Parasol op Bugaboo - ervaringen?

05-07-2008 21:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Mijn eerste kindje was een winterkindje, hierdoor hadden wij geen parasol nodig op de Bugaboo (de zgn 'sierhoes' heeft een opstaande rand die genoeg beschermde tegen de zon). Afgelopen week ben ik echter bevallen van een dochter, en voor haar hebben we dus wel een parasolletje o.i.d nodig, want ze ligt de hele tijd in de zon (de sierhoes is nu te heet op de wagen)

Ik wil graag weten of ik perse een parasol van Bugaboo moet aanschaffen, of dat er ook een 'merk X' parasol op kan. Wie heeft ervaring met andere merken en zo ja, welk merk heb je?
Ik heb geprobeerd een hema parasol op de bugaboo te prtakken, maar dat lukte voor geen meter. Is het in de tussentijd een idee om een hydrofiel met knijpers vast te maken aan de kap? Werkt ook!
Hier wel een Hema parasol op de Bugaboo (wel een oud model - de Bugaboo dan). Parasol twee maanden geleden gekocht en het gaat prima.
koop vooral niet zo'n dure bugaboo parasol.Zonde van je geld. Ik vond het een rampding.

Doordat je loopt en steeds van richting verandert, moet je elke tien meter je parasol verstellen, maar dat gaat erg lastig.

Ik was veel blijer met mijn hydrofiele luier + knijpers.
Hier de Bugaboo parasol gebruikt, werkte prima. Maar tijdens vakantie waren we hem vergeten en hebben toen een andere parasol gekocht, werkte iets minder goed, maar ging alsnog.
Ik vond de Bugabooparasol een duur on-ding. Bleef slecht zitten, en sowieso is een parasolletje een onhandig uitsteeksel.

Hier ook een hydrofiel oid gebruikt. En vooral zo veel mogelijk in de schaduw blijven natuurlijk.
Ik vind zelf een lakentje + knijpers net iets handiger dan een hydrofiel. Met een hydrofiel hang je al snel de hele kap dicht, terwijl je een lakentje zo kunt "spannen" dat het ook nog wat kan doorluchten (bijvoorbeeld door een knijper op de kap en een knijper aan dat bandje dat daar voor Jan doedel hangt te hangen). Ik hang 'm altijd scheef naar de zon toe, zodat ik mijn dochter nog kan zien. Heb er inmiddels wel de stoel op, maar die staat nog vaak in de lig-stand. Parasol (zat er tweedehands bij) vind ik een onding. Leuk voor als je in één richting perfect vooruit blijft lopen en in de tussentijd geen andere mensen tegenkomt, maar in alle andere situaties is 'ie niet handig, zo is mijn bescheiden mening.
Hier heb ik standaard een dekbedhoesje (zonder dekbedje dan he) of lakentje bij me. Twee wasknijper en klaar. Ik kan echt helemaal niets met parasolletjes. Na vier kinderen, ontelbare bloedblaren (waarom zit altijd mijn velletje tussen dat frotding) en ondanks praplu verbrande ukken, kan ik je van harte zeggen: NIET aan beginnen.
Ik vind het ook een onding !! Elke keer van richting veranderen, hij is ook al helemaal vervormd. Vrouwtje van Maminette zei ook dat alleen bugaboo paraplu erop kon
Bedankt voor alle tips meiden, nu weet ik zeker dat ik hem dus niet aan ga schaffen haha...heb zelf ook de BB besteld en twijfelde over de parasol..maar die koop ik dus niet!!!

xxx MW
Ik heb hem wel gehad bij mijn andere 2 kinderen en ik vind het juist een erg handig ding. Een goedkope maakt krassen op het frame en omdat je hem regelmatig moet bijbuiken ging een goedkope parasol snel stuk. Uiteindelijk toen de bugaboo parasol aangeschaft en echt hele prettig zeker omdat hij ook warmtewerend is door de zilvere onderkant.

Het elke keer van richting veranderen moet jij bij elke kinderwagen trouwens dus ook bij de bugaboo. Je blijft nu eenmaal niet altijd 1 richting oplopen.

Inmiddels zwanger van nr 3 en weer een bugaboo aangeschaft en ook weer de parasol.
Bedankt voor jullie reacties/ervaringen! Ik ga het idd eens proberen met een hydrofiel of laken en knijpers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven