Gezondheid alle pijlers

Steenpuist en fietsen

12-05-2014 15:24 15 berichten
Even een onsmakelijke vraag: ik heb vandaag een ontstoken steenpuist laten opensnijden door de huisarts. Het bloedt als een rund nu.

Wie heeft een praktische tip om hiermee morgen te kunnen fietsen? De plek zit namelijk precies op een drukpunt, op mijn bil.

Ik zit nu op een opgerolde handdoek bij gebrek aan een donut, maar morgen moet ik weer de deur uit: kinderen wegbrengen naar school en opvang en werken.
ik zou er niet van uit gaan dat het morgen nog zo hard bloedt?

heeft de HA je geen recept voor goede pleisters en gaasjes gegeven? daar zou ik ff de assistente voor bellen of ff naar de apotheek gaan
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een gaasje overheen plakken inderdaad. Ik heb helaas wel eens een puist op een nog intiemere plek gehad en moest ook fietsen. Gaasje er op en regelmatig verschonen, dan geneest het vanzelf.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Zo'n eksteroog pleister? En dan een loszittende broek.
Ik heb gaasjes en leukosilk in huis, er zit nu ook gaas overheen.

Hopelijk bloedt het morgen minder.

Eksteroogpleister gaat niet passen denk ik, het ding is zo'n 5 cm lang.
Idd een gaasje en zorg dat je hem op tijd verschoont. Misschien nog wat jodiumzalf op het gaasje.

Vervelend, zo'n steenpuist. Hopelijk komt hij niet meer terug!
Vette gaas en daar overheen een gewoon gaasje voorkomt dat het vast gaat plakken.
En mocht het vastgeplakt zijn, even voorzichtig losweken onder de douche/met water anders trek je wat dicht zit weer open.
Als de wond precies daar zit zou ik gewoon niet gaan fietsen de komende dagen.
quote:matroesjka_ schreef op 12 mei 2014 @ 16:25:

Als de wond precies daar zit zou ik gewoon niet gaan fietsen de komende dagen.

Normaal gesproken zou ik dat ook doen, maar ik moet weer aan de slag en dus moeten de kinderen naar de opvang en school.

OV is geen optie, dat red ik logistiek niet.
Heb ik ook eens gehad. Ik heb met een elastiek een zacht kussentje op het zadel vastgemaakt. Dan maar voor aap op de fiets, maar nauwelijks pijn!
Het is een wond die moet je wel de tijd geven om te genezen. Met fietsen kan ik me zo voorstellen dat je het voortdurend irriteert en weer open gaat. Misschien idd iets als een kussentje...
quote:lionlily schreef op 12 mei 2014 @ 16:41:

Heb ik ook eens gehad. Ik heb met een elastiek een zacht kussentje op het zadel vastgemaakt. Dan maar voor aap op de fiets, maar nauwelijks pijn!

Dank je!
Maandverband op de juiste plaats in je onderbroek.
quote:lionlily schreef op 12 mei 2014 @ 16:41:

Heb ik ook eens gehad. Ik heb met een elastiek een zacht kussentje op het zadel vastgemaakt. Dan maar voor aap op de fiets, maar nauwelijks pijn!Dat is slim idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven