geen leuke jongenskleertjes

23-05-2014 14:26 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger van ons eerste kindje. Het is een jongetje en ik kan maar geen leuke kleertjes voor hem vinden. Ik hou van de leuke, tuttige, gebloemde rompertjes, jurkjes en broekjes voor meisjes. Maar die kan ik niet kopen. Hoewel ik het leuk vind dat we een jongen krijgen, vind ik het stiekem best jammer dat ik al die schattige meisjesspullen niet kan kopen. Waar koop ik leuke, lieve kleertjes voor jongens? Ik hou niet van stoere spijkerbroekjes en blouses etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nerdopviva: leuke dingen! Zo'n stijl zoek ik ook voor de winter maar daar is het vast nog te vroeg voor

Patch: bedankt, ik ga kijken op die site.

Wat zijn de Scandinavische merken waar jullie het over hebben?
quote:Nouschi schreef op 23 mei 2014 @ 14:46:

[...]

Oef.Hoezo oef? Lijkt me erg baby'erig en lief. TO wil geen stoer toch.
quote:Nouschi schreef op 23 mei 2014 @ 14:47:

[afbeelding]Dit vind ik dus meer voor een meisje dan voor een jongen.
Ruilen? ;)

Ik heb een meid en ik vind het toch zoooo moeilijk om leuke kleren te vinden. Ik goudvis helemaal niet van bloemetjes en roesjes en roze.

Enkele tips:

Zara

Mexx

Obaibi

Vooral die laatste zou wel eens wat voor jou kunnen zijn. Zoete kleurtjes, kraagjes en figuurtjes op de kleding. Kijk eens op de site! Uiteindelijk vind je vast wel kleertjes die je bevallen. Omdat het je zoon straks heel goed of schattig staat. Ik hou nog steeds niet van jurken etc, maar als mijn moeder dan een roze jurk met strikjes koopt en dochter heeft het aan staat het haar toch zoooooo lief en schattig! Zo zie je maar ;)
quote:patchouli_ schreef op 23 mei 2014 @ 14:39:

En geloof me, zodra je ventje er is krijg je er vanzelf pret aan en handigheid in om hem leuk aan te kleden, net zoveel als bij een meisje. Uiteindelijk staat alles hem fantastisch, omdat wat er in zit zo leuk is

En een heerlijkheid als hij groter is.

Bij mijn nicht "maaaahaaam waar is die...maillot? Waar is dat rokje. Neee die wil ik niet.

Echt joh, jongetje is veel makkelijker. Leuk shirt, spijkerbroek en klaar!
quote:Levin5 schreef op 23 mei 2014 @ 14:52:

, maar als mijn moeder dan een roze jurk met strikjes koopt en dochter heeft het aan staat het haar toch zoooooo lief en schattig! Zo zie je maar ;)Hier idem. Ik houd echt niet van een bepaalde stijl maar zoon dus wel. En hij is ook stoer genoeg om het er leuk uit te laten zien
quote:Nouschi schreef op 23 mei 2014 @ 14:46:

[...]

Oef.
Spijkerbroekjes zijn inderdaad niet geschikt voor baby's. Veel te hard en koop ook niets met capuchon dat ligt niet lekker.

Polo's zijn ook sneu. Mijn kind had een kort nekje en dan kriebelen die punten van het kraagje in zijn gezicht. Op momenten dat hij honger had en het kraagje kriebelt in zijn gezicht dan kwam de tepel zoek reflex in werking door dat kraagje. Dus die polo heeft hij ook niet meer aangehad.

Zachte kleertjes dus.

Voor een jongetje is het echt wel moeilijker om leuke kleding te vinden dan voor een meisje. Voor elk rek jongenskleding wat in een winkel aanwezig is, staan er minstens 2 rekken meisjeskleding.

Maar als je goed zoekt dan zijn er heus wel leuke kleertjes te vinden. Gelukkig hou ik wel van blauw
quote:nina1966 schreef op 23 mei 2014 @ 14:53:

[...]

En een heerlijkheid als hij groter is.

Bij mijn nicht "maaaahaaam waar is die...maillot? Waar is dat rokje. Neee die wil ik niet.

Echt joh, jongetje is veel makkelijker. Leuk shirt, spijkerbroek en klaar!Ik vind allebei leuk. Gelukkig maar, want heb van alles wat. Mijn tienerdochter heeft een uitstekende smaak en kan eindeloos tutten met combinaties, geweldig vind ik dat. Maar de jongens kleden vind ik net zo goed leuk en mag ik inderdaad meer bepalen en doen, al hebben die ook uitgesproken voorkeuren.
Scandinavisch (kleurrijk, printjes): Smafolk, Ej sikke lej, katvig, maxomorra, baba, polarn o Pyret, albababy etc.

Oude stijl/klassiek maar toch geen mini me look: petit bateau, dis une couleur

Grafisch/felle kleuren: lipfish, retro rock and robots/my roots, 4funky flavours

Basics: moonkids, Tragwerk
Imps & elfs! Zara en petit bateau. Zo lief en een ook wel een beetje stoer!! Trouwens mijn favoriet voor jongens en meisjes!
Ik zou dan een aantal bladen komen zoals 'mama' 'mama&zo' 'viva mama' etc. Er is net zoveel voor jongens als voor meisjes. Als je voor meisjes van lieve bloemetjes houdt, kijk dan eens naar de Belgische, Franse kleding.

Riverwoods, Brian&Nephew, Bellerose, American Outfitters. Zara heeft ook wat klassiekere jongens babykleding.
Dis une couleur:

Oja, en kidscase, bijna jammer als je mannetje er straks niet meer in past😉
Snoozy, Mussukat, duns, Krutter, JNY, Molo, Wild...

Ik kan uren doorgaan
quote:joosje1 schreef op 23 mei 2014 @ 14:48:

Nerdopviva: leuke dingen! Zo'n stijl zoek ik ook voor de winter maar daar is het vast nog te vroeg voor

Patch: bedankt, ik ga kijken op die site.

Wat zijn de Scandinavische merken waar jullie het over hebben?Nou, onder andere Duns dus uit Zweden, en uit Denemarken Smafolk, Katvig en Mala. Hele kleurige kleding, beetje retro, grafische prints. Ook leuk uit Denemarken: Urban Elk, veel rustiger, met elandjes.
Dan trek je het wurm toch meisjesbroeken en meisjesrompertjes aan. Het is niet dat die dan een heel andere pasvorm hebben.
Zeeman en C&A
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:korenwolf schreef op 23 mei 2014 @ 15:11:

Dan trek je het wurm toch meisjesbroeken en meisjesrompertjes aan. Het is niet dat die dan een heel andere pasvorm hebben.

Ik ben wel altijd te porren voor roze jongensshirts. Dus wel echt jochie, maar roze.

Staat sommige mannen ook goed trouwens.
quote:korenwolf schreef op 23 mei 2014 @ 15:11:

Maar ik ben het eigenlijk met je eens. Koop je toch leuke gebloemde rompertjes? Ik denk niet dat een baby daar nou gelijk iets van verschil van gaat merken.
Bij C&A ben ik voor jongens onder de 3 nog nooit geslaagd. Ik ben niet zo van overal Winnie de Pooh of Mickey Mouse of, nog erger, baby muppets erop.

Voor meisjes soms wel leuke dingen gekocht, vooral van 92 tot 128.
Maarre TO, zo surfend naar leuke kledingmerken voor jou heeft me nu al 60 euro gekost, dus ik hou er even mee op.

Succes, je krijgt vast een hele hippe baby!
quote:patchouli_ schreef op 23 mei 2014 @ 15:15:

Bij C&A ben ik voor jongens onder de 3 nog nooit geslaagd. Ik ben niet zo van overal Winnie de Pooh of Mickey Mouse of, nog erger, baby muppets erop.

Voor meisjes soms wel leuke dingen gekocht, vooral van 92 tot 128.

Toch zie ik bij C&A ook wel leuke kleding, je moet soms wel een beetje zoeken tussen de schreeuwerige prints.

http://www.c-and-a.com/nl ... rts/t-shirt-121046-2.html

http://www.c-and-a.com/nl ... rts/t-shirt-120777-2.html

http://www.c-and-a.com/nl ... s/poloshirt-133041-1.html

http://www.c-and-a.com/nl ... aby-t-shirt-119156-1.html

http://www.c-and-a.com/nl ... aby-t-shirt-119352-1.html

http://www.c-and-a.com/nl ... aby-t-shirt-115840-1.html

En Zeeman heeft ook vaak leuke babykleding al is het daar heel verschillend. Soms hebben ze veel leuke dingen, soms helemaal niets.
Ik vind Z8 een heel leuk merk! En inderdaad Imps & Elfs en Petit Bateau. Noppies heeft ook hele leuke dingen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven