Gezondheid alle pijlers

aleve select

23-05-2014 21:38 12 berichten
Vanmiddag rond 20 over 2 heb ik een aleve select 275 ingenomen voor mijn rugpijn, het helpt gedeetelijk. In de bijsluiter staat indien nodig na 8 - 12 uur nog 1 innemen. Dan zou ik ongeveer rond half 11 weer 1 moeten linemen, maar aangezien ik zo wil gaan slapen in de hoop dat het morgen beter gaat, zou ik nu die aleve ook kunnen in

Nemen? Zou dat kwaad kunnen? Of moet ik echt 8 heen wachten? Iemand die dat toevallig weet?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten. Je wekker een uur eerder zetten, pil erin en dan nog een uurtje slapen, dan werkt ie goed als je uit bed komt.
Ik zou hem gewoon innemen, dan slaap je lekker door. Die maximale hoeveelheid staat erop zodat mensen niet door blijven slikken, maar voor een keer kun je hem best een uurtje eerder innemen. Een uurtje, waar hebben we het over.
Bij erge pijn moet je juist overlappen en combineren (naproxen in combinatie met paracetamol bijv) Als je paracetamol met codeine in huis hebt zou ik die er bij slikken voor je naar bed gaat.
Ik durf Aleve pillen best een paar uur eerder weer in te nemen als ik echt pijn heb. 2 tegelijk is dan weet het andere uiterste, uiteraard.

Dat die 8 uur erop staat is meer ter indekking van de farmaceutische industrie.
Tip: koop geen Aleve meer, koop gewoon huismerk Naproxen van bijvoorbeeld het Kruidvat, scheelt echt gruwelijk veel. Je betaalt je bij Aleve blauw aan hun marketingbudget
Sowieso moet je geen Aleve kopen. Het is gewoon naproxen en dat kun je ook op doktersrecept krijgen.
Ohja, ik bedoelde met Aleve ook Naproxen, één pot nat.
quote:elninjoo schreef op 23 mei 2014 @ 23:08:

Sowieso moet je geen Aleve kopen. Het is gewoon naproxen en dat kun je ook op doktersrecept krijgen.En ook gewoon bij het kruidvat
Zit het dan tussen de oren dat ik Panadol Plus beter vind werken dan paracetamol voor 1 euro van het eigen merk?
quote:betjebig schreef op 24 mei 2014 @ 11:34:

Zit het dan tussen de oren dat ik Panadol Plus beter vind werken dan paracetamol voor 1 euro van het eigen merk?daar zit coffeine bij in. Ook die kun je merkloos kopen
Ik heb de extra Aleve ook wel eens vóór de aangegeven 8-12 uur ingenomen, inderdaad om de pijn te verlichten voor het slapen gaan. Deed ik 't niet, dan werd ik namelijk 's nachts wakker omdat ik pijn had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven