loom armbandjes
maandag 28 april 2014 om 20:29
Mijn dochter wil graag armbandjes maken met die gekleurde elastiekjes.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft ze zo'n groot bord nodig? Of juist een kleintje? Ik hoorde iemand over een soort haaknaalden...
Elastiekjes schijn je ook bij de Action te kunnen kopen, is dat wat?
Kortom wie behoedt mij voor een miskoop.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft ze zo'n groot bord nodig? Of juist een kleintje? Ik hoorde iemand over een soort haaknaalden...
Elastiekjes schijn je ook bij de Action te kunnen kopen, is dat wat?
Kortom wie behoedt mij voor een miskoop.
zondag 4 mei 2014 om 11:29
quote:Annapalona schreef op 03 mei 2014 @ 23:53:
[...]
Geen haakjes aan die goedkope van de Bart Smit, effe gevoeld net.
Van de Bart Smit weet ik het niet, maar van de Action wel dat dat gebeurde. Maar ook dan kan je geluk hebben
Ik wil trouwens wel vermelden dat wij ook startsets en elastiekjes verkopen maar bewust geen reclame ervoor maken.
[...]
Geen haakjes aan die goedkope van de Bart Smit, effe gevoeld net.
Van de Bart Smit weet ik het niet, maar van de Action wel dat dat gebeurde. Maar ook dan kan je geluk hebben
Ik wil trouwens wel vermelden dat wij ook startsets en elastiekjes verkopen maar bewust geen reclame ervoor maken.
dinsdag 6 mei 2014 om 17:33
Ben ook van plan hier iets mee te gaan doen, doe nu nog scoebidoe touwtjes knopen maar dacht voor de variatie is dit misschien ook wel leuk.. Ik doe ook aan geocaching en daar moet je soms wel eens een item in een cache plaatsen als soort van kadootje voor de volgende vinder (check de site geocaching.com als je hier meer over wilt weten/leren) en dacht daar kan ik dan de bandjes voor gebruiken als ik er genoeg voor eigen gebruik gemaakt heb... Iemand nog tips voor patroontjes of hoe noem je zoiets??
Yolo!!
dinsdag 6 mei 2014 om 18:46
quote:tante_barb schreef op 06 mei 2014 @ 17:33:
Ben ook van plan hier iets mee te gaan doen, doe nu nog scoebidoe touwtjes knopen maar dacht voor de variatie is dit misschien ook wel leuk.. Ik doe ook aan geocaching en daar moet je soms wel eens een item in een cache plaatsen als soort van kadootje voor de volgende vinder (check de site geocaching.com als je hier meer over wilt weten/leren) en dacht daar kan ik dan de bandjes voor gebruiken als ik er genoeg voor eigen gebruik gemaakt heb... Iemand nog tips voor patroontjes of hoe noem je zoiets??
Op you tube kan je heel veel vinden, maar [spam] heeft een leuke boek met projectjes voor 6,99
[link verw naar advertentie op marktplaats]
Op you tube kan je heel veel vinden, maar [spam] heeft een leuke boek met projectjes voor 6,99
[link verw naar advertentie op marktplaats]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2014 15:04
Reden: linken naar Marktplaats is niet toegestaan
% gewijzigd
dinsdag 6 mei 2014 om 18:53
Dan ga ik gewoon achter caches aan waar jij zo'n ding in hebt gedaan hoef ik zelf niet meer aan de slag!
Wij bestellen trouwens altijd van die varkentjes-lampjes aan een sleutelhanger oid, om in een cache te doen. Via dealxtreme, kost geen drol en gratis verzending naar Nederland. En heel veel "meuk" die perfect is voor het cachen
Wij bestellen trouwens altijd van die varkentjes-lampjes aan een sleutelhanger oid, om in een cache te doen. Via dealxtreme, kost geen drol en gratis verzending naar Nederland. En heel veel "meuk" die perfect is voor het cachen
dinsdag 6 mei 2014 om 19:55
quote:bubbelwijn schreef op 06 mei 2014 @ 19:49:
Wij hebben zo'n halve maan vorm gekocht bij de Bart Smit. Maar het liefst doet dochter het op een vork.
Wel jammer dat overal de elastiekjes uitverkocht zijn. Morgen maar weer een rondje maken langs de winkels.
meer dan zat te vinden op marktplaats en zelfs nog voordeliger dan in de winkel, kijk ook goed na de aantal in een zakje, vaak maar 2 of 300
[link naar advert commerciele site op MP verwijderd]
Wij hebben zo'n halve maan vorm gekocht bij de Bart Smit. Maar het liefst doet dochter het op een vork.
Wel jammer dat overal de elastiekjes uitverkocht zijn. Morgen maar weer een rondje maken langs de winkels.
meer dan zat te vinden op marktplaats en zelfs nog voordeliger dan in de winkel, kijk ook goed na de aantal in een zakje, vaak maar 2 of 300
[link naar advert commerciele site op MP verwijderd]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2014 15:03
% gewijzigd
dinsdag 6 mei 2014 om 19:56
quote:bubbelwijn schreef op 06 mei 2014 @ 19:49:
Heb een grote zak van 3000 mix elastiekjes besteld op amazon.de.
Als het goed is zijn ze verstuurd vandaag, ben benieuwd hoelang het duurt. Ongeveer zelfde verzendkosten als de Nederlandse sites, maar elastiekjes zijn goedkoper zeker bij de grotere zakken.
Heb een grote zak van 3000 mix elastiekjes besteld op amazon.de.
Als het goed is zijn ze verstuurd vandaag, ben benieuwd hoelang het duurt. Ongeveer zelfde verzendkosten als de Nederlandse sites, maar elastiekjes zijn goedkoper zeker bij de grotere zakken.
maandag 12 mei 2014 om 14:13
Het schijnt ook met een vork te kunnen. Mijn dochter doet dat. Punnikken op een rijtje ipv een vierkantje.
Laatst hoorde ik van iemand dat bij alle speelgoedzaken de loombandjes op waren en ze toen maar naar de ruitershop is gegaan. Daar hadden ze (dezelfde) bandjes die men gebruikt om manen in te vlechten
Laatst hoorde ik van iemand dat bij alle speelgoedzaken de loombandjes op waren en ze toen maar naar de ruitershop is gegaan. Daar hadden ze (dezelfde) bandjes die men gebruikt om manen in te vlechten
Poep, wie heeft jou gescheten?
woensdag 21 mei 2014 om 10:46
Hallo,
Er is een loom forum net online,
Daar kun je terecht met al je verhalen, creaties, youtube filmpjes, foto,s , maar ook met vragen.
[spam]
Het is de bedoeling dat dit een heel groot forum gaat worden.
Vind je het leuk om achter de schermen mee te werken? Wij zoeken nog een aantal moderators.
Meld je snel aan zodat dit portaal snel gaat groeien.
Er is een loom forum net online,
Daar kun je terecht met al je verhalen, creaties, youtube filmpjes, foto,s , maar ook met vragen.
[spam]
Het is de bedoeling dat dit een heel groot forum gaat worden.
Vind je het leuk om achter de schermen mee te werken? Wij zoeken nog een aantal moderators.
Meld je snel aan zodat dit portaal snel gaat groeien.
woensdag 21 mei 2014 om 10:54
Mijn dochters willen dit ook graag gaan doen, ze zijn nog te jong om dit allemaal alleen te leren, ik moet er dus ook aan,had er al een paar youtubefilmpjes van gezien. Heel sneu voor ze, maar mijn dochters hebben een a creatieve moeder.
Wat zou het leuk zijn als er hier workshops voor zouden komen, dan kan ik mijn kinderen hier mee helpen.
Wat zou het leuk zijn als er hier workshops voor zouden komen, dan kan ik mijn kinderen hier mee helpen.
woensdag 21 mei 2014 om 10:59
quote:netniet schreef op 21 mei 2014 @ 10:54:
Mijn dochters willen dit ook graag gaan doen, ze zijn nog te jong om dit allemaal alleen te leren, ik moet er dus ook aan,had er al een paar youtubefilmpjes van gezien. Heel sneu voor ze, maar mijn dochters hebben een a creatieve moeder.
Wat zou het leuk zijn als er hier workshops voor zouden komen, dan kan ik mijn kinderen hier mee helpen.De mini loom is heel goed te doen voor jonge kinderen, is een soort punniken, misschien handig om mee te beginnen.
Wat zou het leuk zijn als er hier workshops voor zouden komen, dan kan ik mijn kinderen hier mee helpen.De mini loom is heel goed te doen voor jonge kinderen, is een soort punniken, misschien handig om mee te beginnen.
woensdag 21 mei 2014 om 11:28
woensdag 21 mei 2014 om 11:42
Als je dochter volhangt met armbandjes kan je altijd beginnen aan de huisdieren
Wij hebben de originele rainbow loom, loomt erg fijn. Mijn dochter heeft 2 linkerhanden maar kan er goed mee overweg.
Kost wel 25 euro bij de Claire's geloof ik. Zij heeft hem een jaar geleden opgestuurd gekregen van haar canadese tante toen het hier nog niet populair was. Er zaten toen 10.000 elastiekjes bij dus we kunnen nog even vooruit
woensdag 21 mei 2014 om 22:17
Bedankt voor de tip, ik had ze bij de kasse van de super zien liggen, maar geen idee wat het was. Naar aanleiding van dit topic een doos gekocht, en je kunt echt leuke dingen maken. Ik vond vooral de beestjes etc leuk. (En oh ja, ik ben eigenlijk iets van 25 jaar te oud voor dit gebeuren, maar ik vind het lekker toch leuk!)
woensdag 28 mei 2014 om 16:03
Ik zit met mijn dochter te puzzelen hoe dit werkt. Nu ben ik niet heel erg handig in dit soort dingen, maar is een simpel armbandje redelijk gelukt. Probleem is alleen dat het veel te klein is. Ik zie vast iets over het hoofd, maar hoe maken we een armbandje dat onze polsen niet afknelt en dus groter is?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 28 mei 2014 om 16:04
quote:Juultje schreef op 28 mei 2014 @ 16:03:
Ik zit met mijn dochter te puzzelen hoe dit werkt. Nu ben ik niet heel erg handig in dit soort dingen, maar is een simpel armbandje redelijk gelukt. Probleem is alleen dat het veel te klein is. Ik zie vast iets over het hoofd, maar hoe maken we een armbandje dat onze polsen niet afknelt en dus groter is?Meer elastiekjes gebruiken?
Ik zit met mijn dochter te puzzelen hoe dit werkt. Nu ben ik niet heel erg handig in dit soort dingen, maar is een simpel armbandje redelijk gelukt. Probleem is alleen dat het veel te klein is. Ik zie vast iets over het hoofd, maar hoe maken we een armbandje dat onze polsen niet afknelt en dus groter is?Meer elastiekjes gebruiken?
woensdag 28 mei 2014 om 16:14
quote:Annapalona schreef op 28 mei 2014 @ 16:04:
[...]
Meer elastiekjes gebruiken?Maar hoe dan? Tot het eind van de plank is maar een bepaalde lengte, hoe gebruiken we dan meer elastiekjes? Het is vast heel simpel als je het weet, maar we komen er echt niet uit....
[...]
Meer elastiekjes gebruiken?Maar hoe dan? Tot het eind van de plank is maar een bepaalde lengte, hoe gebruiken we dan meer elastiekjes? Het is vast heel simpel als je het weet, maar we komen er echt niet uit....
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 28 mei 2014 om 21:35
Level 1: pak een wasknijper en maak een 8 van het elastiek, dus om de hoge knijpstukken van de kijper, dan een elastiekje daar op en dan de onderste over de bovenste dan weer een elastiekje er op en de onderste over de bovenste halen en dit herhalen tot het klaar is.
Level 2: pak 3 pennen of 4 potloden, level 1 kan trouwens ook met 2 pennen of potloden.
Oke 3 pennen, je maakt van het elastiek een kus om elke pen.. Dan weer een elastiekje over de 3 pennen en het eerste elastiekje, dus de onderste weer over de bovenste en dan weer een nieuw elastiek over de 3 pennen en weer de onderste over de bovenste.
Dit kan je ook dubbel doen dus 2 elastieken, is wel wat lastig en het armbandje wordt erg dik.
YouTube is ook super voor deze rage!
Hier in Portugal is het al vanaf januari een rage, super leuk en de zakjes elastiekjes zijn in alle kleurtjes ook glow in de dark en 1 zakje kost maar 75ct
Liefs
Level 2: pak 3 pennen of 4 potloden, level 1 kan trouwens ook met 2 pennen of potloden.
Oke 3 pennen, je maakt van het elastiek een kus om elke pen.. Dan weer een elastiekje over de 3 pennen en het eerste elastiekje, dus de onderste weer over de bovenste en dan weer een nieuw elastiek over de 3 pennen en weer de onderste over de bovenste.
Dit kan je ook dubbel doen dus 2 elastieken, is wel wat lastig en het armbandje wordt erg dik.
YouTube is ook super voor deze rage!
Hier in Portugal is het al vanaf januari een rage, super leuk en de zakjes elastiekjes zijn in alle kleurtjes ook glow in de dark en 1 zakje kost maar 75ct
Liefs