wat voor materiaal de kleding van je baby is, puur katoen of zit er ook iets van polyester/lycra/nylon mix tussen. Misschien is 'ie daar gevoelig voor. Anders als je je erg ongerust maakt kun je ook natuurlijk gewoon de HA bellen lijkt me.
ja ik zat al te denken om eens naar het c.b. te bellen de h.a vind ik nogal wat om daarover te bellen maar omdat het weekend is en dus toch niemand op het cb is dacht ik van ik zal het hier eens voorleggen...

bedankt voor je antwoord, ik zal nog eens in zijn kleding kijken!
ik zie net dat het toch allemaal 100% katoen is....
Kijk eens op www.ouders.nl
Volgens mij is het vrij normaal hoor, dat een kleintje zweet.

Als zijn temp tussen de 36 en 37 ligt is het toch prima??
en als je zweet als volwassene is die plek ook vaak koud.
Mijn zoontje zweet ook zo erg. Zn haartjes zijn vaak helemaal nat in zn nek. Hij is nu negen maanden. ik heb huisarts er wel eens naar gevraagd. Zoals ook bij volwassenen: de een zweet meer als de ander. De een heeft het sneller warm. Ik kleed hem niet te warm, en in de auto leg ik bijvoorbeeld in handoek in zn stoeltje. Stof van zitje is soort polyester achtig en dat zweet makkelijk. Gewoon minder warme kleertjes aan, inderdaad katoen. en verder als hij er geen last van heeft, lekker laten.
gizz, bij mijn zoontje zijn zijn haren ook vaak helemaal nat!

iedereen bedankt voor de reacties, ik hoef me geen zorgen te maken in elk geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven