Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
donderdag 29 mei 2014 om 00:51
donderdag 29 mei 2014 om 11:27
Welkom Fiepie en Bibos.
Rosing, Vlinder, Kipje: Spannend hoor ik ga mee duimen voor jullie!! Zou leuk zijn als het allemaal zal lukken, en heb ik meteen een paar dames waar ik alles aan kan vragen, haha.
Wat ik mij eigenlijk af vroeg hoeveel uur werken jullie allemaal en gaan jullie werken na de zwangerschap.
Ik zit nog helemaal in de beginfase natuurlijk en ben het financiële plaatje aan het uitrekenen waarvan ik het zou moeten.
Hoeveel geld hebben jullie in de maand om te besteden?
Ik snap dat dit een persoonlijke vraag en dat mogelijk niet iedereen hier op wilt reageren mag ook hoor.
Ik was ook op de belastingdienstsite aan het kijken en zie dan dat je recht zou hebben op eenoudertoeslag, maar er staat nergens hoe je dat kan berekenen hoeveel je dan krijgt en blijkbaar word het in 2015 weer afgeschaft....
Hmmm ik vind het lastig om te berekenen hoeveel je nu precies kwijt zou zijn voor een kindje en dat je nog geld genoeg over hebt om gewoon te leven.
Rosing, Vlinder, Kipje: Spannend hoor ik ga mee duimen voor jullie!! Zou leuk zijn als het allemaal zal lukken, en heb ik meteen een paar dames waar ik alles aan kan vragen, haha.
Wat ik mij eigenlijk af vroeg hoeveel uur werken jullie allemaal en gaan jullie werken na de zwangerschap.
Ik zit nog helemaal in de beginfase natuurlijk en ben het financiële plaatje aan het uitrekenen waarvan ik het zou moeten.
Hoeveel geld hebben jullie in de maand om te besteden?
Ik snap dat dit een persoonlijke vraag en dat mogelijk niet iedereen hier op wilt reageren mag ook hoor.
Ik was ook op de belastingdienstsite aan het kijken en zie dan dat je recht zou hebben op eenoudertoeslag, maar er staat nergens hoe je dat kan berekenen hoeveel je dan krijgt en blijkbaar word het in 2015 weer afgeschaft....
Hmmm ik vind het lastig om te berekenen hoeveel je nu precies kwijt zou zijn voor een kindje en dat je nog geld genoeg over hebt om gewoon te leven.
donderdag 29 mei 2014 om 12:27
Vogelbekdier. Ik werk nu 36 uur en dat zullen er na mijn bevalling 32 worden, ik hoop dat thuiswerken ook een optie wordt. Maar dat is afwachten. Berekeningen zijn lastig omdat er zo veel veranderd per jaar. Maar rondkomen moet lukken sparen misschien ook nog wel wat. Daarnaast wil ik veel via marktplaats gaan kopen, hele kledingpakketten staan erop. Speelgoed heb ik al op de vrijmarkt gehaald op koningsdag. Ik hoef niet alles nieuw. Krijg zelfs al spullen aangeboden en krijg een wiegje van mijn zus. Super lief.
Je mag alles vragen, geen probleem.
Een ouder korting is er dit jaar wel voor volgend jaar zal het nog niet bekend zijn denk ik.
Je mag alles vragen, geen probleem.
Een ouder korting is er dit jaar wel voor volgend jaar zal het nog niet bekend zijn denk ik.
donderdag 29 mei 2014 om 12:49
Ik werk nu ook 36 uur en wil daarna 28 of 32 gaan werken.
Waar je van rond wil en kan komen verschilt denk ik per persoon. Ik wil het financieel kunnen redden zonder de alleenstaande ouder korting en inkomensafh korting mee te tellen omdat er idd nog al eens wat veranderd. Ik zag wel dat voor de alleenst.krt wel vervangen gaat worden en samen gaat met het kindgebonden budget. Dus zoals het er nu uitziet gaat het alleen anders heten.
Qua berekenen is het minimaal 947 en dan een % over je jaarsalaris met een max van iets meer dan 2000 dacht ik.
Wat je kwijt gaat zijn hangt idd ook af van wat je zelf gewend bent denk ik (geef je nu 100 per week of 200 per maand uit aan boodschappen enz) en bijv welk merk luiers, borst of flesvoeding, merkkleding of niet..
Waar je van rond wil en kan komen verschilt denk ik per persoon. Ik wil het financieel kunnen redden zonder de alleenstaande ouder korting en inkomensafh korting mee te tellen omdat er idd nog al eens wat veranderd. Ik zag wel dat voor de alleenst.krt wel vervangen gaat worden en samen gaat met het kindgebonden budget. Dus zoals het er nu uitziet gaat het alleen anders heten.
Qua berekenen is het minimaal 947 en dan een % over je jaarsalaris met een max van iets meer dan 2000 dacht ik.
Wat je kwijt gaat zijn hangt idd ook af van wat je zelf gewend bent denk ik (geef je nu 100 per week of 200 per maand uit aan boodschappen enz) en bijv welk merk luiers, borst of flesvoeding, merkkleding of niet..
donderdag 29 mei 2014 om 14:46
quote:becauseiamhappy schreef op 28 mei 2014 @ 22:16:
Vlinder, pittig hoor, in een paar weken tijd gebeurt er eigenlijk best veel.. Hoop - verdriet en nu straks weer hoop. Een rollercoaster van emoties lijkt mij. Jouw post maakt mij bewust dat dit ook een onderdeel van dit traject is. Respect hoe jullie omgaan met deze teleurstelling en nieuwe hoop!
Goh Bibos je hebt dus ook al een datum, komt nu echt snel dichterbij, ben benieuwd naar je ervaring bij het uitkiezen van een donor. Gaat er ook iemand met je mee naar de afspraken? Hoe verliep de 'keuring' bij de gynaecoloog?
mijn moeder gaat met al mijn afspraken mee. Zo bijzonder. Ze is net zo enthousiast en benieuwd als ik.....
de keuring fan psycholoog viel mee ( zie eerder bericht). Ik had psycholoog i.o.
liefs
Vlinder, pittig hoor, in een paar weken tijd gebeurt er eigenlijk best veel.. Hoop - verdriet en nu straks weer hoop. Een rollercoaster van emoties lijkt mij. Jouw post maakt mij bewust dat dit ook een onderdeel van dit traject is. Respect hoe jullie omgaan met deze teleurstelling en nieuwe hoop!
Goh Bibos je hebt dus ook al een datum, komt nu echt snel dichterbij, ben benieuwd naar je ervaring bij het uitkiezen van een donor. Gaat er ook iemand met je mee naar de afspraken? Hoe verliep de 'keuring' bij de gynaecoloog?
mijn moeder gaat met al mijn afspraken mee. Zo bijzonder. Ze is net zo enthousiast en benieuwd als ik.....
de keuring fan psycholoog viel mee ( zie eerder bericht). Ik had psycholoog i.o.
liefs
donderdag 29 mei 2014 om 14:52
Ik werk nu 36 uur en ga straks 32 uur werken. Ik werk 9 uurs dagen dus ik kan 32 uur werken in 3, 5 dag. Perfect!!
Ik heb een goede baan ( leidinggevende) wat maakt dat ik nu veel kan sparen. Straks met 32 uur scheelt dat zeker ¤300 netto p.m.
Daarbij reken ik nog geen kinderbijslag en alleenstaande ouderkorting mee. Dit zal een deel vervangen.
Neemt niet weg dat ik zeker kan zeggen dat het niet altijd makkelijk zal zijn om rond te komen. 17 juni mag ik naar zkh om donoren te selecteren. Gelijk ¤900 meenemen...... whaha. Hopelijk mag ik zwanger worden binnen de eerste 6 inseminaties.
Ik heb een goede baan ( leidinggevende) wat maakt dat ik nu veel kan sparen. Straks met 32 uur scheelt dat zeker ¤300 netto p.m.
Daarbij reken ik nog geen kinderbijslag en alleenstaande ouderkorting mee. Dit zal een deel vervangen.
Neemt niet weg dat ik zeker kan zeggen dat het niet altijd makkelijk zal zijn om rond te komen. 17 juni mag ik naar zkh om donoren te selecteren. Gelijk ¤900 meenemen...... whaha. Hopelijk mag ik zwanger worden binnen de eerste 6 inseminaties.
donderdag 29 mei 2014 om 15:20
Oke dus de meeste willen rond 32 uur gaan werken.
Ik heb vandaag maar een rondgestruind op verschillende sites waar ze berekeningen maken zodat je ongeveer kan zien wat je in de maand kwijt zou zijn voor de zorg van een 1 kind. Daarnaast gekeken wat voor toeslag ik zou krijgen voor de kinderopvang enz. en hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn voor een gastouder.
Ik werk zelf nu 32 en was aan het kijken om mogelijk minder te gaan werken, maar zoals ik nu zie moet het sowieso met 32 uur lukken. En mogelijk met wat minder uur werk ook alleen word t dan wel weer een stuk krapper.
Ik moet dan zelf ook weer om mezelf lachen dat ik al die sites aan het uitzoeken ben, terwijl ik nog eens geen intake heb gehad. Haha loop een beetje op de zaken vooruit, maar vind voor mezelf ook wel fijn dat ik weet waar ik aan begin. Ach ja je moet iets als je lekker vrij bent
Ik heb vandaag maar een rondgestruind op verschillende sites waar ze berekeningen maken zodat je ongeveer kan zien wat je in de maand kwijt zou zijn voor de zorg van een 1 kind. Daarnaast gekeken wat voor toeslag ik zou krijgen voor de kinderopvang enz. en hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn voor een gastouder.
Ik werk zelf nu 32 en was aan het kijken om mogelijk minder te gaan werken, maar zoals ik nu zie moet het sowieso met 32 uur lukken. En mogelijk met wat minder uur werk ook alleen word t dan wel weer een stuk krapper.
Ik moet dan zelf ook weer om mezelf lachen dat ik al die sites aan het uitzoeken ben, terwijl ik nog eens geen intake heb gehad. Haha loop een beetje op de zaken vooruit, maar vind voor mezelf ook wel fijn dat ik weet waar ik aan begin. Ach ja je moet iets als je lekker vrij bent
donderdag 29 mei 2014 om 15:45
dat sparen nu het nog kan herken ik. ik ben ook als een malle die spaarrekening aan het spekken. nu kan het nog
en ideaal gezien zou ik 24 uur willen werken hoor, maar dat is nou eenmaal niet haalbaar. ook is er voor mijn functie eigenlijk een minimum van 32 uur, dus ik moet tzt eerst maar eens kijken of 28 mag en kan.
en dat rekenen hebben de meeste van ons al vroeg gedaan denk ik. je wil toch een beetje weten of het haalbaar is en wij uppies moeten nou eenmaal veel meer daar over nadenken en rekenen denk ik
en ideaal gezien zou ik 24 uur willen werken hoor, maar dat is nou eenmaal niet haalbaar. ook is er voor mijn functie eigenlijk een minimum van 32 uur, dus ik moet tzt eerst maar eens kijken of 28 mag en kan.
en dat rekenen hebben de meeste van ons al vroeg gedaan denk ik. je wil toch een beetje weten of het haalbaar is en wij uppies moeten nou eenmaal veel meer daar over nadenken en rekenen denk ik
donderdag 29 mei 2014 om 17:08
Ja sparen doe ik nu ook, maar heb mij wel bedacht dat ik nu toch echt aan mijn rijbewijs moet beginnen. Het is toch wel praktisch als ik ook een rijbewijs en dus een autootje heb mocht ik een kind krijgen.
Dus tja mijn geld gaat meteen daar naar toe, maar het is ook een investering.
Ik zou zelf graag 24 uur willen werken, maar dat is financieel niet haalbaar, ben ik achter gekomen.En met 28 uur zou het kunnen, maar ik vind het te weinig, ik wil nog wel kunnen sparen ( heb een eigen koophuis enz) en wil niet afhankelijk worden dat ik geld zou moeten lenen mocht er een keer iets gebeuren.
Eigenlijk toch raar ik heb mij er nooit zo bij stil gestaan hoe duur het allemaal is. Dacht eigenlijk alleen ja ik wil moeder worden. Maar ik ben nu wel weer gerustgesteld dat het in ieder geval financieel wel haalbaar is.
Maar hoe gaat met de kriebels voor het weer opnieuw proberen zwanger te worden meiden?
Bibos: Wat leuk dat je moeder overal mee naar toe gaat!
En hoe gaat het met jou F1978?
Dus tja mijn geld gaat meteen daar naar toe, maar het is ook een investering.
Ik zou zelf graag 24 uur willen werken, maar dat is financieel niet haalbaar, ben ik achter gekomen.En met 28 uur zou het kunnen, maar ik vind het te weinig, ik wil nog wel kunnen sparen ( heb een eigen koophuis enz) en wil niet afhankelijk worden dat ik geld zou moeten lenen mocht er een keer iets gebeuren.
Eigenlijk toch raar ik heb mij er nooit zo bij stil gestaan hoe duur het allemaal is. Dacht eigenlijk alleen ja ik wil moeder worden. Maar ik ben nu wel weer gerustgesteld dat het in ieder geval financieel wel haalbaar is.
Maar hoe gaat met de kriebels voor het weer opnieuw proberen zwanger te worden meiden?
Bibos: Wat leuk dat je moeder overal mee naar toe gaat!
En hoe gaat het met jou F1978?
donderdag 29 mei 2014 om 20:40
Wat fijn om al die verhalen te lezen!
Ik ben 32 en heb net mijn vijfde poging achter de rug bij Rijnstate.
Vandaag werd alvast uitgelegd wat er gaat gebeuren als ik na de zesde poging niet zwanger ben. Ik moet van tevoren twee keer bloed laten prikken. Gelukkig bij een ziekenhuis hier in de buurt, want ik woon nog redelijk ver van Rijnstate af. De uitslagen moet ik dan meenemen naar bezoek aan de gynaecoloog. Natuurlijk hoop ik van harte dat deze poging gewoon gelukt is, maar wel fijn dat ze je voorbereiden op het eventuele vervolg. Is er toevallig iemand die weet hoe het gesprek met de gynaecoloog gaat na de zesde poging?
Ik ben 32 en heb net mijn vijfde poging achter de rug bij Rijnstate.
Vandaag werd alvast uitgelegd wat er gaat gebeuren als ik na de zesde poging niet zwanger ben. Ik moet van tevoren twee keer bloed laten prikken. Gelukkig bij een ziekenhuis hier in de buurt, want ik woon nog redelijk ver van Rijnstate af. De uitslagen moet ik dan meenemen naar bezoek aan de gynaecoloog. Natuurlijk hoop ik van harte dat deze poging gewoon gelukt is, maar wel fijn dat ze je voorbereiden op het eventuele vervolg. Is er toevallig iemand die weet hoe het gesprek met de gynaecoloog gaat na de zesde poging?
vrijdag 30 mei 2014 om 17:08
Voor diegenen die er al ervaring mee hebben, heb ik eigenlijk een vraag. De inseminaties, krijg je dat in je baarmoeder of zo dicht mogelijk bij je baarmoeder? Want ( sorry als dit dom klinkt) wanneer je daarna terug naar huis gaat en je moet wat verder reizen, dan gaat de zwaartekracht toch ook zijn werk doen en dan zakt het toch weer uit je lichaam? Of denk ik nu echt teveel na?
vrijdag 30 mei 2014 om 17:58
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het is me wel net verteld voor iui (weet niet of jij iui of eerst ici krijgt?)
Iui wordt in de baarmoeder ingebracht en vooraf zo bewerkt dat veel vocht weg gehaald is
Mag zelfs daarna gewoon plassen, wat wel fijn is omdat ik met een volle blaas daar aan moet komen hahaha
Iui wordt in de baarmoeder ingebracht en vooraf zo bewerkt dat veel vocht weg gehaald is
Mag zelfs daarna gewoon plassen, wat wel fijn is omdat ik met een volle blaas daar aan moet komen hahaha
vrijdag 30 mei 2014 om 18:19
Bij een gewone KID en ZI zakt het idd ook uit je lichaam. Net als na sex (sex is leuker..)
Als ik heb geïnsemineerd schuif ik altijd een verfrommeld stukje wc-papier naar binnen. Schijnt nergens voor nodig te zijn, want als je even blijft liggen (minuut of 10) zijn het vooral de zwakkere zaadcellen en het vocht dat wegloopt. ofzo.
En onbewerkt sperma echt in de baarmoeder inbrengen schijnt ook niet goed te zijn (klok / klepel)
Ik ga dadelijk naar de donor toe, gister en vandaag een positieve ovutest. Volgens app morgen de eisprong, maar ik denk dat ie misschien vanavond al komt.
Eerst lekker op de bank hangen met donor, vrouw en zoon, filmpje kijken, en dan vanavond of morgenochtend insemineren, Ik hoop dat het vanavond lukt
en dan weer 2 weken wachten. plus van een korte cyclus: Snel weer proberen. min van een korte cyclus: snel weer wachtweken.
Als ik heb geïnsemineerd schuif ik altijd een verfrommeld stukje wc-papier naar binnen. Schijnt nergens voor nodig te zijn, want als je even blijft liggen (minuut of 10) zijn het vooral de zwakkere zaadcellen en het vocht dat wegloopt. ofzo.
En onbewerkt sperma echt in de baarmoeder inbrengen schijnt ook niet goed te zijn (klok / klepel)
Ik ga dadelijk naar de donor toe, gister en vandaag een positieve ovutest. Volgens app morgen de eisprong, maar ik denk dat ie misschien vanavond al komt.
Eerst lekker op de bank hangen met donor, vrouw en zoon, filmpje kijken, en dan vanavond of morgenochtend insemineren, Ik hoop dat het vanavond lukt
en dan weer 2 weken wachten. plus van een korte cyclus: Snel weer proberen. min van een korte cyclus: snel weer wachtweken.
vrijdag 30 mei 2014 om 19:48
Hier ook iui, daarna gewoon geplast voor de terugreis in de auto en zwanger gebleken na die iui! Dus zou me er niet te druk om maken dat je niet mag lopen, rijden, zitten, plassen etc.
En dat was zelfs 2 dagen ná de postitieve ovulatietest. Veel te laat, zo dacht mijn vrouw. Exacte timing, zo dacht ik. En dat bleek.
En dat was zelfs 2 dagen ná de postitieve ovulatietest. Veel te laat, zo dacht mijn vrouw. Exacte timing, zo dacht ik. En dat bleek.
zaterdag 31 mei 2014 om 11:59
quote:honeybaby schreef op 30 mei 2014 @ 17:08:
Voor diegenen die er al ervaring mee hebben, heb ik eigenlijk een vraag. De inseminaties, krijg je dat in je baarmoeder of zo dicht mogelijk bij je baarmoeder? Want ( sorry als dit dom klinkt) wanneer je daarna terug naar huis gaat en je moet wat verder reizen, dan gaat de zwaartekracht toch ook zijn werk doen en dan zakt het toch weer uit je lichaam? Of denk ik nu echt teveel na?
Haha, ik ken het gevoel en ja, ervaring mee. Het wordt in je baarmoeder ingebracht en ja, er loopt dan ook weer sperma uit. 10 minuten blijven liggen heeft geen positief effect. Dus inderdaad, niet te veel over nadenken, gewoon maandverbandje gebruiken en daarna proberen zo min mogelijk er aan te denken (YEAH right, alsof dat lukt )
Ik heb ook terugplaatsingen gehad bij ivf-behandelingen en daar was ik ook bang dat de bevruchte eicel er zo weer uit zou "stromen". Daar vertelden ze me dat je je baarmoeder op dat moment (qua slijm) kunt vergelijken met een dubbele boterham met pindakaas; dat kleeft dus zó goed, daar kan niks tussenuit lopen
Haha, ik ken het gevoel en ja, ervaring mee. Het wordt in je baarmoeder ingebracht en ja, er loopt dan ook weer sperma uit. 10 minuten blijven liggen heeft geen positief effect. Dus inderdaad, niet te veel over nadenken, gewoon maandverbandje gebruiken en daarna proberen zo min mogelijk er aan te denken (YEAH right, alsof dat lukt )
Ik heb ook terugplaatsingen gehad bij ivf-behandelingen en daar was ik ook bang dat de bevruchte eicel er zo weer uit zou "stromen". Daar vertelden ze me dat je je baarmoeder op dat moment (qua slijm) kunt vergelijken met een dubbele boterham met pindakaas; dat kleeft dus zó goed, daar kan niks tussenuit lopen
zaterdag 31 mei 2014 om 15:40
Spannend Kipje!
Ik zat gisteren maar eens stuk terug te lezen, is ook wel makkelijk en er is mij stuk meer duidelijk.
Maar voor de vrouwen die naar Geertgen zijn geweest heb ik even vraag. Begrijp ik nu goed als je bij GG een spermadonor aan levert dat je dan hoger in de kid wachtlijst? Want ik las ook weer ergens dat hoe hoger je leeftijd hoe sneller je word geholpen?Want dat zou betekenen dat ik nog wel even moet wachten want ben nu 31.
Dus dan zal dat elkaar weer opheffen of zit ik er nu helemaal naast? Ik heb wel iemand die spermadoner wilt zijn alleen wil ik zijn sperma niet omdat hij te dicht bij staat.
Ik zat gisteren maar eens stuk terug te lezen, is ook wel makkelijk en er is mij stuk meer duidelijk.
Maar voor de vrouwen die naar Geertgen zijn geweest heb ik even vraag. Begrijp ik nu goed als je bij GG een spermadonor aan levert dat je dan hoger in de kid wachtlijst? Want ik las ook weer ergens dat hoe hoger je leeftijd hoe sneller je word geholpen?Want dat zou betekenen dat ik nog wel even moet wachten want ben nu 31.
Dus dan zal dat elkaar weer opheffen of zit ik er nu helemaal naast? Ik heb wel iemand die spermadoner wilt zijn alleen wil ik zijn sperma niet omdat hij te dicht bij staat.