Vrouw slaat man.

28-05-2014 15:21 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Interessant filmpje. Doet mij denken aan een topic hier niet zo lang geleden waarbij veel vrouwen hier vol trots vertelden over de keren dat ze hun man voor de kop hadden geslagen, de huisraad hadden vernield, de sloten veranderd en manlief hadden buitengesloten omdat manlief iets verkeerds had gedaan. Tegelijkertijd is er wel bijna dagelijks een topic over een vrouw die door haar man onheus wordt bejegend en dan is het verontwaardiging alom en is er nooit, maar dan ook nooit enige rechtvaardiging voor geweld.

Met dit laatste ben ik het in principe eens, tegelijkertijd denk ik dat (vrijwel) iedereen tot geweld in staat is, op enig moment in zijn leven, onder bepaalde omstandigheden etc.

Ik zou graag willen horen hoe het komt dat geweld van vrouwen tegen mannen veel acceptabeler wordt geacht dan andersom?

Hier het filmpje: http://www.joop.nl/opinie ... el/27118_vrouw_slaat_man/
quote:lemoos2 schreef op 28 mei 2014 @ 19:06:

[...]

??? Amarna geeft nergens info over fysieke voorkomen van de meppende vrouw en de man-met-een-tand-minder. Wil zeker geloven dat een vrouw van 1.85 met een gewicht van 75 kg een man van 1.73 met een gewicht van 64 kg makkelijk een tand eruit kan hoeken.

Misschien had de vrouw geslagen met een voorwerp? Hockeystick, paraplu, dat werk.

Maar goed, lees maar wat je wil lezen in postings.

Wat wil je nu bewijzen? Dat geweld van een vrouw tegen een man alleen erg is als de vrouw 1 cm of meer groter is dan de man?

Een kleine man mag best een grote man slaan, maar nooit andersom?

Denk jij dat jij niet iemand zijn tand uit de mond kan slaan? Je hebt het vast nog nooit gedaan, maar ook vrouwen kunnen veel schade aanrichten, met hun handen, nagels, tanden, voeten en allerhande voorwerpen. Vrouwen kunnen heel gevaarlijk zijn, net als mannen.
quote:lemoos2 schreef op 28 mei 2014 @ 19:06:

[...]

??? Amarna geeft nergens info over fysieke voorkomen van de meppende vrouw en de man-met-een-tand-minder. Wil zeker geloven dat een vrouw van 1.85 met een gewicht van 75 kg een man van 1.73 met een gewicht van 64 kg makkelijk een tand eruit kan hoeken.

Misschien had de vrouw geslagen met een voorwerp? Hockeystick, paraplu, dat werk.

Maar goed, lees maar wat je wil lezen in postings.De man in kwestie was niet groter dan de vriendin die hem sloeg. Beiden hetzelfde postuur.
Tsja voor mij ook hoor Funky maar dat schijnt te komen omdat ze eerst dus psychisch heel klein gemaakt worden en gemanipuleerd enzo. Mannen en vrouwen. De eerste klapt komt nooit na een week verkering en daarna is er vaak veel spijt, tranen en ik 'zal het nooit meer doens'.
quote:markovic schreef op 28 mei 2014 @ 16:49:

[...]

Kan niet waar zijn. Vrouwen kunnen toch nooit zoveel schade aanrichten.... Althans dat schijnen sommigen te denken.

zie hierboven.

Het is wel degelijk gebeurd. Sommige vrouwen kunnen echt als een furie tekeer gaan. De vrouw in kwestie werd agressief als ze dronken was.

Ik zou iemand ook kunnen aanvallen als ik driftig word.. Als iemand mijn familie pest of als ik iemand een kind of dier zie mishandelen. Ooit heb ik 3 tieners aangevlogen (ze waren sneller dan ik jammer genoeg) die met een levend eendekuikentje als aas aan het vissen waren.
quote:meisje22 schreef op 28 mei 2014 @ 19:13:

Tsja voor mij ook hoor Funky maar dat schijnt te komen omdat ze eerst dus psychisch heel klein gemaakt worden en gemanipuleerd enzo. Mannen en vrouwen. De eerste klapt komt nooit na een week verkering en daarna is er vaak veel spijt, tranen en ik 'zal het nooit meer doens'.Als ik heel eerlijk ben, begrijp ik het dan alsnog niet. De eerste klap is toch genoeg om te weten dat het (waarschijnlijk) nog wel een keer gaat gebeuren. Ik denk ook dat 'de eerste klap' wel even op zich laat wachten, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n mishandelaar vóór de eerste klap, alleen maar leuk gedrag liet zien. Volgens mij merk je al wel langer aan bepaalde mensen dat er 'iets' niet goed zit.
Er is volgens mij pas sprake van mishandeling wanneer de benadeelde zich niet verzet/niet kan verzetten. Is het anders niet gewoon (bek)vechten?
quote:funky2901 schreef op 28 mei 2014 @ 19:21:

[...]

Als ik heel eerlijk ben, begrijp ik het dan alsnog niet. De eerste klap is toch genoeg om te weten dat het (waarschijnlijk) nog wel een keer gaat gebeuren. Ik denk ook dat 'de eerste klap' wel even op zich laat wachten, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n mishandelaar vóór de eerste klap, alleen maar leuk gedrag liet zien. Volgens mij merk je al wel langer aan bepaalde mensen dat er 'iets' niet goed zit.Je hoeft het ook niet te begrijpen.
Niet alles gelezen, maar zag laatst ook een voorbeeld waardoor ik inderdaad het idee kreeg dat er met twee maten gemeten wordt.

Ik zag een aflevering van teen mom (ja dat kijk ik ) waarbij de vrouw haar man had geslagen. Een keer eerder had ze al in een ruzie hem in z'n gezicht beetgepakt en geduwd, maar later heeft ze hem blijkbaar echt in z'n gezicht gemept. Ze vertelde dit in een interview met dr. Drew (die hoort bij dat programma). Hij vroeg heel nuchter van goh doe je dat wel eens vaker en zoek je daar wel hulp voor. Waarop zei reageerde met 'ja' en daarmee was verder de kous af.

Terwijl ik ook wel eens de omgekeerde situatie heb gezien, waarbij dan gelijk werd geroepen 'oh vrouw je moet opkomen voor jezelf en weggaan, jullie relatie is niet gezond, het zal alleen maar erger worden, je moet aangifte doen tegen je man' etc. Toen had ik dus ook zoiets van, oké, blijkbaar wordt het erger gevonden dat een vrouw door haar man wordt geslagen dan een man die door zijn vrouw wordt geslagen. Terwijl ik toch echt vind dat alle vormen van geweld niet oké zijn, maar goed.
Hebben jullie ook een advertentie voor relatietherapie onder deze pagina?
quote:Conundrum schreef op 28 mei 2014 @ 19:23:

[...]

Je hoeft het ook niet te begrijpen.Jawel.
Nope, maar als ik het woord bekvechten ga gebruiken mss wel.

Anyway, over vrouwen en geweld :

Het boek : schiet eerst de vrouwen neer, gaat over vrouwen in terroristische organisaties.

Bij het aanpakken van deze organisaties wordt door de desbetreffende optredende instantie geadviseerd dat de vrouwen eerst neergeschoten moeten worden. Waarom ?

Als vrouwen voor geweld kiezen, wat dus tegen-natuurlijk (?) zou zijn, zijn ze tig keer zo fanatiek en gewelddadiger dan de mannen.
quote:funky2901 schreef op 28 mei 2014 @ 19:34:

[...]

Jawel.Succes
quote:funky2901 schreef op 28 mei 2014 @ 19:10:

[...]

Tsja. Het blijft voor mij ook een raadsel dat mensen vaak bij zo'n mishandelaar blijven. Heel apart, uiteindelijk is dat meestal ook een keuze.Het woord keuze suggereert dat er weloverwogen over na is gedacht en dat er bewust is besloten in deze situatie terecht te komen. Dat is meestal niet zo. Niemand kiest bewust voor een relatie waarin je mishandeld wordt. Technisch gezien zijn er natuurlijk alternatieven mogelijk, zoals weggaan. Maar wie er middenin zit ziet het vaak niet zo helder. Vergelijk het met een verslaving: drugs of alcohol gebruiken is dan ook geen keus. Het is niet precies hetzelfde maar ook in die gevallen ligt het genuanceerder dan: "Deze persoon zit in deze situatie en zal het dus wel zo gewild hebben."
Een man heeft net zoveel rechts om een vrouw te slaan als andersom.

Ik irriteer mij mateloos aan mensen die dit voor vrouwen opnemen. Je bent voor gelijke rechten of niet. Ga je er ook meer akkoord dat vrouwen minder salaris krijgen? Nee, nou dan hier ook niet zeuren.

Buiten dat, ik denk zelfs dat de werkelijk mishandeling van vrouwen veel en veel groter is.

Bij mijn vriendinnen en zeker 80% van de stellen die ik zie, hebben vrouwen gewoon de macht in de relatie. Vaak onbewust, maar in het extreme bepalen wat een man en wel niet mag is eerder regel dan uitzondering.

Sorry maar ik ontvang nog liever een klap dan dat iemand mij dagen onder soort van psychische druk verplicht thuis houd.
quote:markovic schreef op 28 mei 2014 @ 19:10:

[...]

Wat wil je nu bewijzen? Dat geweld van een vrouw tegen een man alleen erg is als de vrouw 1 cm of meer groter is dan de man?

Een kleine man mag best een grote man slaan, maar nooit andersom?

Denk jij dat jij niet iemand zijn tand uit de mond kan slaan? Je hebt het vast nog nooit gedaan, maar ook vrouwen kunnen veel schade aanrichten, met hun handen, nagels, tanden, voeten en allerhande voorwerpen. Vrouwen kunnen heel gevaarlijk zijn, net als mannen.Geen idee wat jij wil met dit topic markovic. Jij trekt conclusies uit nooit geschreven woorden, ziet verbanden waar deze niet zijn. Ik dacht dat dit een interessant topic zou zijn om van gedachten te wisselen, ik ben echter niet van plan om mij te lenen voor andermans frustraties. Fijne avond verder.
quote:lemoos2 schreef op 28 mei 2014 @ 20:11:

[...]

Geen idee wat jij wil met dit topic markovic. Jij trekt conclusies uit nooit geschreven woorden, ziet verbanden waar deze niet zijn. Ik dacht dat dit een interessant topic zou zijn om van gedachten te wisselen, ik ben echter niet van plan om mij te lenen voor andermans frustraties. Fijne avond verder.

Waar maak je je druk om?

Verder, ik reageerde op jellybelly en op wat zij letterlijk heeft geschreven. Waar je je dan ook aan stoort snap ik niet.

Overigens wordt er hier prima van gedachten gewisseld, jammer dat je dat niet ziet.

Reageer je frustraties niet op mij af....
In dit soort relaties draait het bijna altijd om twee in het verleden beschadigde mensen. En elk voor zich heeft zich voorgenomen: dit nooit meer. Maar de een bedoelt daarmee: ik laat me nooit meer onderdrukken en bevecht mijn grenzen met hand en tand en met elk middel denkbaar. De ander bedoelt daarmee: als ik maar het geluk van de ander voorop zet, lief, leuk en aardig ben, dan gaat de ander mij ook leuk, lief en aardig vinden en zo leven we nog lang en gelukkig samen.

Kun je je voorstellen wat er gebeurt als je deze 2 in een relatie brengt? De een schuift op, uit goedheid om harmonie te krijgen. De ander pikt het stukje in en verdedigd dit met hand en tand en elk middel denkbaar. Op het moment dat de grens iets te ver is opgeschoven voor de goedaardige persoon en die grens terug wil brengen, dan komt hand en tand erbij en zegt: nee, eens gegeven blijft gegeven!

En zo sluipt het erin. Ik was ook beschadigd, veel gepest. Ex was ook beschadigd, gebroken gezin, emotionele mishandeling thuis. Ik zou laten zien met mijn liefde dat de wereld ook mooi kon zijn. Hij zou het mij niet gaan toestaan hem te onderdrukken. Dus ik liet hem tot 5 uur in de ochtend stappen, dronken in auto's rijden, containers omver rijden. Tot ik een keer zei dat ik hem op tijd thuis wilde hebben omdat ik met vriendinnen afgesproken had. En daar kwam de eerste neus aan neus confrontatie. Hoe ik het lef had hem zijn avond te ontzeggen! En ik schikte in. Was ook niet heel belangrijk, ik ging een andere keer wel.

De volgende confrontatie was toen ik hem vroeg te stoppen met drinken van hele sterke drank. Hij was zo kwaad dat hij een verkeersbord begon te slopen en dat was mijn schuld!!

De eerste klap was na 8 maanden, omdat we ruzie hadden en hij daarom de vakantietickets op de fiets terug zou brengen naar het reisbureau. Ik rende hem achterna en sloeg hem op zijn achterhoofd, waarna hij met rechts uithaalde en ik op de grond belandde. Tja, was zijn uitleg, sorry, maar dat had je niet moeten doen. Ik reageerde uit reflex, je weet toch hoe mijn jeugd is geweest? En ik begreep het en dacht: ja dat had ik niet moeten doen.

Het maakt niet uit wie slaat en wie niet. Het gaat om macht en het voornemen je niet meer te laten onderdrukken en de aanval te kiezen.
quote:markovic schreef op 28 mei 2014 @ 16:16:

[...]

En dat is dus gelul. Die man word in het openbaar vernederd, weet zich geen raad met de situatie en zal waarschijnlijk niet terugslaan, omdat dat echt niet hoort. Ondertussen zit hij in net zo'n slechte situatie als de vrouw die mishandeld wordt.

Jij doet alsof alleen puur zware fysieke schade schadelijk is. Dat dat een man je niet zal voerkomen omdat hij zich zal verweren en een vrouw zich niet kan verweren (wat ook onzin is).

Maar bij huiselijk geweld is het meestal zo dat de mishandelde persoon niet eens een poging doet zich te verweren, man noch vrouw. De echte schade is niet alleen, of juist meestal helemaal niet fysiek, maar geestelijk.

Ik reageerde puur op het filmpje, en wat de omstanders doen (of laten) als ze er ineens ermee geconfronteerd worden. Dat vereist ook snel optreden.

Dat bij een mishandeld persoon de emotionele schade enorm is hoef je mij niet te vertellen. Alleen is die op dat moment (nog) niet zichtbaar.

Als ik zoiets in mijn omgeving regelmatig zou signaleren, zou ik daar écht niet lacherig over doen hoor.
o god, daar komt het argument, als je gelijke rechten wil moet je ook akkoord gaan met op je bek te worden geslagen en net als mannen 90 kg kunnen tillen, ook al is de biologie anders...

nou mannen die dat vinden, beval dan ook van een kind...of wacht, dat kan niet. Precies.

Als Vitaly Klitschko het op neemt tegen Markovic vind ik Vitaly ook een enorme lul...ondanks dat Markovic ook schade kan aan richten en iemand in elkaar kan slaan, maar Vitaly is nu eenmaal veel en veel sterker en dat is een fysieke ongelijkheid.

Markovic je hebt dat kromme redeneren helemaal niet nodig, volgens mij ben je slim en humorvol genoeg.
Goede post Doreia. Zo herkenbaar.
quote:strikjemetstippels schreef op 28 mei 2014 @ 20:20:

o god, daar komt het argument, als je gelijke rechten wil moet je ook akkoord gaan met op je bek te worden geslagen en net als mannen 90 kg kunnen tillen, ook al is de biologie anders...

nou mannen die dat vinden, beval dan ook van een kind...of wacht, dat kan niet. Precies.

Als Vitaly Klitschko het op neemt tegen Markovic vind ik Vitaly ook een enorme lul...ondanks dat Markovic ook schade kan aan richten en iemand in elkaar kan slaan, maar Vitaly is nu eenmaal veel en veel sterker en dat is een fysieke ongelijkheid.

Markovic je hebt dat kromme redeneren helemaal niet nodig, volgens mij ben je slim en humorvol genoeg.

Wat een drogredeneringen. Waar stel ik dat gelijke rechten betekent dat je als vrouw moet accepteren in elkaar geslagen te worden? Ik volg je echt even niet.

Verder, ken je Klitschko duidelijk wel, maar Markovic duidelijk niet...

Maar dan nog, stel hij en ik hebben een homorelatie, hij is groot en verschrikkelijk sterk, maar desondanks ben ik dominant in de relatie, verneder, sla en pijnig ik hem. Is dat dan ok, omdat hij op papier sterker is?
quote:markovic schreef op 28 mei 2014 @ 20:26:

[...]

Wat een drogredeneringen. Waar stel ik dat gelijke rechten betekent dat je als vrouw moet accepteren in elkaar geslagen te worden? Ik volg je echt even niet.

Verder, ken je Klitschko duidelijk wel, maar Markovic duidelijk niet...

Maar dan nog, stel hij en ik hebben een homorelatie, hij is groot en verschrikkelijk sterk, maar desondanks ben ik dominant in de relatie, verneder, sla en pijnig ik hem. Is dat dan ok, omdat hij op papier sterker is?

ik ken wel meerdere Markovici maar niet een vechter

NEE, je drogredeneert nu, ik vind dat NIET oké als de zwakkere de sterkere slaat, zo als ik al eerder in dit topic heb gezegd, maar waar je niet op reageerde. Ik heb wel gezegd dat ik het erger vind als een sterker iemand een zwakker iemand slaat, zonder provocatie dan he.

Je zou je verbazen misschien hoe vaak ik heb gehoord 'ja jullie (vrouwen) wilden gelijke rechten, til dan ook maar die n aantal kilo (die een vrouw in vrijwel alle gevallen fysiek niet aan kan' en meer van dat soort zielige opmerkingen, stel je voor dat zo iets over negers zou worden gezegd...

Ik vind een vrouw ook compleet gestoord en crimineel bezig als zij haar vriend slaat.
Wat een onzin. Zoals hier boven al vaak benoemd is, slaan heeft vooral een geestelijke uitwerking wat het probleem is. Meestal.....uitzonderingen daar gelaten, valt fysiek de pijn wel mee ten opzichte van de geestelijke schade.

Dus wat maakt het nou uit dat een man 90kg of een vrouw 70kg.

Sorry ik ben een vrouw, maar ogen is je open, kijk is om je heen naar stelletjes. Je zult snel genoeg zien, dat vooral vrouwen mannen geestelijk aanpakken. Dingen ontnemen, verplicht thuis houden, dingen verplicht laten doen, kleineren, gebruiken, schreeuwen naar ze, enz enz.

De meeste mannen zullen in een gevangenis nog meer vrijheid hebben.
quote:optimaal2014 schreef op 28 mei 2014 @ 20:40:

Wat een onzin. Zoals hier boven al vaak benoemd is, slaan heeft vooral een geestelijke uitwerking wat het probleem is. Meestal.....uitzonderingen daar gelaten, valt fysiek de pijn wel mee ten opzichte van de geestelijke schade.

Dus wat maakt het nou uit dat een man 90kg of een vrouw 70kg.

Sorry ik ben een vrouw, maar ogen is je open, kijk is om je heen naar stelletjes. Je zult snel genoeg zien, dat vooral vrouwen mannen geestelijk aanpakken. Dingen ontnemen, verplicht thuis houden, dingen verplicht laten doen, kleineren, gebruiken, schreeuwen naar ze, enz enz.

De meeste mannen zullen in een gevangenis nog meer vrijheid hebben.nou wat moet jij je zelf dan haten haha...o nee jij bent natuurlijk die ene leuke vrouw...
Nee ik ben zo'n vrouw waar mannen uit relaties komen huilen om vervolgens weer op kruipend naar hun vrouw te gaan.

Verder geen probleem, maar inmiddels genoeg levenservaring om te kunnen stellen dat 80% van de keren de vrouw het voor zeggen heeft in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven