king charles cavelier

12-05-2014 00:46 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten er aan te denken om een king charles cavelier hond aan te schaffen. We zijn nu vooral bezig om ons in te lezen over dit ras en zijn benieuwd naar verhalen van mensen die een king charles cavelier hebben!
Maar hoe zit het dan met zo'n cavalier-poedelkruising, zijn die wel gezonder ver het algemeen of zitten alle cavalier-kwalen daar nog steeds in? Mijn zus heeft zo'n cavoodle, ontzettend leuk hondje, maar geen idee of die wel aan te raden zijn dan.
Cavadoodles bestaan niet!

Dat is een broodfokterm voor een kruising tussen die twee rassen.

Ik zou het risico niet genomen hebben, aangezien het overgrote merendeel van de cavaliers erfelijk belast is.

Waar heeft je zus hem vandaan?
quote:Moosey schreef op 14 mei 2014 @ 15:09:

Maar hoe zit het dan met zo'n cavalier-poedelkruising, zijn die wel gezonder ver het algemeen of zitten alle cavalier-kwalen daar nog steeds in? Mijn zus heeft zo'n cavoodle, ontzettend leuk hondje, maar geen idee of die wel aan te raden zijn dan.

Dat is inderdaad typisch een broodfokker die twee rassen kruist en ze een commerciële naam geeft, want er zijn altijd wel nono´s die er in trappen.

Het hangt er ook nog eens puur van af of de ouder dieren gezond zijn en genetisch goed in elkaar zitten. Want anders kan ook een kruising behept zijn met slechte gezondheid.
quote:Desperate_Housewive schreef op 13 mei 2014 @ 14:06:

Nous : omdat ik wife teveel op wijf vind lijken en dat woordje was op het moment van mijn nickchange niet favoriet bij me

Even helemaal of-topic hoor... ik voel mij NIET aangesproken

en on-topic, ga voor een leuk herplaatsertje uit het asiel.
broodfokkers wil je niet steunen... ik vind dat beestjes ook niet op Marktplaats of waar dan ook op internet thuis horen.
Nounounou, mot dat, met dikgedrukt en uitroeptekens? Mijn zus woont in Australie, en daar zijn allerhande poedel-kruisingen heel populair. Het enige wat ik weet is dat ze er een redelijk bedrag voor heeft betaald en dat t een leuk en gezond beest is (vooralsnog, in elk geval) En zo'n beest zelf halen bij de fokker lijkt me in elk geval beter dan m in de dierenwinkel aanschaffen, wat daar ook nog heel normaal is.
.
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven