New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
quote:fox23 schreef op 14 september 2013 @ 00:40:

Jaaa eindelijk ga ik ook!

Eerst backpacken door Costa Rica en Nicaragua en op de terugweg 4 dagen New York

Ik heb al zitten zoeken en omdat we wat weinig tijd hebben willen we de eerste dag een hop on/hop off tour doen of een fietstocht zodat we dan al veel kunnen zien. Dan kunnen we later nog terug naar eventuele hoogtepunten.

Las hier net de Food by foot tour, lijkt me ook leuk!

Welke wijk is fijn voor een ho(s)tel? Hoeft niet luxe te zijn, liever een goede locatie. Iemand ervaring met Airbnb?

Is het handig om van te voren al OV-tickets te regelen?

Leuk vooruitzicht heb je!

In 2009 had ik vliegtuig en hostel geboekt via reisbureau. Dat alles voor 7 nachten was ik iets van 1050 euro kwijt. Hostel heette Hostel Fresh en zit/zat aan West 95th street 330 te Manhatten. Vond ik goed genoeg, ik kwam daar toch alleen om te slapen.

Voor echt specifieke vragen kijk ik nogal eens op het Amerika forum.
Zal eens kijken naar dat hostel! Onze tickets hebben we al, heen Managua (Nicaragua) terug vanaf San Jose (Costa Rica) met tussenstop New York voor 600,- pp Dus das best een hele goede deal!

We moeten ook 2 x overstappen in Atlanta, hebben hier zo'n 3 uur de tijd voor maar ik hoorde dat dit erg streng is en lang kan duren. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb gisteren geboekt voor de voorjaarsvakantie naar New York (8 nachten) en totaal 850 kwijt incl vlucht en hotel (met eigen badkamer). Expedia heeft goede aanbiedingen op dit moment. Wellicht aanrader voor mensen die nog willen? Vlakbij metro, central park en vooral aan broadway

Ben erg benieuwd naar goede tentjes in de buurt. Zo hoorde ik dat Harlem enorm opgeknapt is en hele leuke zaakjes heeft. Zijn er mensen zojuist geweest met de ultieme tips?
Ik wil weer naar NY!! Maar wel pas in het voorjaar, veel te koud in de winter... En dan kan ik ook nog mooi even sparen

Gaat er nog iemand binnenkort al?!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2013 19:55
Reden: spam
% gewijzigd
Leuke site hoor maar *SPAM* mag niet
New York is echt geweldig!!! Als je er eenmaal geweest bent, wil je zeker een keer terug. Onze reiservaringen en tips over New York zijn terug te vinden op . Daar staan leuke dingen om te doen die je niet mag missen :-)

Veel plezier, je zal er vast van genieten!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-11-2013 12:52
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd
Je mag niet spammen koffer,. gemeld en gestaft.
Wat zouden jullie aanraden voor een overnachting? In brooklyn of Manhattan ? Brooklyn lijkt mij s avonds wel erg gezellig en minder massaal dan Manhattan . Wie heeft er tips bedankt alvast
quote:zmiv1 schreef op 06 oktober 2013 @ 20:57:

Ik heb gisteren geboekt voor de voorjaarsvakantie naar New York (8 nachten) en totaal 850 kwijt incl vlucht en hotel (met eigen badkamer). Expedia heeft goede aanbiedingen op dit moment. Wellicht aanrader voor mensen die nog willen? Vlakbij metro, central park en vooral aan broadway

Ben erg benieuwd naar goede tentjes in de buurt. Zo hoorde ik dat Harlem enorm opgeknapt is en hele leuke zaakjes heeft. Zijn er mensen zojuist geweest met de ultieme tips?Mag ik weten of dit een rechtstreekse vlucht betreft en welk hotel je hebt geboekt?
En en en? Nog mooie NY verhalen? Er ligt sneeuw nu!
Ik mag 27 april naar NYC! Ik ga alleen voor het eerst op vakantie..wel gelijk wat ver misschien... maar New York is de mooiste stad die er is :D dus ik heb er vooral heel veel zin in..!
Gaaf hoor Marieke!

Veel plezier vast.

Ik zou er graag weer heen gaan.
Hoi allemaal! Probeer het eerst hier even, hoef ik wellicht geen nieuw topic aan te maken..

Mijn vriend en ik gaan samen ook naar New York! En we hebben er samen super veel zin in! Over twee weken vertrekken we. Ik heb een planning gemaakt, zouden jullie wat tips willen geven?

Optie dag 1 (eerste dag)

aankomst JFK 11.25 uur, ongeveer om 14.00 uur aankomst hotel

- Wandelen Times Square

- Wandelen Broadway

- Hop on Hop off bus (downtown Loop)

- Empire State Building

Optie dag 2

- Metro naar Brooklyn, bezoek aan DUMBO en Brooklyn Heights

- Lopen vanaf de Brooklyn Bridge naar Manhattan

- Little Italy / China Town

Optie dag 3

- Rockefeller Center

- Shoppen 5th avenue

- St. Patrick’s Cathedral

- Grand Central Terminal

- Public Library

Optie dag 4 (inplannen op zondag)

- Gospeldienst 10.00 uur Harlem/Times Square

- Central park fiets huren

- Soho

Optie dag 5 (inplannen op maandag)

- Vrijheidsbeeld

- Wall Street

- St Paul’s Church

- Ground Zero

- Battery park

- New York Yankees 19.00 uur (2 uur van te voren aanwezig)

Optie dag 6

- Chelsea Market (eten en drinken)

- Meatpacking District

- Highline

- Greenwich Village

Optie dag 7 (laatste dag)

- Overige wijken e.d. bekijken die we nog niet gezien hebben

(wij dachten aan Williamsburg)

Alvast bedankt voor de tips!
Bij dag 2 een bezoek aan Pier 16 (volgens mij is het 16) is een mall aan de haven, erg gezellig.

Dag 5 gata denk ik te krap zijn als je al rond 17:00 bij de Yankees wilt zijn vanaf zuid. En bij Ground Zero heeft wel wat tijd nodig.

High lane is ook leuk om te bezichtigen, een soort van park op een metrolijn.
Pier 17 is het toch?

Leuk!! Best een vol programma misschien?

Vooral dag 5. St Pauls Chapel vond ik indrukwekkend. De rij voor de boot naar het Vrijheidsbeeld kan trouwens heel lang zijn, dus goed om dat sowieso niet in het weekend te doen.

Hoe ga je naar het Yankee stadion? Dat kost hoe dan ook ook wel even wat tijd.

Ik wil ook weer! Maar dat wil ik steeds als ik dot topic zie
quote:Eindeloos schreef op maandag 31 januari 2011 18:22 vond er geen klap aan, sorry+1! Washington; das pas een aanrader!
quote:masque schreef op woensdag 14 mei 2014 18:30 +1! Washington; das pas een aanrader!Spuit 11
Leuk dat je bijna gaat!

Pier 17 wordt momenteel afgebroken en helemaal opnieuw opgebouwd. Je kunt het goed zien vanaf de Brooklynbridge.

optie dag 2

Je zou 's morgens nog wat anders kunnen plannen en vanaf de middag naar Brooklyn gaan. Lekker wandelen zoals je beschreef. Tip-> Een lekkere pizza eten bij Grimaldi's gaat er dan altijd in.

Het is mooi om rond zonsondergang/donker over de brug terug te lopen.

Op zondag is het erg druk in Central Park, wij vonden het persoonlijk niet zo fijn om toen te fietsen.

Je hebt in je planning zowel Top of the Rock als Vrijheidsbeeld staan. Bewust? Om kosten te besparen kun je ook voor 1 kiezen en bv naar een rooftopbar gaan (bv 230 5th avenue, deze heeft mooi zicht op Empire State building)

Roosevelt Island kabelbaantje is ook erg leuk. Hiervoor kun je je metrokaart gebruiken. Je hebt dan ook een mooi uitzicht op Manhattan.

Heen en weer met Staten Island Ferry om een mooi beeld te hebben van Vrijheidsbeeld en Skyline. Inderdaad, zoals al genoemd, voorkom spitsuur. Maar er kunnen veel mensen aan boord, de locals zitten vaak binnen

Je zult onderweg veel leuke dingen tegenkomen, elk gedeelte heeft zijn charmes. Enjoy!
Denk dat je Empire & Top of de Rock bedoeld bolleke? Goed om te weten dat Pier 17 nu verbouwd wordt. Dat ligt best uit de richting als je er voor niets zou komen.
Idd Janna, bedoelde Empire State Building & TOTR

Pier 17 wordt wel heel mooi. Je kunt het zien op website. Wij dachten dat het al klaar was, maar ze zijn nog volop aan het slopen
Oh heerlijk NY, ik zou zo weer gaan,heel misschien volgend jaar en dan combineren met vrienden bezoek bij Boston.
Oh leuk dolfje!!

Coney Island vond ik trouwens ook leuk om te zien. Het is wel een beetje vergane glorie, maar omdat je het zoveel in films ziet is het echt leuk om er geweest te zijn.
Dat wilden wij de vorige keer ook doen maar toen was er iets met de metro of de trein die kant op,wegwerkzaamheden of zo.
Over een week ga ik voor het eerst naar NY ! Krijg er steeds meer zin in Ben alleen bang al het junkfood/calorien/king size porties daar (ben net 10kg afgvallen in 1 jaar).

Twijfel: wel of niet NY Pass kopen... en waar nou beste uitzicht over de skyline?

Wat 's avonds doen met dochter van 18? (mag dus niet drinken daar dus ook kroeg niet in?). Wel al kaarten NY Mets gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven