Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Tobias, leuke naam! Erg netjes en beschaafd idd, maar niet kak. Ik denk niet dat de naam erg moeilijk gevonden wordt in het buitenland.
Marcha, benieuwd wat je van mijn andere twee lijsten vindt.
Haha Lin, volgens mij heb je die naam zelfs van mij Mooi dezelfde klanken als v naam v mijn zoon. En naam v jouw dochter is ook helemaal onze smaak! Benieuwd wat jij gaat krijgen meis.
Tobias vind ik lief en stoer!
quote:MissShopping schreef op 27 april 2014 @ 13:22:

Ha Rammel, Micha nog nooit gehoord en vind ik ook wel leuk klinken!

En Nouschi, Mingus ook gaaf! Ik woon alleen in Dtl en hier wordt t dan als Minkoes uitgesproken en vind ik dan wat minder.

Merk dat ik in m'n rijtje de meeste namen met een F heb die ik leuk vind bij L.ennox:

Fender

Ferre

Ferran

Ferron

Ferren

Ferris

Fedde

Welke associatie hebben jullie bij deze namen (zijn sommige tè apart of aso in NL) en welke vinden jullie t leukst bij L?!

Zie nu dit bericht oas, maar vind je namen Supergaaf! (Ik hou ook van namen met de F, voor een jongen)

Met L gecombineerd vind ik Fender het leukst, de optie van noushi; Flynn ook leuk met L.

Ferris vind ik super, maar kan misschien klinken als dat het Ver is.

Eentje van mijn persoonlijke als-ik-ooit-nog-een-zoontje-krijg-lijstje; Floyd. Past misschien ook wel in jouw rijtje met opties.
Oh heel leuk Floyd! Die komt ook op het lijstje! Goeie trouwens van Ferris en "ver is", had ik niet bij stilgestaan, maar woon gelukkig in het buitenland
Dan mag jij floyd ook best gebruiken, als hij in nederland maar niet populair wordt voor wij hem misschien nog ooit gaan gebruiken. Wil wel origineel blijven
Ik had ookal een berichtje bij de meisjes gezet, maar qua jongensnamen vallen we op namen als:

Bram

Lars

Finn

Sam

Bas

Maar deze kunnen helaas allemaal niet. Iemand suggesties? Wat vinden jullie van Luuk?
Joosje, luuk prima naam. Kan voor verschillende type jongens en later bij allerlei beroepen ook prima.

Heb je de afgelopen twee pagina's hier terug gelezen? Misschien dat er ook wat voor je bij staat in de lijstjes voor marcha. Hier nog wat ideetjes:

Tom

Thomas

Lex

Mats

Max

Siem

Thijmen

Sim

Senn

Alex

Aron

Rik

Pim

Quint

Boas

Leon

Stijn

Tim
Mendy, die lijstjes heb ik idd gezien. Uit jouw lijstje vind ik Tom ook erg leuk.

Coen en Tijn schieten me net ook nog te binnen
@ joosje

Mink

Melle

Abel

Alec

Koen

Kik

Brent

Sebas

Ids

Jort

Linus

Ties
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op dinsdag 29 april 2014 15:16 @ joosje

Mink

Melle

Abel

Alec

Koen

Kik

Brent

Sebas

Ids

Jort

Linus

Ties

Koen ( maar dan met een c) vind ik leuk de rest niet, sorry.

Wat vinden jullie van jens?
Fedde vind ik trouwens ook leuk maar wel gewaagd of vinden jullie dat niet?
Joosje, jens vind ik ook heel leuk. Ken twee leuke kindjes die Jens heten dus dat geeft al mwteen een leuke associatie.

Fedde vind ik super. Ik hou zelf van namen die niet zo vaak voorkomen dus dan is Fedde juist super.

Misschien jelle, hidde, casper of koert ook nog wat voor je?
quote:MissShopping schreef op 28 april 2014 @ 20:46:

Tobias vind ik lief en stoer!Ontzettend leuke naam, en ook apart !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Tobias vind ik ook een topper! Heel leuk

Joosje, bij ons is Fedde jongensnaam nummer 1.

En zie dat je Luuk en Tijn ook leuk vind

Deze zijn bij ons de revue gepasseerd:

Jens

Boaz

Thieme

Thijmen

Sil

Siem

Mees

Teun

Max

Brent

Lars
quote:joosje1 schreef op 29 april 2014 @ 11:51:

Ik had ookal een berichtje bij de meisjes gezet, maar qua jongensnamen vallen we op namen als:

Bram

Lars

Finn

Sam

Bas

Maar deze kunnen helaas allemaal niet. Iemand suggesties? Wat vinden jullie van Luuk?

Sander

Sem

Leon

Stan

Stijn

Sven

Mark

Bart

Jasper

Casper

Rolf
Sven ook leuk, bedankt! Fedde noteer ik ook nog maar, maar ik twijfel omdat ik eigenlijk meer van klassieke namen hou
Joosje, nog wat jongensnamen;

David

Noah

Sam

Rik

Henry

Laurens

Onno

Daan

Martijn

Mathijs

Siemen

Timo

Bob

Huug

Odin

Polle

Wessel

Hasse

Finn

Guus

Joost

Roel

Jurre

Juriaan

Julian

Bastiaan

Tobas

Simon

Victor

Robin

Nick

Julius

Caspar

Cas

Timon

Roald
Mandy, leuke naam j.urre!

Melle

Hidde

Dex

Flynn

Owen

Boaz

Nando

Thijs

Thijmen

Sven

Luuk

Vygo

Thygo

Mick

Chris

Yannick

Loyd

Huug

Mats

Heb van alles zomaar wat genoemd dus zou graag horen of er namen zijn die in de smaak vallen en zo ja; welke. Dan kunnen we nog verder met je meedenken.
Jurre vind ik ook leuk! En Guus!

Wat vinden jullie van Coen? Ik las dat het in Amerika een scheldwoord is, beetje jammer
Coen vind ik een leuke naam. Komt niet supervaak voor, maar wel een naam die iedereen kent. Hartstikke prima dus
Mendy, Luuk vond je ook "prima". Geen namen waar je dolenthousiast van wordt dus? Waarom niet? Te saai?
Hihi ja...betrapt. Ik hou zelf van namen die minder vaak viorkomen. Een naam waarbij je (bijna) zeker weet dat er geen twee van in een klas zullen zitten. Luuk had ik er vroeger twee van in de klas zitten en is nu nog veel voorkomend. Coen wat minder dus daarom vind ik die leuker dan luuk. Je had het ook iver jurre of fedde en dat is al veel meer mijn stijl. Maar van de andere kant zijn er ook héél veel namen waar ik neteen associaties bij krijg; van een beoaald type persoon dat bij een naam past, een makkelijk rijmwoord waardoor de naam makkelijk wordt om mee te pesten of bijv de associatie met een dier, omdat ik 1 keer in mijn leven heb gehoord dat iemands huisdier zo heet. Dat heb ik allemaal niet met luuk en coen, dus wat dat betreft zijn het dus al geen 'slechte namen'. Bovendien is het natuurlijk altijd zo dat je een naam moet geven die bij jullie past en diebjij je kindje mee wilt geven voor de rest van diens leven
Ik ben het met je eens dat het leuker is als een kindje een naam heeft die minder vaak voorkomt, maar ik merk dat ik toch val voor de wat meer standaard namen. Fedde en jurre vind ik leuk, maar coen en luuk net iets leuker...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven