Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Meiden die me welkom hebben geheten: thanks!

Ik heb besloten om niet meer mee te schrijven met dit topic.ik dacht dat het oké was omdat er stond 'tweede helft 2014' maar ik wil anderen geen vervelend gevoel bezorgen doordat ik een kortere tijd moet wachten. Ik zal wel mee blijven lezen, gewoon omdat ik dat leuk vind.

Ik wens jullie allemaal een snelle en voorspoedige zwangerschap op het moment dat jullie gaan beginnen.
Meiden, hoop dat ik hiermee niet stoor maar aangezien er enkele hadden gevraagd om af en toe een update, wil ik hierbij vertellen dat ik vandaag een goeie echo heb gehad. 8w4d.

Ik lees nog trouw mee hier trouwens .
Fijn paddle!!!
@Paddle Wat goed. Dan heb je zeker het hartje voor het eerst horen kloppen. Moet een heel mooi en spannend moment voor je zijn geweest.
@paddle Wat een top nieuws! Heel erg fijn voor jullie .

@deb Oei, dat is even schrikken hè, als iemand vraagt of je zwanger bent! Ik vind dat altijd (het is me een paar keer gevraagd de afgelopen jaren) wel even slikken. Ten eerste omdat ik denk: wat brutaal, hoe durf je dat te vragen. Ten tweede omdat ik dan denk: je moest een weten hoe graag ik wilde dat het zo was. En ten derde omdat ik dan denk: oh mijn god ik moet blijkbaar echt afvallen :(.

Ik ben ook heel benieuwd of ik een pokerface kan houden als het ooit echt zo ver is en iemand het me zou vragen. Vrees van niet omdat ik normaal een open boek ben.

Bij veel vriendinnen heb ik echter acteerprestaties van formaat gezien (bij prille zwangerschap) en dat zou mij toch ook moeten lukken?!

@tara Vervelend hè van die laatste saaie kleine klusjes in huis. Herkenbaar, dat je geen zin meer hebt om die op te pakken. Je wilt niet weten hoe lang het hier duurde voor de plinten lagen bijv. En de zolder is nog steeds niet geschilderd .

@ri Dat is bij iedereen anders, de termijn waarop een menstruatie weer op gang komt na het stoppen met de pil. Bij mij duurde het een maand of 4.

@flora Lijkt me logisch, dat je minder met babyrammels bezig bent als je op reis bent! Daar gaan je gedachten nu helemaal naartoe toch?! Ik heb ook wat minder rammels momenteel omdat we zoveel bezig zijn met de voorbereidingen van onze reis (in september). Ook heel erg fijn om me op te verheugen .
@Tafelkleed, pittig allemaal! hopelijk kun je snel zwanger worden

@Paddle, fijn dat alles goed gaat!

@Ri, succes met alles.

@Flora, minder rammels op vakantie lijkt me ook helemaal normaal!

@Tara, rottige klusjes.... ben heel blij dat we geen echt klus huis hebben gekocht want we hebben twee linker handen maar er is in elk huis meestal van alles te doen. Gelukkig hebben we handige vaders/schoonvaders.

@Eva, ja ik vind het nu best confronterend alle zwangeren. Gelukkig pas sinds kort, vroeger dus helemaal niet.

@vragen of je zwanger bent, ik denk dat het vooral komt omdat het in de lijn der verwachting ligt. Ik merk het hier ook steeds vaker, groot huis gekocht, getrouwd en 28....De oma van mijn man vroeg toen we gingen trouwen ook of ik zwanger was haha, alsof we elkaar net kenden inplaats van 7 jaar samen waren.
@chocolatechip Oh ja een tante vroeg ook als eerste toen ik vertelde dat wij gingen trouwen: "Oh, ben je zwanger zeker?!" Uhhh nee het is geen 'moetje' nee whaha

Je zult trouwens zien dat het went, al die zwangeren om je heen. Bij mijn eerste zwangere vriendinnen was ik nog hevig onder de indruk en iedere keer een beetje van slag. Inmiddels(sinds een jaar ofzo) gaan de aankondigingen in zo'n hoog tempo dat ik er een beetje immuun voor word
Fijn dat de echo goed was Paddle!

Oh dat is minder als mensen vragen of je zwanger bent als je het nog niet bent. Maar denk inderdaad meer omdat het in de lijn der verwachting ligt..
Ik ben er weer dames

Paddle, wat fijn!

Vragen of je zwanger bent: ik vind dat altijd zo ongepast, zeker als je het denkt te zien aan een buikje of zo. Maar ik ben ook benieuwd of ik m'n mond kan houden als iemand het vraagt als het ook echt zover is.

En iemand vroeg hoe we het wachten volhouden: verstand erbij houden, hier je ei kwijt kunnen (en dus vriend er niet steeds mee lastig vallen en daardoor onder druk zetten), sommige dingen vermijden (babyafdeling in een warenhuis bijv). Maar vooral: gewoon stug volhouden, het moet nu eenmaal.
Ik vind het ook zeer ongepast, als iemand vraagt of iemand zwanger is. Echt, dat vertelt diegene toch zelf wel als het zo is?!? Ik blijf me er over verbazen. En sta iedere keer weer met mijn mond vol tanden als het me zelf overkomt. Moet toch eens een standaard antwoord verzinnen misschien. (Er wordt me ook vaak gevraagd naar onze 'babyplannen'. Ook zoiets...)
Vind ik ook raar Eva, heb het zelf gelukkig nooit gevraagd aan iemand. Laatst ook met een kennis; ik dacht wel dat je nu je zwangerschap aan zou kondigen (nooit met een woord over kinderen gerept). Ik krijg wel meer van dit soort opmerkingen de laatste tijd.

Volgens mij heb ik rond 7 mei mijn ovulatie gehad als ik het goed gevoeld heb, 7 dagen te vroeg eigenlijk. Ben benieuwd deze eerste maand zonder pil.
@chocolatechip Wat bedoel je met "eigenlijk 7 dagen te vroeg"? Als je uitgaat van een cyclus van 28 dagen ofzo? En waaraan heb je je ovulatie gevoeld denk je? Ik wilde dat ik er ook ooit eens iets van voelde .
@eva: Ik was dit weekend bij de drogist en zij raadde aan om teunisbloemolie te slikken als je niet regelmatig bent.

Deze olie zit ook in de davitamon Femfit.
@deb84 Oh ja over die teunisbloemolie is ook al gesproken in een ander topic waar ik mee schrijf. Ik heb een tijdje teunisbloemolie genomen dagelijks maar dit had helaas geen effect bij mij. Maar bij anderen weer wel hoor.

Die Davitamon Femfit neem ik toevallig sinds vandaag ook . Wie weet heeft dat nog effect.
@eva: O jammer dat het niet heeft gewerkt. Grappig dat je ook vandaag bent begonnen met Femfit! Gelukkig zijn het een beetje normaal naar binnen te werken pillen he . Indd hopen dat dit wel effect heeft.

Hoe reken je ook alweer je cyclys uit, tel je de eerste dag dat je ongesteld? Ik werd het bijvoorbeeld zaterdagavond, tel je dan vanaf die zondag? En dan tot de dag voor je volgende ongesteld of de dag dat je echt weer ongesteld bent?
Inderdaad fijn dat die davitamon tabletten zo klein zijn.die mega grote teunisbloem capsules van etos kreeg ik bijvoorbeeld niet weg. (Toen maar pure olie gebruikt. )

Naar mijn weten tel je je cyclus van de eerste dag dat je ongesteld bent tot de keer erna dat je weer ongesteld bent inderdaad! Dus zaterdag is dan dag 1 van jouw nieuwe cyclus geweest.

Toch? !
Paddle, wat fijn van je goede echo! Gefeliciteerd! Heb je het al aan je omgeving verteld, of wacht je daar nog even mee?

@Tafelkleed, wat een lange post weer zeg! Fijn dat het wel goed met je gaat, spannend hoor, dat je nu zulke grote stappen aan het zetten bent. Ik vind het ook fijn om het nieuws over je moeder te horen, dat geeft goede moed!

Ik ben helaas nog niet aan het werk en heb afgelopen week even gevraagd hoe het daarmee zit. Het rooster wordt nu gemaakt, dus ik hoop binnenkort aan de slag te kunnen! Nog eventjes geduld hebben dus. Volgende week donderdag heb ik het intakegesprek van de opleiding, om het officieel te maken en dan kan ik nog wat meer vragen stellen, dus dat is wel fijn.

Ik heb nu ook even rammels ofzo, beetje gek wel. Ik heb een vriendin uit India en die blijkt nu zwanger te zijn! Ik ken haar van school en ze is net zo oud als ik. Ze zat dus vijf jaar geleden ook op de middelbare school maar dan daar natuurlijk en ik wéét wel dat ze een heel ander leven heeft in India, dan wij hier in Nederland hebben, maar de gedachte dat ik ook dit jaar moeder had kunnen worden is wel heel gek! Ik heb verder hier ook geen vriendinnen die zwanger of al moeder zijn, dus het was wel even gek. Maar goed, ik blijf gewoon nog even een jaar of 3 geduld hebben, jullie hebben dat immers ook gedaan, dus ik kan het ook . Maar jeetje, wat zijn rammels lastig als ze opeens zo de kop opsteken!
Ik hoop dat Femfit jullie ook goed bevalt, andere pillen vond ik maar niks. Ik bedoel inderdaad in de ideale situatie van 28 dagen, het is nog maar afwachten wat mijn lichaam doet. Ik merkte het aan mijn afscheiding en kramp maar het moet nog blijken of het klopt.

Volgens mij inderdaad ook tellen vanaf die zaterdag debb

@Alice, lastig he die rammels maarja met 18 had je ook al moeder kunnen zijn technisch gezien of nog veel eerder dus zo denken heeft weinig zin. Wat ik momenteel moeilijk vind om te zien hoe iedereen reageert op baby's en kinderen, zeker omdat we al zo lang oom en tante zijn, alles draait altijd om de kinderen en wij zijn maar gewoon een echtpaar. Dat lijkt me heel lastig in het leven van bewust kindrvrije stellen.
@ Paddle: Wat fijn. Willen jullie voor de geboorte weten wat het word?

@ Vragen of je zwanger bent: Het overkomt mij gelukkig niet zo vaak, maar het is wel eens gevraagt door vrienden. Die wisten dat ik toen niet aan de pil was en ik bestelde gewoon omdat ik daar zin in had een cola . Toen we aangaven dat we daar nog niet mee bezig waren kreeg mijn vriend opmerkingen of hij wel wist hoe het moest . Toen we aankondigde te gaan trouwen vroeg niemand of ik zwanger was, maar er waren wel wat mensen die een andere aankondiging hadden verwacht. Vragen over baby plannen antwoorden we gewoon dat we die in de toekomst wel hebben. Alleen mijn broer weet hoe concreet de plannen echt zijn.

@ Chocoladechip: In mijn familie draait het nu ook heel erg om de kleintjes en als oom en tante val je er soms gewoon buiten. Maar aan de andere kant heeft het ook nog zijn voordelen. Met de verjaardag van mijn vader ging mijn broer vroeg weg met zijn gezin en wij konden lekker blijven.

Wij rammelen nog door. Van het weekend zei mijn vriend dat hij hoopt dat onze kinderen mijn haarkleur krijgen en dat hij stiekem hoopt dat we een meisje krijgen. Misschien komt het omdat we oom en tante zijn van 2 hele schattige nichtjes.
Dankjewel iedereen! Tafelkleed, hartje idd gezien en gehoord.

Alice: De dichte familie en vrienden zijn op de hoogte, reageerden allemaal erg leuk en verbaasd. Met de rest wachten we nog tot 12 weken.

Tara: Ja, graag wel, maar we laten daarvoor geen speciale echo maken. We zien wel bij 20 weken.
Wat een stilte dames! Het is toch wat minder op de voorgrond als je nog lang moet wachten. Nu het dichterbij komt voor mij ben ik er veel meer mee bezig.

Nog plannen voor het weekend? Het wordt prachtig weer en wij hebben een BBQ en een verjaardag.
Ja ik kan mij ook voorstellen dat als je nog een jaar of langer moet wachten dat je er niet dagelijks heel erg mee bezig bent, dat breekt je ook op lijkt mij. Hier er wel echt mee bezig, vooral omdat ik dit weekend voor het eerst ongesteld zou moeten worden zonder pil . Jij toch ook binnenkort chocolatechip?
Even een snelle zwaai!

Ik kan de rammels er nu niet bij hebben, dus worden ze uit zelfbehoud onderdrukt. Normaal wel dagelijks mee bezig, ook in gesprekken met vriend, maar nu, met de laatste dagen van de bouw + al het afwerken wat moet gebeuren de komende 2-3 weken, kan ik mezelf net in de benen houden qua werk en het huis. Rammels duwen me dan net over het randje denk ik :D.

Ik mag straks weken bijkomen en dan zullen ze wel weer toeslaan.

Paddle, wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd met de goede echo!
@Chant, wordt alles zoals je gehoopt had?

@Deb, 1 mei was de laatste dag van mijn menstruatie en volgens mij app wordt ik dan 26 mei ongesteld in een ideale situatie maar ik denk zelf dus iets eerder.
Uiteindelijk wel denk ik Ze ( de hoofdaannemer + onderaannemers) hebben behoorlijk wat stomme fouten gemaakt, die volgende week allemaal herstelt zullen worden. Morgen is de officiele oplevering, al hebben we 2 weken geleden al de sleuteloverdracht gehad. Stom gezeur dus tussendoor en dat zorgt voor stress en ik ben op dit moment doodop van alles.

Maar, we weten waar we het voor doen! Over een jaar lach ik vast om alles wat er nu gebeurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven