Gezondheid alle pijlers

Spoed/ noodvraag ernstige bloedneuzen

16-05-2014 06:56 33 berichten
Mijn moeder van 80 heeft vanaf gister vreselijke bloedneuzen die niet stoppen. Ontzettende plassen bloed, tot in haar keel ( hele tanden rood). Huisarts heeft haar naar huis gestuurd met 'neus een kwartier dichtdrukken en voorover hangen'.

Ze heeft NOOIT bloedneuzen gehad! Moeder is helemaal in paniek, echt alles zit onder het bloed.

Kunnen we eisen dat ze naar het ziekenhuis mag? Wat zou dit kunnen zijn en weet iemand of het bijv dicht gebrand zou kunnen worden?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bel de huisartsenpost!
Ik zou gewoon naar de eerste hulp rijden. Als ze gister naar de dokter geweest en nu is het nog niet over...
Dat was mijn eerste snelle reactie.

Nu, gebruikt ze bloedverdunners? Anders is het bijna onbegonnen werk. Neus snuiten, en dan dichtknijpen in de schrijvershouding gaan zitten. Dat is de algemene tip die wordt gegeven. Snuiten is echt noodzakelijk ivm stolsels die er zitten.

Sterkte!
Bij t ziekenhuis kan je alleen terecht na een doorverwijzing!

Ja, Supersas, dat doet ze dus al steeds... .

Ze gebruikt bloedverdunners in onderhoudsdosering, niet hele heftige...
HAPbellen. Dan mag je vast wel langs komen.
Gisteren ochtend ook HAP gebeld, mocht niet langskomen voor een bloedneus.

Weet iemand of ze het in het ziekenhuis kunnen dichtbranden ofzo? Heb ik weleens iets over gehoord....
Ik zou toch nog een keer de HAP bellen dat het al heel lang duurt, ze bloedverdunners gebruikt en ze veel bloed verliest.

In het ZH kunnen ze idd dichtbranden of een tampon/ballon in haar neus doen, daar kan de huisarts naar verwijzen (KNO).
Hap bellen en zeggen dat het nu nog steeds niet over is.
Een bloedneus is vaak onschuldig maar kan vooral bij ouderen ook wijzen op ernstigere aandoeningen. Bovendien is het verliezen van zoveel bloed niet goed op die leeftijd. Ik zou nu de HAP nog een keer bellen en eisen dat ze gezien wordt!
Dichtschroeien is mogelijk ja. Mijn ex heeft het met regelmaat moeten laten uitvoeren.

Bloedt het nog steeds?

Als het nog steeds bloedt, zou ik toch weer de HA bellen en vermelden dat ze bloedverdunners gebruikt.
Belachelijk! Een oud mens met bloederverdunners naar huis sturen. dat had idd gewoon dicht gebrand moeten worden. En gewoon naar de eerste hulp hoor en daar heb je geen verwijzing voor nodig.
Onbegrijpelijk dat een huisarts zoiets doet, helemaal bij een vrouw op die leeftijd! Ik zou als de sodemieter de huisartsenpost bellen. En als ik het helemaal niet vertrouwde, dan zette ik haar in de auto en reed er zelf naar toe. Misschien niet helemaal correct, maar kan me voorstellen dat dit heel angstig is.
Nina, bij de SEH kun je wel degelijk weggestuurd worden als je geen verwijzing hebt van de huisarts.
Heb je een potje xylometazoline (neusdruppels) en watje? doordrenk een watje met die neusdruppels en stop het in haar neus.

En gewoon terug naar de huisarts zometeen.
Hoe is het nu? Ik zou het er anders toch op wagen en langs de SEH gaan. Sterkte!
In de neus bevindt zich de locus Kiesselbachi, dat is een vaatrijk gebied dat soms dichtgeschroeid moet worden om bloedneuzen te voorkomen. Dat doet een kno arts.
Cum non tum age
Dan bel je gewoon nog een keer en leg je uit hoe ernstig het is.

Laat je toch niet zo afschepen zeg.
Als het mijn moeder was zou ik erop staan om naar een kno arts te gaan. Al is het alleen maar omdat ze zo in paniek is.
Cum non tum age
En ik zeg het niet snel, maar deze huisarts verdient een klacht.

Hij had op z'n minst tampons erin moeten doen, met een duidelijke instructie wanneer weer terug te komen als het niet over gaat.
quote:WellieB, 37 minuten geleden

En ik zeg het niet snel, maar deze huisarts verdient een klacht.

Hij had op z'n minst tampons erin moeten doen, met een duidelijke instructie wanneer weer terug te komen als het niet over gaat.

Jij bent zelf huisarts?

Hij heeft advies gegeven. Grappig toch, dat iedereen het advies van de professionals belachelijk vindt, terwijl zij degenen zijn die ervoor gestudeerd hebben.

TO, gewoon weer terugbellen als het gegeven advies niet voldoende blijkt.
HAP bellen en de situatie wat overdrijven.

Mag je zeker wel langs komen!
Altijd blijven lachen en je bordje leegeten!
@springding; grappig vind ik dit allerminst...

Enerzijds heb je gelijk, helaas heeft ook een arts het ook wel eens bij het verkeerde eind. Of heeft hij de situatie verkeerd ingeschat. En met baby's en bejaarden kun je in mijn ogen niet voorzichtig genoeg zijn. Moeder is erg overstuur, wat ik me voor kan stellen, en dan vind ik het raar dat een arts je zomaar wegstuurt. Het mensje is 80... Ik zou in dit soort gevallen ook zelf vinger aan de pols houden.

En wat is er mis om er dus ook even door een ander naar te laten kijken?

TO; hoe is het nu?
En de huisarts heeft niet iets gezegd van 'na een kwartier moet het dan over zijn en anders bel je even opnieuw om te overleggen'???
Hoe is het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven