Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
Idd goed te lezen dat jullie elkaar zo steunen. Hier gaat het een heel heel klein beetje, maar de weekenden blijven moeilijk. Vroeger had ik hem waar ik wat mee kon doen en nu moet je je vriendinnen bellen om te vragen of ze tijd voor je hebben, maar die hebben allemaal een relatie en wonen samen en zo.

Als ik hem nu zou zien zou ik me in zijn armen storten en keihard een potje janken. Maar goed, misschien komt het ooit nog goed. Het gevoel is zo dubbel. Van de ene kant hoop ik dat ik gauw iemand anders tegen kom, maar van de andere kant ben ik er heilig van overtuigd dat als we elkaar over een paar maanden zien en we geen relatie zouden hebben dat we dan weer voor elkaar gaan. Tja, stomme gedachten.

Hoop idd dat het nog doorgaat de 26ste.
Hey meiden,

Wat gaan jullie de 26e doen dan?

Pien,

Erg hè die dromen? Ik heb vannacht gedroomd dat ik aan het bevallen was van ons eerste kindje (ben niet zwanger hoor!).... tussen de weeen door waren we namen aan het verzinnen... Hoe bizar is dat? Pijnlijk in ieder geval wel...

Probeer je alsjeblieft te bedwingen en zoek geen contact meisje!!

Vanochtend nog niet gehuild maar voel wel de "behoefte". Maar het voelt alsof het reservoir zich aan het vullen is ofzo....

Zal dus zo wel weer komen...

Jemmie,

Het invullen van de weekenden.... zo herkenbaar!

Ook de mensen om mij heen hebben een relatie.. kids...

Gelukkig kan ik vanmiddag eventjes naar een vriendin omdat haar man aan het werk is. Maar het voelt idd vreselijk om zo afhankelijk te zijn van wanneer mensen tijd voor je hebben.

Liefs!
@ Lyc, je moet dat niet zien als iets vreselijks, het afhankelijk zijn.

Je moet er juist blij mee zijn.

Als je vrienden relaties hebben is het ook logisch dat ze tijd willen doorbrengen met hun partner, draai de boel eens om, als jij een partner zou hebben zou je ook en je partner EN je vriendin met liefdesverdriet willen zien.

Wees blij dat je vriendinnen er voor je zijn waar ze kunnen.

@ Eef, ik weet niet of de 26ste nog doorgaat, ik ben niet degene die dat allemaal op touw heeft gezet, en de oude garde is ook niet zo veel meer hier.

Hier kan ik ook niet meer zeggen dat ik echt liefdesverdriet heb

Gister een date gehad en dat wal erg gezelig, merk wel dat ik 12 remmen tegelijk sta maar das niet zo erg, als het er is dan komt het vanzelf...zo niet dan is het ook goed

Errug leuke avond gehad in elk geval

Vanmiddag even naar het strand, vanavonbd naar de Parade

Kortom weer een gezellig single weekend (wow wie had gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@ Summer,

Ik bedoelde het niet zo zoals jij het nu uitlegt.

Waarschijnlijk heb ik me iets te sterk uitgedrukt.

Wat ik meer bedoelde is dat de "vanzelfsprekendheid" van het samen zijn nu weg is.... En om dat gevoel enigszins op te vullen (klinkt ook weer zo rot) ben je "afhankelijk" van anderen.

Terwijl juist een van de fijnste dingen van een relatie (vind ik dan) de vanzelfsprekendheid van "nooit alleen" zijn is.

En dan bedoel ik niet alleen fysiek alleen zijn.

In de relatie voelde ik me net zo goed "samen" wanneer we niet letterlijk bij elkaar waren...

Dat mis ik heel erg....

Natuurlijk ben ik dankbaar voor de mensen om me heen....

Liefs!
@ Lyc, ja dat heb ik ook. Ookal ben je niet altijd bij elkaar toch heb je het gevoel samen te zijn, want degene zal er weer zijn als je thuiskomt of die kan je altijd bellen.

@ Summer: het zou wel leuk zijn als je mee zou gaan de 26ste. Kijk, mensen moeten alleen meegaan als ze zich daar goed bij voelen. Ik zie het niet echt zitten om de hele dag negatief te gaan zitten doen, haha.

Vanavond lekker op stap en hopelijk een leuke barjongen versieren als ie vanavond moet werken....
@ Jemmie...toe maar, toe maar ga je aan de sjans wijffie

Ik begrijp je gevoelook wel Lyc, tuurlijk is het lekker om dat "samen" gevoel te hebben.

Ik denk dat iedereen die uit een relatie komt dat gevoel wel heeft.

Maar ik merk aan mezelf dat juist door er veel op uit te gaan nu, veel op te trekken met vriendinnen dat "lege"gevoel ook wel weer opgevuld wordt

Tuurlijk is het niet hetzelfde gevoel als binnen een relatie maar wat ik zo leuk vind nu aan mezlef is dat ik dingen doe die ik toen ik nog een ralatie had simpelweg niet deed.

Op 1 of andere manier was mijn wereldje veel kleiner.

Nou had dat ook te maken met mijn "foute" instelling, ik wilde het HEM voorla naar zijn zin maken en schoof mijn eigfen dingetjes op de lange baan.

Nu sta ik om 10.00 op en spring in de auto als ik hoor dat er een vriend hier op Kijkduin aan het fotograferen is

Dat had ik voorheen echt never nooit gedaan (raar eigenlijk)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
hai jemmie,

volgens mij weet jij meer van de 26ste? Ik zou het in elk geval wel leuk vinden als het doorgaat en natuurlijk geen depressief gedoe, een nieuwe start! en af en toe lekker zeiken natuurlijk ;)

Eef
Zo, ben net thuis van een middagje terras en shoppen met een vriendin. Fijn dat daardoor de tijd wel sneller gaat!

Het ene moment kan ik gewoon genieten van het samenzijn met mijn vriendin, het andere moment mis ik HEM zoooo verschrikkelijk!!! Ik wil weten wat hem bezighoudt, hoe zijn gevoel nu is, of hij mij ook zo mist....het lijkt nog zolang voordat ik hem eindelijk weer kan zien of spreken. Elke keer moet ik me weer bedwingen om de telefoon te pakken. Dat heeft geen enkele zin...

@ Summer, ik denk dat mijn gevoel net zo is als bij jou in het begin. Je weet dat het beter is zo, maar het gevoel wil maar niet mee. Je weet pas hoe diep het gevoel is als diegene er niet meer is.

Ik zie wel als een berg op tegen morgen! Dan heb ik helemaal niks gepland. Ik heb de afwas expres laten staan, het is een zooi in mijn huis, dus dan heb ik in ieder geval iets om handen.

Ik merk dat ik goed alleen thuis kan zitten als ik een relatie heb, maar als ik geen relatie heb en een hele dag alleen ben, word ik zo ontzettend rusteloos en ongelukkig! Dat geeft ook al aan dat ik niet gelukkig ben met mezelf en mijn leven...

Pffff....................
Hi meiden,

Vanmiddag in de tuin gezeten bij een vriendinnetje en haar kindje. Dát soort "afleiding" kan ik aan momenteel...

Moet er echt nog niet aan denken om drukte op te zoeken.

@Pien,

Heel herkenbaar....

Kon ook altijd goed alleen zijn maar nu de relatie over is níet.

"Het gevoel dat het beter is zo"..... nee...zover ben ik nog niet. Op momenten denk ik wel dat het niet anders kón maar zodra ik dat denk gaat er zo'n stoot adrenaline en verdriet door me heen dat mijn gedachten blokkeren en ik niet over kan gaan tot daadwerkelijk realiseren.

Ontkenning???

Vraag me óók constant af wat hij doet, denkt en voelt.

Weet dat dat geen enkele zin heeft maar het lijkt alsof ik geen enkele controle over mijn gedachten heb.

Ga een wijntje inschenken....

Liefs!
@ summer en eefje en jemmie: ik hoop ook echt dat de 26e doorgaat! Zou gewoon leuk zijn om elkaar in het echt te zien maar vooral ook om het als een nieuwe start te beleven! Lekker positief dus!! Maar volgens mij zijn nu een aantal van de meiden met vakantie dus laten we nog even afwachten.....

Ik had weer even een terugval omdat we dus vrijdagavond elkaar weer hebben gezien en daar heb ik een heel erg rotgevoel aan over gehouden, maar realiseer me ook steeds meer dat het toch waarschijnlijk nooit meer goed komt. En dat me veel pijn natuurlijk en het komt ook allemaal nu zo dichtbij omdat we nu de laatste dingen aan het regelen zijn....Ik probeer in ieder geval positief te blijven

Liefs
Hai meiden,

@ Mippie, knap van je dat je zo positief probeert te blijven! Het lijkt me heel pijnlijk om je ex steeds te moeten zien omdat er praktische zaken geregeld moeten worden, maar misschien kan je op die momenten ook op een andere manier naar hem gaan kijken. Wie is hij om het met mij uit te maken?? Ben ik niet veel meer waard...??

Tja, zulke gedachten helpen mij maar voor 10 seconden... Het is vandaag dag 6 dat het uit is en ik jank nog elke dag de ogen uit mijn hoofd. Realiseren dat onze relatie niet goed zat de laatste weken, maar voelen dat ik nog zoveel van hem hou doet zo ontzettend veel pijn!! Op zwakke momenten wil ik hem graag bellen, maar denk dan ook aan wat ik moet zeggen...niks eigenlijk: dat hij de verkeerde keus heeft gemaakt?? Daar zal hij alleen maar niet op reageren denk ik. Volhouden dus!!

Ik weet nog niet wat ik vandaag ga doen. Afwassen, kamer opruimen, lezen...misschien komt mijn moeder nog langs om even een eind te wandelen in het bos... Zolang de dag maar snel voorbij is!!

Veel sterkte vandaag meiden! Liefs!!
@ pien en lyc, echt goed dat jullie elkaar hebben kunnen oppeppen en dat het vertrouwen er wel al is dat het (ooit) allemaal goed gaat komen.

@ allen, vnnacht uit geweest, vreselijk zitten flirten met een man/jongen maar meer dan dat kon ik gewoon echt niet. We zaten allebij een beetje om de hete brei heen te draaien. Volgens mij zat hij ook met iemand anders in zijn hoofd want hij zat regelmatig te smsen. Feit blijft wel dat de aandacht erg lekker was en het feit dat het had gekunt als ik had doorgezet ook.

Straks naar een leeg huis, hij is dan echt helemaal weg. Dit weekend was ik niet in mijn huis omdat hij alle spullen ging inpakken. Hij heeft niet daar geslapen omdat het voor hem ook al als mijn huis voelt. Het is steeds meer onwezellijk dan echt pijnlijk.

@allen sterkte nog deze zondag als je het nodig hebt en veel plezier als je dat kunt gebruiken.
Hey meiden,

Eén dag van het weekend overleeft.... nu vandaag nog.

Ben zo laat mogelijk m'n bed uitgekomen ook al was ik al vroeg wakker. Weer een paar uurtjes voorbij....

Gisteravond een vrij "hard" en confronterend gesprek gehad met vriendinnetje...

Iedereen om me heen probeert me met alle macht in te laten zien dat ex niet goed voor me was... me niet goed behandelde... niet zoals je je partner hoort te behandelen...

Zeggen ook dat ik geleidelijk aan steeds meer accepteerde in de relatie..

En denk dat ze gelijk hebben.

Maar als hij dan weer aankwam met mooie woorden en gebaren geloofde ik hem weer en gaf hem (ons) een nieuwe kans.

Wilde zo ontzettend graag dat het zou lukken!!

En tuurlijk... na iedere breuk duurde het bij mij weer langer het vertrouwen terug te krijgen. En ik moet toegeven dat als ik verder in de toekomst keek wel hobbels zag waarbij ik me afvroeg wat voor negatief effect dat zou hebben op de relatie en me afvroeg of we dat zouden overleven.

Maar wilde zo graag vertrouwen hebben.... waarom vonden we anders elke keer de weg naar elkaar terug als we niet "meant to be" waren?

Wilde geen "selffulfilling prophecy" over mezelf afroepen door het negatieve te verwachten...

Maar god... wat doet het nog steeds pijn!

Verstandelijk kan ik allemaal goed begrijpen dat het niet goed kón gaan....

Maar voor mijn gevoel zit hij nog zo ontzettend diep in me... Durf dat bijna niet te laten gaan omdat ik die periode van geluk en hoop dan voorgoed kwijt ben.

En daar zijn ze weer! De tranen.....

Liefs,

Lieke
@ Lyc: ach meissie toch, wat ontzettend kut dat je jezelf zo voelt!! Misschien moet je denken aan alle dingen die je nu voor jezelf kan doen? Helpt het niet om te shoppen?? Voor mij is dat een errug goede afleiding kan ik je wel vertellen,haha

@Mippie: is het wel een beetje gegaan vrijdag? Ik heb mijn ex al zes weken niet gezien en zie echt ontzettend op tegen dat moment, want weet nu al dat ik mijn emoties niet de baas kan zijn. Gisteren hem wel even gesproken over niks. Dat had ik ff nodig, omdat we alleen nog maar discussies hebben over geld en ik wil echt niet met ruzie uit elkaar. Voelde me na dat gesprek wel okee. Niet emotioneel of zo.

Gisteravond lekker naar de kroeg geweest en had weer sjans met de barman!! Zo, dat helpt je ook wel hoor. Hij is zo lekker en mn vriendin heeft mijn nummer gegeven, omdat ik dat zelf niet durfde, haha. Nu maar hopen dat is belt of smst. Heb hem ook toegevoegd op hyves en als ie me accepteerd dan kan mijn dag echt niet meer stuk!!

En wat beteft de 26ste: tja ik weet niet wie er meegaan, waar we af kunnen spreken. Heb 's avonds wel een verjaardag. Het lijkt me wel heel erg leuk om elkaar eens een keer te zien en een beetje slap te ouwehoeren, haha. En niet te vergeten onze mannen afzeiken.

Ik lig nog lekker in mn bedje met de laptop op schoot. Tja, wat moet je anders doen vandaag?!
Het begint erop te lijken dat ik verslaafd raak aan dit forum, het doet me inderdaad geval veel goed om mijn verhaal kwijt te kunnen op deze manier!!

Ik heb vandaag echt op het punt gestaan om m'n ex te bellen, omdat ik hem zo verschrikkelijk mis! Maar wat moet ik dan tegen hem zeggen? 'Ik mis je zo, je hebt de verkeerde beslissing gemaakt?' of 'Hoe gaat 't met je?' en vervolgens zegt hij dat het naar omstandigheden goed gaat? Precies, ik weet 't dus niet. Het is allemaal nog te vers om de zaken op een rijtje te hebben en sterk het gesprek in te gaan. Wennen om mezelf te vermaken en hier dan ook plezier in hebben...dat is nu niet voor mij weggelegd. En nu breken de dagen aan dat ik niet weet wat hij aan 't doen is. Moeilijk!! Ik begrijp nog steeds niet hoe jullie zo sterk hebben kunnen zijn, respect!!

Zijn hier ook meiden die wel contact hebben opgenomen met hun ex kort nadat het uit is gegaan? En is hoe is dat afgelopen??

x Pien
@ Pien: Contact opgenomen?! Ik heb ALLES gedaan om hem terug te krijgen!! Brieven sturen, kaartjes, mailtjes en hierin gezet hoe het was en hoe leuk we het wel niet hadden. Iedere zondag zag ik hem wel even. Ik zat namelijk in ons huis en hij bij zn ouders. In het begin bleef ie een uurtje na verloop van tijd gingen we weer leuke dingen doen.

