Fietssleutel kwijt
woensdag 28 mei 2014 om 09:41
Ik ben gisteren mijn fietssleutel verloren. Ik heb de fiets in een standaard gezet op mijn werk, fiets op hangslot en ben gaan werken. Gisteravond tot de ontdekking gekomen dat mijn sleutel weg was en kan 'm nergens meer vinden.
Hebben jullie ideeën hoe ik het hangslot kan openbreken? Het is geen duur slot geweest, ongeveer 5 euro bij de supermarkt, dus ik heb wel goede hoop dat ie zonder al teveel moeite los kan worden gemaakt.
Hebben jullie ideeën hoe ik het hangslot kan openbreken? Het is geen duur slot geweest, ongeveer 5 euro bij de supermarkt, dus ik heb wel goede hoop dat ie zonder al teveel moeite los kan worden gemaakt.
woensdag 28 mei 2014 om 10:02
Ik zou even naar de TD gaan. (Edit: lees net dat die er dus niet is. Bril niet op haha)
Fietsenmaker kan ook maar die zijn daar toch wat wantrouwend in ivm diefstal.
De mijne had zelfs een bordje dat hij niet knipte bij verloren sleutels daarom.
Hij heeft de mijne toch geknipt maar het ging niet van harte.
Hij deed het ook alleen nadat hij wel 3x had gekeken dat het uiteinde van de afgebroken sleutel toch echt in het slot zat.
Fietsenmaker kan ook maar die zijn daar toch wat wantrouwend in ivm diefstal.
De mijne had zelfs een bordje dat hij niet knipte bij verloren sleutels daarom.
Hij heeft de mijne toch geknipt maar het ging niet van harte.
Hij deed het ook alleen nadat hij wel 3x had gekeken dat het uiteinde van de afgebroken sleutel toch echt in het slot zat.
woensdag 28 mei 2014 om 10:23
Ik zou toch eerst gewoon nog eens heel goed zoeken naar de sleutel. Route lopen van fiets naar werkplek. Vragen bij de receptie of er een sleutel is afgegeven. Broekzakken nakijken. Lades van je bureau. Je tas omkeren. Jaszak nakijken. Regenjas nakijken (als je die aanhad gezien het zeikweer van gisteren).
woensdag 28 mei 2014 om 10:29
Ratteke, ik doe niet anders Ik begrijp er niets van. Het hele bedrijf doorgeweest, buitrn gezocht, mijn tas. Ik heb op mijn werk wel een hele berg pspieren opgeruimd. Ik ben bang dat de sleutel op mijn bureau lag en dat ik hem met die berg papieren heb weggegooid. Die vuilniszak in container gedumpt en is gelijk meegegaan met grof vuil.
mocht dit niet zo zijn dan weet ik zeker dat ik de sleutel terug vind zodra het slot is opengebroken. Ik kan alleen niet zo lang wachten want ik vervoer mijn kinderen ook op de fiets en heb hem gewoon nodig...
mocht dit niet zo zijn dan weet ik zeker dat ik de sleutel terug vind zodra het slot is opengebroken. Ik kan alleen niet zo lang wachten want ik vervoer mijn kinderen ook op de fiets en heb hem gewoon nodig...
woensdag 28 mei 2014 om 10:35
quote:mocht dit niet zo zijn dan weet ik zeker dat ik de sleutel terug vind zodra het slot is opengebroken.Dat is mijn ervaring wel ja . Ik verloor mijn fietssleutel bij voorkeur als ik op weg was naar school om de kinderen op te halen, dus na een tijdje keek niemand er meer raar van op als ik op het schoolplein mijn fiets open stond te breken. En dan kreeg ik een half uurtje later telefoon van de juf dat ze mijn sleuteltje in de klas gevonden had, maar dan was ik intussen alweer thuis .