Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
De Islam, is niet eng.Het zijn de machtsgeile moslims die het als manipulatie middel gebruiken. Om mensen dom te houden, om vrouwen te onderdrukken en om ongelijkheid en onvrede te creëren(het is een doel op zich) .

Deze machthebbers bepalen wat er in de Moskee verteld wordt, waar de oudere generatie veelal ongeletterd is en het dus moet hebben van de moskee, worden de jongeren gemanipuleerd in het onderwijs.

Zolang dat er is heeft een volk geen tijd om kritisch naar de Islamistische machthebbers te kijken .Helaas is het een succes, geen Islamistische land waar men mensen rechten hoog in het vaandel draagt.

Waar de islamitische machthebbers de onwetendheid van de onderdanen misbruiken en van de Islam een politieke ideologie hebben gemaakt, wordt het christendom nog steeds flexibeler.

De moslims die in de jaren '60 naar Nederland kwamen, zijn niet eng. Ze waren ongeletterd en kwamen uit dorpen die voor Marokkaanse/ Turkse begrippen al 300 jaar achterliepen. Eng is anders.

Vervolgens hebben ze de "wijsheden'"die ze in hun dorpjes hebben geleerd toegepast in de opvoeding van de kinderen die in Nederland geboren zijn.

Ik snap niet waarom mensen het raar vinden dat er problemen zijn met Marokkanen. Alles mocht, alles kon niets was te gek in Nederland.

Is Atheïsme ook eng omdat Stalin, Hitler,Kim Yong Il en weet ik veel welke idioten atheïstische zijn ?Waarom hoor ik daar niemand over? Atheïsme is eng
tekenis, 16 minuten geleden

Ik ben ook bang voor de andere kant. Ik ben bang voor uitersten die niet meer naar elkaar willen luisteren of het goede en/of de mogelijkheden van anderen willen zien. Ik ben bang voor een massa met een enge ideologie. Of dat nu van religieuze aard is of niet. .

Dat dus, ja. Precies.
.
quote:malu3 schreef op 22 mei 2014 @ 08:37:

[...]

De arabieren hebben heel erg veel geluk dat ze bovenop de olie zitten. Zodra die bronnen op zijn, is de weelde daar voorbij. Hoog tijd dat het westen meer met alternatieve bronnen gaat doen .Dit is volgens mij de eerste keer dat ik het met je eens ben. Olie is macht op dit moment.
quote:tekenis schreef op 22 mei 2014 @ 10:18:

Ik ben ook bang voor de andere kant. Ik ben bang voor uitersten die niet meer naar elkaar willen luisteren of het goede en/of de mogelijkheden van anderen willen zien. Ik ben bang voor een massa met een enge ideologie. Of dat nu van religieuze aard is of niet. Daar komt het eigenlijk op neer.

Helemaal mee eens. Polarisatie neemt hand over hand toe. Vooral in combinatie met populisme een groot gevaar. Er wordt niet meer nagedacht, alleen maar nagepraat en nageschreeuwd.

Door iedereen: links én rechts, religieus én atheistisch.
Wat betreft China, ik acht de kans groot dat het land zal verwesteren. Hong Kong is natuurlijk al westers kapitalistisch en een soort proeftuin voor het communistisch regime. De Chinese overheid wil haar onderdanen meer welvaart geven en dat is alleen mogelijk door een steeds meer kapitalistische samenleving, want concurrentie verbeterd techniek, drukt prijzen en geeft mensen die zich harder inspannen de kans om rijk te worden.

China zal westers worden en in bepaalde opzichten (internationale handel) zijn ze al kapitalistischer als het westen. Ik zie geen dreiging met de opkomst van de Chinezen, slechts kansen en dan met name voor westerse bedrijven die contact maken met de Chinezen. Naarmate de levensstandaard in China zal stijgen wordt het voor de Chinezen in sommige gevallen interessanter om te importeren ipv exporteren.
China wordt qua welvaart wel meer westers en kapitalistisch. Maar qua mensenrechten zie ik dat minder snel gebeuren. Ik ben bang dat ze hun ideeën over persoonlijke vrijheid ook gaan exporteren naarmate ze meer macht krijgen.
.
quote:tekenis schreef op 22 mei 2014 @ 10:16:

Ik weet het niet.. het is te simpel "wij zijn goed en superieur en zij zijn slecht".

Dan denk ik, niet geheel onterecht, dat wij niet altijd goed en superieur zijn en moslims niet altijd slecht.

Ik vertik het om een individu onderuit te halen die niets te maken heeft met het gedrag van anderen, simpelweg omdat beide kampen dwingen een kant te kiezen.

Ik veroordeel wandaden vanuit het diepst van mijn hart. Wat er gebeurd in SA.. verschrikkelijk. En dan weten wij merendeel niet. Ik ben alleen niet blind voor het 'kamp' waar 'wij' bij horen die echt op grote schaal net zo hard mensenrechten schend.

Vind ik de Islam eng? To be honest... ja. Vanwege de harde opkomst van onderdrukking in verschillende landen. Vanwege de reacties die ik hier in eigen land soms zie. Vanwege de tegenreactie etc. Doodeng. Maar ik vertik het om de Marokkaanse buurman of vrouw, of welk individu dan ook, daar de schuld voor te geven.

Ik begrijp echt wel wat je bedoelt, maar ik vind nogal een verschil tussen een terrorist die gemarteld wordt om mensenlevens te kunnen redden, en het feit dat de schendingen van de mensenrechten in de grondwet en de gehele samenleving verankerd zijn.

Ik ben het vaak niet eens met de werkwijze van 'ons' of de VS, maar het weegt bij mij niet op tegen de stelselmatige onderdrukking, verminking, discriminatie, moord en wat dies meer zij.

En uiteraard geef ik daar mijn eten-brengende-hoofddoekjesbuurvrouw de schuld niet van.
Nou, vervelend nieuws voor de PVV aanhang dan, want Wilders heeft weer eens een draai om zijn oren gekregen vandaag. Was natuurlijk te verwachten....

Ik ben er blij mee.
Ik hoop dat veel PVV of SP stemmers bij de exitpoll hebben gezegd dat ze D66 hebben gestemd.
quote:Cadou schreef op 22 mei 2014 @ 21:26:

Nou, vervelend nieuws voor de PVV aanhang dan, want Wilders heeft weer eens een draai om zijn oren gekregen vandaag. Was natuurlijk te verwachten....

Ik ben er blij mee.Ach wacht even af, een aanslag van moslim extremisten verder en alles is weer anders.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://www.worldbulletin. ... r-for-converting-to-islam

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Cadou schreef op 22 mei 2014 @ 21:26:

‘Nou, vervelend nieuws voor de PVV aanhang dan, want Wilders heeft weer eens een draai om zijn oren gekregen vandaag. Was natuurlijk te verwachten....

Ik ben er blij mee.’

En Hollebollegijs antwoordde :

‘Ach wacht even af, een aanslag van moslim extremisten verder en alles is weer anders.’

Tuurlijk, gewoon harteloos zitten wachten op een aanslag van moslim extremisten, die mensenlevens verwoest, want dat komt de PVV ten goede. Weet jij wel wat je zegt, Hollebollegijs?
quote:fjorgyn schreef op 25 mei 2014 @ 14:58:

‘Nou, vervelend nieuws voor de PVV aanhang dan, want Wilders heeft weer eens een draai om zijn oren gekregen vandaag. Was natuurlijk te verwachten....

Ik ben er blij mee.’

‘Ach wacht even af, een aanslag van moslim extremisten verder en alles is weer anders.’

Tuurlijk, gewoon harteloos zitten wachten op een aanslag van moslim extremisten, die mensenlevens verwoest, want dat komt de PVV ten goede. Weet jij wel wat je zegt, Hollebollegijs?Ik denk niet dat ze dat zo bedoeld Fjorgyn. Dat jij het zo opvat ligt meer aan jou denk ik.
odi et amo
quote:fjorgyn schreef op 25 mei 2014 @ 14:58:

Ik ben er blij mee.’

Tuurlijk, gewoon harteloos zitten wachten op een aanslag van moslim extremisten, die mensenlevens verwoest, want dat komt de PVV ten goede. Weet jij wel wat je zegt, Hollebollegijs?Nou zo gek is die opmerking van HBG niet. Wereldwijde aanslagen door gereformeerden, protestanten, katholieken, hindoes, boeddhisten, moslims zijn aan de orde van de dag. Don't shoot the messenger
Grote fout die veel apolegeten maken, is Islam slechts te zien als een religie, terwijl Islam ook een politieke beweging is.

Iedere moslim zal, als de mogelijkheid er is, voor invoering van de sharia (Islamitische wetgeving) zijn. De mogelijkheid is nog niet in Europa aanwezig, maar door de huidige demografische veranderingen, is sharia wetgeving in Europa over 50 jaar niet ondenkbaar.

http://m.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU
Frankrijk:

2 Joden aangevallen door 2 Noord Afrikanen voor de synagoge van Créteil:

http://www.dreuz.info/201 ... -la-synagogue-de-creteil/
quote:malu3 schreef op 25 mei 2014 @ 16:37:

[...]

Nou zo gek is die opmerking van HBG niet. Wereldwijde aanslagen door gereformeerden, protestanten, katholieken, hindoes, boeddhisten, moslims zijn aan de orde van de dag. Don't shoot the messenger

Het gaat om het directe verband dat zij legt: aanslag van extremistische moslims = goed voor de PVV. Dat vind ik een bijzonder nare en op zijn zachtst gezegd onnadenkende opmerking.

Er valt niets te schieten op boodschappers. Het nieuws zie ik op tv en lees ik in de kranten, daar schiet ik niet op.

Zij heeft het over wachten op een, verwoestende, aanslag, met als invalshoek dat dat gunstig is voor de PVV. Ik vind dat stuitend.
quote:lamaatje schreef op 25 mei 2014 @ 16:36:

[...]

Ik denk niet dat ze dat zo bedoeld Fjorgyn. Dat jij het zo opvat ligt meer aan jou denk ik.Zij legt zelf het rechtstreekse verband en als ze dat niet bedoelt moet ze dat duidelijk zeggen.
quote:fjorgyn schreef op 25 mei 2014 @ 18:03:

[...]

Zij heeft het over wachten op een, verwoestende, aanslag, met als invalshoek dat dat gunstig is voor de PVV. Ik vind dat stuitend.Allemaal aannames. Je draaft een beetje door. Volgens mij snap je 't heus wel.
quote:noesa schreef op 25 mei 2014 @ 18:17:

[...]

Allemaal aannames. Je draaft een beetje door. Volgens mij snap je 't heus wel.Nee. Ik begrijp het kennelijk niet op de wenselijke manier. Vind het nog steeds stuitend. Wat is er anders, of meer (of heus wel?) aan deze dialoog te begrijpen? :

Ik ben er blij mee.’

Je werpt je op als de vrijwillige uitlegger van de teksten van Hollebollegijs, wil (en kan) je de bedoeling van het bovenstaande helder aan me uitleggen, zoals het dan wel bedoeld zou zijn?
quote:fjorgyn schreef op 25 mei 2014 @ 18:47:

Je werpt je op als de vrijwillige uitlegger van de teksten van Hollebollegijs, wil (en kan) je de bedoeling van het bovenstaande helder aan me uitleggen, zoals het dan wel bedoeld zou zijn?

Alweer een aanname.

Ik zeg slechts dat je aannames doet. En dat je het volgens mij prima begrijpt.

Als ik me zou 'opwerpen' als 'vrijwillige uitlegger', dan had ik 't wel uitgelegd hè? Maar dat kan HBG prima zelf.
quote:feliscatus schreef op 25 mei 2014 @ 17:39:

Grote fout die veel apolegeten maken, is Islam slechts te zien als een religie, terwijl Islam ook een politieke beweging is.

Iedere moslim zal, als de mogelijkheid er is, voor invoering van de sharia (Islamitische wetgeving) zijn. De mogelijkheid is nog niet in Europa aanwezig, maar door de huidige demografische veranderingen, is sharia wetgeving in Europa over 50 jaar niet ondenkbaar.

http://m.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Eens. De islam is ook een politieke ideologie.

Filmpje is huiveringwekkend.
quote:noesa schreef op 25 mei 2014 @ 19:00:

[...]

Alweer een aanname.

Ik zeg slechts dat je aannames doet. En dat je het volgens mij prima begrijpt.

Als ik me zou 'opwerpen' als 'vrijwillige uitlegger', dan had ik 't wel uitgelegd hè? Maar dat kan HBG prima zelf.

Ja, vind ik ook, laat haar dat lekker zelf doen.

Ik lees het zo dat de mensen nu het gevaar van de Islam niet zo meer beseffen, omdat momenteel alles weer rustig is.

MOCHT er weer een aanslag gepleegd worden dat de mensen dan weer geconfronteerd worden met de agressie van deze religie met als gevolg dat de stemmen op de PVV weer gaan toenemen.
odi et amo
quote:noesa schreef op 25 mei 2014 @ 19:00:

[...]

.Goed. Geen aanname. Je hebt een zelfstandige mening. En je reageert zelf op mijn reactie. En niet namens Hollebollegijs. Je denkt dat ik 'het' heus wel begrijp, wat zij zegt, en je vindt dat ik doordraaf.

Wel, door dit 'antwoord' begrijp ik het nog steeds niet anders dan de eerste keer. Jij bent het kennelijk niet eens met mijn conclusie.

En je begrijpt het zelf beter, vind je, of anders,

dit:

Ik ben er blij mee.’

Dus leg eens uit... waar draaf ik door, en wat begrijp ik er volgens jou verkeerd aan? Dat moet je zelf dan ook duidelijk kunnen zeggen.

Anders is het gewoon ongefundeerd iets roepen.
quote:fjorgyn schreef op 25 mei 2014 @ 20:00:

[...]

Dus leg eens uit... waar draaf ik door, en wat begrijp ik er volgens jou verkeerd aan? Dat moet je zelf dan ook duidelijk kunnen zeggen.

Anders is het gewoon ongefundeerd iets roepen.

Je afzonderlijke aannames heb ik vet gemaakt in mijn eerdere antwoorden. Bovendien is je hele conclusie een drogredenering. (Over 'ongefundeerd iets roepen' gesproken.)

Eigenlijk wil ik niet het woord doen voor HBG, omdat hij dat prima zelf kan.

Maar goed.

We vervangen een aanslag van moslimextremisten door een ander toekomstig horrorscenario waar de PVV tegen ageert. Bv. de bezuinigingen op de ouderenzorg, waarbij 800 verzorgingshuizen ontruimd moeten worden en er 68000 ouderen in de kou komen te staan.

Stel dat HBG had geantwoord:

‘Ach wacht even af, straks staan er 68000 ouderen op straat en alles is weer anders.'

Dan is dít jouw conclusie:

'Tuurlijk, gewoon harteloos zitten wachten tot er 68000 ouderen op straat staan, wat mensenlevens verwoest, want dat komt de PVV ten goede. Weet jij wel wat je zegt, Hollebollegijs?'

Is dit een juiste redenering? Of is dit een drogredenering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven