Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
woensdag 21 mei 2014 om 18:11
woensdag 21 mei 2014 om 21:46
Rosings welke app heb jij? Die van mij op de ipad klopt elke keer aardig. Wat balen dat je ongesteld bent geworden. En we hebben nog wel zo erg geduimd... Fijn dat je vrienden hebt waarmee je het kunt delen.
Geertgen failliet... Ik heb er niks mee maar vrienden van me wel. Heb het even doorgestuurd.
Ik heb vandaag aan mijn moeder gezegd dat ik mijn plan voor een kindje heb doorgezet en dat ik op de wachtlijst sta. Heb er even niet bijgezegd dat dit al bijna 11 weken is maar ze is bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik het alleen ga doen. Ik denk zelf dat ze aan het idee moet wennen en dat ze het, als het eenmaal zover is, heel erg leuk zal vinden. Dat is wel vaker zo. Mijn vader heeft het niet meegekregen denk ik, hij was met andere dingen bezig. Op de een of andere manier sterkt het me alleen maar in mijn beslissing. Heb ook nog afgelopen week te horen gekregen dat een kennisje van me, erg jong, wellicht iets kwaadaardigs heeft. Ook dat sterkt me in mijn beslissing. Je leeft nu, als je nu niet voor jezelf kiest, wanneer dan wel? Gek he?
Geertgen failliet... Ik heb er niks mee maar vrienden van me wel. Heb het even doorgestuurd.
Ik heb vandaag aan mijn moeder gezegd dat ik mijn plan voor een kindje heb doorgezet en dat ik op de wachtlijst sta. Heb er even niet bijgezegd dat dit al bijna 11 weken is maar ze is bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik het alleen ga doen. Ik denk zelf dat ze aan het idee moet wennen en dat ze het, als het eenmaal zover is, heel erg leuk zal vinden. Dat is wel vaker zo. Mijn vader heeft het niet meegekregen denk ik, hij was met andere dingen bezig. Op de een of andere manier sterkt het me alleen maar in mijn beslissing. Heb ook nog afgelopen week te horen gekregen dat een kennisje van me, erg jong, wellicht iets kwaadaardigs heeft. Ook dat sterkt me in mijn beslissing. Je leeft nu, als je nu niet voor jezelf kiest, wanneer dan wel? Gek he?
woensdag 21 mei 2014 om 22:31
Dankjullie wel voor het welkom heten ! Dat is wel grappig dat hier veel Brabantse meiden rond lopen, hmmm wat zegt dat eigenlijk over Brabant
, haha.
Rossing: Balen ! Hoop dat het de volgende keer wel gaat lukken. En gaat het weer wat beter met je?
HoneyBaby: Ik heb nog niet alles gelezen hier, maar je staat nu 11 weken op de wachtlijst?
Ik had het er afgelopen week over met familie en hun reageren allemaal anders. Heb ook besloten als ik er mee ga beginnen ik niemand iets verteld behalve mijn beste vriend en vriendin. Maar eerst maar eens een intake, alleen lees ik nu het nieuws van Geertgen en dat was de dichtstbijzijnde. Ik ga maar eens verder kijken wat er nog meer in de buurt zit ( ik ben niet in bezit van een auto) zo dat ik wel vooruit kan.
Rossing: Balen ! Hoop dat het de volgende keer wel gaat lukken. En gaat het weer wat beter met je?
HoneyBaby: Ik heb nog niet alles gelezen hier, maar je staat nu 11 weken op de wachtlijst?
Ik had het er afgelopen week over met familie en hun reageren allemaal anders. Heb ook besloten als ik er mee ga beginnen ik niemand iets verteld behalve mijn beste vriend en vriendin. Maar eerst maar eens een intake, alleen lees ik nu het nieuws van Geertgen en dat was de dichtstbijzijnde. Ik ga maar eens verder kijken wat er nog meer in de buurt zit ( ik ben niet in bezit van een auto) zo dat ik wel vooruit kan.
woensdag 21 mei 2014 om 22:34
Mijn app is ook altijd erg correct. Eng haast "Period Tracker De Luxe" heet ie.
Hoe gaat ie bij jou vlinder? Nog even doorduimen?
Ik snap wel als mensen aan het idee moeten wennen dat je het alleen gaat doen, maar het is (hopelijk) voor niemand een keuze die lichtzinnig is gemaakt. En dat verhaal van de vriendin op de verjaardag dat mammienator vertelde is een naar toekomstbeeld voor veel van ons!
Hoe gaat ie bij jou vlinder? Nog even doorduimen?
Ik snap wel als mensen aan het idee moeten wennen dat je het alleen gaat doen, maar het is (hopelijk) voor niemand een keuze die lichtzinnig is gemaakt. En dat verhaal van de vriendin op de verjaardag dat mammienator vertelde is een naar toekomstbeeld voor veel van ons!
woensdag 21 mei 2014 om 23:15
Ik sta komende vrijdag inderdaad elf weken op de wachtlijst. En deze zou vijf tot zes maanden zijn, en voor zover ik begreep hier krijg je ongeveer twee maanden voor het eerste gesprek een oproep. Dus dat zou in juni of juli moeten zijn.
Wat het over Brabant zegt? Dat er in Brabant gewoon heel erg veel leuke en zelfstandige dames wonen die zich niet afhankelijk maken van een man!
Ik denk dat ik het van de week wel nog apart tegen mijn vader vertel, en mijn zus is ook erg belangrijk voor me. Ze maken een groot deel uit van mijn leven, dus ik wil dat ze het weten. Uiteindelijk weet ik dat ze me door dik en dun ( letterlijk haha) steunen. Daar maak ik me geen zorgen over.
Wat het over Brabant zegt? Dat er in Brabant gewoon heel erg veel leuke en zelfstandige dames wonen die zich niet afhankelijk maken van een man!
Ik denk dat ik het van de week wel nog apart tegen mijn vader vertel, en mijn zus is ook erg belangrijk voor me. Ze maken een groot deel uit van mijn leven, dus ik wil dat ze het weten. Uiteindelijk weet ik dat ze me door dik en dun ( letterlijk haha) steunen. Daar maak ik me geen zorgen over.
donderdag 22 mei 2014 om 09:55
Ik ben gisteren toevallig op het Geertgen geweest en dr. Ruis vertelde me over het faillissement. Er is Geertgen als stichting maar er is ook een losse werkmaatschappij, waar een aantal zaken onder vallen, waaronder de apotheek. Als ik het goed heb begrepen is de werkmaatschappij failliet, maar staat dit los van de stichting. Hij vertelde dat het in ieder geval geen gevolgen zou hebben voor alle behandelingen. Daar ga ik voor de goede orde (en mijn eigen gemoedsrust
) dan ook maar even van uit.
@Rosings, balen van je menstruatie!
@Honeybaby en vogelbekdier. Ik was aanvankelijk best huiverig om het met de mensen om me heen te delen, was ook wel bang dat er misschien mensen minder positief zouden reageren. Maar niks is minder waar. Iedereen is zo ontzettend positief!! Echt hartverwarmend. Afgelopen zondag nog vertelde ik het een vriendin en die barstte spontaan in tranen uit (en ik vervolgens ook natuurlijk
).
Gisteren dus mijn donor gesprek gehad en ik mag bij mijn volgende menstruatie gaan beginnen met spuiten. Dan eind juni de punctie en waarschijnlijk ergens in juli de eerste terugplaatsing... Spannend en vooral leuk!!
@Rosings, balen van je menstruatie!
@Honeybaby en vogelbekdier. Ik was aanvankelijk best huiverig om het met de mensen om me heen te delen, was ook wel bang dat er misschien mensen minder positief zouden reageren. Maar niks is minder waar. Iedereen is zo ontzettend positief!! Echt hartverwarmend. Afgelopen zondag nog vertelde ik het een vriendin en die barstte spontaan in tranen uit (en ik vervolgens ook natuurlijk
Gisteren dus mijn donor gesprek gehad en ik mag bij mijn volgende menstruatie gaan beginnen met spuiten. Dan eind juni de punctie en waarschijnlijk ergens in juli de eerste terugplaatsing... Spannend en vooral leuk!!
donderdag 22 mei 2014 om 20:15
Honeybaby: Zo is dat ook stoere vrouwen in Brabant haha. Ook buiten Brabant hoor!
Nova: Fijn dat de mensen zo reageren! Ik krijg reacties van stoer dat je daar voor wilt gaan tot wacht maar je bent nog maar 31 en jij komt echt wel een leuke vent tegen en dan komt het vast goed. Ik heb ook nog niet gezegd hoor dat ik een intake ga aanvragen tegen hun. Behalve mijn mijn beste vriendin en vriend en zij staan 100% achter mij. Mijn beste vriendin zei meteen als je mij wilt hebben laten maar weten want dan ga ik met je mee. Zo lief!
Spannend dan word het wel echt echt Nova, hihi, leuk!
Ik ga morgen toch eens naar Geertgen bellen om te vragen hoe het zit en of ze dan nog wel nieuwe mensen gaan behandelen en inschrijven als dat gedeelte van Geertgen niet failliet zou zijn.
Nova: Fijn dat de mensen zo reageren! Ik krijg reacties van stoer dat je daar voor wilt gaan tot wacht maar je bent nog maar 31 en jij komt echt wel een leuke vent tegen en dan komt het vast goed. Ik heb ook nog niet gezegd hoor dat ik een intake ga aanvragen tegen hun. Behalve mijn mijn beste vriendin en vriend en zij staan 100% achter mij. Mijn beste vriendin zei meteen als je mij wilt hebben laten maar weten want dan ga ik met je mee. Zo lief!
Spannend dan word het wel echt echt Nova, hihi, leuk!
Ik ga morgen toch eens naar Geertgen bellen om te vragen hoe het zit en of ze dan nog wel nieuwe mensen gaan behandelen en inschrijven als dat gedeelte van Geertgen niet failliet zou zijn.
donderdag 22 mei 2014 om 21:09
Klopt, mijn vrienden reageren ook eigenlijk ook allemaal heel erg positief en ze kennen me wat dat betreft goed want.. Als iemand het kan, ben jij het, krijg ik dan te horen. Gewoon een kwestie van wennen, komt wel goed.
Ik loop zelf niet bij geertgen maar ik zou het heel vervelend vinden voor alle mensen hier als ze er last van ondervinden.
Ik loop zelf niet bij geertgen maar ik zou het heel vervelend vinden voor alle mensen hier als ze er last van ondervinden.
donderdag 22 mei 2014 om 22:02
vrijdag 23 mei 2014 om 14:02
Hmm Vlinder dat is klote! Wel fijn dat je er minder moeite mee hebt dan dat je dacht!
Kip: Spannend joh met je Deense zwemmers, leuk leuk!
Ik heb vandaag Geertgen opgebeld de mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze gewoon nog intake's afnemen en dat ze een doorstart willen gaan maken met een andere eigenaar. Ik nu mijn intake staan voor 20 Juni, dus ben benieuwd! Het is misschien nog niks maar voelt al wel als een echte stap.
Kip: Spannend joh met je Deense zwemmers, leuk leuk!
Ik heb vandaag Geertgen opgebeld de mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze gewoon nog intake's afnemen en dat ze een doorstart willen gaan maken met een andere eigenaar. Ik nu mijn intake staan voor 20 Juni, dus ben benieuwd! Het is misschien nog niks maar voelt al wel als een echte stap.
vrijdag 23 mei 2014 om 16:10
Becauseimhappy: ja, ik heb het verliezen van mijn baan een plekje kunnen geven. De eerst week was ik totaal van slag, maar nu heb ik het geaccepteerd en is de rust terug gekeerd. Ik wil nog steeds moeder worden hoor
. Ik heb het alleen nog tegen niemand durven te vertellen. Ergens heb ik er ook nog wel wat moeite mee. Ik had altijd het ideaal plaatje in mijn hoofd...gelukkig getrouwd en kinderen als dat lukt. Dat ik geen partner heb vind ik best erg, eenzaam ook.
vrijdag 23 mei 2014 om 16:44
Member79: Als ik zo vrij mag zijn om voor meerdere te spreken, is het denk ik voor de meeste van ons, ons toekomstplaatje verandert
.
Als ik dan alleen voor mezelf spreek ik wou altijd jong kinderen en het liefst een groot gezin. Maar zo is het niet gegaan en ja samen met een leuke man erbij zou ideaal zijn. Maar dan komen er de keuzes, wachten of zelf in actie komen om je eigen geluk en wensen achterna te gaan. Ik kies voor het laatste en ja het is jammer om dit niet met een man te kunnen delen, maar ik heb mij er zelf al een tijd bij neergelegd en dat geeft mij veel rust.
Ik ben zelf niet eenzaam omdat ik mezelf niet zo voel, ik ben blij met mezelf en wat ik doe en soms heb ik ook wel even een baal moment en voel ik mij even alleen op de wereld. Maar daar kom ik vaak wel weer snel uit omdat, ik eigenlijk dan stil sta bij wat ik wel heb en de dingen die mij wel een goed gevoel geven.
Misschien zit je nog in het stukje acceptatie member? Acceptatie dat je leven nu zo is ( zonder man en kind) en dat je er nu naar wilt gaan handelen om "bom" moeder te worden? Het loslaten van je eigen plaatje die je gecreëerd hebt is ook echt lastig en voor mij voelde het eigenlijk alsof ik in een rouwsituatie terecht kwam. Ik heb er ook veel tranen om gelaten en dan opeens komt de acceptatie nou ja zo werkte het bij mij. Ik vind het nu goed zo en weet duidelijk wat ik wil. En mocht ik nog een leuke man tegen komen dan is dat mooi meegenomen maar dat gaat mij niet belemmeren in mijn plan wat ik nu zeker weet wat ik wil.
.
Als ik dan alleen voor mezelf spreek ik wou altijd jong kinderen en het liefst een groot gezin. Maar zo is het niet gegaan en ja samen met een leuke man erbij zou ideaal zijn. Maar dan komen er de keuzes, wachten of zelf in actie komen om je eigen geluk en wensen achterna te gaan. Ik kies voor het laatste en ja het is jammer om dit niet met een man te kunnen delen, maar ik heb mij er zelf al een tijd bij neergelegd en dat geeft mij veel rust.
Ik ben zelf niet eenzaam omdat ik mezelf niet zo voel, ik ben blij met mezelf en wat ik doe en soms heb ik ook wel even een baal moment en voel ik mij even alleen op de wereld. Maar daar kom ik vaak wel weer snel uit omdat, ik eigenlijk dan stil sta bij wat ik wel heb en de dingen die mij wel een goed gevoel geven.
Misschien zit je nog in het stukje acceptatie member? Acceptatie dat je leven nu zo is ( zonder man en kind) en dat je er nu naar wilt gaan handelen om "bom" moeder te worden? Het loslaten van je eigen plaatje die je gecreëerd hebt is ook echt lastig en voor mij voelde het eigenlijk alsof ik in een rouwsituatie terecht kwam. Ik heb er ook veel tranen om gelaten en dan opeens komt de acceptatie nou ja zo werkte het bij mij. Ik vind het nu goed zo en weet duidelijk wat ik wil. En mocht ik nog een leuke man tegen komen dan is dat mooi meegenomen maar dat gaat mij niet belemmeren in mijn plan wat ik nu zeker weet wat ik wil.
vrijdag 23 mei 2014 om 18:28
Hoi allen,
Super leuk & leerzaam jullie verhalen te lezen. De een ervaart het traject niet als makkelijk. Ook die verhalen horen erbij. Hopelijk mag iedereen zich dit jaar zwanger voelen!!!
Ook mag mij bij de club voegen van "kind in je uppie"
Ik ben goed bevonden door de psycholoog en zit in de fase ter afwachting om donoren uit te zoeken. Hoop enorm dat ik binnenkort bericht krijg.
Weten jullie of je gelijk na het uitzoeken van de donoren je 1ste inseminatie mag krijgen bij je eerst volgende vruchtbare periode? Wat is jullie ervaring?
Liefs BB
Super leuk & leerzaam jullie verhalen te lezen. De een ervaart het traject niet als makkelijk. Ook die verhalen horen erbij. Hopelijk mag iedereen zich dit jaar zwanger voelen!!!
Ook mag mij bij de club voegen van "kind in je uppie"
Ik ben goed bevonden door de psycholoog en zit in de fase ter afwachting om donoren uit te zoeken. Hoop enorm dat ik binnenkort bericht krijg.
Weten jullie of je gelijk na het uitzoeken van de donoren je 1ste inseminatie mag krijgen bij je eerst volgende vruchtbare periode? Wat is jullie ervaring?
Liefs BB
zaterdag 24 mei 2014 om 00:11
Nog even terugkomend op vorige berichten.. Ik ben praktisch nooit eenzaam en ik ben misschien de uitzondering, maar ik heb dat ideaalplaatje nooit echt serieus gehad. Ik voel me nooit alleen, ik heb wel moeite gehad wanneer iemand in mijn omgeving een stap verder ging voor wat betreft trouwen of kinderen krijgen, alsof ik dan stil bleef staan terwijl de rest door ging met hun leven. Ik ben dit min of meer kwijtgeraakt door mijn bewuste keuze. Ik hoop dat iedereen uiteindelijk gelukkig wordt door de stap die zij genomen hebben. Wie weet hoe we er volgend jaar weer voor staan!
zaterdag 24 mei 2014 om 11:31
Ik voel me gelukkig niet altijd eenzaam, maar inderdaad heb ik misschien het ideaalplaatje nog niet losgelaten.
Wat jij beschrijft honeybaby over het gevoel wat je had wanneer de omgeving een stap verder gaat heb ik ook. Bij sommige mensen gaat alles vanzelf. Die lopen bij wijze van tegen de ware aan in de supermarkt. Het heeft bij mij weleens jaloezie en boosheid opgeroepen. Ik ben niet onaantrekkelijk ofzo, maar ik ben wel wat verlegen, dus of dat het probleem is...
Vogelbekdier: je zal best eens gelijk kunnen hebben. Ik heb wellicht nog niet geaccepteerd dat ik alleen verder ga. Ik wilde ook jong moeder worden, maar ben inmiddels halverwege de 30. De overgang van loslaten naar deze nieuwe stap is best lastig. Ik sta net als honeybaby 11 weken ingeschreven nu. Volgende week toch maar eens een poging wagen om mijn naasten in te lichten over mijn besluit.
Wat jij beschrijft honeybaby over het gevoel wat je had wanneer de omgeving een stap verder gaat heb ik ook. Bij sommige mensen gaat alles vanzelf. Die lopen bij wijze van tegen de ware aan in de supermarkt. Het heeft bij mij weleens jaloezie en boosheid opgeroepen. Ik ben niet onaantrekkelijk ofzo, maar ik ben wel wat verlegen, dus of dat het probleem is...
Vogelbekdier: je zal best eens gelijk kunnen hebben. Ik heb wellicht nog niet geaccepteerd dat ik alleen verder ga. Ik wilde ook jong moeder worden, maar ben inmiddels halverwege de 30. De overgang van loslaten naar deze nieuwe stap is best lastig. Ik sta net als honeybaby 11 weken ingeschreven nu. Volgende week toch maar eens een poging wagen om mijn naasten in te lichten over mijn besluit.
zaterdag 24 mei 2014 om 11:59
Neem de tijd member, je bent echt nog niet meteen bezig met de behandelingen zo meteen dus je hebt nog voldoende ruimte om het rustig aan je naasten te vertellen. Ik vind dat ook altijd moeilijk bij familie, terwijl ik het bij vrienden super makkelijk vond, tenminste, de vrienden waar ik alles mee deel. Uiteraard weten nog lang niet alle vrienden het, maar dat komt vanzelf.
Succes member, dat accepteren komt wel.
Succes member, dat accepteren komt wel.
zaterdag 24 mei 2014 om 12:46
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje niet geschreven, maar uiteraard ben ik wel verder gegaan in het traject. Afgelopen 3 mei heb ik mijn eerste inseminatie gehad. Ik baalde er van, want het was op een zaterdag en ze insemineren niet op zondag (bij AMC insemineren ze 2 dagen achter elkaar in je cyclus) Maar ja, niks aan te doen. Dus, vorige week zondag mocht ik testen. En wat blijkt...ZWANGER!! Ik vind het echt ongelooflijk, als ik het er over heb, dan heb ik het gevoel dat ik het over iemand anders heb. Op 12/6 heb ik de 9-weken-echo en de week er na het eerste bezoek aan de verloskundige. Ik vind het echt helemaal geweldig...leef momenteel in een (leuke) rollercoaster
Ik heb een tijdje niet geschreven, maar uiteraard ben ik wel verder gegaan in het traject. Afgelopen 3 mei heb ik mijn eerste inseminatie gehad. Ik baalde er van, want het was op een zaterdag en ze insemineren niet op zondag (bij AMC insemineren ze 2 dagen achter elkaar in je cyclus) Maar ja, niks aan te doen. Dus, vorige week zondag mocht ik testen. En wat blijkt...ZWANGER!! Ik vind het echt ongelooflijk, als ik het er over heb, dan heb ik het gevoel dat ik het over iemand anders heb. Op 12/6 heb ik de 9-weken-echo en de week er na het eerste bezoek aan de verloskundige. Ik vind het echt helemaal geweldig...leef momenteel in een (leuke) rollercoaster
zaterdag 24 mei 2014 om 16:34
quote:honeybaby schreef op 24 mei 2014 @ 00:08:
Hoi bibos,
Welkom bij de club, ik heb er zelf helaas nog geen ervaring mee maar mag ik vragen waar je in behandeling gaat en hoe lang je hebt moeten wachten voor je aan de beurt was?
Succes met het uitzoeken!
Groetjesik heb mijzelf vorig jaar augustus ingeschreven bij rijnstate en mocht begin feb op gesprek komen. Gelukkig mocht ik eind april naar de psycholoog waarna ik half mei bericht kreeg dat ik door mocht. Yeah!! Nu wachten op oproep voor uitzoeken donoren. Waar ben jij ingeschreven? Hoe bevalt dat?
Hoi bibos,
Welkom bij de club, ik heb er zelf helaas nog geen ervaring mee maar mag ik vragen waar je in behandeling gaat en hoe lang je hebt moeten wachten voor je aan de beurt was?
Succes met het uitzoeken!
Groetjesik heb mijzelf vorig jaar augustus ingeschreven bij rijnstate en mocht begin feb op gesprek komen. Gelukkig mocht ik eind april naar de psycholoog waarna ik half mei bericht kreeg dat ik door mocht. Yeah!! Nu wachten op oproep voor uitzoeken donoren. Waar ben jij ingeschreven? Hoe bevalt dat?
zaterdag 24 mei 2014 om 20:04
WAT?! F1978 gefeliciteerd! Wat goed! Waren er maar meer van dit soort verhalen!
Bibos, ik sta sinds begin maart ingeschreven bij het Rijnstate. Nu elf weken. Als ik even van jouw verhaal uit ga zou ik dus in september op gesprek mogen komen, in november bij de psycholoog en in december horen of ik door mag. Dit had ik al in gedachten gehouden.
Was het een moeilijk gesprek bij de psycholoog? Wat vragen ze zoal?
Bibos, ik sta sinds begin maart ingeschreven bij het Rijnstate. Nu elf weken. Als ik even van jouw verhaal uit ga zou ik dus in september op gesprek mogen komen, in november bij de psycholoog en in december horen of ik door mag. Dit had ik al in gedachten gehouden.
Was het een moeilijk gesprek bij de psycholoog? Wat vragen ze zoal?