hoe heet zoiets?

21-05-2014 20:59 14 berichten
ARCH, ik kom er maar niet achter, ik hoop dat iemand het hier weet.

Ik wil graag een soort valluik/koker/klep voor mijn vieze was maken. Betekend dat het vanuit de badkamer, door een klep in de muur, naar een verdieping lagen valt in een wasmand. Maar ik heb tegoogled op heel veel verschillende woorden maar ik krijg echt niet eens iets wat er op lijkt.

Ik wil dus een soort glijbaan/koker/valluik van metaal waar de was door naar beneden valt...

h . e . l . p .... :-)
stortkoker
Alle reacties Link kopieren
Stortkoker.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
die had ik nog niet gevonden, thanks! Tot nu toe vind ik nog geen "kleding" formaat die in mn huis past maarrrrr ik geef niet op!
Oh jee, wij krijgen hem ook in ons nieuwe huis.. maar hoe heet ie idd? 'stortkoker voor vuile was' noemen we het nu nog steeds..

Zou het niet een Engelstalige (Amerikaanse) benaming kunnen zijn? Heb zo'n idee dat het daar vandaan is komen overwaaien..

Dus iets met laundry.....

Ga ook even googlen.. ben nu ook nieuwsgierig..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
'Stortkoker vuile was' kom ik veelvuldig tegen. Of ( laundry/was) chute...
Yep verder kom ik ook niet, maar ik zie geen echte modellen er van. Ik denk dat we zelf dan maar iets moeten verzinnen wat er voor doorkan.

Bedankt voor het meedenken!
Wij hebben de onze ook zelf ontworpen. Je noemde in je OP dat ie van metaal moet zijn. Houd dan wel rekening met eventuele roestvorming en moeilijkheid om goed schoon te maken. Wij hebben de wanden ervan aan de binnenzijde met kunststof panelen bekleed.
Huh? Hoe ga je zoiets dan maken in een bestaand huis? Ik zou hier dan de betonnen vloer moeten doorbreken. Vraag me af of dat zomaar kan en lijkt me erg veel werk ook toch? En qua plek? Hoe ga je dat doen dan? Als ik zo naar mijn huis kijk, zit er onder de ruimte waar het boven eventueel zou kunnen, op de verdieping eronder een hele onlogische plek daarvoor. Dat komt toch nooit uit dan?
Dat lijkt me in een bestaand huis idd nog een hele klus. In ons nieuwe huis konden we er tijdens de bouw uiteraard rekening mee houden. Plek is ook zodanig dat ie beneden direct uitkomt naast de wasmachine (bijkeuken). Geen lange koker met bochten oid.. dat gaat niet werken.

Mijn man opperde destijds het aanbrengen van zo'n koker. Zag er zelf nog niet het nut van in ( je loopt toch zo vaak eens de trap op en neer? Dan kan die wasmand ook wel mee) maar begin er nu wel de voordelen van in te zien.
Een chute (las het net toevallig in een gids voor een nieuwbouwwoning).

Wel eentje van materiaal nemen dat niet kan roesten of schimmelen he.
Tip: leg ook meteen de leidingen aan voor een centraal stofzuigsysteem! (Zo'n stofzuiger zelf kost behoorlijk wat, de leidingen echter zijn relatief goedkoop. Als je die leidingen nou maar een keer hebt liggen, kun je tezijnertijd een keer de stofzuiger erbij kopen.

Bij de renovatie van ons huis hebben we dit zelf ingebouwd. We hebben het nog niet in gebruik genomen, maar ik zie er erg naar uit..)
Zo'n was-stortkoker hebben wij ook nog overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan. Al jaren heb ik een systeem waarbij je direct op kleur/type was kunt scheiden, als je de vuile was in 1 van de 4 zakken gooit. Een volle zak komt precies overeen met 1 wasmachinelading, ideaal. Het idee dat bij zo'n was-stortkoker alle was op 1 grote hoop terechtkomt, die dan vervolgens gesorteerd moet worden, stond mij dan ook heel erg tegen. Niets zo smerig als vuile was (gedragen onderbroeken, zwetige shirts, ...) moeten uitzoeken, jak.
quote:tof schreef op 21 mei 2014 @ 23:28:

Zo'n was-stortkoker hebben wij ook nog overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan. Al jaren heb ik een systeem waarbij je direct op kleur/type was kunt scheiden, als je de vuile was in 1 van de 4 zakken gooit. Een volle zak komt precies overeen met 1 wasmachinelading, ideaal. Het idee dat bij zo'n was-stortkoker alle was op 1 grote hoop terechtkomt, die dan vervolgens gesorteerd moet worden, stond mij dan ook heel erg tegen. Niets zo smerig als vuile was (gedragen onderbroeken, zwetige shirts, ...) moeten uitzoeken, jak.

Haha! Ik zie al helemaal voor mij dat je de was sorteert met zo'n pak aan:

[img]http://www.blikopnieuws.nl/sites/defaul ... IT-PAK.jpg[/img]

Gewoon even je handen wassen :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven