Stopweek uitstellen/vervroegen

12-05-2014 15:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even dubbelchecken! Morgenavond slik ik de laatste pil van deze strip. Dit houdt in dat ik vrijdag of zaterdag 'ongesteld' wordt. Dit komt mij echter nogal beroerd uit, liever schuif ik het twee dagen op door twee extra pillen uit een nieuwe strip te nemen, om daarna gewoon (max. 7 dagen) een stopweek in te lassen.

Kan ik nu de strip met twee ontbrekende pillen aankomende maand gewoon gebruiken? In plaats van 21 pillen slik ik die maand er dan 19 en houd dus twee dagen éérder een stopweek.

Ik geloof dat dit geen probleem is, maar het staat niet in de bijsluiter en ik wilde het toch even zeker weten. Een hele strip doorslikken en mijn stopweek dus overslaan doe ik liever niet, want dat doe ik al twee maanden lang en naast dat ik dan toch gegarandeerd een doorbraakbloeding krijg, kost een doosje pillen me ook €27,50, dus dat wordt al met al een beetje prijzig om steeds maar mijn stopweek over te slaan. Om deze reden wil ik ook liever niet de strip met twee ontbrekende pillen als reservestrip bewaren en direct een nieuw doosje kopen voor aankomende maand. Dat laat mijn budget deze week niet toe. (Student...)

Iemand die kan zeggen of het uitstellen en vervroegen op deze manier inderdaad veilig kan?
Ja dat kan bij een eenfasepil.
Je kunt ook meteen doorslikken zonder stopweek, dan wordt je ook niet ongesteld. Dat zou ik doen.
Is de pil bij de online apotheek niet goedkoper? En verder eens met Nemesis
Nee. Dat wordt dan een reservestrip voor als je nog een keer wat dagen door wil slikken bij een andere strip. Of voor als er eentje in de sifon verdwijnt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Volgens mij kan dat gewoon. Je lichaam merkt echt niet dat het er dan 19 heeft ipv 21. Wel goed opletten dat de stopwerk gewoon 7 dagen is en je er niet in vergist omdat het net een andere dag is dan normaal! Ik doe dit ook wel eens. Soms scheelt het net die ene pil meer of minder, dat de ongesteldheid net goed uitkomt.
Hmm tegenstrijdige reacties. Stopweek overslaan doe ik, zoals in de OP staat, liever niet, maar is misschien toch het handigste. Dan weet ik in ieder geval zeker dat het goed gaat wat betreft de bescherming...

Pil is online net zo duur helaas...
Fame, waarom denk je dat het niet kan?
Fame: in de derde week staat in de bijsluiter bij pil vergeten: verder gaan met strip of stopweek inlassen. Als TO 19 pillen heeft ingenomen kan ze de 20e als 'vergeten' zien en dan dus een stopweek inlassen
Goed punt Nemesis.. Daar dacht ik net ook aan, heb al eerder aan de hand gehad dat ik een pil in de derde week was vergeten en vervolgens deze regel opgevolgd, maar had er even niet aan gedacht dat dit op hetzelfde neer komt.. Thnx!
Dat kan zo inderdaad als je een eenfasepil hebt. Wat heb je een dure pil trouwens, wordt ie niet (gedeeltelijk) vergoed?
Nee helaas, hij wordt niet meer vergoed. Vroeger betaalde ik de helft, maar sinds mijn 21e is 'ie uit het basispakket... Schrok me een hoedje, de eerste keer na mijn verjaardag aan de balie van de apotheek!
Dan meteen nog een tip (naast bevestiging dat je in de derde week inderdaad eerder mag stoppen): ik heb een aanvullende verzekering van 5 euro per maand die mijn dure pil deels vergoed. Per saldo maakt het weinig uit maar ik ben wel extra verzekerd. Mijn pil kost ongeveer evenveel en ik betaal per keer nog zo'n 8 euro bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven