Jongensnamen topic
zaterdag 24 mei 2014 om 08:52
@cejo kan kloppen. De naam komt ook maar zelden voor in NL. Bjarne vind ik niet zo.
@mendy Ferde? Die ken ik nog niet. Leuk. Ferran en Ferron vind ik wel aardig. Spreek je dat zo uit zoals je het schrijft? Zijn dat meer gangbare jongensnamen?
Meer suggesties zijn nog steeds welkom. Wat moeilijk zeg. Zo'n naam geef je toch voor het leven.
@mendy Ferde? Die ken ik nog niet. Leuk. Ferran en Ferron vind ik wel aardig. Spreek je dat zo uit zoals je het schrijft? Zijn dat meer gangbare jongensnamen?
Meer suggesties zijn nog steeds welkom. Wat moeilijk zeg. Zo'n naam geef je toch voor het leven.
zaterdag 24 mei 2014 om 21:40
Turbeautje, Ferde ken ik zelf ook niet, haha, maar ik kwam erop doordat jij ferne noemde. Ferde vind ik dan nog wat stoerder klinken. Ferran en ferron komen hier wel eens vaker als opties voorbij. Vind ik hele leuke namen, vandaar dat ik die ook voor je noemde. Ferre vind ik trouwens ook leuk in diezelfde stijl.
maandag 26 mei 2014 om 19:45
Hallo,
Graag jullie hulp! Zwanger van een jongetje en enorm aan het stoeien met namen...
Op het moment hebben we 2 namen in gedachten
Ilja en Yves
Echter man is niet helemaal overtuigd van ilja en ik niet (met name de schrijfwijze en uitspraak verwarring) van Yves
Hoe zouden jullie Yves uitspreken ( voor de gene met kind/bekende met deze naam levert het veel verwarring op?) evt andere schrijfwijze met dezelfde klank?
andere naam suggesties in deze categorie zijn ook heel welkom!
Graag jullie hulp! Zwanger van een jongetje en enorm aan het stoeien met namen...
Op het moment hebben we 2 namen in gedachten
Ilja en Yves
Echter man is niet helemaal overtuigd van ilja en ik niet (met name de schrijfwijze en uitspraak verwarring) van Yves
Hoe zouden jullie Yves uitspreken ( voor de gene met kind/bekende met deze naam levert het veel verwarring op?) evt andere schrijfwijze met dezelfde klank?
andere naam suggesties in deze categorie zijn ook heel welkom!
maandag 26 mei 2014 om 21:19
dinsdag 27 mei 2014 om 20:27
Yves, een vriend van ons heeft Ief als uitspraak.
Erg leuke gozer
Ilja vind ik door de A op het eind meisjesachtig aan doen. Luca is nog zo'n voorbeeld.
In Spanje zal je zelden een jongen tegenkomen met een naam die eindigt op een A
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Ief
Erg leuke gozer
Ilja vind ik door de A op het eind meisjesachtig aan doen. Luca is nog zo'n voorbeeld.
In Spanje zal je zelden een jongen tegenkomen met een naam die eindigt op een A
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Ief
woensdag 28 mei 2014 om 12:04
Pff.. wat lastig om een jongensnaam te bedenken. Inmiddels gaat de voorkeur uit naar Mart. Wat vinden jullie daarvan en welke tweede naam zou daarbij passen?
@Summerwoman: Ik ben niet zo gecharmeerd van Desse, maar vind alle namen in die klank (Jesse, Jelle, Hedde etc) niet zo mooi, dus ben eigenlijk geen goede graadmeter.
@Summerwoman: Ik ben niet zo gecharmeerd van Desse, maar vind alle namen in die klank (Jesse, Jelle, Hedde etc) niet zo mooi, dus ben eigenlijk geen goede graadmeter.
woensdag 28 mei 2014 om 12:56
woensdag 28 mei 2014 om 13:57
Ja dat komt wel in de richting Cejo! Door jouw rijtje denk ik nu aan Mart Thomas. Vernoemen willen we niet. Wel moet de tweede naam lekker klinken met de eerste (en in mijn ogen dus minimaal 2 lettergrepen bevatten) en daarnaast moeten we hem ook nog echt mooi vinden. Die extra letter in de initialen moet wel wat toevoegen!
woensdag 28 mei 2014 om 14:04
woensdag 28 mei 2014 om 14:16
Hulp gezocht Ik ben 39+5 zwanger en mijn vriend twijfelt opeens heel erg over onze gekozen naam en ik ben het wel met hem eens.
We waren eerst helemaal weg van Lodewijk, maar hebben in onze omgeving zulke negatieve reacties gehad. We hadden toen besloten om voor de naam Jim te gaan, kort en krachtig en we vinden hem allebei mooi.
We zijn op zoek naar een korte tijdloze (niet te hippe) voornaam, liefst 1 maximaal 2 lettergrepen. Misschien hebben jullie nog een idee over een naam.
Alvast ontzettend bedankt!
We waren eerst helemaal weg van Lodewijk, maar hebben in onze omgeving zulke negatieve reacties gehad. We hadden toen besloten om voor de naam Jim te gaan, kort en krachtig en we vinden hem allebei mooi.
We zijn op zoek naar een korte tijdloze (niet te hippe) voornaam, liefst 1 maximaal 2 lettergrepen. Misschien hebben jullie nog een idee over een naam.
anoniem_178917 wijzigde dit bericht op 16-06-2014 15:59
Reden: herkenbaarheid
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
woensdag 28 mei 2014 om 14:31
@mrsnem
Dankjewel voor je suggesties! Lex vind ik het echt super. Vriend zegt dat iedereen meteen aan de wet moet denken (betekenis Latijn). Zo jammer!
Dirk vind ik ook een super naam, maar we hebben al een Dirk in de familie.
Joep vind ik ook heel leuk, alleen vriend niet zo.
Sam ook leuk, maar begin letter S bekt niet zo lekker met de achternaam.
Andere namen zijn niet zo onze smaak.
Dankjewel voor je suggesties! Lex vind ik het echt super. Vriend zegt dat iedereen meteen aan de wet moet denken (betekenis Latijn). Zo jammer!
Dirk vind ik ook een super naam, maar we hebben al een Dirk in de familie.
Joep vind ik ook heel leuk, alleen vriend niet zo.
Sam ook leuk, maar begin letter S bekt niet zo lekker met de achternaam.
Andere namen zijn niet zo onze smaak.
woensdag 28 mei 2014 om 14:31
quote:frisselucht schreef op 28 mei 2014 @ 14:16:
We waren eerst helemaal weg van Jip, maar hebben in onze omgeving zulke negatieve reacties gehad. Mensen moeten drie keer vragen hoe je het uitspreekt en als het leest wordt het Jiep uitgesproken. Het blijkt gewoon niet in de Duitse taal te passen. We hadden toen besloten om voor de naam Max te gaan, kort en krachtig en we vinden hem allebei mooi. Nu blijkt dat hier zo ongeveer alle kinderen en volwassen Max heten, vaak een afkorting van Maximiliaan. Hmmm zo standaard willen we ook nou weer niet zijn.
We zijn op zoek naar een korte tijdloze (niet te hippe) voornaam, liefst 1 maximaal 2 lettergrepen. Nu kwam mijn vriend met het voorstel Wim. Ik weet het niet zo goed, ik hou van ouderwetse namen zoals Klaas maar misschien is Wim dan nog net te nieuw. Ik denk dat de Wim super in de Duitse taal past, maar ben benieuwd naar jullie Nederlandse associatie met Wim? Of misschien hebben jullie nog een idee over een naam die zowel in de Duitse als Nederlandse taal goed past.
Wat grappig dat jullie op zoek zijn naar een niet te hippe naam en dan wel eerst van plan waren je kind 'Jip' te noemen, dat vind ik juist een hippe naam...
Wat ideetjes waar je misschien niets aan vindt, misschien juist ook wel:
Bram
Tom
Bas
Bart
David
Boris
Rik
Rob
Ron
Peter
Vind ik allen eerlijk gezegd net iets leuker voor een kind dan 'Wim', daar heb ik een 'oude mannen'-gevoel bij...
We waren eerst helemaal weg van Jip, maar hebben in onze omgeving zulke negatieve reacties gehad. Mensen moeten drie keer vragen hoe je het uitspreekt en als het leest wordt het Jiep uitgesproken. Het blijkt gewoon niet in de Duitse taal te passen. We hadden toen besloten om voor de naam Max te gaan, kort en krachtig en we vinden hem allebei mooi. Nu blijkt dat hier zo ongeveer alle kinderen en volwassen Max heten, vaak een afkorting van Maximiliaan. Hmmm zo standaard willen we ook nou weer niet zijn.
We zijn op zoek naar een korte tijdloze (niet te hippe) voornaam, liefst 1 maximaal 2 lettergrepen. Nu kwam mijn vriend met het voorstel Wim. Ik weet het niet zo goed, ik hou van ouderwetse namen zoals Klaas maar misschien is Wim dan nog net te nieuw. Ik denk dat de Wim super in de Duitse taal past, maar ben benieuwd naar jullie Nederlandse associatie met Wim? Of misschien hebben jullie nog een idee over een naam die zowel in de Duitse als Nederlandse taal goed past.
Wat grappig dat jullie op zoek zijn naar een niet te hippe naam en dan wel eerst van plan waren je kind 'Jip' te noemen, dat vind ik juist een hippe naam...
Wat ideetjes waar je misschien niets aan vindt, misschien juist ook wel:
Bram
Tom
Bas
Bart
David
Boris
Rik
Rob
Ron
Peter
Vind ik allen eerlijk gezegd net iets leuker voor een kind dan 'Wim', daar heb ik een 'oude mannen'-gevoel bij...
woensdag 28 mei 2014 om 15:27
quote:frisselucht schreef op 28 mei 2014 @ 14:31:
@mrsnem
Ik in ieder geval niet :p En vind hem leuk!
Bij Wim denk ik niet echt aan een oude man, maar ik ken er dan ook 1 van rond de 20. Ken ook meerdere Willems.. Is dat misschien nog iets?
Jan vind ik zelf ook altijd een leuke naam blijven.
@mrsnem
Ik in ieder geval niet :p En vind hem leuk!
Bij Wim denk ik niet echt aan een oude man, maar ik ken er dan ook 1 van rond de 20. Ken ook meerdere Willems.. Is dat misschien nog iets?
Jan vind ik zelf ook altijd een leuke naam blijven.