Het begon weer goed te voelen en zo ook voor hem dacht ik, want na vier maanden kwam hij ermee dat ie het toch nog wel een keer wilde proberen. Maar na drie dagen toch eigenlijk niet meer.....

Dus op zich ben ik die periode waar jij nu in zit wel door, maar het is een hel kan ik je vertellen. Gelukkig ben ik sterk (al zeg ik het zelf) en verplicht mezelf om leuke dingen te doen en naar de kroeg te gaan. Dat is in ieder geval goed voor je ego en dat helpt wel. Krijg nu een beetje het idee dat ik mn leventje heel langzaamaan weer aan het opbouwen ben, want kom ook weer veel bekenden tegen van vroeger en zo.

Maar het is verschrikkelijk en hoop dat ik dit geen tweede keer hoef mee te maken.

Hoe voel je je nu? Kijk, misschien moet je jezelf er maar een keer aan toe geven om te smsen of te bellen. Maar je weet zelf al hoe ie gaat reageren. Misschien helpt dat ook wel in het verwerkingsproces, want als ie zou reageren zoals jij verwacht dan vind je hem hopelijk weer iets meer een eikel dan daarvoor.

Maar misschien ook beter om niet te doen.

Vanavond nog wat te doen?
Pfff, je maakt het me wel moeilijk hoor!! Zodra ik je woorden lees dat ik er wellicht aan moet toegeven, voel ik de enorme behoefte om hem te bellen. Tegelijkertijd weet ik niet wat ik tegen hem moet zeggen en vind ik eigenlijk dat ik sterk moet zijn. Nu zit het verdriet nog te diep en ben ik bang dat hij me nog meer pijn gaat doen dan hoe ik me nu voel... Lastig!

Vanavond heb ik niks te doen en ik voel me er flink onrustig onder. Ik heb de tv aan, zit ondertussen achter internet, ben m'n functioneringsformulier aan 't invullen (morgen functioneringsgesprek op 't werk), dus probeer zo de avond door te komen.

Oooow, ik voel de drang zooooo om hem te bellen!! Ik mis hem!
Tja, het beste is om het niet te doen of het te doen op het moment dat je jezelf sterk voelt. Maar je weet al hoe ie gaat reageren dus de vraag is of je dat wel wilt

Heb je msn toevallig?? Of hyves?
Ja, heb ik beide....maar hoe komen we dan met elkaar in contact zonder elkaars mailadres open bloot hier neer te zetten?
tja ik heb geen idee.... ik probeer wel ff wat
@lyc, wat fijn voor je dat je bedrijfsarts een maatschappelijk werker kan inschakelen als overbrugging. Ik denk dat dat al een hele hoop zal schelen. Wat goed dat jij en Pien elkaar hebben gevonden op het forum.

@Nomad, wat een eikel! Waarom vertelt hij je in godsnaam nu over dat meisje waarmee hij gezoend heeft? Had hij dat niet lekker voor zich kunnen houden!? Of heeft hij je dat niet verteld en ben je erachter gekomen? Anyway, het blijft een zak!

@Lisette, het wordt steeds spannender met sms-fries lees ik. Ga je wel meeten of durf je het niet? Misschien ben je er nog niet aan toe? Als je nog wat tips nodig hebt, ik sta volledig tot je beschikking! Ik was zo nerveus toen ik sms man ging ontmoeten, maar het heeft gelukkig goed uitgepakt.

@Summer, hier even een update over sms man. Ik ben vrijdag naar hem toe gegaan in Amsterdam en ben daar blijven slapen. Ik was toch wel weer zenuwachtig, omdat het best nog wel eens zou kunnen tegenvallen zo'n tweede date. We hebben eerst wat gedronken bij een cafeetje. We kwamen toevallig zijn huisgenoot en vriendin tegen, en dat was erg gezellig. Daarna naar zijn huis gegaan en toen hebben de mannen voor ons gekookt! Filmpjes gekeken.........hele foute films, maar dat interesseerde me weinig. Daarna gaan slapen en 'dergelijke' en 's morgens weer weg voor een afspraakje met een vriendin. Ik baalde er echt van dat ik weg moest. Ik vond hem eigenlijk nog leuker en hotter dan op de eerste date. Zo raar allemaal..... En nu mis ik hem dus echt erg:-( Ik baal d'r van dat hij zo ver weg woont en aan de andere kant ben ik er blij mee...

Ex ben ik vrijwel vergeten..... Ook raar.... Ik was van de week wat gaan drinken met zijn nichtje en gister ben ik naar haar toegegaan, want zij heeft het gister ook uitgemaakt met haar vriend. Ze was heel verdrietig, dus ben d'r even gaan supporten. Vond het fijn om zijn familie (nichtje woont nog bij haar ouders) weer even te zien, die heb ik wel gemist. Iedereen ziet dat het niet goed met ex gaat, en daar baal ik toch wel van. Ik denk dat het niets met mij te maken heeft, maar ik vind het echt vervelend als ik hoor dat het zo kut met hem gaat. Wil hem graag even een knuffeltje geven, maar dat kan natuurlijk niet. En met een knuffeltje bedoel ik ook echt een vriendschappelijk knuffeltje. Wie had dat kunnen denken..........

Vannacht gaan stappen met vriendinnen. Zo grappig, ze zeggen allemaal dat ik zo anders ben nu het uit is. Ik ben een btje hyper! Heb zoveel energie nu ik weer het gevoel heb dat ik leef! Ze vinden mij veel vrolijker en gelukkiger. Summer, zoals jij al zei was mijn wereld echt veel kleiner toen ik met ex was, nu ligt de wereld aan mijn voeten en lijkt ie zoveel groter!

Knuffel voor alle meiden met ldvd!
@ Pien: heb van je een vriendje gemaakt en daarin mn mailadres gezet zodat je me kan toevoegen op hyves
Hhmm, ik kan nog niks zien....

Ben nu aan 't chatten met een vriend en hij zegt ook al dat ik geen contact moet opnemen. Zijn reden is dat wanneer ik dat wel ga doen, hij me niet eens echt heeft kunnen missen...en daar zit wel wat in. Bovendien weet ik niet eens wat ik verder tegen hem moet zeggen, dus blijf ik hopelijk sterk vanavond!
Hey meiden,

@Pien,

Tja... kan en mag je niet zeggen wat je moet doen maar mijn advies is NIET doen.

Ik en ex hebben ook steeds nadat het uit was contact gehad.

En erop terug kijkend heeft het me nooit goed gedaan.

Zoals ik je eerder zei... óf hij is lief en je gaat hem nog meer missen.... óf hij is koel... en meid... dan voel je je ook klote hoor achteraf!

Moet bekennen dat ik altijd contact ben blijven houden omdat ik de hoop had dat het goed zou komen. Wilde als het ware het vuurtje brandend houden zodat er voor hem een weg terug zou zijn.

En dat heeft ook "gewerkt".... twee keer zelfs...

En kijk waar ik nu ben beland!

En zelfs als je geen "hoop" hebt dat hij terugkomt....

Degene die (ook al is onbedoeld!!) de reden is voor je verdriet kán niet degene zijn die je troost!!!

Meid... ik stuur je een berichtje met mijn telefoonnummer...

Schroom niet te bellen okay!!

Liefs!

Lieke
@ debbie wat leuk voor je gaaf dat je je zo goed voelt, het geeft mij ook weer moed.

Ik heb nu nieuwe banken in de kamer staan en al zijn spullen zijn weg echt raar. het was natuutijk al definitief maar nu is het wel echt echt.

Ik heb nog wel contact met mijn ex, we slaan ons er ook voor een deel samen doorheen. Het is in ons geval ook iets wat ons samen is overkomen, hij wilde ook niet dat hij minder van mij ging houden. Hij mist mij ook. Nu alle dingen nagenoeg geregeld zijn, gaan we proberen volgende week naar de dierentuin te gaan om zo een platonische vriendschap op te bouwen.

Nu voel ik me wel heel raar, maar gelukkig niet meer zo panisch als in de eerste dagen.

fijne avond nog allen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven