Zuid Afrika met peuter. Tips ?

21-05-2014 09:12 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september willen we naar Zuid Afrika. Plan is om van Port Elizabeth naar Capetown te rijden in , pak em beet, een week of drie. Kaapstad en omgeving kennen we dus het plan is om meer tijd door te brengen langs de Garden route.

Wie is er bekend met Zuid Afrika en heeft leuke tips ? En vooral, wat is leuk voor een kindje van twee ? Addo willen we gaan zien en natuurlijk de walvissen bij Hermanus. Wat zijn andere leuke game reserves die je met een kleine kunt bekijken ? En wie weet is er nog iemand die leuke accomodaties kent ? (liefst cottages met eigen keukentje)

Ik hoor het graag! :-)
Schitterend land, en zeker geschikt om met (kleine) kinderen te bezoeken. Al zal het voor kinderen een hele andere ervaring zijn dan voor volwassenen!

Ik denk dat de pinguins bij Boulders Beach erg gewaardeerd zullen worden.

Mijn eigen ervaring is dat elke (mid)dag een paar rustige uurtjes in of rond het zwembad erg werden gewaardeerd, gezien het drukke reisschema en de warmte.
Ik denk dat het in september nog niet zo heel warm is, rond de 23 graden , zoiets ? Prima te doen. Maar we willen idd ook onze rustmomenten inplannen op een dag.

Jij hebt het ook gedaan met kleine kinderen ?
http://www.tripadvisor.co ... uth__5F__Africa__2E__html (op pagina 2 van de zoekresultaten zelfs specifiek een topic over de Garden Route met een kind)
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
het is nogal een afstand in drie weken met zo'n hummel. Ik zou niet zo'n reis maken maar wachten tot het een jaar of 8 of 9 is.
Hou er rekening mee dat je beter als het donker is niet rijdt, en dan ben je dus veel van je peuter-tijd kwijt in de auto
Ik zou niet naar Capetown gaan, maar naar KwaZulu Natal en daar blijven. Korte afstanden, en alles binnen max. een paar uur rijden: safari, zee, bergen (Drakensberg - echt fantastisch)

En het weer is er geweldig, want net lente en de Indische golfstroom. Volgens mij heeft kaapstad dan eerder regen en 16 graden (want atlantische golfstroom).
in sept. is het weer prima hoor
maar het rondje dat je voorstelt is volgens mij beter te bereizen. Maar nogmaals ik zou zo'n reis niet maken met een dreumes
Ga lekker met die kleine een weekje naar zee!
In Zuid Afrika heb je ook zee, en wat voor een !!

De route is toch niet heel enorm Meds, van Port Elizabeth naar Capetown ? En s avonds rijden was sowieso niet ons plan, dat doen we nooit, s avonds slaapt ze gewoon in bed en niet in autos.

Dank Ceclia , ik ga eens kijken. Was zelf ook al wat engelse sites tegengekomen met goeie info over reizen met peuters in SA.
Kwazulu Natal willen we niet ivm Malaria.
Hordes mensen reizen met peuters door Amerika en Azie of Australie en daar hoor je , op een paar azijnzeikers na , niemand over. En in Zuid Afrika zijn de afstanden te groot. Apart.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 mei 2014 @ 00:10:

het is nogal een afstand in drie weken met zo'n hummel. Ik zou niet zo'n reis maken maar wachten tot het een jaar of 8 of 9 is.Het is nog geen 800km van Port Elizabeth naar Kaapstad, dat rijden hordes Nederlanders over twee maanden in een goede dag met hun dreumessen naar Zuid-Frankrijk. In drie weken kun je dat echt met een slakkengangetje doen 50km per dag en je houdt tijd over.
@rascalles Titsikamma NP is ook prachtig en natuurlijk gewoon alle mooie baaitjes. Geniet ervan!
Dankjewel Sunemom! Ik begreep die afstand-opmerking en het niet in het donker moeten rijden terwijl dat met een peuter juist wel moet kennelijk ook niet helemaal...

Heb je verder nog tips ? Titsikamma NP staat id ook op ons lijstje. Ik heb via de website verre reizen met kinderen al een aantal tips op gedaan van mensen die ook met babies en peuters die kant op zijn gegaan. We krijgen er steeds meer zin in :-) !
De afstand is volgens mij makkelijk te doen hoor! Volgens mij is Addo het enige beetje grotere Wildpark in de regio daar, maar dat is zeker de moeite waard. Ik ben met nomads geweest met de south african explorer. Ik ben gaan kamperen, maar ze hebben ook reizen met accomodatie. Ik zou je niet aanbevelen om met hem te gaan hoor, zelf reizen is veel beter. Maar in de beschrijving op de website staan de accomodaties die zij gebruiken, veelal huisjes op campings en appartementen. Misschien dat je daar even kan kijken?

Vond zelf Knysna ook leuk om te zien. Bij cintsa zaten we op een camping (met huisjes) waar ze dieren hadden rondlopen in een soort mini safaripark (alleen een giraffe,

struisvogels etc.) is misschien wel leuk met een peuter. Cintsa vond ik alleen verder niet zo bijzonder.
Knysna inderdaad, en ik vond zelf de kleine plaatjes in de buurt van Kaapstad (zoals Stellenbosch) erg leuk. Boulders Point is ook al genoemd. Ik vond het naar kaap de goede hoop ook erg mooi en de bavianen zijn natuurlijk ook een bijzonderheid zo in het wild.

Wat accomodatie betreft vonden wij het toen in het laagseizoen erg goedkoop. Mooie lodges die niet duur waren, gewoon naartoe rijden en zien wat het aanbod is. Veel hebben ook een zwembad erbij, even heerlijk afkoelen. Maar voor mij is het wel alweer lang geleden (11 jaar) en we reisden zonder kind. Met kind had makkelijk gekund trouwens, ik vind het een ontzettend mooi en bijzonder land.
quote:rascalles schreef op 22 mei 2014 @ 07:24:

In Zuid Afrika heb je ook zee, en wat voor een !!

De route is toch niet heel enorm Meds, van Port Elizabeth naar Capetown ? En s avonds rijden was sowieso niet ons plan, dat doen we nooit, s avonds slaapt ze gewoon in bed en niet in autos.

Dank Ceclia , ik ga eens kijken. Was zelf ook al wat engelse sites tegengekomen met goeie info over reizen met peuters in SA.Het zijn wel hele afstanden, en hou er ook rekening mee dat 100 km in SA niet betekent dat je er een uurtje over rijdt. Reken liever 1,5 / 2 uur.
quote:Sunemom schreef op 22 mei 2014 @ 11:52:

[...]

Het is nog geen 800km van Port Elizabeth naar Kaapstad, dat rijden hordes Nederlanders over twee maanden in een goede dag met hun dreumessen naar Zuid-Frankrijk. In drie weken kun je dat echt met een slakkengangetje doen 50km per dag en je houdt tijd over.Maar wacht even, ze gaat toch hopelijk niet in vogelvlucht van PE naar Kaapstad? Rij via Oudtshoorn, Tsitsikamma, Formosa, Addo inderdaad, Stellenbosch, Paarl, Franschhoek etc. En daarbij is het echt heel anders rijden naar Z-Frankrijk dan in SA. In SA gaat het veel trager. Maar ik zou ook niet met een dreumes naar ZF rijden hoor. Geen denken aan, ik wil vakantie.
Ik denk dat je met gemak 1500- 2000 km maakt als je highlights van de regio pakt.
Ik snap niet wat mensen leuk vinden aan Knysna. Stop er voor een lunch en rij daarna weer verder. Het is gewoon een stadje (klein) met een kern die alleen maar gericht is op doorgaande toeristen.
Wat zou jij wel doen met een dreumes, Meds ?

Plan is globaal om in de buurt van Addo te verblijven en dan via Tsitsikamma, Plet,Worchester terug naar Kaapstad. Stellenbosch, Franschoek etc hoeft niet perse, daar zijn we al geweest (zonder kind). Deze route kwam ik vaker tegen , gedaan door mensen met babies en kleintjes. Overal min. een dag of drie blijven en natuurlijk dagplanningen aanpassen aan kind.
Zuid Afrika is juist perfect met kleintjes. Groot voordeel is natuurlijk geen jetlag. Daarnaast kun je binnen relatief korte afstanden veel zien en doen. In de vs bijv, moet je honderden km's afleggen om een leuk rondje te maken. En verder natuurlijk de hoge kwaliteit van accomodaties en eten voor leuke prijzen. Ik las ergens :plan je reis in SA met kindjes rondom de beestjes. Nou, dat is prima te doen op de plekken die jullie willen gaan zien. Heerlijk, geniet ervan!
Verblijftip voor in knysna: cliffhanger cottage

huisjes op een heuvel met geweldig uitzicht! Je zou alleen moeten vragen of ze er ook een bedje voor jullie peuter hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven