Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
donderdag 8 mei 2014 om 17:01
quote:juffie77 schreef op 07 mei 2014 @ 17:18:
Mammienator, kan me voorstellen dat je een partner mist en dat de opmerkingen je geraakt hebben. Door de hormonen reageer je misschien ook anders dan normaal.
Zelf had ik het destijds niet door. Ik dacht dat ik net als altijd deed. Tot mijn zus me vertelde dat ik echt bloedirritant was....oeps
Voor je omgeving niet altijd makkelijk hoor een zwangere.
Al een tijdje niet op dit forum geweest. Iedereen veel geluk gewenst. Met mij en mijn dochter gaat het top. Ze gaat alweer richting de 2 en zegt haar eerste zinnetjes. Hopelijk volgend jaar gezinsuitbreiding.
Ja, het zal ook vast en zeker aan m'n hormonen liggen, maar dan denk ik; houd dan een klein beetje rekening met mij in deze situatie? Niet dat hij z'n mond moet houden, maar beetje subtiel Mag dan best. Maar goed, ondertussen gaat het al wel weer.
Ondertussen 29 weken zwanger, kenonne wat gaat het hard! Het lijkt net alsof m'n buik de afgelopen weken ontploft is!
ga nu wat meer vriendinnen hulp vragen met boodschappen heb ik bedacht, want mini-me zit al diep met z'n hoofdje in m'n bekken wat veel klachten geeft. Vanaf gister ook alleen de ochtenden gaan werken en dat bevalt erg goed.
@vlinder: gaaf! Spannend !
@Frizz ik snap je bedenkingen, is ook lastig. Ik denk dat het goed is dat je er mee bezig blijft, zo kom je vanzelf tot een echte beslissing. Al denk ik dat je die stiekem al lang gemaakt hebt, maar nu écht begint te beseffen wat het allemaal inhoudt.
Mammienator, kan me voorstellen dat je een partner mist en dat de opmerkingen je geraakt hebben. Door de hormonen reageer je misschien ook anders dan normaal.
Zelf had ik het destijds niet door. Ik dacht dat ik net als altijd deed. Tot mijn zus me vertelde dat ik echt bloedirritant was....oeps
Voor je omgeving niet altijd makkelijk hoor een zwangere.
Al een tijdje niet op dit forum geweest. Iedereen veel geluk gewenst. Met mij en mijn dochter gaat het top. Ze gaat alweer richting de 2 en zegt haar eerste zinnetjes. Hopelijk volgend jaar gezinsuitbreiding.
Ja, het zal ook vast en zeker aan m'n hormonen liggen, maar dan denk ik; houd dan een klein beetje rekening met mij in deze situatie? Niet dat hij z'n mond moet houden, maar beetje subtiel Mag dan best. Maar goed, ondertussen gaat het al wel weer.
Ondertussen 29 weken zwanger, kenonne wat gaat het hard! Het lijkt net alsof m'n buik de afgelopen weken ontploft is!
@vlinder: gaaf! Spannend !
@Frizz ik snap je bedenkingen, is ook lastig. Ik denk dat het goed is dat je er mee bezig blijft, zo kom je vanzelf tot een echte beslissing. Al denk ik dat je die stiekem al lang gemaakt hebt, maar nu écht begint te beseffen wat het allemaal inhoudt.
maandag 12 mei 2014 om 21:40
Oh dat is balen member! Ik weet even niet hoe oud je bent, maar er bestaat niet zoiets als een baan voor het leven. Niet meer. Mijn mening is dat dat geen beslissende factor moet zijn. Als je een kindje hebt en je baan kwijt raakt geef je hem ook niet terug..
Het proces duurt nog even voor je, ga er gewoon in verder en zoek ondertussen naar een nieuwe baan. Misschien wel een fijnere!
Het proces duurt nog even voor je, ga er gewoon in verder en zoek ondertussen naar een nieuwe baan. Misschien wel een fijnere!
maandag 12 mei 2014 om 22:06
@member, ik sluit me aan bij rosings. Een eerste gesprek wil niet zeggen dat je al aan de beurt bent, vaak is er nog een lange wachttijd. Ga voor je droom en ga eerst de gesprekken eens aan en kijk daarna verder wie weet heb je dan al een nieuwe baan.... maar snap dat dit een moeilijk punt is, succes....
maandag 12 mei 2014 om 22:28
Ik duim weer voor je rosings!
En idd, ik hoop dat er volgend jaar veel meer van hier moederdag kunnen vieren
Heftig member! Kwam het als een complete verrassing of had je het aan zien komen? Ik ben het wel eens met rosings en vlinder, als de reo later was gekomen was je misschien al zwanger geweest. Zonder werk komen te zitten komt nooit uit.
En idd, ik hoop dat er volgend jaar veel meer van hier moederdag kunnen vieren
Heftig member! Kwam het als een complete verrassing of had je het aan zien komen? Ik ben het wel eens met rosings en vlinder, als de reo later was gekomen was je misschien al zwanger geweest. Zonder werk komen te zitten komt nooit uit.
dinsdag 13 mei 2014 om 00:57
Member, wat naar dat dat juist nu moet gebeuren, maar ik zou mijn droom om moeder te worden hierdoor niet uitstellen. Zometeen heb je een baan, ben je zwanger, loopt toevallig je contract af en verlengen ze hem niet. Dat risico loop je gewoon altijd. Ga ervoor als je er volledig achter staat. Een nieuwe baan komt wel weer.
Rosings, kun je het een beetje volhouden of sta je strak van de spanning?
Rosings, kun je het een beetje volhouden of sta je strak van de spanning?
dinsdag 13 mei 2014 om 13:09
Ik wil ook wel doorgaan, maar ik zie op tegen het psychologische gesprek.
Ik heb de laatste jaren veel te verduren gehad. Hierdoor heb ik medicijnen gekregen van de huisarts om weer wat beter in mn vel te komen zitten. Ik ben bang dat dit in combinatie met geen baan hebben mij ongeschikt maakt als moeder in hun ogen.
Ik heb de laatste jaren veel te verduren gehad. Hierdoor heb ik medicijnen gekregen van de huisarts om weer wat beter in mn vel te komen zitten. Ik ben bang dat dit in combinatie met geen baan hebben mij ongeschikt maakt als moeder in hun ogen.
dinsdag 13 mei 2014 om 22:19
woensdag 14 mei 2014 om 13:52
Hoi allemaal,
Ik ben Nova en ik ben al een tijdje aan het meelezen op jullie forum en wil graag wat actiever meeschrijven met dit topic. Ik heb in maart besloten dat ik alleen wil gaan proberen een kindje te gaan krijgen. Het blijft nog steeds een beetje een onwerkelijk gevoel dat dit mijn pad is. Ik had het graag anders gezien, maar aangezien mijn relatie alweer een tijdje terug is stuk gelopen en gezien mijn leeftijd heb ik toch gekozen om het alleen te gaan doen. En het voelt ook eigenlijk heel goed, onwerkelijk, maar goed! Ik heb er echt zin in!
Ik ben inmiddels bij Geertgen begonnen met de gesprekken en heb gekozen voor de deal IVF. As we speak zijn ze een donor voor mij aan het zoeken en dat vind ik toch wel zo'n gek idee. Ergens zit er iemand op kantoor met een lijst met medische gegevens en uiterlijke kenmerken en die is mij aan het matchen met een voor mij volstrekt onbekende man, die mij vervolgens het belangrijkste in mijn leven gaat schenken. En ik heb daar niks noppes nada aan invloed... Grmbl dit is de ultieme 'ik moet leren loslaten' test
.
Het is voor mij, net als ongetwijfeld voor jullie, een enorme rollercoaster aan emoties geweest, en nog steeds. De teleurstelling dat voor mij niet het 'standaardplaatje' is weggelegd. De trots dat ik het op deze manier kan en durf aan te pakken. De dankbaarheid dat iedereen in mijn omgeving zo ontzettend lief en steunend reageert. Maar ondanks alle steun van iedereen om mij heen, heb ik toch ook wel behoefte aan andere meiden die in dezelfde situatie zitten.
Even praktisch vraagje. Lopen er momenteel meer van jullie bij Geertgen. Ik heb in het eerdere topics wel wat negatieve berichten of hen gelezen. Is dat ook jullie ervaring? Ik vind iedereen daar tot nu toe heel vriendelijk, maar ook wel met een zekere zakelijkheid, een commercieel tintje. En toen ik begon over lage aantallen zwemmers per rietje werd er heel defensief gereageerd... Nu laat ik me niet zo snel gek maken door verhalen van anderen, maar ik ben toch benieuwd.
Groetjes Nova
Ik ben Nova en ik ben al een tijdje aan het meelezen op jullie forum en wil graag wat actiever meeschrijven met dit topic. Ik heb in maart besloten dat ik alleen wil gaan proberen een kindje te gaan krijgen. Het blijft nog steeds een beetje een onwerkelijk gevoel dat dit mijn pad is. Ik had het graag anders gezien, maar aangezien mijn relatie alweer een tijdje terug is stuk gelopen en gezien mijn leeftijd heb ik toch gekozen om het alleen te gaan doen. En het voelt ook eigenlijk heel goed, onwerkelijk, maar goed! Ik heb er echt zin in!
Ik ben inmiddels bij Geertgen begonnen met de gesprekken en heb gekozen voor de deal IVF. As we speak zijn ze een donor voor mij aan het zoeken en dat vind ik toch wel zo'n gek idee. Ergens zit er iemand op kantoor met een lijst met medische gegevens en uiterlijke kenmerken en die is mij aan het matchen met een voor mij volstrekt onbekende man, die mij vervolgens het belangrijkste in mijn leven gaat schenken. En ik heb daar niks noppes nada aan invloed... Grmbl dit is de ultieme 'ik moet leren loslaten' test
Het is voor mij, net als ongetwijfeld voor jullie, een enorme rollercoaster aan emoties geweest, en nog steeds. De teleurstelling dat voor mij niet het 'standaardplaatje' is weggelegd. De trots dat ik het op deze manier kan en durf aan te pakken. De dankbaarheid dat iedereen in mijn omgeving zo ontzettend lief en steunend reageert. Maar ondanks alle steun van iedereen om mij heen, heb ik toch ook wel behoefte aan andere meiden die in dezelfde situatie zitten.
Even praktisch vraagje. Lopen er momenteel meer van jullie bij Geertgen. Ik heb in het eerdere topics wel wat negatieve berichten of hen gelezen. Is dat ook jullie ervaring? Ik vind iedereen daar tot nu toe heel vriendelijk, maar ook wel met een zekere zakelijkheid, een commercieel tintje. En toen ik begon over lage aantallen zwemmers per rietje werd er heel defensief gereageerd... Nu laat ik me niet zo snel gek maken door verhalen van anderen, maar ik ben toch benieuwd.
Groetjes Nova
woensdag 14 mei 2014 om 22:18
Welkom Nova!
De arts die ik bij Geertgen had vond ik niet prettig, en het is inderdaad overduidelijk een commerciële kliniek, maar daarna heb ik alleen aardige fijne mensen gesproken. Als het niet klikt met iemand moet je dat gewoon aangeven denk ik, het team is groot genoeg om naar een andere behandelaar te gaan.
De arts die ik bij Geertgen had vond ik niet prettig, en het is inderdaad overduidelijk een commerciële kliniek, maar daarna heb ik alleen aardige fijne mensen gesproken. Als het niet klikt met iemand moet je dat gewoon aangeven denk ik, het team is groot genoeg om naar een andere behandelaar te gaan.
woensdag 14 mei 2014 om 22:36
woensdag 14 mei 2014 om 22:36
Welkom Nova, gefeliciteerd met de keuze die je hebt gemaakt in je leven, namelijk de keuze voor jezelf!
Ikzelf woon niet zo ver uit de buurt van geertgen maar ik heb er bewust niet voor gekozen omdat je dan sneller aan de beurt was als je zelf ook eitjes afstaat. Ikzelf sta daar op dit moment (nog) niet achter. Misschien denk ik er later anders over. Dat wil niet zeggen dat geertgen niet goed zou zijn natuurlijk! Ik hoor er in mijn omgeving ook heel positieve dingen over, maar dat is dan van stelletjes, niet van een bam moeder.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Heel veel succes en praat gerust mee, ikzelf ben er ook nog niet zolang maar het is een hele leuke club vrouwen hier.
Ikzelf woon niet zo ver uit de buurt van geertgen maar ik heb er bewust niet voor gekozen omdat je dan sneller aan de beurt was als je zelf ook eitjes afstaat. Ikzelf sta daar op dit moment (nog) niet achter. Misschien denk ik er later anders over. Dat wil niet zeggen dat geertgen niet goed zou zijn natuurlijk! Ik hoor er in mijn omgeving ook heel positieve dingen over, maar dat is dan van stelletjes, niet van een bam moeder.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Heel veel succes en praat gerust mee, ikzelf ben er ook nog niet zolang maar het is een hele leuke club vrouwen hier.
donderdag 15 mei 2014 om 10:19
@honeybaby en spruitje: Ik heb heel bewust gekozen voor de deal IVF, voor mij is het geen noodzakelijk kwaad om sneller in aanmerking voor donorzaad te komen, maar iets dat ik graag wil doen. Ik vind het een mooi gebaar om iets terug te mogen geven voor datgene dat ik ga ontvangen. Soort van karma ofzo, zonder al te zweverig over te willen komen. Daarnaast vind ik het een erg mooi idee dat ik (potentieel) iemand kan helpen die moeite heeft om zwanger te worden.
Ik heb me ook wel verdiept in de Deense donoren, en eigenlijk ging daar ook wel mijn voorkeur naar uit, omdat je daar meer invloed hebt op de keuze. Maar heel praktisch gezien heb ik daarvan moeten afzien, dat zou uiteindelijk echt te duur gaan worden. Ik heb nog even overwogen om eerst een tijdje de Deense donoren te doen en dan eventueel over te stappen naar nederlandse donoren wanneer het te duur zou gaan worden. Maar uiteindelijk vond ik dat een hele ingewikkelde constructie worden en heb ik gewoon gekozen om mijn lot in handen van man-met-de-lijst van Geertgen te leggen. Bovendien ben ik bijna 37 en is de hele deal IVF niet iets dat ik als optie achter de hand kon houden voor later, omdat zij de leeftijdsgrens van 37 hanteren.
Wat serieus echt best bizar is om je te realiseren... Ik voel me helemaal nog niet 'oud'
Ik heb echt een beetje kriebels in mijn buik omdat het nu echt binnenkort gaat beginnen . Jeuh....
Ik heb me ook wel verdiept in de Deense donoren, en eigenlijk ging daar ook wel mijn voorkeur naar uit, omdat je daar meer invloed hebt op de keuze. Maar heel praktisch gezien heb ik daarvan moeten afzien, dat zou uiteindelijk echt te duur gaan worden. Ik heb nog even overwogen om eerst een tijdje de Deense donoren te doen en dan eventueel over te stappen naar nederlandse donoren wanneer het te duur zou gaan worden. Maar uiteindelijk vond ik dat een hele ingewikkelde constructie worden en heb ik gewoon gekozen om mijn lot in handen van man-met-de-lijst van Geertgen te leggen. Bovendien ben ik bijna 37 en is de hele deal IVF niet iets dat ik als optie achter de hand kon houden voor later, omdat zij de leeftijdsgrens van 37 hanteren.
Wat serieus echt best bizar is om je te realiseren... Ik voel me helemaal nog niet 'oud'
Ik heb echt een beetje kriebels in mijn buik omdat het nu echt binnenkort gaat beginnen . Jeuh....
donderdag 15 mei 2014 om 11:56
Hoi!
Ik ben nog niet aan het werk. Ik ga volgende week beginnen. Ik ben iets eerder bevallen dan de uitgerekende datum, dus daardoor heb ik wat langer de tijd met mijn dochter. En dan ga ik meteen aftellen richting de zomervakantie!
Het aanpassen van de OP gaat nog even duren denk ik. Ik doe dat in internet explorer en er werd afgeraden dat te gebruiken. Is dat nog steeds zo?
Welkom novaa, mooi idee dat je aan deal IVF wil doen. Ik heb dat ook overwogen, maar ik vond de afstand en de procedure te veel. Als het makkelijker zou zijn om als vrouw je eicellen af te staan zou ik dat zeker makkelijker vinden. Wie weet of dat nog eens een ontwikkeling wordt.
Ik ben nog niet aan het werk. Ik ga volgende week beginnen. Ik ben iets eerder bevallen dan de uitgerekende datum, dus daardoor heb ik wat langer de tijd met mijn dochter. En dan ga ik meteen aftellen richting de zomervakantie!
Het aanpassen van de OP gaat nog even duren denk ik. Ik doe dat in internet explorer en er werd afgeraden dat te gebruiken. Is dat nog steeds zo?
Welkom novaa, mooi idee dat je aan deal IVF wil doen. Ik heb dat ook overwogen, maar ik vond de afstand en de procedure te veel. Als het makkelijker zou zijn om als vrouw je eicellen af te staan zou ik dat zeker makkelijker vinden. Wie weet of dat nog eens een ontwikkeling wordt.
donderdag 15 mei 2014 om 12:17
Nova, ik snap je helemaal hoor, op die leeftijd had ik er waarschijnlijk ook heel anders over nagedacht. Ik ben 30 dus heb nog de tijd. Dat geeft rust natuurlijk. Ik hoop dat je bij geertgen helemaal vindt wat je zoekt in de kliniek en dat je goed begeleid wordt. Heel veel succes, en houd ons op de hoogte!
Gavia, wat spannend om weer te beginnen. Moet je je kindje afgeven aan de zorg van iemand anders.. Internet explorer mag je trouwens weer gebruiken volgens mij. Thuis heb ik overal morzilla, werkt ook erg goed.
Gavia, wat spannend om weer te beginnen. Moet je je kindje afgeven aan de zorg van iemand anders.. Internet explorer mag je trouwens weer gebruiken volgens mij. Thuis heb ik overal morzilla, werkt ook erg goed.