Mode & Beauty alle pijlers

Make up teutorial van Conchita Wurst

11-05-2014 11:22 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op youtube staat een make up tutorial van Conchita Wurst, de winnaar van het Songfestival: make up for everyone.

Is echt heel leuk om te bekijken.
Hollanders zijn te nuchter voor wapperende handjes en een man verkleed als vrouw. Vergelijken met kim kardeshian kan ook niet aangezien kim beroemd is met euuuh... En deze man heeft echt talent en ook op die manier je statement willen maken, vind het prachtig.

Dan ilse en waylon, ik vond het dodelijk saai en basic. Totaal geen hoogtepunt en showelement. Toch 2de geworden. Dus over smaak valt niet te twisten. Past wel weer bij nederland, dat wel.
Oh die drama queen van gisteren? Die door twee mannen overeind moest worden gehouden, een zenuwinzinking veinsde kreeg en de nicht aller nichten moest voorstellen?

Ja, ik snapte wel dat die moest winnen... Als Ilse dus een baard had gehad....
quote:moonlight schreef op 11 mei 2014 @ 16:08:

Hollanders zijn te nuchter voor wapperende handjes en een man verkleed als vrouw. Vergelijken met kim kardeshian kan ook niet aangezien kim beroemd is met euuuh... En deze man heeft echt talent en ook op die manier je statement willen maken, vind het prachtig.

Dan ilse en waylon, ik vond het dodelijk saai en basic. Totaal geen hoogtepunt en showelement. Toch 2de geworden. Dus over smaak valt niet te twisten. Past wel weer bij nederland, dat wel.

Het is toch het Eurovisie SONG Festival en niet het Eurovisie SHOW Festival? Als in: wie het beste kan zingen wint?

Trouwens, met een jurk waar de kerels onder vandaag kwamen gekropen hebben we ook niet gewonnen dacht ik

Het wordt tijd dat iedereen daar achter een groot gordijn gaat optreden
quote:dolfje schreef op 11 mei 2014 @ 12:00:

Ik zeg niet dat hij niet kan zingen,ik vind alleen dat overdreven gedoe gisteren de hele tijd ontzettend storend en aanstellerig.

Constant naar de camera''i love you sooo much'' en dat stomme gewapper met die handen en de hele tijd in tranen.Ik heb mij er ook dood aan geergerd. Ik vind het jammer dat het Songfestival nog steeds niet van haar freak-imago af is. Zo jammer.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Die vent is net een kermis attractie sowieso het hele songfestival sucks
Het was echt verreweg gewoon het mooist gezongen liedje.
Overdreven gay gedrag! Doe gewoon effe normaal, die baart why? Wilt hij nou vrouw zijn of niet? I dont get it!

Liedje vond ik stom, net als de rest van het hele song festival!
Ook zonder beelden vond ik hem gewoon het beste kwa zang. Dat kan de griet uit almelooooooo hem niet nadoen.

Niet dat Ilse en Waylon niet kunnen zingen maar ik vond Ilse maar een saaie muts en Waylon kijkt altijd zo geil naar zichzelf. hij vind zichzelf toch zo fantastisch. Tja, zo heeft ieder zijn smaak.
En waarom verkoopt Madonna zo goed? Juist, de show doet het hem ook. En Beyonce zorgt voor een mooie show met toeters en bellen en kan tevens ook zingen.

Die baard was zijn manier om op te vallen en tevens een statement te maken. Dat je het zelf anders had aangepakt wil niet zeggen dat je het maar niet hoeft te snappen die baard.

Ik vind het juist leuk dat er een showelement in zit, anders kunnen ze het ook wel op de radio uitzenden. Zal ook veel geld schelen. Als je niet van show en glamour houdt moet je ook niet naar het songfestival kijken.
Ik vind het knap dat ze er met baard zo mooi uit ziet.

En het gebeuren vind ik ook wel ontroerend, half europa die achter zijn statement gaat staan.
Doubt kills more dreams than failure ever will
En die baard was niet specifiek voor het Songfestival. Hij ziet er al jaren zo uit als hij aan het werk is als Conchita.

Zo is er toch een veel mooiere vrouw van te make uppen?
Ja, hij kiest niet de makkelijkste weg....
Toch jammer dat vrouwen (en mannen?) hier massaal meedoen aan het promoten van de patriarchale samenleving:

Vrouwen moeten er begeerlijk uitzien, en begeerlijk is het aloude dogma: volledig onthaard, tieten, heupen en lang, golvend haar. Anders ben je de titel 'vrouw' onwaardig. Anders ben je een pot, een freak, een lelijk wijf, een kermisattractie een mislukkeling.

En laat Conchita nou juist een statement willen maken: hij voelt zich prettig in vrouwenkleren, maar ook met een baard. Waarom zou je je niet zo mogen kleden en presenteren zoals je zelf wilt? Waarom moet men hier zo sterk een afkeur uitspreken over iemand die geen vlieg kwaad doet, maar gewoon graag zich wil kleden waar zij zich prettig bij voelt?

Tom is jarenlang gepest, omdat hij volgens anderen niet mocht zijn wie hij wilde zijn. Conchita moest huilen (ik zag wel degelijk uitgelopen make up toen ze naar het podium liep om haar prijs in ontvangst te nemen), zal geprobeerd hebben de tranen te bedwingen om de make up niet uit te laten lopen, maar dat is allemaal niet goed. Mensen hebben een hekel aan haar, zonder te beseffen waar dat gevoel vandaan komt.

Ik kan jullie het wel vertellen: het is intolerantie. Je hebt namelijk geen reet te maken met deze crossdresser. Tom heeft een fantastische stem, de presentatie tijdens de finale zorgde voor kippenvel bij menig kijker (bij mij ook), het hele plaatje klopte: underdog heeft één grote wens na jarenlang gepest te zijn en voor zichzelf besloten te hebben dat hij er mag zijn zoals hij is: als Celine Dion op het Eurovisie podium schitteren. En dan komt daar het onberispelijk gezongen 'Rise like a Phoenix' met de juiste blikken in de camera en een sterk staaltje visuals op de achtergrond. Kortom, menig kijker heeft voor Conchita gestemd omdat het plaatje klopte. Dat is misschien moeilijk te accepteren voor mensen die het lastig vinden om over genderdefinities heen te kijken, maar Conchita was gewoon een zeer sterke kandidaat.

Ik vraag me nog één ding af: hoe voelt het nou om zo negatief te zijn over een persoon die je niet kent, die niemand kwaad doet, en die ondanks een pestverleden een fantastische toekomst voor zichzelf aan het opbouwen is en daarmee ook vooral denkt aan het leed van anderen: andere mensen in de LGBT-gemeenschap die gepest worden. Het enige wat Conchita wil is meer tolerantie en laten zien dat je mag zijn wie je bent.

Jammergenoeg hebben we nog een lange weg te gaan voor dat werkelijkheid is...
Occam's razor
Ik heb niets negatiefs gezegd. Ben het helemaal met je eens.
Volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Ik hoor hier iedereen praten over het nepheidsgehalte, de wapperde handjes, het geveins in de camera, de onechte act en aandachttrekkerij.

Als je nou echt een statement wil maken lujkt me dat niet de manier.
quote:Debora schreef op 13 mei 2014 @ 16:12:

Toch jammer dat vrouwen (en mannen?) hier massaal meedoen aan het promoten van de patriarchale samenleving:

Vrouwen moeten er begeerlijk uitzien, en begeerlijk is het aloude dogma: volledig onthaard, tieten, heupen en lang, golvend haar. Anders ben je de titel 'vrouw' onwaardig. Anders ben je een pot, een freak, een lelijk wijf, een kermisattractie een mislukkeling.

En laat Conchita nou juist een statement willen maken: hij voelt zich prettig in vrouwenkleren, maar ook met een baard. Waarom zou je je niet zo mogen kleden en presenteren zoals je zelf wilt? Waarom moet men hier zo sterk een afkeur uitspreken over iemand die geen vlieg kwaad doet, maar gewoon graag zich wil kleden waar zij zich prettig bij voelt?

Tom is jarenlang gepest, omdat hij volgens anderen niet mocht zijn wie hij wilde zijn. Conchita moest huilen (ik zag wel degelijk uitgelopen make up toen ze naar het podium liep om haar prijs in ontvangst te nemen), zal geprobeerd hebben de tranen te bedwingen om de make up niet uit te laten lopen, maar dat is allemaal niet goed. Mensen hebben een hekel aan haar, zonder te beseffen waar dat gevoel vandaan komt.

Ik kan jullie het wel vertellen: het is intolerantie. Je hebt namelijk geen reet te maken met deze crossdresser. Tom heeft een fantastische stem, de presentatie tijdens de finale zorgde voor kippenvel bij menig kijker (bij mij ook), het hele plaatje klopte: underdog heeft één grote wens na jarenlang gepest te zijn en voor zichzelf besloten te hebben dat hij er mag zijn zoals hij is: als Celine Dion op het Eurovisie podium schitteren. En dan komt daar het onberispelijk gezongen 'Rise like a Phoenix' met de juiste blikken in de camera en een sterk staaltje visuals op de achtergrond. Kortom, menig kijker heeft voor Conchita gestemd omdat het plaatje klopte. Dat is misschien moeilijk te accepteren voor mensen die het lastig vinden om over genderdefinities heen te kijken, maar Conchita was gewoon een zeer sterke kandidaat.

Ik vraag me nog één ding af: hoe voelt het nou om zo negatief te zijn over een persoon die je niet kent, die niemand kwaad doet, en die ondanks een pestverleden een fantastische toekomst voor zichzelf aan het opbouwen is en daarmee ook vooral denkt aan het leed van anderen: andere mensen in de LGBT-gemeenschap die gepest worden. Het enige wat Conchita wil is meer tolerantie en laten zien dat je mag zijn wie je bent.

Jammergenoeg hebben we nog een lange weg te gaan voor dat werkelijkheid is...Ik ben zo benieuwd waar de `statement` staat van Conchita. Wellicht heb ik er overheen gekeken maar dáár ben ik nou zo benieuwd naar, wat hij zelf te zeggen heeft.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als een gewone vrouw zo gereageerd zou hebben, had je het wel normaal gevonden. En ze huilde wel degelijk.

Conchita ziet er al jaren zo uit. Het is geen act speciaal voor het Songfestival verzonnen.

Misschien is het handig je even in haar te verdiepen,

Daarom vind ik die tutorial zo leuk. Het is gewoon een grappig mens.
quote:Ikje86 schreef op 11 mei 2014 @ 19:43:

Overdreven gay gedrag! Doe gewoon effe normaal, die baart why? Wilt hij nou vrouw zijn of niet? I dont get it!

Liedje vond ik stom, net als de rest van het hele song festival!

Wat is nou weer normaal? Dingen die jij gewend bent ofzo en anders ben je een aansteller?

Waarom moet het nou weer of of. Waarom kan een vent met een baard (met een d, of bedoelde je iets anders?) geen jurk aan, make up op en kushandjes geven? Of andersom, waarom kan een jurkdrager, make up gebruiker en kushandjesgever geen baard hebben?

Ik heb die hele poespas eromheen allemaal gemist, maar als sec optreden vond ik het wel een ok optreden, niet heel bijzonder, maar zeker ook niet freakshow-achtig of overdreven.
Statement is kunnen zijn wie je bent zonder vooroordelen.
quote:Biebeliee schreef op 12 mei 2014 @ 19:38:

[afbeelding]

Zo is er toch een veel mooiere vrouw van te make uppen?

En dus?

Ik ben vast ook mooier te make uppen, maar doe het niet. Gewoon, omdat ik daar geen zin in heb en ik het anders wil.
En het liedje is prachtig.
Ik heb het al dagen in mijn hoofd, het wil er niet uit

Erg mooi.
Pfff ik last ff dat het 2 min nogwat zou duren maar het is meer dan 20 min. En dat is dan voor één oog....

Er zal ook nog wel een berg camouflage gebruikt zijn en dat haar zit ook niet vanzelf zo.... en die baard is geverfd.... een dagtaak dus ongeveer.
Het lijkt ook gewoon of je naar een vrouw zit te kijken in dat filmpje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven