Mode & Beauty alle pijlers

Kappersvraag

16-05-2014 16:26 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil binnenkort naar de kapper, en ben op zoek naar tips. Mijn haar is dun, stijl, slap en heb ook nog eens weinig haar. Mijn haar is nu vrij lang (achterkant komt tot net over bh bandje, voorkant tot net over schouders).

Ik heb weleens mijn haar kort laten knippen met laagjes(tot boven schouders), om er meer volume in te krijgen, maar dit helpt helemaal niks: het valt altijd sluik naar beneden. Daarbij stond dat korte haar ook totaal niet. Dan heb ik liever lang haar zonder volume dan kort haar zonder volume.

Iemand tips voor kapsels voor meer volume? Ik wil liever niet teveel tijd besteden aan mijn haar, ik doe nu enkel soms droogshampoo erin voor wat meer 'body'.

Tips voor kappers in Utrecht zijn ook zeer welkom
Ik heb geen tips voor een kapsel, maar ik ga in Utrecht altijd naar Rob Peetoom aan het lucasbolwerk. Het is wel wat duurder dan ik hiervoor gewend was, maar ze geven goed advies en het model blijft er ook veel langer inzitten, dus dan hoef ik minder snel terug. Succes met je probleem!
Het op een leuke manier opsteken, zodat het voller lijkt?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
@sonnestraaltje: misschien moet ik die inderdaad eens proberen, hoewel de prijs me altijd heeft tegengehouden. Laat jij je door een junior stylist knippen, of ga je voor een stylist/senior stylist?

@woepsie: opsteken vind ik niet mooi, ik heb nogal flaporen heb het eigenlijk altijd los!
Ik heb zowel goede ervaringen gehad met een junior stylist als een stylist en ik zeg ook altijd heel krenterig dat ze het niet hoeven te drogen want fohnen is zo weer 17 euro meer en dat vind ik het echt niet waard.

Maar ja als je haar echt te slap is dan kunnen ze natuurlijk ook niet toveren, ik herken je probleem deels wel, alleen heb ik gelukkig geen flaporen waardoor ik het inderdaad vaak opsteek.
Ik heb een tijdje geleden mijn futloze haar geknipt, van heel lang naar kort, aan de voorkant heeft de kapper het iets langer geknipt, een soort "bobline" effect, je moet vragen of ze er voor kan zorgen dat je punten naar buiten golven, meestal knippen ze dit in zodat het stijl valt. Daardoor krijg je meer volume!
Dankjullie voor de tips!

Misschien dat ik mijn haar ook donkerder wil verven (heb van mezelf zeer lichtblond haar), misschien dat dat nog een beetje meewerkt?
Ik heb sinds kort een geweldige shampoo en warmte conditioner ontdekt bij de kapper.in een oranje flacon,van Swarchzkopf geloof ik. Speciaal voor jouw haartype. Heb er echt meer volume in. En als ik de speciale haarspray erin doe lijkt het nog voller. Föhnen na het wassen met een diffuser werkt bij mij ook.
Ga naar madame de Pompadour!! Beste kapster van Utrecht in mijn ogen en love her shop. Aanrader.

Eerlijk advies voor je haar, ze kijkt echt naar wat bij jou past. Daar heeft ze een enorm goede kijk op.

De eerste kapster waarbij ik na elke knip beurt (met mijn stijle, dunne, slappe haar ;) ) heel vrolijk de deur uit stap. En trots ben op mijn kapsel.

Dit is ze: https://www.youtube.com/watch?v=5gYVkbjWyEc

Ze knipt ook gewoon ;) Past zich helemaal aan, aan jouw style.
Ik heb zelf juist heel slechte ervaring bij hetzelfde filiaal van Rob Peetoom, voor mij nooit meer. Ik ga altijd naar No Nonsense, zit in de Nachtegaalstraat. Heel klein eenmanszaakje (eigenlijk eenvrouwszaakje) en ze knipt mij altijd heel goed en niet duur. Ik heb zelf juist dik en veel haar met een sterk eigen wil en ze weet die wil goed te temmen ;)
quote:eva-30 schreef op 16 mei 2014 @ 17:30:

Ga naar madame de Pompadour!! Beste kapster van Utrecht in mijn ogen en love her shop. Aanrader.

Eerlijk advies voor je haar, ze kijkt echt naar wat bij jou past. Daar heeft ze een enorm goede kijk op.

De eerste kapster waarbij ik na elke knip beurt (met mijn stijle, dunne, slappe haar ;) ) heel vrolijk de deur uit stap. En trots ben op mijn kapsel.

Dit is ze: https://www.youtube.com/watch?v=5gYVkbjWyEc

Ze knipt ook gewoon ;) Past zich helemaal aan, aan jouw style.

Oh ja! Mijn beste vriendin is er ook helemaal enthousiast over, die stapt daarvoor anderhalf uur in de trein.

Wat ook helpt is mousse (voor volume) in het haar doen na het wassen en dan droog föhnen, al is het maar even lucht droog, dat heb je zo gepiept. Ik moet dat absoluut niet doen, want Tina Turner is er niets bij. Dus dat wil wel zeggen dat het helpt.

Haar verven maakt je haar wel droger, geeft dan wel iets meer volume, maar het kan dus dat je er wat pluis voor terugkrijgt. Wil je daar weer vanaf dan krijg je vaak toch weer sluik en slapper haar.
quote:fleetfox schreef op 16 mei 2014 @ 17:39:

[...]

Oh ja! Mijn beste vriendin is er ook helemaal enthousiast over, die stapt daarvoor anderhalf uur in de trein.

Oh wauw.. Zou ik denk ik ook wel doen als zij gaat verhuizen.. Maar gelukkig is haar shop net nieuw. Dus zie dat niet gebeuren haha ;)
quote:maree schreef op 16 mei 2014 @ 17:31:

Ik heb zelf juist heel slechte ervaring bij hetzelfde filiaal van Rob Peetoom, voor mij nooit meer.

+1

Ik vind ze ook niet eerlijk in hun advies en je betaald echt niet normaal veel.
Ik heb ook erg sluik haar en gebruik altijd volume poeder van kruidvat.

Dit kun je in haar doen door met je vingers een scheiding te maken en dan wat poeder op de haarwortels te strooien.

Ik krijg er enorm veel volume van! Het is niet duur dus ik zou het echt een keer proberen als ik jou was!

http://www.beautylab.nl/k ... max-volume-powder-review/
Ik heb precies hetzelfde haar, ook in dezelfde lichtblonde kleur. Irritant he?! Momenteel is het schouderlang en steek ik het graag op, maar ik heb het ook een lange periode kort gehad, dan staat een iets langere pixie cut het mooist.

Ik ben zelf trouwens nog op zoek naar goede producten voor wat meer volume. Ik las hier ook al iets over conditioner, maar dat maakt je haar toch juist wat slappig?
Volume powder van andrelon !
Thanks allemaal! Ik ga eens de genoemde kappers bekijken.

Volume poeder, werkt dat hetzelfde als droogshampoo of zit er nog een voordeel aan?
Dun of weinig haar is niet erg, mits je kapsel natuurlijk en mooi valt. De coupe moet dus onberispelijk zijn, 100% natuurlijk en ongedwongen en dat geldt ook voor de kleur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ok, volumepoeder dus. Staat op mijn boodschappenlijstje.

Verder nog tips voor shampoo en dergelijke?
Ik ben fan van zeezoutspray, die heb je van diverse merken.

Wordt je haar net een beetje stugger van waardoor je het kunt modelleren, ook tussendoor.
Ik heb hetzelfde soort fluthaar en er zijn gewoon weinig mogelijkheden dan een boblijn. Als je het lang laat groeien ziet het er al snel slierterig en onverzorgd uit. Wat mij ook wel beviel was om de achterkant en zijkanten kort te laten knippen, en dan van voren een lange lok (kinlengte). Dan oogt het van voren of je toch een soort van halflang haar hebt, terwijl het in feite kort is. Een beetje zoals dit:

http://www.kapsels.net/kapsels7/2010haartendens6.htm
Als je fohnt, de fohn niet boven je haar houden, maar er onder.
Ik had toen ik nog een kind was ook heeeeel dun slap lang haar, flink kort geknipt en sindsdien een hele mooie bos met slag!
In Utrecht, kan ik je echt Madame de Pompadour aanraden als kapster.

Verder heb ik ook van dit vervelende haar, je kunt er ook niets mee, want het hangt alleen maar. Maar sinds ik op siliconenvrije shampoo ben over gegaan, gaat het een stuk beter met mijn haar.

Het is er niet minder dun en fijn op geworden, maar er zit wel wat volume, of eigenlijk meer springkracht in, en minder snel vet.
Ik ga naar http://www.kruizingakapsalon.nl/kruizinga_kapsalon.html

Eenmanszaak, technisch heel goede kapper. Hij weet precies wat met je haar kan. Is niet superhip, maar na een knipbeurt zit het heel lang gewoon goed. Ik heb ook dun en niet heel veel haar, maar hoef er niet veel meer aan te doen dan droogföhnen (wil ik zelf) en handen erdoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven