Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Nova, ik ben erg tevreden over Geertgen. Er is bij mij nooit iets verkeerd gegaan. In 2011 heb ik dealivf gedaan. Helaas is niemand zwanger geworden. Zelf was ik de eerste hierna zwanger van mijn dochtertje. Momenteel ben ik bijna 30 weken zwanger van dezelfde donor.

Ik vind zwanger zijn persoonlijk erg pittig, maar voel me wel erg gelukkig dat ik zwanger ben. Nog een ruime 2 maanden en wordt mijn dochtertje grote zus. 😊
quote:rosings schreef op 13 mei 2014 @ 21:37:

Ik had een rare gedachte vandaag 'stel nou dat ik zwanger ben, dan krijg ik gewoon een kindje!'

Alsof ik dat nog niet wist ofzo, maar het overviel me echt Hahaha zó herkenbaar! Ik bedacht me gister (in lichte paniek): ik ga over 10 weken bevallen! Opeens besef je soms dingen
Hallo allemaal, even een update vanaf mijn kant ben ondertussen alweer bijna 35 weken zwanger!! Blijft wel spannend, ookal ben ik nu ruim die 24 weken over ;) (vorige zwangerschap met 23 weken bevallen)

Alles ziet er goed uit en nog maar 5 weekjes!! Ik weet dat ze mij de 40 weken niet over laten lopen omdat ik hele erge bekkeninstabiliteit heb.

Voor de vraag over geertgen, bij ons alleen maar positief!! mijn vriendin heeft een eiceldonatie gegaan en wij hebben sperma daarvoor gekregen. Altijd goed behandeld en niet echt klachten gehad.
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
Ook ik kan alleen maar positieve dingen vertellen over geertgen, voel me er erg prettig.

deze week wat licht bloedverlies gehad, zou innestelingsbloeding kunnen zijn.... nog een week dan mag ik testen.

Nova welkom en heel veel succes
Vlinder, dat is spannend! Ik duim voor je!
Ik ook over een week vlinder, vind het weer erg spannend. Voel van alles maar t hoeft allemaal niks te betekenen.
@rosings, herkenbaar! Misselijheid, maar wil ik niet graag misselijk zijn haha. Normaal week voor menstruatie heel moe nu vol energie of komt het doordat ik nu volop aan de slag kan in de verbouwing, eindelijk schilderen en alles loopt op een eind. Lastig hoor. Dat het maar snel weer weekend is. Duim voor je
Ook weer even een kleine update. Zie veel nieuwe namen voorbij komen. Zet hem op meiden!! Ik heb 2,5 jaar gevochten voor mijn grote wens en ben inmiddels 30 weken zwanger. Ik had het nooit meer verwacht, maar met de tweede icsi was het raak! Het gaat ontzettend goed en ben 25 juli uitgerekend. Zie wel op tegen het warme weer, maar verder overal alleen maar zin in! Geef niet op meiden, laat je grote wens in vervulling gaan! Succes allemaal!
Wondertje, wat goed van je te horen!!

Geweldig dat het goed met je gaat en 30 weken zwanger! Hoera. Weet je wat het gaat worden? Ben je al uit de naam?

Doe heel rustig aan met het warme weer. Ik herken het in die zin dat ik heel misselijk was tijdens de warme periode vorig jaar en dat was ook geen pretje. Laat je lekker in de watten leggen en doe niet meer dan noodzakelijk!

En ook een bericht van Lonely butterfly, wat een opluchting moet het geweest zijn, de 23 weken passeren! Weten jullie wat het wordt?

En is er iemand zwanger geraakt van jullie eicellen?

Hang in there, met de laatste loodjes. Eigenlijk geldt voor jou hetzelfde als voor wondertje.

En eigenlijk voor elke zwangeren. Toen ik er middenin zat vond ik dat ik me niet zo moest aanstellen en wilde ik veel blijven doen. Achteraf denk ik: hallo ik was gewoon een kind aan het laten groeien, give yourself a break!

Mijn duimen draaien overuren in de hoop dat fase 3 een beetje uitgebreid gaat worden!

Ik moet morgen weer aan de bak

Oh well, diep ademhalen en dan gaat dat ook weer voorbij.
@Gavia, heel veel succes morgen.... zal even lastig zijn denk ik maar gaat vast en zeker goed komen.
Succes vandaag Gavia!
Hallo Iedereen,

Ik lees hier af en toe stiekem even mee.

Ik zal mezelf even voorstellen, Mijn naam is dus vogelbekdier, 31 en woon in Brabant.

Ik ben zelf op dit moment bezig om alle informatie te verzamelen ( wat krijg je van de belastingdienst van toeslagen, gastouders en de mogelijkheden daar voor, minder uur werken en in hoeverre t financieel haalbaar is, wat heb ik zelf allemaal nodig zodat het voor mij zelf comfortabel word/is enz.). Geertgen gaat mijn voorkeur ook naar vooruit maar dat is eerder een bewuste keuze qua afstand. Ik ga deze week eens bellen voor intake gesprek. Verder vind ik dit al allemaal erg spannend, haha, dus ben benieuwd.

Ben ook allemaal benieuwd naar jullie verdere verhalen en Gavia hoop dat het goed is gegaan!
Welkom vogelbekdier! Ik woon ook in Brabant

Succes met je stappen!
Member79; hoe is het nu met je? Heeft het nieuws van je baan al wat een plekje gekregen? Hoe sta je er nu tegenover? Ik herken je twijfels. Rond het tijdstip dat mijn traject (als alles goed gaat) echt gaat starten raak ik ook mijn baan kwijt. Maar zoals eerder ook al werd gezegd, een baan is tegenwoordig niet voor altijd. En die moederwens wel en ondanks de medicijnen sta je nu wel waar je nu staat en zit je goed in je vel. Dus heb vertrouwen en ga ervoor zou ik zeggen.

Welkom Nova, mooi dat je de keuze deal IVF maakt, heb ik bewondering voor. Ik zou die stap (nog) niet kunnen maken.

Mamminator; over tien weken alweer, gaat snel! Voel je je verder goed?

Welkom vogelbekdier!

Gavia; hoe was je dag vandaag?
Ook mooi om de verhalen van de zwangere dames te lezen!
quote:becauseiamhappy schreef op 19 mei 2014 @ 20:42:

Mamminator; over tien weken alweer, gaat snel! Voel je je verder goed?

Ja, gaat opeens heel snel, ben er net aan gewend dat ik zwanger ben, moet ik er opeens aan gaan wennen dat ik over 9,5 week ga bevallen! :-)

Voel me op zich wel goed, zeker nu ik alleen nog maar de ochtenden werk, maar heb wel last van m'n bekken en van karpaal tunnel syndroom in m'n polsen. Dat is lastig, maar red me redelijk. Moet wat meer hulp vragen en dat vind ik soms lastig, maar doe het maar wel ondertussen gaat het nog steeds prima met Mini-Me en dat is toch wel het allerbelangrijkst!
Ik was afgelopen zaterdag op een verjaardag van een vriendin. Een andere vriendin van haar zag ik later huilen. Ik voelde meteen dat het door mij kwam. Toen ik later met haar stond te praten, vertelde ze me dat ze het heel stoer vindt wat ik doe en dat ze ook een beetje jaloers is.

Zij had namelijk ook graag een kind gewild, maar heeft door allerlei omstandigheden dit steeds uitgesteld en heeft daar nu spijt van (ze is er ook mee bezig geweest om het alleen te doen). Ze is nu 45 en is dus te oud.

Dit sterkte mij alleen maar weer in mijn eigen keuze en vond het natuurlijk ook heel sneu voor haar.

Maar moest ook meteen aan wat dames hier denken die soms nog twijfelen door de omstandigheden waarin ze zitten (woning, geld, baan). Eigenlijk zegt zij nu dat al haar redenen om het steeds uit te stellen nu niet meer belangrijk zijn. Dit is geen kritische noot naar dames hier die twijfelen, maar meer een praktijkvoorbeeld waar je misschien wat aan hebt!

Het verdriet waar zij nu mee zit is voor mij precies de reden geweest om ervoor te gaan, en ook al weet ik nu nog niet of ik volgend jaar een baan heb, toch ben ik super blij met m'n keuze!

Dat wilde ik even kwijt...
Wat goed dat je dit bericht hier plaats mammienator, wie weet hebben de meiden er hier wat aan!

Ik kom ook al uit Brabant. Nog effe en we kunnen een cluppie oprichten voor (aanstaande) bammers!
Heftig verhaal mammiator, voor vele denk ik een angst, spijt dat je het niet gedaan hebt.

Ook ik kan me aansluiten bij de brabanders...
Bammen in Brabant is populair !!
Ik ben het wachten beu

Had gister een ieniemini streepje op de test (vriendin zag hem ook!) gisteravond en vannacht een boel steekjes en gedoe in m'n onderbuik (geen krampen). En dan vanochtend geen streepje te bekennen en wat bruin verlies.

Verder ben ik aan m'n nieuwe baan begonnen en gelijk gister eerder ziek naar huis gegaan... snot verkouden, bonkend hoofd, en voor vandaag ook afgemeld. Zo de balen van. Ook omdat ik nu gewoon helemaal niet lekker ben. en een beetje blegh omdat ik denk dat menstruatie er aan komt.

En de kat moet zo naar de dierenarts want die is ook ziek.

bleh.
Ook ik kom uit Brabant. Het klinkt bijna als een heuse brabantse bam-boom!

Rosings heel veel sterkte. Ziek zijn als je net bent begonnen met een nieuwe baan is gewoon ontzettend klote. Er zit niks anders op dan heel lief voor jezelf zijn, des te sneller ben je weer beter. Met Ben & Jerry's, Netflix en poeslief lekker op de bank hangen/in bed kruipen wil voor mij wel eens wonderen doen .
Geertgen is failliet?

IVF-kliniek Geertgen Elsendorp failliet
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Mijn moeder belde net met dat nieuws ja. Maar volgens het bericht op omroep Brabant heeft het geen gevolgen voor de huidige behandelingen.

Ook staat er op de site van geertgen dat ze bij de grote zorgverzekeraars als VGZ alsnog een contract hebben kunnen afsluiten. Afwachten dus, ik maak me er nu nog niet zo veel zorgen over.
rosings!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven