Harlequin :-D
zondag 18 mei 2014 om 18:42
ja hoor! Ik durf het best toe te geven. Ik ben dol op de Historische Romannetjes van Harlequin! Vooral met dit warme weer, met een boek in de tuin wegdromen. Wie van jullie leest ze ook? En durft daarvoor uit te komen?
Als ik niet reageer vandaag, dan komt dit doordat ik verder ben gaan lezen over knappe Lord Rory en zijn pittige mooie onschuldige deerne.
Als ik niet reageer vandaag, dan komt dit doordat ik verder ben gaan lezen over knappe Lord Rory en zijn pittige mooie onschuldige deerne.
Let it Bee
zondag 18 mei 2014 om 18:59
Toen ik een jaar of 14 was, en nog zo groen als gras, had ik een vriendin wiens moeder deze boekjes altijd las. Honderden had ze er, en ik heb ze den ik allemaal gelezen.
Toen ik op mijn 17de(!) eindelijk voor het eerst ging zoenen was het één grote deceptie en leek het werkelijk in niets op hoe het in die boekjes ging!!
Toen ik op mijn 17de(!) eindelijk voor het eerst ging zoenen was het één grote deceptie en leek het werkelijk in niets op hoe het in die boekjes ging!!
zondag 18 mei 2014 om 19:14
ik ben met die boekjes, welke serie dan ook, nooit verder gekomen dan bladzijde 20 ofzo. Dan had ik altijd: Ja hoor, ik weet het wel weer.
Maar eigenlijk is dat bij nogal wat genres het geval: de held of heldin van de fantasy gaat op een queeste en vroeg of laat is de overwinning daar
Maar eigenlijk is dat bij nogal wat genres het geval: de held of heldin van de fantasy gaat op een queeste en vroeg of laat is de overwinning daar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 18 mei 2014 om 19:35
Mijn moeder had vroeger bananendozen vol, die ik als tiener verslond. Toen al vond ik het verdacht dat ze allemaal precies evenveel bladzijdes hadden.
Later, toen ik erachter kwam dat ze allemaal ingekort werden van het origineel had ik echt zo'n aha-moment. Dat verklaarde waarom sommigen zo'n rare wendingen hadden!
Later, toen ik erachter kwam dat ze allemaal ingekort werden van het origineel had ik echt zo'n aha-moment. Dat verklaarde waarom sommigen zo'n rare wendingen hadden!
zondag 18 mei 2014 om 19:42
Ik ben hartstikke verslaafd aan de Harlequin-boekjes. De historische romans, de moderne, ik verslind ze allemaal. Mits ze in de bieb te krijgen zijn, want ik ga natuurlijk niet al het huishoudgeld dat ik van de heer des huizes krijg verspillen.
Ik heb laatst zelfs een verontwaardigde mail naar de bieb gestuurd omdat nieuwe titels niet meer gereserveerd kunnen worden voordat ze daadwerkelijk aanwezig zijn in de bieb en het dus veeeeel langer duurt voordat ik ze in huis heb. Ik ben potdorie hun beste klant met mijn mega-abonnement zonder leenlimiet
Ik heb laatst zelfs een verontwaardigde mail naar de bieb gestuurd omdat nieuwe titels niet meer gereserveerd kunnen worden voordat ze daadwerkelijk aanwezig zijn in de bieb en het dus veeeeel langer duurt voordat ik ze in huis heb. Ik ben potdorie hun beste klant met mijn mega-abonnement zonder leenlimiet
zondag 18 mei 2014 om 19:47
zondag 18 mei 2014 om 21:00
"Ik vind dokter Anne Maas en Lidy vd Poel ook leuk"
Die zijn mij net even te slecht geschreven, net als "Blauw Bloed".
De historische romans van Harlequin laat ik links liggen, doe mij maar de Bouquetjes, met prinsen, sjeiks, Grieken, Argentijnen . . . . en de doktersromans, heerlijk om in weg te dromen
Ben nog geen Bouquetje tegengekomen met een Chinees of andere Aziaat in de hoofdrol . . . . . . .
Die zijn mij net even te slecht geschreven, net als "Blauw Bloed".
De historische romans van Harlequin laat ik links liggen, doe mij maar de Bouquetjes, met prinsen, sjeiks, Grieken, Argentijnen . . . . en de doktersromans, heerlijk om in weg te dromen
Ben nog geen Bouquetje tegengekomen met een Chinees of andere Aziaat in de hoofdrol . . . . . . .
zondag 18 mei 2014 om 22:17
Als tiener heb ik er heel wat gelezen maar nu kom ik er niet meer doorheen. Paar jaar geleden was ik op vakantie in een hotel waar de hele boekenkast ermee vol lag, dus ik dacht leuk voor bij het zwembad. Ik heb er een paar geprobeerd en na een kwartier weer weg gelegd, wat een verschrikkelijke cliché pulp. Ik ergerde me ook heel erg aan de vrouwelijke hoofdpersonen.
Ik heb wel vorig jaar deel 1 en 2 van Vijftig Tinten gelezen. Dat vond ik net zo ergerlijk, maar omdat iedereen het heeft gelezen kun je niet achterblijven
Ik heb wel vorig jaar deel 1 en 2 van Vijftig Tinten gelezen. Dat vond ik net zo ergerlijk, maar omdat iedereen het heeft gelezen kun je niet achterblijven
zondag 18 mei 2014 om 22:20
Ik ben er helemaal hopeloos verslaafd aan. Maar dan de bouquetboekjes, geen historische romans. Ik geef er veel te veel geld aan uit, heb ze overal liggen en als ik ze uit heb gaan ze naar mijn oma. Ik baal er altijd zo van, dat ik ze zo snel uit heb. Maar lees ze met gemak 2 of 3x, als er een jaar tussen zit ofzo..
It ain't me
zondag 18 mei 2014 om 23:21
Lekker joh. Voor alles zijn tijd.
Je bent niet altijd in de stemming om fijnproevend de stijl van een veelbelovend schrijver te waarderen, of je tot tranen toe te laten ontroeren door een roman uit de wereldliteratuur. Ik heb hier Sara Seale staan en mijn dochters lenen ze ook nog af en toe. Toch bevrijdend, om je door niets of niemand in je keuzes te laten beperken? Hetzelfde geldt voor muziek, of wat je eet. Nu eens kreeft en pasta met truffel, dan weer friet met mayonaise, of een lekker hollands stamppotje. Geniet ervan!
Je bent niet altijd in de stemming om fijnproevend de stijl van een veelbelovend schrijver te waarderen, of je tot tranen toe te laten ontroeren door een roman uit de wereldliteratuur. Ik heb hier Sara Seale staan en mijn dochters lenen ze ook nog af en toe. Toch bevrijdend, om je door niets of niemand in je keuzes te laten beperken? Hetzelfde geldt voor muziek, of wat je eet. Nu eens kreeft en pasta met truffel, dan weer friet met mayonaise, of een lekker hollands stamppotje. Geniet ervan!
zondag 18 mei 2014 om 23:28
zondag 18 mei 2014 om 23:30
quote:Cocomo schreef op zondag 18 mei 2014 22:20 Ik ben er helemaal hopeloos verslaafd aan. Maar dan de bouquetboekjes, geen historische romans. Ik geef er veel te veel geld aan uit, heb ze overal liggen en als ik ze uit heb gaan ze naar mijn oma. Ik baal er altijd zo van, dat ik ze zo snel uit heb. Maar lees ze met gemak 2 of 3x, als er een jaar tussen zit ofzo..Ga eens naar de kringloopwinkel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!