Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
dinsdag 13 mei 2014 om 21:44
quote:wereldwijs schreef op 13 mei 2014 @ 17:50:
Altijd stil meegelezen maar nu hulp nodig.
Over 6 weken ben ik uitgerekend van de 3de.
Geslacht is nog een verassing.
Welke naam bij Morris en Lennox
Ik vind namen als Daantje Sarah en Kris voor meiden leuk vind ik allemaal bij Morris horen maar niet bij Lennox.
Andere namen vind ik al snel te pauper ivm Engels bij Lennox.
Jongens namen echt geeeeeeen idee.
Nu maar hopen dat het kindje nog even rustig blijft zitten.
Sarah en Kris vind ik echt prima passen bij zowel Morris en Lennox! Daantje idd niet. Wat ik er verder leuk bij vind:
Amy
Yanna
Elvi
Quinty
Félice
Dionne
Juul
Lot
Lotta
Lindy
Gwen
Nikki
Oscar
Elmar
Marnik
Alec
Axel
Bastiaan
Ralph
Branco
Brent
Vic
Quint(en)
Zoiets?
Altijd stil meegelezen maar nu hulp nodig.
Over 6 weken ben ik uitgerekend van de 3de.
Geslacht is nog een verassing.
Welke naam bij Morris en Lennox
Ik vind namen als Daantje Sarah en Kris voor meiden leuk vind ik allemaal bij Morris horen maar niet bij Lennox.
Andere namen vind ik al snel te pauper ivm Engels bij Lennox.
Jongens namen echt geeeeeeen idee.
Nu maar hopen dat het kindje nog even rustig blijft zitten.
Sarah en Kris vind ik echt prima passen bij zowel Morris en Lennox! Daantje idd niet. Wat ik er verder leuk bij vind:
Amy
Yanna
Elvi
Quinty
Félice
Dionne
Juul
Lot
Lotta
Lindy
Gwen
Nikki
Oscar
Elmar
Marnik
Alec
Axel
Bastiaan
Ralph
Branco
Brent
Vic
Quint(en)
Zoiets?
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 13 mei 2014 om 22:06
Cejo
Ferran - vind ik ontzettend leuk stond al op lijstje maar kind van zus heet Ferdy. (iel) Ze zullen elkaar drie x p week zien (oppasdag bij mij, bij zus, bij oma) heb het heeeel lang overwogen, nu weer maar man vind het echt niet kunnen
Silvan - Leuk !
Vajèn - Leuk !
Selah - helemaal geweldig !! ( nooit aan gedacht terwijl Selah Sue in cd wisselaar zit)
Lilyfairy : Roan vind ik leuk (zonder W) de rest te kort.
Tinkerbell : Dank je Sarah staat er toch weer op vind ik qua lettercombi mooi staan bij M en L
De rest niet zo mijn smaak.
Nouschi : nee bedankt. Niet echt mijn smaak. (Man vind het prachtig wil graag Jessy)
Bedankt allemaal voor jullie reacties!!!
Nu dus weer op lijstje :
Morris , Lennox en Ferran
Morris, Lennox en Silvan
Morris, Lennox en Roan
Morris, Lennox en Vajèn
Morris, Lennox en Selah
Morris, Lennox en Sarah
( maakt het toch inzichtelijker voor jezelf. Vind Selah helemaal geweldig zo.)
Twijfel twijfels ivm alle klassieke hockeynamen en gezinnen om mij heen.
Nogmaals bedankt allemaal !
Ferran - vind ik ontzettend leuk stond al op lijstje maar kind van zus heet Ferdy. (iel) Ze zullen elkaar drie x p week zien (oppasdag bij mij, bij zus, bij oma) heb het heeeel lang overwogen, nu weer maar man vind het echt niet kunnen

Silvan - Leuk !
Vajèn - Leuk !
Selah - helemaal geweldig !! ( nooit aan gedacht terwijl Selah Sue in cd wisselaar zit)
Lilyfairy : Roan vind ik leuk (zonder W) de rest te kort.
Tinkerbell : Dank je Sarah staat er toch weer op vind ik qua lettercombi mooi staan bij M en L
De rest niet zo mijn smaak.
Nouschi : nee bedankt. Niet echt mijn smaak. (Man vind het prachtig wil graag Jessy)
Bedankt allemaal voor jullie reacties!!!
Nu dus weer op lijstje :
Morris , Lennox en Ferran
Morris, Lennox en Silvan
Morris, Lennox en Roan
Morris, Lennox en Vajèn
Morris, Lennox en Selah
Morris, Lennox en Sarah
( maakt het toch inzichtelijker voor jezelf. Vind Selah helemaal geweldig zo.)
Twijfel twijfels ivm alle klassieke hockeynamen en gezinnen om mij heen.
Nogmaals bedankt allemaal !
dinsdag 13 mei 2014 om 22:13
dinsdag 13 mei 2014 om 22:18
Selah? Is dat een naam? Klinkt heel gek in mijn oren.
Als je drie mensen in je gezin hebt met een L als beginletter, zou ik er wel een tweede naam bij kiezen, ivm de post. Even praktisch gedacht.
Mironne, Maron of Manèl/marèl vind ik er ook nog leuk bij passen. En Lyo voor een jongen.
Als je drie mensen in je gezin hebt met een L als beginletter, zou ik er wel een tweede naam bij kiezen, ivm de post. Even praktisch gedacht.
Mironne, Maron of Manèl/marèl vind ik er ook nog leuk bij passen. En Lyo voor een jongen.
dinsdag 13 mei 2014 om 22:31
Ik vind ook sarah en kris prima passen en ben het er ook mee eens dat daantje minder bij de andere namen past.
Lees dat je lillian leuk vindt, wat denk je van lillie of leila?
Nog wat andere namen;
Milan
Bently
Fedde
Finnan
Yannick
Jace
Lance
Connor
Collin
Pherris
Logan
Aron
Michael
Benji
Roald
Jamie
Ronan
Vince
Brent
Keano
Darryl
Nando
Aiden
Nolan
Meisje;
Megan
Hailey
Morgan
Evi
Britt
Maeva
Luna
Suzie
Lauren
Myra
Nola
Fay
Nuria
Imke
Loïs
Maelynn
Quincy
Jade
Faja
Zoë
Nance
Hopelijk kun je hier wat mee. Denk graag nig verder voor je mee.
Lees dat je lillian leuk vindt, wat denk je van lillie of leila?
Nog wat andere namen;
Milan
Bently
Fedde
Finnan
Yannick
Jace
Lance
Connor
Collin
Pherris
Logan
Aron
Michael
Benji
Roald
Jamie
Ronan
Vince
Brent
Keano
Darryl
Nando
Aiden
Nolan
Meisje;
Megan
Hailey
Morgan
Evi
Britt
Maeva
Luna
Suzie
Lauren
Myra
Nola
Fay
Nuria
Imke
Loïs
Maelynn
Quincy
Jade
Faja
Zoë
Nance
Hopelijk kun je hier wat mee. Denk graag nig verder voor je mee.
woensdag 14 mei 2014 om 00:07
quote:-tinkerbell- schreef op 13 mei 2014 @ 22:18:
Die klinken weer gek in mijn oren haha.
Man vind Maurijne leuk voor een meisje.
Mendy, op Zoé na spreken jouw namen mij niet zo aan.
Die klinken weer gek in mijn oren haha.
Man vind Maurijne leuk voor een meisje.
Mendy, op Zoé na spreken jouw namen mij niet zo aan.
woensdag 14 mei 2014 om 08:58
Ik denk bij Selah aan Selah Ward van CSI NY.
En ik ken een meisje met deze naam van ongeveer 2,supermooi meisje!
Dezelfde voorletters zou niet mijn keuze zijn.Als het jou niet uitmaakt dan vind ik Mileine mooier.Maurijne heeft een hardere klank.
Sarah vind ik dan weer te "gewoon"erbij en Kris icm Morris vind ik ook niet mooi vanwege dezelfde laatste letters.
Ferran vond ik er mooi bij omdat het dezelfde opbouw heeft als je andere 2 jongens
En ik ken een meisje met deze naam van ongeveer 2,supermooi meisje!
Dezelfde voorletters zou niet mijn keuze zijn.Als het jou niet uitmaakt dan vind ik Mileine mooier.Maurijne heeft een hardere klank.
Sarah vind ik dan weer te "gewoon"erbij en Kris icm Morris vind ik ook niet mooi vanwege dezelfde laatste letters.
Ferran vond ik er mooi bij omdat het dezelfde opbouw heeft als je andere 2 jongens
donderdag 15 mei 2014 om 12:44
Wij verwachten een tweede zoon eind juli. Maar we komen er samen niet echt uit. Onze oudste heet Roan en daar waren op het laatst nog 2 namen over. Maar deze 2 zaten al wel langer in ons hoofd. Nu zitten we echt niet op 1 lijn. Man wil graag Aron en hoewel ik dat een leuke naam vind, ben ik bang voor het jip&janneke effect. Laat staan dat ik een nummer 3 Arno of Nora wil noemen. Ferron vinden we beide leuk maar een kennis/vriend heeft als een zoontje met die naam.
Man komt met namen als Kian en Xavi ik zit momenteel op Bodhi of Micha. Jullie nog ideeën? Oh ik wil geen naam beginnend met een S. Onze families barsten daarvan
Man komt met namen als Kian en Xavi ik zit momenteel op Bodhi of Micha. Jullie nog ideeën? Oh ik wil geen naam beginnend met een S. Onze families barsten daarvan

donderdag 15 mei 2014 om 16:09
@ wereldwijs, hele leuke namen hebben je zoontjes! Wij zijn toevallig nu ook op zoek naar een jongensnaam bij L.ennox Misschien heb je nog wat aan onze lijstjes (sorry voor eventuele dubbele, heb niet alle posts hierboven gelezen)
Meisje: Milla, Liva, Olivia, Lucie
Mijn top 5 voor een jongen: Otis, Fender, Ferron, Jack, Nolan
(maar krijg ik er allemaal niet doorheen bij man )
Nu hebben we deze nog over:
Nilo, Noah, Lyo, Nio, Millo, Ilay/Ilai, Ferris
Philon vind ik trouwens ook nog heel leuk bij Morris en Lennox. Roan iets minder, maakt het voor mijn gevoel iets te "engels".
Kom je tzt als de kleine er is nog even laten weten wat het is geworden en welke naam hij/zij heeft gekregen!? ben erg benieuwd!
Nu hebben we deze nog over:
Nilo, Noah, Lyo, Nio, Millo, Ilay/Ilai, Ferris
Philon vind ik trouwens ook nog heel leuk bij Morris en Lennox. Roan iets minder, maakt het voor mijn gevoel iets te "engels".
Kom je tzt als de kleine er is nog even laten weten wat het is geworden en welke naam hij/zij heeft gekregen!? ben erg benieuwd!
donderdag 15 mei 2014 om 16:42
quote:marmar83 schreef op 15 mei 2014 @ 12:44:
Wij verwachten een tweede zoon eind juli. Maar we komen er samen niet echt uit. Onze oudste heet Roan en daar waren op het laatst nog 2 namen over. Maar deze 2 zaten al wel langer in ons hoofd. Nu zitten we echt niet op 1 lijn. Man wil graag Aron en hoewel ik dat een leuke naam vind, ben ik bang voor het jip&janneke effect. Laat staan dat ik een nummer 3 Arno of Nora wil noemen. Ferron vinden we beide leuk maar een kennis/vriend heeft als een zoontje met die naam.
Snap je gevoel over de combi Roan en Aron, zou ik ook niet voor kiezen. Roan en Kian zou ik ook teveel op elkaar vinden lijken. Roan en Bodhi vind ik leuk!
Ferron dus liever niet omdat je al iemand kent met die naam, misschien een naam in dezelfde stijl;
Fender
Ferris
Phillon
Finnian
Fedde
Finnly
Ferre
Offf
Nando
Aiden
Conner
Javi
Mitch
Dex
Manu
Ivar
Snap je gevoel over de combi Roan en Aron, zou ik ook niet voor kiezen. Roan en Kian zou ik ook teveel op elkaar vinden lijken. Roan en Bodhi vind ik leuk!
Ferron dus liever niet omdat je al iemand kent met die naam, misschien een naam in dezelfde stijl;
Fender
Ferris
Phillon
Finnian
Fedde
Finnly
Ferre
Offf
Nando
Aiden
Conner
Javi
Mitch
Dex
Manu
Ivar
donderdag 15 mei 2014 om 19:23
Roan en Aron vind ik heel gek samen, zou ik echt niet doen. Xavi daarentegen erg leuk erbij! Misschien zit hier nog iets tussen:
Jarmo
Nard
Jory
Axel
Lasse
Elmar
Jarrick
Yorick
Björn
Jurriën
Jurriaan
Jurre
Quinten
Vince
Roan en Aron vind ik heel gek samen, zou ik echt niet doen. Xavi daarentegen erg leuk erbij! Misschien zit hier nog iets tussen:
Jarmo
Nard
Jory
Axel
Lasse
Elmar
Jarrick
Yorick
Björn
Jurriën
Jurriaan
Jurre
Quinten
Vince
donderdag 15 mei 2014 om 21:52
Roan&...
Ilja
Sasha
Yuri
Sven
Lars
Olaf
Jonas
Niko
Timo
Tycho
Aiko
Mick
Roan&...
Ilja
Sasha
Yuri
Sven
Lars
Olaf
Jonas
Niko
Timo
Tycho
Aiko
Mick
vrijdag 16 mei 2014 om 18:02
quote:MissShopping schreef op 15 mei 2014 @ 16:09:
@ wereldwijs, hele leuke namen hebben je zoontjes! Wij zijn toevallig nu ook op zoek naar een jongensnaam bij L.ennox Misschien heb je nog wat aan onze lijstjes (sorry voor eventuele dubbele, heb niet alle posts hierboven gelezen)
Ik vind het heel bijzonder dat ik de naam Ferron nu overal tegenkom. Heb het niet eerder gehoord dan het voorstel van Cejo. Ik ben er helemaal weg van.
Morris Lennox en Ferron.
Maarrrr het heikelpunt: kan dit ivm neefje (kind zus) Ferdy ? Overigens heeft ze nog 3 kids met oerhollandse jaren '90 namen zoiets als Kevin, Martin etc. Dus wel een totaal andere mix, en vind ik daarom Ferron totaal uit de toon vallen en dus juist kunnen als naam in mijn gezin .... (*snapt iedereen het nog* )
MissShopping, je leest hier uiteraard terug wat het geworden is Philon vind ik het te engels maken. Te geknutseld ofzo.
Toen Lennox werd geboren was onze meisjes naam Puck of Elsa. Iets wat ik nu totaal niet vind passen bij de andere 2 namen / ze spreken me ook niet meer zo aan.
Livia of Lillian vind ik voor een meisje erg lief. Maar ik zit met die letter L die me stoort. Maar eigenlijk hindert het mij ook weer niet pff.. en dan neig ik eerder voor Lillian ivm lettercombi met M en L.
Hoe wordt Maeva eigenlijk uitgesproken? Als mee vaa ?
Manou vind ik ook leuk.
@Marmar; Roan en Xavi vind ik erg leuk!
Micha vind ik ook leuk, vind ik wel lieflijker klinken, Roan klinkt krachtiger.
Suggesties: Roan en...
Vigo
Sil
Kai
Jari
Mijn lijstje tot nu toe:
Jongen: Ferron. bijna zeker. Of Sverre
Meisje: Selah, Lillian, Livia, Fenna.
Ik vind het heel bijzonder dat ik de naam Ferron nu overal tegenkom. Heb het niet eerder gehoord dan het voorstel van Cejo. Ik ben er helemaal weg van.
Morris Lennox en Ferron.
Maarrrr het heikelpunt: kan dit ivm neefje (kind zus) Ferdy ? Overigens heeft ze nog 3 kids met oerhollandse jaren '90 namen zoiets als Kevin, Martin etc. Dus wel een totaal andere mix, en vind ik daarom Ferron totaal uit de toon vallen en dus juist kunnen als naam in mijn gezin .... (*snapt iedereen het nog* )
MissShopping, je leest hier uiteraard terug wat het geworden is Philon vind ik het te engels maken. Te geknutseld ofzo.
Toen Lennox werd geboren was onze meisjes naam Puck of Elsa. Iets wat ik nu totaal niet vind passen bij de andere 2 namen / ze spreken me ook niet meer zo aan.
Livia of Lillian vind ik voor een meisje erg lief. Maar ik zit met die letter L die me stoort. Maar eigenlijk hindert het mij ook weer niet pff.. en dan neig ik eerder voor Lillian ivm lettercombi met M en L.
Hoe wordt Maeva eigenlijk uitgesproken? Als mee vaa ?
Manou vind ik ook leuk.
@Marmar; Roan en Xavi vind ik erg leuk!
Micha vind ik ook leuk, vind ik wel lieflijker klinken, Roan klinkt krachtiger.
Suggesties: Roan en...
Vigo
Sil
Kai
Jari
Mijn lijstje tot nu toe:
Jongen: Ferron. bijna zeker. Of Sverre
Meisje: Selah, Lillian, Livia, Fenna.
vrijdag 16 mei 2014 om 20:44
@ wereldwijs ik snap je punt Ferron/Ferdy maar eigenlijk zijn het alleen de eerste 3 letters die overeen komen.Qua klank vind ik het helemaal niet,Ferdy/Ferry zou ik dan weer niet doen haha.
De letteropbouw past ook gewoon bij de andere 2 namen!
Ik zou het er niet om laten in elk geval.
Selah vind ik er echt super mooi bij!
Fenna dan weer niet,dat vind ik een echte hollandse naam haha
Lillian vind ik ouderwets,Lillia vind ik dan frisser en hipper erbij.
Maar goed ik wist het dus wel: Ferron en Selah!!!!
De letteropbouw past ook gewoon bij de andere 2 namen!
Ik zou het er niet om laten in elk geval.
Selah vind ik er echt super mooi bij!
Fenna dan weer niet,dat vind ik een echte hollandse naam haha
Lillian vind ik ouderwets,Lillia vind ik dan frisser en hipper erbij.
Maar goed ik wist het dus wel: Ferron en Selah!!!!
vrijdag 16 mei 2014 om 20:46
Wereldwijs; Ferron en neefje ferdy vind ik best kunnen. (Sverre trouwens ook een hele leuke naam) maar Ferron nóg leuker. Ik heb die naam trouwens ook niet eerder gehoord dan hier op het forum, dus hier in de omgeving nog geen kindjes met die naam. Op de site van het svb kun je opzoeken hoe vaak een naam is gegeven in het jaar ervoor, voor als je het leuk vindt om dat te weten.
O enne Meava wordt inderdaad uitgesproken als meevaa. Eva met een -M ervoor dus eigenlijk.
O enne Meava wordt inderdaad uitgesproken als meevaa. Eva met een -M ervoor dus eigenlijk.

vrijdag 16 mei 2014 om 21:09
@wereldwijs, ik vind het ook grappig dat zowel de naam L.ennox als Ferron steeds vaker voorbij komt. Aantal met zelfde smaak hier. Maar ze moeten ook niet te populair worden
Ik vind Ferron en Ferdi echt heel anders. Zoiets als Liz en Lize. Bij Lize en Lisa had ik t waarsch. niet gedaan. Ferron past ook wel echt heel leuk bij je twee andere zoontjes! dus zou het om Ferdi zeker niet laten.
Selah vind ik ook gaaf! De andere wat "netter".
Evtl misschien nog: Lily, Lina, Sienna, Senna, Yuna, Mae
Ik vind Ferron en Ferdi echt heel anders. Zoiets als Liz en Lize. Bij Lize en Lisa had ik t waarsch. niet gedaan. Ferron past ook wel echt heel leuk bij je twee andere zoontjes! dus zou het om Ferdi zeker niet laten.
Selah vind ik ook gaaf! De andere wat "netter".
Evtl misschien nog: Lily, Lina, Sienna, Senna, Yuna, Mae
vrijdag 16 mei 2014 om 22:15
Selah vind ik ook erg mooi!! lillian ook maar minder oassend bij je andere twee kids. Livia ook leuk. Fenna iets te hip en veel gebruikt de laatste jaren, waardoor ook wat minder passend.
Off zoals misshoppimg noemde; yuna, mooi zeg!! Mag ik die ook meenemen in mijn -als ik ooit nog een tweede krijg-lijstje?
In die stijl misschien nog;
Lani, mila, Nila, Nica, Savia
Off zoals misshoppimg noemde; yuna, mooi zeg!! Mag ik die ook meenemen in mijn -als ik ooit nog een tweede krijg-lijstje?
In die stijl misschien nog;
Lani, mila, Nila, Nica, Savia
zaterdag 17 mei 2014 om 03:45
Als je het als Verron schrijft is het al een hele andere naam.
Ik ken 2 Ferron/Verrons, dus hier niet echt apart. Ik wil die naam nog niet helemaal afschrijven omdat ik er eentje ken. Jongetje is nu 7 dus hoeveel last gaan ze van dezelfde naam hebben. Maar ik heb ze nu al even niet gezien, het gevoel dag het te dichtbij is komt weer terug als ik ze zie.
Ik vind Xavi ook leuk passen bij Roan, alleen kan ik me er geen volwassen man bij voorstellen. Wel leuke kleine jongetjes of een hond. Maar geen volwassen vent.
Ik ben wel blij dat hier De combi met Aron ook wat to much wordt gevonden. Zijn het toch niet alleen mijn hormonen.
Ik zie wel leuke namen ertussen maar nog niks waarbij mijn gevoel ook zegt dat dat klopt.
Ik ken 2 Ferron/Verrons, dus hier niet echt apart. Ik wil die naam nog niet helemaal afschrijven omdat ik er eentje ken. Jongetje is nu 7 dus hoeveel last gaan ze van dezelfde naam hebben. Maar ik heb ze nu al even niet gezien, het gevoel dag het te dichtbij is komt weer terug als ik ze zie.
Ik vind Xavi ook leuk passen bij Roan, alleen kan ik me er geen volwassen man bij voorstellen. Wel leuke kleine jongetjes of een hond. Maar geen volwassen vent.
Ik ben wel blij dat hier De combi met Aron ook wat to much wordt gevonden. Zijn het toch niet alleen mijn hormonen.
Ik zie wel leuke namen ertussen maar nog niks waarbij mijn gevoel ook zegt dat dat klopt.