Psoriasis
vrijdag 16 mei 2014 om 11:58
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn met de chronische huidziekte psoriasis.
Ik ben nu 21 en het is begonnen op mijn 18/19e. Mijn opa en moeder hebben het allebei. M'n opa heeft het over zijn hele lichaam en mijn moeder heeft het, net zoals ik, op haar hoofdhuid.
Het zit bij mij vooral rond mijn haargrens bij m'n voorhoofd en achter/in m'n oren. Heb ook een plek op m'n kruin.
Op zich zit ik er niet zo mee, maar ik vroeg me af of er dus meer mensen op dit forum er mee moeten 'dealen' en of er inmiddels manieren gevonden zijn om de klachten te verminderen. Want soms is het zo erg dat ik geen zwart shirt aan kan doen zonder dat ie bezaait is met witte schilfers.
Liefs
Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn met de chronische huidziekte psoriasis.
Ik ben nu 21 en het is begonnen op mijn 18/19e. Mijn opa en moeder hebben het allebei. M'n opa heeft het over zijn hele lichaam en mijn moeder heeft het, net zoals ik, op haar hoofdhuid.
Het zit bij mij vooral rond mijn haargrens bij m'n voorhoofd en achter/in m'n oren. Heb ook een plek op m'n kruin.
Op zich zit ik er niet zo mee, maar ik vroeg me af of er dus meer mensen op dit forum er mee moeten 'dealen' en of er inmiddels manieren gevonden zijn om de klachten te verminderen. Want soms is het zo erg dat ik geen zwart shirt aan kan doen zonder dat ie bezaait is met witte schilfers.
Liefs
vrijdag 16 mei 2014 om 12:01
Ik heb ook psoriasis! Heb je al medicijnen? Door met een speciale shampoo te wassen heb ik veel minder last van de psoriasis op mijn hoofdhuid. Af en toe jeukt het nog. Het best helpt vooral niet te krabben. Ook heb een grote plek op mijn linker elleboog, deze wordt alleen maar groter. Ga sinds kort regelmatig naar de zonnebank, hierdoor wordt mijn plek steeds maar minder.
vrijdag 16 mei 2014 om 13:17
Ik heb het ook!
'Vroeger' heel erg rond m'n neus en langs m'n haargrens.
Nu vooral in m'n nek, op m'n hoofdhuid en sinds een paar maanden vlak onder m'n ogen
Ik heb een hormoonzalf, als ik die smeer is het redelijk snel weg gelukkig.
Smeer dat soms ook in m'n scheiding (haar) zodat je niet steeds de schilfers in m'n donkere haar ziet.
Weinig last van verder gelukkig.
Ik heb t van m'n vader, 1 van m'n twee broertjes heeft het ook op dezelfde plekken als ik!
'Vroeger' heel erg rond m'n neus en langs m'n haargrens.
Nu vooral in m'n nek, op m'n hoofdhuid en sinds een paar maanden vlak onder m'n ogen
Ik heb een hormoonzalf, als ik die smeer is het redelijk snel weg gelukkig.
Smeer dat soms ook in m'n scheiding (haar) zodat je niet steeds de schilfers in m'n donkere haar ziet.
Weinig last van verder gelukkig.
Ik heb t van m'n vader, 1 van m'n twee broertjes heeft het ook op dezelfde plekken als ik!
Internagelaktisch
vrijdag 16 mei 2014 om 21:02
Mijn moeder had psoriasis, zij kreeg het tijdens haar eerste zwangerschap (van mij). Bij haar hielp niet zoveel eigenlijk, ja weg uit het Nederlandse klimaat, in Spanje werd het bijvoorbeeld een stuk beter (lucht minder vochtig). Zij had grote plekken op ellebogen, hoofd een kleine, knieën en onderrug.
Het enige wat uiteindelijk hielp was chemo, maar ja, dat is ook zo drastisch hè
Het enige wat uiteindelijk hielp was chemo, maar ja, dat is ook zo drastisch hè
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 16 mei 2014 om 22:31
Ik heb ook sinds mijn 17e psoriasis vooral op hoofdhuid/ haargrens en soms ellebogen.
Het enige wat bij mij enigszins helpt is topicorte lotion. En wat helpt is zwanger worden . Ben nu 21 weken en het is zoveel minder nu dat
ik eigenlijk bijna niet meer smeer. Ben wel bang dat het erger terug gaat komen na de zwangerschap want dat hoor je vaker.
Het enige wat bij mij enigszins helpt is topicorte lotion. En wat helpt is zwanger worden . Ben nu 21 weken en het is zoveel minder nu dat
ik eigenlijk bijna niet meer smeer. Ben wel bang dat het erger terug gaat komen na de zwangerschap want dat hoor je vaker.