Jongensnamen topic
dinsdag 6 mei 2014 om 21:31
woensdag 7 mei 2014 om 09:30
@Mendy, haha, goeie! dat zijn zeker dingen om over na te denken!
Hebben nu maar proefdruk geboortekaartje laten maken met Teun Jorrit, helpt denk ik om op papier te zien.
Vind aantal van jullie suggesties mooi, ga ik even laten bezinken!
Merk dat ik het zoooo'n heftige beslissing vind, die namen... En dat in mijn staat nu waarbij ik beslissingen uberhaubt al heel lastig vind hahaha. Herkennen jullie dat?
Hebben nu maar proefdruk geboortekaartje laten maken met Teun Jorrit, helpt denk ik om op papier te zien.
Vind aantal van jullie suggesties mooi, ga ik even laten bezinken!
Merk dat ik het zoooo'n heftige beslissing vind, die namen... En dat in mijn staat nu waarbij ik beslissingen uberhaubt al heel lastig vind hahaha. Herkennen jullie dat?
woensdag 7 mei 2014 om 18:24
zaterdag 17 mei 2014 om 23:34
Zijn er wel uit denk ik ja. Eerste naam wordt denk ik Teun en tweede naam een verbastering van mijn achternaam... Wat vinden jullie daarvan? Ik blijf t wel spannend vinden hoor. Had verwacht om wel een superovertuigd gevoel te hebben bij kiezen van de naam maar ik blijf t een heftige beslissing vinden...
zondag 18 mei 2014 om 08:28
Even een mening gevraagd; alle meisjes hebben twee-lettergrepige Hebreeuwse namen, en voor deze jongen denken we aan Nevo (korte e, klemtoon op de 'o')
Nu kun je dat schrijven als Nevvoh, of Nevoh, of gewoon Nevo, maar ik twijfel, de meisjesnamen zijn rech-yoe recht-aan geschreven zonder extra 'h' of leestekens maar ik ben bang dat mensen dit verkeerd gaan uitspreken als Nee-vo of Ni-vo, en dat is nou ook weer niet de bedoeling...
Nu kun je dat schrijven als Nevvoh, of Nevoh, of gewoon Nevo, maar ik twijfel, de meisjesnamen zijn rech-yoe recht-aan geschreven zonder extra 'h' of leestekens maar ik ben bang dat mensen dit verkeerd gaan uitspreken als Nee-vo of Ni-vo, en dat is nou ook weer niet de bedoeling...
zondag 18 mei 2014 om 09:41
quote:madiran schreef op 18 mei 2014 @ 08:19:
Hallo dames,
Wij zijn voor onze tweeling op zoek naar namen (wat een klus!.
Ik las gister de naam: Boris. Wat vinden jullie daarvan? En welke namen in soortgelijke stel vinden jullie erbij passen?
Groetjes
Ik vind het persoonlijk een hondennaam. Joris veel leuker. Wat ik erbij vind passen (krijgen jullie twee jongens?):
Björn
Jurriaan
Jurriën
Pascal
Ralph
Berend
Yorick
Jarrick
Yannick
Pieter
Guus
Quinten
Kasper
Cas
Ruben
Timo
Walter
Vic
Xander
Oscar
Jonathan
Ik neig dus een beetje naar de kaknaam bij Boris, is dat wat?
Hallo dames,
Wij zijn voor onze tweeling op zoek naar namen (wat een klus!.
Ik las gister de naam: Boris. Wat vinden jullie daarvan? En welke namen in soortgelijke stel vinden jullie erbij passen?
Groetjes
Ik vind het persoonlijk een hondennaam. Joris veel leuker. Wat ik erbij vind passen (krijgen jullie twee jongens?):
Björn
Jurriaan
Jurriën
Pascal
Ralph
Berend
Yorick
Jarrick
Yannick
Pieter
Guus
Quinten
Kasper
Cas
Ruben
Timo
Walter
Vic
Xander
Oscar
Jonathan
Ik neig dus een beetje naar de kaknaam bij Boris, is dat wat?
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 18 mei 2014 om 09:44
quote:yizrael schreef op 18 mei 2014 @ 08:28:
Even een mening gevraagd; alle meisjes hebben twee-lettergrepige Hebreeuwse namen, en voor deze jongen denken we aan Nevo (korte e, klemtoon op de 'o')
Nu kun je dat schrijven als Nevvoh, of Nevoh, of gewoon Nevo, maar ik twijfel, de meisjesnamen zijn rech-yoe recht-aan geschreven zonder extra 'h' of leestekens maar ik ben bang dat mensen dit verkeerd gaan uitspreken als Nee-vo of Ni-vo, en dat is nou ook weer niet de bedoeling... Als je zeker wilt weten dat de naam goed uitgesproken gaat worden, zou ik het spellen als Nevvó, maar dat vind ik er niet mooi uitzien. Op schrift vind ik het enkel mooi als nevo, maar jij en je kind zullen zijn leven lang moeten uitleggen hoe je het uitspreekt als hij nieuwe mensen leert kennen.
Nu kun je dat schrijven als Nevvoh, of Nevoh, of gewoon Nevo, maar ik twijfel, de meisjesnamen zijn rech-yoe recht-aan geschreven zonder extra 'h' of leestekens maar ik ben bang dat mensen dit verkeerd gaan uitspreken als Nee-vo of Ni-vo, en dat is nou ook weer niet de bedoeling... Als je zeker wilt weten dat de naam goed uitgesproken gaat worden, zou ik het spellen als Nevvó, maar dat vind ik er niet mooi uitzien. Op schrift vind ik het enkel mooi als nevo, maar jij en je kind zullen zijn leven lang moeten uitleggen hoe je het uitspreekt als hij nieuwe mensen leert kennen.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 18 mei 2014 om 10:55
Pistachio, helemaal leuk hoor. Misschien helpt het juist wel dat je nu de keuze hebt gemaakt en wordt je gevoel erover langzaamaan steeds zekerder.
Yizrael, ik zou voor de spelling Nèvo gaan of Nevó. Waarmee je met het streeoje dus de korte of lange klank van de lettergreep aangeeft. Of Nevvo, is ook de uitspraak mereen duidelijk.
Madiran, ik vind boris een stoere naam, leuk hoor! Zal straks eens een lijstje bedenken met namen die erbij passen.
Yizrael, ik zou voor de spelling Nèvo gaan of Nevó. Waarmee je met het streeoje dus de korte of lange klank van de lettergreep aangeeft. Of Nevvo, is ook de uitspraak mereen duidelijk.
Madiran, ik vind boris een stoere naam, leuk hoor! Zal straks eens een lijstje bedenken met namen die erbij passen.
zondag 18 mei 2014 om 13:25
We willen niet weten wat de geslachten zijn, dus moeten op alles voorbereid zijn Tinkerbell haha. Bedankt voor je reactie! Ja, kakkie is het wel een beetje hé. Dat is ook mijn man zijn eerste reactie. Hij vindt Tycho een leuke naam, maar daar vind ik Boris niet leuk bij en bij Tycho klinken weer hele andere namen leuk. Heb toch het gevoel een beetje in 1 stijl te moeten kiezen. Bedankt voor je rijtje namen, Als ik ze zo zie vind ik ze denk ik toch wel een beetje te kak.. lastig lastig
zondag 18 mei 2014 om 13:39
zondag 18 mei 2014 om 18:04
Boris en tycho vind ik ook prima kunnen samen! Allebei stoere namen. Maar goed, je zoekt dus twee jongensnamen en twee meisjesnamen.
Jongensnamen;
Dex
Finn
Max
Milan
Jorrit
Vince
Jarno
Tim
Mitch
Kian
Boaz
Jurre
Jelle
Owen
Jens
Gijs
Meisjesnamen
Mirthe
Nina
Lize
Ninthe
Leah
Suze
Veerle
Lana
Lotte
Sasha
Robin
Elin
Sanne
Laat je weten of er namen bij staan die je leuk vindt? Dan kijk ik of er nog wat voor je kan bedenken
Jongensnamen;
Dex
Finn
Max
Milan
Jorrit
Vince
Jarno
Tim
Mitch
Kian
Boaz
Jurre
Jelle
Owen
Jens
Gijs
Meisjesnamen
Mirthe
Nina
Lize
Ninthe
Leah
Suze
Veerle
Lana
Lotte
Sasha
Robin
Elin
Sanne
Laat je weten of er namen bij staan die je leuk vindt? Dan kijk ik of er nog wat voor je kan bedenken