Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
@ Debbie, single life gaat eigenlijk wel heel erg prima.

Neem ineens allemaal grote beslissingen, dinsdag afspraak met hypotheek meneer, wil een huis kopen, zaterdag naar de eerste bezichtiging (beetje verkeerde volgorde ik weet het hihi)

Allemaal leuke dingetjes gepland, voel me sterk, voel me blij en voel me vooral VIES!

2 uur trainen in dit benauwde weer valt niet mee zeg!

Moet eigenlijk douchen maar ben nog zo aan de zweet dat als ik nu ga ik over een uur weer kan (wees dus maar blij dat je door een pc niet kan ruiken)

Raar hoor, als iemand me een maand geleden had verteld dat ik me ZO zou voelen had ik ze voor gek verklaard

(sterker nog, mijn vriendinnetje HEEFT het verteld, zelfs hier nog op het forum) en TADA, ze had gelijk!

Moest wel lachen om de actie van je ex...zoooooo typisch

Moeten voor de buitenwereld toch een vingertje in de pap hebben gehad bij de break want o wee als je moet vertellen dat je zelf aan de kant bent gezet!

Toedelssssssss ik plof op de bank (en daarna onder de douche)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
x
anoniem_68655 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 21:44
99.92% gewijzigd
ladies,

moet het even kwijt, want ben toch best een beetje trots op mezelf; gisteren voor 2e keer naar psych en toch weer tot nieuwe inzichten gekomen, gisteravond eten bij vriendinnetje en ook daar weer een goed gesprek. Begin me steeds meer te realiseren dat ik toch echt iemand wil die 200% voor mij gaat en die zich emotioneel kan binden en niet wegloopt zodra het een beetje moeilijk begint te worden! Heb ook gistermiddag toen ik terug kwam van gesprek bij psych meteen een aantal verhuisdozen gepakt en ben begonnen met zijn spullen in te pakken. Weliswaar alleen nog maar boeken en cd's maar toch! Natuurlijk af en toe wel een traan gelaten omdat er weer zoveel herinneringen naar boven komen....Maar het voelt ook wel goed om hier mee bezig te zijn. Vanavond komt hij nog langs om over verdelingsvoorstel te praten, zal het daarna nog wel even moeilijk hebben denk ik.

Maar heb toch het idee dat ik weer een beetje omhoog begin te kruipen... dus voor alle verdrietige meiden hier, ik dacht ook echt dat ik me nooit meer ietsje beter zou voelen, maar (ook al is het bij vlagen) het gebeurd echt!

Hele dikke knuf
Goed nieuws Mippie!

En hou je taai vanavond!
Dames heel veel sterkte.

Met mij gaat het super goed. Nog steeds veel aan het sms-en met leuk fries. Ja er kan veel in een maand veranderen zoals Summer zegt. Maar als je eenmaal uit de negatieve cirkel komt, dan komt het goed.

Fries wilde vanavond zelfs langs komen, maar daar heb ik geen tijd voor, want ga morgen met de meiden voor een week naar Cyprus. Dus moet vanavond ergens koffer inpakken, motor wegbrengen. Huisdieren schoonmaken... kortom veel te doen, in te weinig tijd..

Tot over een weekje

Lisette
@ lisette, hoe doe je dat? huisdieren schoonmaken?

wat heerlijk dat het zo leuk loopt met de fries. Heb mijn contacten even gelaten voor wat het is, was er toch nog niet aan toe, maar verder gaat het wel beter. Begin mijn ex steeds meer als een onderdeel van het verleden in plaats van het heden te zien.

@mippie gelukkig dat je je wat beter voelt! Dat verdelen is niet leuk hé? Maar wel heel goed dat je er nu mee bent begonnen. Een vriend van mij die in hetzelfde schuitje zit heeft me ook gister trots laten zien dat hij de foto's (is nu twee maand uit met zijn vriendin) heeft opgeborgen.

Ik heb gister van mijn laatste centjes een nieuw salontafeltje gekocht, voelt echt goed om mijn huisje weer eigen te maken!

Voor iedereen heel veel sterkte,

hoe is het eigenlijk met Vlinder en Jemmie??

Liefs Eef
Nou je pakt broer (mijn konijn) bij zijn oren en dan doe ik hem in de wasbak en maak ik hem schoon... Nee geintje, Krijg broer niet eens te pakken. Wordt al tammer maar het is nog een hele klus.

Nee ik moet zijn hok schoon maken, is wel zo fijn voor mijn papa die de verzorging voor een weekje gaat overnemen.

Fries smstje vandaag of hij vandaag langs kon komen. Dat heb ik maar even afgehouden. Nog even niet.... kijken of hij na mijn vakantie nog steeds intresse heeft.
3 werf hoezee voor Mippie!!!

Hoezee, hoezee, hoezee....

Goeie inzichten meis!

En wat beteft vanavond, wees voorbereid op tranen na afloop, mochten ze niet komen heb je een mazzeltje (had ik toch ook 2 weken geleden toen ik spullen ging halen, ok ik zag hem zelf niet dat scheelt wel weer een heel stuk)

GOED dat je dozen bent gaan pakken op een sterk moment

U komt er wel daar twijfel ik geen seconde meer aan!!!!

@ Nomad, tuurlijk ben je bang voor het alleen gevoel en de pijn die gaat komen, met name ook omdat je zeker weer DAT die gaat komen

Maar meis, iedereen hier kan je zo ondertussen zeggen OOK met 100% zekerheid dat de pijn langzaam minbder wordt

Het hele kutte (sorry) is dat je er gewoon EERST doorheen moet VOOR het minder wordt

Probeer niet te veel stil te staan bij dat andere meisje maar focus je op jezelf (en das al moeilijk genoeg)

@ Listet, you go girl (weet je nog waar je 3 weken geleden stond en op welk punt je nu staat????)

Ga lekker pakken, schoonmaken whatever, maare...hoe leuk zou het zijn om de Fries zondag gewoon ff uit te nodigen?

Gewoon voor een drankje?

@ Eefje, lekker he, je eigen plekkie maken.

Vond het ook heerlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb even jullie steun nodig, want ik voel me zo enorm alleen en verdrietig!!

Het is nu 4 dagen uit, maar het lijkt al zo lang geleden. Ik wil hem graag spreken, hem graag zien...gewoon omdat ik hem zo mis! Ik realiseer me nu steeds meer dat het misschien beter is dat het uit is, want ik leefde ook constant in onzekerheid. Maar ik hou nog zoveel van hem!

Kan iemand me even oppeppen??? Het is ook vrijdagavond, in 't weekend zagen we elkaar altijd. Vanavond ben ik alleen thuis. Morgen gelukkig wel afleiding, maar zondag ben ik ook alleen thuis. Bah!
@nomad, heel veel sterkte de komende tijd, helaas kan ik alleen maar beamen wat summer zegt, je moet er echt eerst even door heen. Ik ben daar nu ook nog mee bezig.

@Pien bah bah bah, eigenlijk geld voor jou hetzelfde als voor nomad, het komt echt wel goed, ik voel me nu na twee weken al wat kalmer, al heb ik nog wel zo mijn dippen.

@ allen dit weekend komt mijn ex alle spullen halen, ik had al een deel ingepakt, hij doet de rest. Als ik zondag thuis kom om de sleutel in ontvangst te nemen gaat hij definitief weg, raar en naar maar aan de andere kant kijk ik er ook naar uit dat het huis helemaal opgeruimd is (nu staan er dozen voor hem die ik al ingepakt heb) en van mij. Ik ben al hard bezig de boel te veranderen.

Prettig weekend en sterkte.
Lieve Pien,

Voel wat jij nu voelt.... angst voor het weekend... hem missen....

Op een andere manier zijn onze verhalen precies omgekeerd..

Jij ging al door een periode van overspannenheid heen en krijgt er dit nu bovenop.

Toen ik mijn ex leerde kennen was ik nét opgekrabbeld na een depressie. En de afgelopen jaren ging het steeds beter met me.

Maar het blijft een achilleshiel...

Merk nu dat alle gevoelens, angsten uit die periode terug komen. Bovenop het "normale" verdriet om het verbreken van de relatie.

Voel mezelf weer afglijden en er is niets wat ik kan doen. Het ontbreekt totaal aan de kracht en energie om hiertegen te vechten.

Enige wat ik kan doen is weer hulp zoeken. Kan helaas pas over een maand bij een psycholoog terecht. Vanmiddag moest ik naar de bedrijfsarts en zij gaat nu om die periode een beetje te overbruggen een maatschappelijk werker inschakelen.

Ik ben bang dat ik weinig kan zeggen om je op te beuren...

Maar weet dat je niet alleen staat....

Liefs,

Lieke
Lieve Lieke,

Bedankt dat je met me meeleeft...maar wel erg rot dat jij je ook heel slecht voelt meis!!

Ik denk dat net als wat iedereen zegt, we hier dwars doorheen moeten. Het is inderdaad verre van ideaal dat jouw overspannen gevoelens weer naar boven komen en ik er niet beter op wordt nu ik nog overspannen ben.

Ik zou zo graag willen weten hoe het met hem gaat....wat hij nu aan 't doen is, of hij wel aan mij denkt, hoe de toekomst eruit ziet... Maar ik moet sterk blijven en me ertegen blijven verzetten. Geen contact opnemen dus en in m'n eentje uithuilen op de bank

Maar meissie, probeer net als ik wel wat afleiding te zoeken. Al doe je de tv aan of zit je de hele avond achter internet, je bent in ieder geval bezig. Zo probeer ik ook een beetje de avonden te slijten, en anders naar een vriendin gaan. Donderdag moet ik ook weer naar de psych en ik zie er nu al tegenop, terwijl ze me aan de andere kant ook weer dingen helder kan maken. Blijf een beetje de positieve kanten van je leven zien. Wat ik nu ervaar, is dat ik heel veel lieve vrienden om me heen heb die me ongelooflijk tot steun zijn. Nee, ze vervangen hem niet, maar zijn wel goud waard. Tja....verder weet ik het momenteel ook niet.....

Dikke knuf!!
Lieve Pien,

Verder dan tv kijken en het forum checken kom ik niet wat betreft afleiding.

Een vriendin vroeg of ik vanavond mee ging om een terrasje te pikken. Had in eerste instantie "ja" gezegd maar hoe dichterbij het kwam hoe banger ik werd. Al die mensen, drukte, vrolijkheid... Dat doet nu meer kwaad dan goed.

Jammer genoeg begreep ze het niet waarom ik afbelde. Afleiding = afleiding vond ze.

Heb het geprobeerd uit leggen maar ik moest me er maar overheen zetten.

Het zelf geen contact opnemen kost me niet echt moeite. Eerlijk gezegd ben ik bang áls ik dat zou doen hij opnieuw kwaad wordt en gemene dingen zegt.

En ik ken hem... als hij zegt "geen contact" dan houdt hij zich daaraan... kost 'm geen enkele moeite dan...

Liefs!

Lieke

Prijs je inderdaad gelukkig met je "netwerk".

Omdat ik mijn ex het 3 x geprobeerd hebben zijn er nu best veel mensen die zeggen "we hadden je gewaarschuwd"! En dan is het erg moeilijk om je verdriet nog te tonen.

Alsof ik ineens een knop om kan zetten!
Oww, ik kan gewoon niet ophouden met huilen!

Ik weet 't gewoon niet meer, wil hem zooooo graag spreken!!
Hey Lieke,

Ik begrijp je als je zegt dat je het niet leuk vindt om op een terras te zitten met allemaal vrolijkheid en drukte om je heen. Maar wees eens eerlijk: zit je liever op dat terras te kletsen met je vriendin of alleen verdrietig thuis? Weeg eens de voor- en nadelen af voor jezelf.

En blijf vooral eerlijk naar de vrienden die je nog hebt. Ergens is het logisch dat je vrienden hun geduld kwijt raken als het tot 3x toe uit is gegaan met je vriend, maar dat is jouw keus geweest. Geef aan dat je het niet leuk (of fijn) vindt dat ze zo oordelen en dat je graag je verdriet bij hen kwijt wilt. Open je hart voor je vrienden, misschien begrijpen ze jou dan ook beter....

Meis, ik ben de hele avond online....zit ondertussen tv te kijken en vrienden te bellen voor wat afleiding, ook af en toe een flinke huilbui tussendoor, maar ik ben er voor je als je dat wilt......

x Pien
Pien keep up the good work!
Lieve Pien,

Ook hier loopt de woonkamer onderhand over van de tranen.

Ongelooflijk hè? Waar komt het vandaan???

Net iets heel vreemds (en moois) gebeurd....

De telefoon ging... een goede vriendin van járen geleden. Door omstandigheden was het contact verwaterd....

Ze had de hele dag aan me lopen denken en het gevoel gehad dat ze móest bellen....

Hoezo female intuition??

Was een erg fijn gesprek... natuurlijk schrok ze zich kapot toen ze hoorde wat er de laatste tijd allemaal gebeurd was (relatiebreuk helaas niet het enige) maar tegelijkertijd waren we allebei blij dat we elkaar weer spraken.

Meteen een afspraak gemaakt voor morgenmiddag....

"We gaan jou hierdoor slepen lieverd" zei ze.... en dat deed me zo goed om te horen....

Dus mixed emotions nu...

Aan de ene kant het intense verdriet... aan de andere kant dankbaar dat precies op het goede moment een mooie vriendschap uit het verleden nieuw leven ingeblazen wordt...

Ben meestal erg nuchter... maar dit is wel erg toevallig....

Over afleiding....

Ik weet echt van mezelf dat drukte en veel mensen om me heen me nu geen goed doen. Ja... dan is alleen thuis zitten bij wijze van spreken nog beter.

Heb op dit moment ook erg snel "paniekaanvallen".. Heb dat in het verleden vaker gehad en wanneer dat gebeurd (bv door drukte) dan is de nasleep best heftig.

Als mensen naar mij komen... of ik naar hen is het anders.. Dat kan me goed doen. Maar even geen "druk" om een masker op te zetten.

Hoor mij! Ervaringsdeskundige! Hum! Ben tig keer in dezelfde valkuil getrapt...

Maar probeer geen contact te zoeken!

Terug kijkend heeft het mij nooit goed gedaan. Wat zijn reactie ook is het rijt wonden open...

Is hij lief/aardig dan ga je hem extra missen.... is hij koel/afstandelijk voel je je ook klote!

Snap het hoor meis! En ben zelf zo vaak de "fout" in gegaan....

Maar iedere keer als ik zijn stem hoorde smolt ik weer... als ik hem zag... nóg erger....

Maar nogmaals.. ik snap het helemaal... moet zelf nog maar bewijzen dat ik het deze keer volhoudt!

Liefs,

Lieke
Wat fijn joh! Dit had niet op een beter moment kunnen komen! Lucht morgen lekker je hart bij haar en probeer je ook op te trekken aan deze vriendschap. Alvast veel plezier morgen meis!!

Hoe lang is het eigenlijk nu bij jou uit? En hoe lang waren jullie al samen??

Over afleiding....je moet inderdaad doen wat goed voelt, maar jezelf ook af en toe dwingen tot iets. Paniekaanvallen kan je absoluut niet gebruiken, dus wanneer een vriendin belt om een terrasje te pakken stel je toch iets anders voor? Iets waar jij je wel goed bij voelt?

Ik besef heel goed dat het niet goed is om contact met hem te zoeken. Net wat je zegt: ik doe mezelf er extra pijn mee als hij lief voor me is, en ook als hij afstandelijk reageert. Was het maar wat makkelijker, of kon je maar een sprong in de tijd nemen! Ik heb nog best wat vragen voor hem, maar wil ook gewoon praten met hem om zaken helder te krijgen. Maarja, de hoop is nog te groot om dat nu te doen..........wanneer zal dan wel het goede moment zijn??

Ik vind eigenlijk dat ik pas contact met hem kan opnemen als ik weer vertrouwen in mezelf heb, m'n leven weer op de rit heb zodat ik me sterk voel. Zodat ik niet een zwak vogeltje wordt zodra hij me maar aanraakt of lief voor me is. Maar hoe lang dat nog gaat duren...? Wie zal 't zeggen....?
Lieve Pien,

Wij hadden een relatie van 2 jaar en het is nu anderhalve week uit....

En dwingen... dat werkt niet... ook afhankelijk van de persoon met wie ik iets zou ondernemen. En vanavond zou met een behoorlijk egocentrisch persoon geweest zijn. Dus ik wist wanneer het niet zou gaan er geen begrip zou zijn. Dat maakte het nog angstiger om te proberen.

En ik had ook iets anders voorgesteld... iets rustigers... maar dit is waar zíj zin in had....

Ach... zoals ik al zei.... vrij egocentrisch....

Wat betreft contact...

Waar ik in het verleden "intrapte" is het gevoel dat ik me sterk genoeg voelde maar het achteraf zeker niet was.

Ik maakte mezelf wijs dat ik "vrienden" zou kunnen zijn omdat ik gewoon heel graag contact wilde.

Okay... een relatie zat er niet in maar waarom alles overboord gooien??? Ik wilde weten hoe het met hem was.. of hij me miste... aan me dacht....

Gevolg: ik werd weer net zo hard meegezogen want ik kón hem niet als "vriend" zien. En ik weet nu dat ik dat ook nooit zal kunnen! Hij heeft een plekje in mijn hart en het label "vriend" zal daar nooit bij passen... daarvoor zit hij té diep...

Wat ik bedoel: ons gevoel van "sterk" voelen kan bedriegelijk zijn!

En antwoorden op je vragen...

Mijn ervaring is dat je vragen nooit op een bevredigende manier beantwoordt zullen worden.

Misschien ligt het bij jouw ex anders hoor!

En hoeveel antwoorden je ook krijgt... er blijven altijd vragen over! Bij elke vraag die hij beantwoordt krijg jij er weer 2 bij...

Sprong in de tijd??

Zeg me waar ik een kaartje kan kopen en ik ga met je mee!!

Liefs,

Lieke
Haha, dan kopen we samen een enkeltje zodat het zomaar een half jaar later is! Zou super zijn!!

Ik had net m'n moeder aan de telefoon, weer tranen met tuiten natuurlijk...maar door tegen haar te zeggen dat de relatie al niet goed zat en daarop door te gaan weet ik ook gewoon dat het beter is. Mijn gevoel gaat alleen nog lang niet mee omdat ik nog zoveel van hem hou!

Ik wil graag pas contact met hem opnemen als ik me weer sterk voel en dat dan ook bewezen zie in mijn leven. Voor mij is sterk zijn mijn eigen leven weer opgepakt hebben en hier tevreden mee zijn. Dan heb ik nog een lange weg te gaan.... Ik ben niet voor niets overspannen, heb de neiging om mijn tijd altijd maar in te plannen en geen dag of avond ongevuld te laten. Ik heb veel vrienden om me heen, maar zelfs dat maakt niet altijd gelukkig. En dat punt wil ik wel bereiken. Me goed voelen in mijn vel en de wereld weer aankunnen. Daar heb ik echt wel een paar maanden voor nodig. In november hadden we onze vakantie gepland (nog niet geboekt gelukkig), heb nu nog geen zin om erover na te denken hoe ik dat ga invullen, maar het zou goed zijn als ik hierin mijn hart zou volgen. En dat is door zelf rond te trekken door Argentinie. Misschien krijg ik daar op een gegeven moment wel weer zin in en ga ik dat nog doen ook. Daarna ben ik er misschien pas aan toe om weer contact op te nemen, maar eerlijk gezegd voelt dat nu nog veel te ver weg....nog 5 maanden!!

Na hoeveel tijd heb jij je ex-vriend weer gezien toen het de vorige keren uit was? Ben daar wel benieuwd naar...

Knuffel Pien
Hoe snel ik hem weer zag??

Té snel... achteraf...

Weet het niet precies meer maar geloof dat de eerste keer na 6 weken en de tweede keer na 8 weken ofzo was...

Maar nogmaals.. ik had mezelf (achteraf) wijsgemaakt dat we vrienden (en sex buddies... schaam!) konden zijn en dat ik daarmee kon leven....

Echt niet dus!

En steeds als het contact op deze manier hersteld werd kwam hij "tot bezinning" ....

Pfff!!! Zou willen dat ik me ook geroepen voelde om non te worden! Dat zijn sterke vrouwen nu ik er zo over nadenk! Mannen 100% af kunnen zweren.... Chapeau!
Lieve Pien,

Effe een aanvulling...

Wil niet betweterig overkomen!!!

Achteraf kan ik zeggen dat het niet okay was maar zo voelde het toen niet!!

Achteraf kan ik het als "fouten" bestempelen maar dat is natuurlijk lekker makkelijk...

Pfff... een paar roseetjes op.... voel me nu "verdoofd"....

Denk dat ik zo maar probeer te gaan slapen. Hoop alleen dat ik niet zo levendig droom als de afgelopen week...

Zo stom... wat ik nooit droomde toen de relatie goed is droom ik nu. Vlak voordat ik wakker wordt droom ik dat hij naast me ligt... dan word ik wakker kijk en voel naast me en BAM... realiteit....hij is er niet....

Hoop dat jij goed slaapt!

Liefs,

Lieke
Hey meis,

Ik hoop dat je goed slaapt zonder al die 'nare' dromen!! Ik was net van plan om mijn bedje op te zoeken, want ben nu ook behoorlijk moe, maar er belt net een vriendin van me. Ach, maakt ook niet uit....niks maakt me meer uit.....het gaat allemaal in een roes....

Maar je komt helemaal niet betweterig over hoor, meer ervaringsdeskundig helaas....

Nou meis, slaap lekker en maak je niet te druk. Je kan nu niets aan de situatie veranderen. Dat hou ik steeds in m'n achterhoofd voordat ik ga slapen zodat dat aardig lukt. Succes!!

x Pien
Hoi meiden,

Wat fijn dat jullie elkaar zo op de been houden pien en lyc, hoe gaat het nu?

Met mij gaat het overdag steeds beter, denk steeds minder aan hem,maar ik droom dus bijna iedere nacht van ons, echt moeilijk!

Ik droom vaak dat we het weer proberen samen en dat er dan iemand tussen komt, of dat het juist heel goed gaat.. pfff... ik hoop dat dit verwerken en loslaten is en dus tzt ophoudt want het is echt niet leuk om te dromen en te hopen dat je blíjft dromen..

@ summer, gaat de bijeenkomst de 26ste nog door en is er al een locatie?

Liefs en sterkte vandaag allemaal,

Eef
Hai Eefje,

Vandaag gaat 't weer niet zo lekker. Ik wil weten hoe het met 'm is, wat hij aan 't doen is, wat zijn gevoelens nu zijn....ik wil hem zien en met 'm praten!!! Elke seconde dwaalt hij door m'n hoofd en ik word er helemaal gek van!

Heb vannacht heel bizar gedroomd...dat ik een ander had terwijl het nog maar 4 dagen uit is. Zo raar!

Nou meiden, veel succes en sterkte vandaag!

x Pien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven