Sex na de bevalling

12-05-2014 06:55 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden.. aankomende woensdag ben ik 3 weken terug bevallen.. ik heb een knip gehad (2 kleine hechtingen) heb hier helemaal geen last van.. ze zitten er wel nog voor de 'helft' in.. zouden we al mogen vrijen? Of moeten we wachten tot de hechtingen er uit zijn?..

Ik heb ook maar een kleine 2 weken gevloeid.. (alsof ik gewoon ongesteld was)

Wanneer hadden jullie weer sex?
Hakuna Matata
Haha... de pil slik ik al.. had mn vriend hem de volgende dag meteen laten halen.. ik heb alleen 2 kleine hechtingen en voor de rest helemaal niks.. Voel me super. Zit lekker in mn vel, alleen die hechtingen houd me tegen.. beetje raar maar.. die oplosbare hechtingen 'hangen' er al voor de helft uit.... we zijn al bezig met andere dingetjes..
Hakuna Matata
Ik leerde dat ik pas seks mocht hebben als de hechtingen eruit waren.
Bij mij zeiden ze na de eerste dat ik sowieso 6 weken moest wachten ivm de wond in je baarmoeder. De plek waar de placenta zat is een grote wond en dat moet genezen.
Tegen mij is ook (alle drie de keren) gezegd om 6 weken te wachten in verband met infecties.
Tegen mij hebben ze er niks over gezegd qua tijdsbestek, de eerste keer proberen was met een week of 2, toen voelde het nog niet prettig, met 4 of 5 weken na de bevalling was het wel weer fijn. (Al heeft het nog tot 5 maanden geduurd voordat het echt als vanouds voelde) Overigens altijd met condoom omdat ik zelf ook wel bedacht had dat het eea misschien nog niet 100% genezen was.
Ik had zeer veel "trek" en bij de eerste had ik na 1 week weer sex, ik vloeide niet omdat ik na die bevalling nagetast was ivm placentarest en het is daar dichtgebrand. Was heel voorzichtig hoor. Bij nr twee na 3 weken maar toen had ik een keizersnede en vloeide ik wel. Bij de 1e had ik 1 hechting.
Bij mij hebben ze ook gezegd 6 weken wachten...

Als die hechtingen al los hangen, probeer er anders een beetje aan te trekken misschien floepen ze er dan zo uit, na drie weken is de wond waar de hechtingen in hebben gezeten echt wel geheeld. Dus ik denk dat dat het probleem niet hoeft te zijn.. Ik zou ff aan de verloskundige vragen of het wel al mag ivm interne placenta wond.

(Btw ik was keurig 4 weken na mijn bevalling al weer ongesteld, vond ik zo flauw. )
Volgens mij al in week 3 of 2 zelfs? Ik had na dat ik bevallen was ook al echt weer zin.

Ik heb eigenlijk niet gevloeid. Het was wel even "spannend". En niet ieder standje ging tenminste dat vond ik niet prettig voelen. Ik denk dat als je allebei weer zin hebt. En je het rustig aan doet dus niet meteen gooi en smijt werk dat het gewoon kan.
Wat mij verteld is, is dat je het beste kan wachten met seks totdat het vloeien is gestopt ivm infectiegevaar.
Valt me mee hier, als ik mijn moeder en haar vriendinnen moet geloven duurt het maanden en in sommige gevallen zelfs een jaar. En nee, die hadden geen buitensporig heftige bevallingen.
quote:budapest schreef op 16 mei 2014 @ 14:38:

Valt me mee hier, als ik mijn moeder en haar vriendinnen moet geloven duurt het maanden en in sommige gevallen zelfs een jaar. En nee, die hadden geen buitensporig heftige bevallingen.Had je het fijner gevonden als je moeder had verteld dat ze na twee weken zo geil was dat ze je vader besprong?
Mijn verloskundige is net te zien in een filmpje over seks rondom de zwangerschap.

http://seksindepraktijk.n ... en/verloskundige-praktijk

heel interessant allemaal
quote:riannerianne schreef op 16 mei 2014 @ 14:47:

[...]

Had je het fijner gevonden als je moeder had verteld dat ze na twee weken zo geil was dat ze je vader besprong? Nee haha hoef het niet te horen, maar haar verhalen maken me altijd bang haha. 8 maanden geen seks na de bevalling vond zij heel normaal, dan heb ik liever dat ze mijn vader na 2 weken besprong (terwijl ik vredig in mijn bedje lag te slapen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven