Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
Alle reacties Link kopieren
Willen de mensen die de hoeveelheid asielzoekers in Nederland geen issue vinden, even aangeven wanneer het voor hun wel een issue zou worden? Of is er gewoon helemaal geen grens, omdat zielige mensen geholpen moeten worden?

Mijn ervaring met voorstanders van een los asielbeleid, is dat ze voor asielzoekers zijn, zolang ze maar niet in hun stad of dorp of achtertuin worden gehuisvest. Dat is dan net weer niet de bedoeling natuurlijk.

Tot die tijd is het heel makkelijk om de moeder Theresa uit te hangen; van andermans geld in andermans omgeving. Mensen die hun hele buurt onherkenbaar zien veranderen en het wagen daar wat over te zeggen, zet je gewoon weg als xenofobe racisten terwijl je zelf lekker in je veilige blanke buurt heel hip bij de wereldwinkel je inkopen doet. O wat zijn ze toch goed.

Beetje jammer.
quote:julius schreef op 19 mei 2014 @ 15:44:

Willen de mensen die de hoeveelheid asielzoekers in Nederland geen issue vinden, even aangeven wanneer het voor hun wel een issue zou worden? Of is er gewoon helemaal geen grens, omdat zielige mensen geholpen moeten worden?

Mijn ervaring met voorstanders van een los asielbeleid, is dat ze voor asielzoekers zijn, zolang ze maar niet in hun stad of dorp of achtertuin worden gehuisvest. Dat is dan net weer niet de bedoeling natuurlijk.

Tot die tijd is het heel makkelijk om de moeder Theresa uit te hangen; van andermans geld in andermans omgeving. Mensen die hun hele buurt onherkenbaar zien veranderen en het wagen daar wat over te zeggen, zet je gewoon weg als xenofobe racisten terwijl je zelf lekker in je veilige blanke buurt heel hip bij de wereldwinkel je inkopen doet. O wat zijn ze toch goed.

Beetje jammer.

Ik woon in een multiculti-prachtwijk met een asielzoekerscentrum erin.

Vooroordelen, vooroordelen, vooroordelen.

En een heleboel angst, dat ook.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 15:21:

Misschien is het toeval?

Toeval kunnen we uitsluiten. Als je de beelden bekijkt van de asielzoekers bij Lampedusa, Melilla, Ceuta enz., zie je ook alleen maar mannen, zover het oog reikt.

Als je dat desondanks nog 'toeval' wilt blijven noemen, zitten je oogkleppen nog strakker dan ik dacht.

quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 15:21:

Misschien is het voor mannen in die landen makkelijker om te vluchten?

Bingo!

Het is voor vrouwen/moeders natuurlijk veel lastiger om hun kinderen in de steek te laten en zelf de benen te nemen. Wie zorgt er anders voor ze?

De massale 'vlucht' van mannen, maakt het verhaal van reëel 'gevaar' ongeloofwaardig.

Slik het gerust voor zoete koek, maar bij mij gaat het er minder makkelijk in.

Geen vader/echtgenoot, right in his mind, zou het in z'n hoofd halen z'n vrouw, kinderen, moeder, zusters en oma onbeschermd achter te laten. Wetende dat de kans dat ze dit overleven nóg minder wordt als papa/manlief de benen neemt.

Blijft die andere mogelijkheid over: het 'gevaar' is minder groot dan wordt voorgespiegeld.
quote:MilaDila schreef op 19 mei 2014 @ 15:25:

[...]

Ach, hou toch op. En ik hoop dat jij nooit de onvoorstelbare ellende hoeft te doorstaan die de vele, vele pechvogels in de wereld wel moeten doorstaan.Zo veel ellende, maar ze zetten wel kinderen op de wereld om vervolgens dat afgrijselijke land te verlaten en die kinderen met hun moeder aan hun lot over te laten.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 15:32:

[...]

Ik hoor het zo'n dappere Hollandse moeder al zeggen;

'Mama gaat zich nu voor jullie ogen laten doodmartelen, jongens, of misschien martelen ze jullie wel eerst om mama aan het praten te krijgen. Maar niet vergeten hoor, mama heeft jullie niet in de steek gelaten. Zijn jullie haar nu niet dankbaar? Natuurlijk hadden jullie bij mama's vrienden kunnen onderduiken en dan hadden jullie het misschien wel overleefd, maar mama zou noooit afstand van jullie doen. Daar is mama veels te verantwoordelijk voor.'

Doe mij dan maar een moeder of vader die vlucht. Beter voor iedereen.

Crique, ik ben het volledig met je eens.

Maar het is zinloos te proberen het mensen te laten begrijpen die een écht deficit hebben in voorstellingsvermogen, inlevingsvermogen of de drang tot onderzoeken. Aangeboren, gebrek aan ervaring, of verblind? Wie zal het zeggen, ze weten het waarschijnlijk zelf niet, dus het is ze niet eens kwalijk te nemen.
quote:noesa schreef op 19 mei 2014 @ 15:51:

[...]

Toeval kunnen we uitsluiten. Als je de beelden bekijkt van de asielzoekers bij Lampedusa, Melilla, Ceuta enz., zie je ook alleen maar mannen, zover het oog reikt. Als je dat nog 'toeval' wilt blijven noemen, zitten je oogkleppen nog strakker dan ik vermoedde.

[...]

Bingo!

Het is voor vrouwen/moeders natuurlijk veel lastiger om hun kinderen in de steek te laten en zelf de benen te nemen. Wie zorgt er anders voor ze?

De massale 'vlucht' van mannen, maakt het verhaal van reëel 'gevaar' ongeloofwaardig. Slik het gerust voor zoete koek, maar bij mij gaat het er minder makkelijk in.

Geen vader/echtgenoot, right in his mind, zou het in z'n hoofd halen z'n vrouw, kinderen, moeder, zusters en oma onbeschermd achter te laten. Wetende dat de kans dat ze dit overleven nóg minder wordt als papa/manlief de benen neemt.

Blijft die andere mogelijkheid over: het 'gevaar' is minder groot dan wordt voorgespiegeld. Of het is natuurlijk helemaal geen complot van de mannetjes tegen de vrouwtjes, maar, zoals je mattie Lama al zei, een gevolg van het feit dat de mannen in Eritrea een dienstplicht van meer dan tien jaar moeten vervullen.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 15:46:

[...]

Ik woon in een multiculti-prachtwijk met een asielzoekerscentrum erin.

Vooroordelen, vooroordelen, vooroordelen.

En een heleboel angst, dat ook.

Welke wijk is dat als ik vragen mag?

Zie je zelf ook nog wel in dat er wel degelijk een grens is aan het aantal asielzoekers dat Nederland op kan nemen? Zo ja, waar ligt die grens voor jou?

Angst? Mwoah. Niet voor de mensen. Wel voor het feit dat de Nederlandse verzorgingsstaat in rap tempo wordt afgebroken.
quote:fjorgyn schreef op 19 mei 2014 @ 15:54:

[...]

Maar het is zinloos te proberen het mensen te laten begrijpen die een écht deficit hebben in voorstellingsvermogen, inlevingsvermogen of de drang tot onderzoeken. Aangeboren, gebrek aan ervaring, of verblind? Wie zal het zeggen, ze weten het waarschijnlijk zelf niet, dus het is ze niet eens kwalijk te nemen.Je zou het ook kunnen houden op realiteitszin. Of denk je dat het geld in Nederland letterlijk aan de bomen groeit?
quote:julius schreef op 19 mei 2014 @ 15:58:

[...]

Welke wijk is dat als ik vragen mag?

Zie je zelf ook nog wel in dat er wel degelijk een grens is aan het aantal asielzoekers dat Nederland op kan nemen? Zo ja, waar ligt die grens voor jou?

Angst? Mwoah. Niet voor de mensen. Wel voor het feit dat de Nederlandse verzorgingsstaat in rap tempo wordt afgebroken.

Natuurlijk mag je niet vragen in welke wijk ik woon. Gek geworden.

Nederland vangt al een zeer beperkt aantal asielzoekers op, zeker in vergelijking met de omringende landen, of in vergelijking met vroeger. Natuurlijk zit er een grens aan wat we hier kunnen verstouwen, maar wat mij betreft kunnen we er echt wel meer hebben dan we er nu opnemen.

En het is wel degelijk angst voor het onbekende, in veel gevallen.

[...]

Maar het is zinloos te proberen het mensen te laten begrijpen die een écht deficit hebben in voorstellingsvermogen, inlevingsvermogen of de drang tot onderzoeken. Aangeboren, gebrek aan ervaring, of verblind? Wie zal het zeggen, ze weten het waarschijnlijk zelf niet, dus het is ze niet eens kwalijk te nemen.Tja, dan kun je aanmatigend gaan zitten doen en mensen die een andere mening hebben wegzetten als blind, gevoelloos en met een gebrek aan inlevingsvermogen, maar het feit dat je vóór ongelimiteerde opvang bent van asielzoekers en vluchtelingen wil niet per definitie zeggen dat je gelijk hebt of een goed mens bent. Ik hou deze samenleving graag een beetje leefbaar.

[...]

Maar het is zinloos te proberen het mensen te laten begrijpen die een écht deficit hebben in voorstellingsvermogen, inlevingsvermogen of de drang tot onderzoeken. Aangeboren, gebrek aan ervaring, of verblind? Wie zal het zeggen, ze weten het waarschijnlijk zelf niet, dus het is ze niet eens kwalijk te nemen.Neemt niet weg dat ze iemand hebben gehad die hun in het oor hebben gefluisterd dat ze hier wel terecht konden, want anders hadden ze die hele onderneming niet eens gestart. Dus als we als Europa maar beelden de wereld in blijven zenden dat het zin heeft om naar hier toe te komen dan kunnen we niet anders dan de hele wereld verwachten. En dat is natuurlijk niet dom, dat getuigt van grote menslievendheid, totdat er straks gebeurd wat Julius zegt. Maar goed dat geldt alleen voor de allerarmste want de rijke kunnen fijn in hun villa's blijven zitten.
odi et amo
quote:nessemeisje schreef op 19 mei 2014 @ 16:03:

[...]

Tja, dan kun je aanmatigend gaan zitten doen en mensen die een andere mening hebben wegzetten als blind, gevoelloos en met een gebrek aan inlevingsvermogen, maar het feit dat je vóór ongelimiteerde opvang bent van asielzoekers en vluchtelingen wil niet per definitie zeggen dat je gelijk hebt of een goed mens bent. Ik hou deze samenleving graag een beetje leefbaar.

Je moet toch maar alles kunnen zeggen tegenwoordig? Als iemand blind, gevoelloos en zonder inlevingsvermogen uit de hoek komt, waarom mag je daar dan niets van vinden? En dan laat ik dom, kortzichtig en egoïstisch nog weg.

Ik vind dat erg nare eigenschappen, en ze worden hier uitgebreid en zelfs met trots geëtaleerd.

En wie is er hier voor het ongelimiteerd opnemen van asielzoekers? Dat heb ik nog niet gelezen, van niemand.

Niemand denkt dat Nederland alle problemen van de wereld kan oplossen, maar dat wil niet zeggen dat je niet je bijdrage kunt leveren.

Er zit heel wat tussen de grenzen helemaal openzetten of de rest van de wereld laten creperen. Maar zelfs dat is te genuanceerd voor een aantal mensen hier.
quote:nessemeisje schreef op 19 mei 2014 @ 16:03:

[...]

het feit dat je vóór ongelimiteerde opvang bent van asielzoekers en vluchtelingen wil niet per definitie zeggen dat je gelijk hebt of een goed mens bent. Ik hou deze samenleving graag een beetje leefbaar.

?

[Mensen die asiel zoeken en vluchtelingen zijn niet dezelfde categorie].

En nu denk je dat ik graag een bijzonder onleefbare samenleving heb?
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 16:02:

[...]

Natuurlijk mag je niet vragen in welke wijk ik woon. Gek geworden.

Stel je voor dat mensen weten in welke wijk je woont. Schaam je je daarvoor ofzo?

quote:Nederland vangt al een zeer beperkt aantal asielzoekers op, zeker in vergelijking met de omringende landen, of in vergelijking met vroeger. Natuurlijk zit er een grens aan wat we hier kunnen verstouwen, maar wat mij betreft kunnen we er echt wel meer hebben dan we er nu opnemen.

O er is wel een grens? En als die grens bereikt is, wat dan?

quote:En het is wel degelijk angst voor het onbekende, in veel gevallen.Misschien voel jij dat zo. Voor anderen voelt het gewoon oneerlijk dat er overal op bezuinigd wordt, maar dat asielzoekers het financieel beter hebben dan Nederlandse Staatsburgers op het sociale minimum.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 15:54:

[...]

een gevolg van het feit dat de mannen in Eritrea een dienstplicht van meer dan tien jaar moeten vervullen.

Ah, het zijn allemaal dienstweigeraars of deserteurs.

Ik vermoed zo dat het ontvluchten van de Eritrese dienstplicht geen geldige reden voor een verblijfsstatus is.

En hoe zit dat trouwens met de stroom mannelijke asielzoekers bij Lampedusa, Melilla, Ceuta enz? Die kwamen weer uit andere Afrikaanse landen. Ook allemaal dienstplicht-vluchtelingen?

Kom, verzin nóg eens een leuk excuus voor de heren.

Nee. Zie het interview met die Eritrese vader/echtgenoot die vrouw en twee jonge zoons in de steek liet. Hij wilde gewoon weg, hij 'had ze niets meer te bieden'.

Het enige wat hij ze nog te bieden had, in dat levensgevaarlijke land, zou zijn bescherming geweest zijn. Maar zo gevaarlijk was het nou ook weer niet kennelijk.
quote:julius schreef op 19 mei 2014 @ 15:44:

Beetje jammer.Ontzettend eens. Het is makkelijk goeddoen met het geld en de woonruimte van een ander. Heel nobel allemaal, maar hoe gaat deze maatschappij dit allemaal betalen? Al die zorgverzekeringen voor de Eritreëers, hun woning, uitkering. Zelf mogen ze (nog) niet werken en als dat wel zou mogen komen ze natuurlijk never nooit aan de bak want geen opleiding, slechte tot geen beheersing van de Nederlandse taal, trauma's, etc. Kortom, die doen een enkeltje bijstand. En met een beetje pech lopen ze tegen zo'n vrouwelijke wereldverbeteraar aan of een vrouwelijke asielzoeker en gaan ze een gezin stichten. Kind een taalachterstand dat natuurlijk alleen opgelost kan worden met -wederom- gemeenschapsgeld (projectje hier, begeleiding daar). Maar kom allemaal maar binnen hoor. Het geld groeit hier aan de bomen en het is zó'n rijke toevoeging in de samenleving. Echt. Want een forumster woont in een multikultiwijk, met asielzoekerscentrum en die vindt het réte-gezellig, dus er zijn geen problemen. Dat is allemaal angst. En xenofobie.
Dat geld moet ERGENS vandaan komen en dit gaat dus ten koste van ondermeer onze ouderen.

Lekker TERUGSTUREN dus en niet meer binnenlaten.

Heel zielig maar jammer dan....
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 16:17:

[...]

(...)Niemand denkt dat Nederland alle problemen van de wereld kan oplossen, maar dat wil niet zeggen dat je niet je bijdrage kunt leveren.

Dat doet Nederland al. Maar het is een keertje klaar. En elke week 1000 Eritreëers erbij, is de grens.
quote:julius schreef op 19 mei 2014 @ 16:19:

[...]

Stel je voor dat mensen weten in welke wijk je woont. Schaam je je daarvoor ofzo?

[...]

[...]

Misschien voel jij dat zo. Voor anderen voelt het gewoon oneerlijk dat er overal op bezuinigd wordt, maar dat asielzoekers het financieel beter hebben dan Nederlandse Staatsburgers op het sociale minimum.Op deze opmerkingen wordt niet gereageerd. Ook niet op het feit waar al die mensen dan moeten blijven, want ze durven niet te zeggen dat ze vinden dat ook niet iedereen van die 4000 per week kunnen blijven. Ik heb ze ook nog geen voorstel horen doen over hoe deze mensen dan allemaal gehuisvest moeten gaan worden.
odi et amo
quote:fjorgyn schreef op 19 mei 2014 @ 16:17:

[...]

En nu denk je dat ik graag een bijzonder onleefbare samenleving heb?Jij ziet 1200 asielzoekers in een dorp met 1500 inwoners (Budel) als leefbaar?
quote:julius schreef op 19 mei 2014 @ 16:19:

[...]

[...]

[...]

Misschien voel jij dat zo. Voor anderen voelt het gewoon oneerlijk dat er overal op bezuinigd wordt, maar dat asielzoekers het financieel beter hebben dan Nederlandse Staatsburgers op het sociale minimum.

[...]

-Wat voor antwoord wil je horen, bij die grens? Die vloeit voort uit behoefte, beschikbare middelen, internationale afspraken. Allemaal erg ingewikkelde materie. Mijn meest precieze antwoord zou zijn dat we die grens genereus moeten trekken. En dan nog een beetje.

- Asielzoekers hebben het niet beter dan Nederlandersop het sociaal minimum. Dat is een pertinente leugen, gebaseerd op een foto van een paar gemeenschappelijk wasmachines en een vierdehands nokia met een nieuwwaarde van twee tientjes.

Goedkope leugenachtige manipulatie, waar alleen simpele zielen en figuren met een politieke agenda mee komen leuren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-05-2014 16:53
Reden: ongepast en op de man
% gewijzigd
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 16:25:

[...]

Op deze opmerkingen wordt niet gereageerd. Ook niet op het feit waar al die mensen dan moeten blijven, want ze durven niet te zeggen dat ze vinden dat ook niet iedereen van die 4000 per week kunnen blijven. Ik heb ze ook nog geen voorstel horen doen over hoe deze mensen dan allemaal gehuisvest moeten gaan worden.

Ik heb al gezegd dat ik het niet weet. Geen kwestie van harde cijfers, maar een kwestie van vraag en aanbod in een groter (dit geval Europees) geheel. Zoals gezegd, past inderdaad niet de hele wereld in Nederland. En dat stel ik ook nergens voor.

En woonruimte? Er staat meer dan genoeg leeg in Nederland. Grote zorginstellingen/complexen die leeg zijn komen te staan toen kleinschalig wonen in zwang raakte bijvoorbeeld.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 16:28:

[...]

Nog zo'n gek.

- Dit is een forum, natuurlijk wil ik anoniem blijven tussen dit stel agressieve hufters. Ben je raar of zo. Met je nickname.

Ja, en aangeven in welke wijk je woont betekent direct dat iedereen weet wie je bent. Natuurlijk. Met je nickname. (?)

quote:-Wat voor antwoord wil je horen, bij die grens? Die vloeit voort uit behoefte, beschikbare middelen, internationale afspraken. Allemaal erg ingewikkelde materie. Mijn meest precieze antwoord zou zijn dat we die grens genereus moeten trekken. En dan nog een beetje.

En wat gebeurt er als die grens bereikt is?

quote:

- Asielzoekers hebben het niet beter dan Nederlandersop het sociaal minimum. Dat is een pertinente leugen, gebaseerd op een foto van een paar gemeenschappelijk wasmachines en een vierdehands nokia met een nieuwwaarde van twee tientjes.

Goedkope leugenachtige manipulatie, waar alleen simpele zielen en figuren met een politieke agenda mee komen leuren.Nee, dat is gebaseerd op 300 euro leefgeld per maand, terwijl alle vaste lasten voor ze betaald worden. Hoeveel heb jij over per maand, in je prachtwijk?
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 16:28:

[...]

Nog zo'n gek.

- Dit is een forum, natuurlijk wil ik anoniem blijven tussen dit stel agressieve hufters. Ben je raar of zo. Met je nickname.

?

Vooralsnog ben jij enige hier die nogal overloopt van agressie, en een aanvallende, denigrerende, op-de-man spelende toon van 'discussieren' heeft.

Zie ook weer je eigen bovenstaande tekst.

Vriendelijk verzoek je toon een beetje te matigen.
quote:nessemeisje schreef op 19 mei 2014 @ 16:25:

[...]

Jij ziet 1200 asielzoekers in een dorp met 1500 inwoners (Budel) als leefbaar?

Maximaal 1200 personen en tijdelijk i.v.m. acute noodsituatie.

Veel mensen op 1 plek opvangen trouwens ook efficienter (scheelt weer centjes voor onze bejaarden) dan 5 of 10 of 20 per dorp te verdelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven