Gezondheid alle pijlers

tandartsramp

22-05-2014 19:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo boos en verdrietig! Ik ben als jong meisje van mijn pony gedondert waardoor er een stuk van mijn voortand is afgebroken. Er is toendertijd een nieuw stuk aangezet. Nu is het zo dat ik die tand om de zoveel jaar moet laten bijkleuren omdat hij zwart verkleurt. Vandaag bij de tandarts geweest en hij heeft hem gekleurd. (Afgeschraapt en toen nieuwe laag erover heen) Ik vond dat hij mijn tand te donker had gemaakt (sloeg gewoon grijs uit). Ik bedoel ik moet er mee lopen toch?' Hij het weer opnieuw doen, tint lichter maar hij heeft gelijk een stuk vd onderkant er afgeschaaft waardoor mijn ene tand nu korter is dan de andere....echt heel lelijk!! Ik had het idee dat hij behoorlijk geiiriteerd was dat mijn tand nog een keer moest, hij ging de tweede keer nogal hardhandig te werk en mopperde dat alleen een kroon mij nog kon redden. Na de behandeling liep hij ook weg zonder wat te zeggen. Ik heb nogmaals aangegeven aan de assistente dat ik niet tevreden was. En ben uiteindelijk weggegaan met een rotgevoel. Want ook zij gaf aan dat een kroon het beste was. Nu is het zo dat ik over twee wkn ga trouwen dus ik wou mijn tanden beetje op laten knappen, de vorige keer dat mijn tandarts het deed was ik nl best wel tevreden. Maar nu, kan wel janken!!! Ik heb vanmiddag gebeld naar de praktijk, dan maar een kroon. Heb altijd al een tandencomplex gehad en was schijtensbenauwd voor de tandarts.. dat is nu dubbel en dwars terug!

Tandarts is er maandag pas weer. Ik weet dat bij een kroon je eerst een noodkroon krijgt, is dit ong dezelfde kleur als de rest van je tanden?? En dat twee wkn later de echte kroon word geplaats. Iemand hier ervaring mee? Wil zo graag het stralende bruidje zijn wat durft te lachen op fotoos. Dat lukt nu niet, schaam me kapot.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
O! Wat naar. Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar helemaal ziek van bent!

Je zou contact kunnen opnemen met de ACTA, de tandartsenopleiding. Het probleem voorleggen en er duidelijk bij zeggen wat een moeite je met je tandarts hebt en dat je i.h.a. angst hebt voor tandartsen (je kunt best een beetje laten doorklinken dat je er wanhopig van wordt, -en je a.s. huwelijk vermelden-), maar dit graag zou willen veranderen. ACTA neemt patiënten met een bijzonder probleem. Bovendien is het stukken goedkoper dan 'regulier'. Je krijgt een uitgebreide intake, en alle behandelingen staan onder supervisie van een prof. Zij zijn heel zorgvuldig en nemen elk probleem (dus ook angst) zeer serieus. Ik heb er ervaring mee [mijn gebitsproblemen doen er nu even niet toe] en het bevalt me heel erg goed!

Sterkte!
Ja rotzooi! een beetje tandarts had mij beter voorgelicht. Hij heeft idd gezegd dat er een kroon op moet en dat je bij schrapen en witten nooit het zelfde resultaat behaald als met kroon maar ik vind persoonlijk dat hij mij dan eerlijk had moeten zeggen dat hij deze behandeling beter niet kon doen maar DAT heeft hij niet gedaan. En dan nog geiiriteerd reageren ook als ik zeg dat ik niet blij ben met het resultaat. (Zit.mij nu enorm op te vreten, word steeds bozer)
Bel deze is: http://www.iankovitch.nl/nl/Behandelingen/
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 mei 2014 @ 21:08:

[...]

hoezo rotzooi? De tandarts heeft je verteld dat het niet beter kan omdat de tand niet goed genoeg meer is. Je hebt een kroon nodig.Haar tanden zijn ongelijk afgevijld. Dat heeft toch niks met de kwaliteit van de tand te maken?
Hij heeft idd gezegd dat er een kroon op moet en dat je bij schrapen en witten nooit het zelfde resultaat behaald als met kroon maar ik vind persoonlijk dat hij mij dan eerlijk had moeten zeggen dat hij deze behandeling beter niet kon doen maar DAT heeft hij niet gedaan

Ho ho, even opnemen voor de tandarts. Mij werd ook de keuze voorgelegd. En ik heb toen gezegd dat ik graag het mooiste resultaat wilde. Waarop hij zei dat dit een kroon zou zijn, dat dit tijd en vooral ook geld ging kosten en meer arbeidsintensief zou zijn dan bijvijlen. Ik snap dat je boos bent en in de stress voor je bruiloft, maar morgen kun je rondbellen voor tandartsen en ook kun je nu al lezen over kronen en het zetten hiervan. Je kan je verzekering checken hoeveel je zelf moet betalen.
quote:miracle75 schreef op 22 mei 2014 @ 21:15:

Ja rotzooi! een beetje tandarts had mij beter voorgelicht. Hij heeft idd gezegd dat er een kroon op moet en dat je bij schrapen en witten nooit het zelfde resultaat behaald als met kroon maar ik vind persoonlijk dat hij mij dan eerlijk had moeten zeggen dat hij deze behandeling beter niet kon doen maar DAT heeft hij niet gedaan. En dan nog geiiriteerd reageren ook als ik zeg dat ik niet blij ben met het resultaat. (Zit.mij nu enorm op te vreten, word steeds bozer)

Och ik kan het me zo voorstellen dat je kwaad bent! Ik word al helemaal kwaad als ik je verhaal lees.

Ik denk dat je zeker wel bij een andere tandarts terecht kan. Mijn man ging naar de weekendtandarts op zaterdag en maandag waren wij beide patient bij deze tandarts. Man kon ook meteen maandag terugkomen bij deze tandarts voor de vervolgbehandeling. In welke regio woon je?

Niet geschoten is altijd mis, je hebt jezelf tenslotte niet voor niks de nickname Miracle gegeven. Niet zo snel opgegeven en gun het die l*l niet om nog één euro aan je te verdienen!
quote:Emma95 schreef op 22 mei 2014 @ 21:04:

Ik zou een facing proberen, als dat kan. Dan krijg je een heel dun porseleinen laagje over de voorkant van je tand.

Voor een kroon ben je je tand kwijt.Ik heb zelf 4 facings, maar die heb je ook niet 1-2-3 op je tanden zitten hoor. Duurde bij mij ook 2 weken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hoi Miracle,

Ik lees je verhaal en ik vind het heel rot voor je. Juist voor je bruiloft is zoiets verschrikkelijk..

Mijn man is tandarts en ik heb het verhaal aan hem voorgelegd. De gang van zaken even buiten beschouwing gelaten, gaf hij aan dat als iemand hem op zou bellen met een dergelijk verhaal hij zeker bereid zou zijn om te kijken naar de mogelijkheden (eerst kijken of er nog mogelijkheden zijn om toch een laagje van composiet te maken, mocht dit niet gaan/niet naar tevredenheid kunnen,dan zou het nog mogelijk zijn om met spoed een kroon te realiseren).

Kortom: er zijn mogelijkheden voor je bruiloft! Mocht je er met je eigen tandarts niet uit komen dan zou ik in jouw plaats dus gewoon rond gaan bellen! Er zijn er vast meer die je willen helpen.

Veel sterkte!!
Ik ga idd morgen eens rondbellen, mocht hier geen mogelijkheid in zijn dan toch (tijdelijk)terug naar mijn tandarts. Hij heeft mijn tand scheef afgevijld en ik kreeg de indruk dat hij enorm geiiriteerd was en daardoor zijn werk afraffelde. Ik bedoel, ik betaal ervoor (ok 20% vh hele bedrag)maar dan mag je toch deugdelijk werk verwachten vind ik. En het gaat hier wel om een voortand.

Pffff lastig dit, lig nu in mijn bedje....maar kan nig lang niet slapen.....adrenaline jaagt door mijn lijf heen.
@Sagatiba,

Oh wat ben ik blij met jouw bericht! Dank je wel (jullie wonen niet toevallig in Friesland?)
Nee, de praktijk zit behoorlijk bij jou uit de richting. Zou voor jou echt heel onhandig zijn.

Maar als hij zo denkt, dan zijn er heus ook anderen! Dus voor nu zou ik lekker gaan slapen en morgen weer verder kijken.

Komt vast goed!!
quote:miracle75 schreef op 22 mei 2014 @ 22:25:

@Sagatiba,

Oh wat ben ik blij met jouw bericht! Dank je wel (jullie wonen niet toevallig in Friesland?)Zie je wel Miracle, ze bestaan echt wel hoor Miracles. Je moet er alleen wel vertouwen in hebben
Ik heb ook een kroon op mijn voortand, eerst was ik tevreden, maar nu staat hij iets meer naar voren dan de ander, en ze waren echt waterpas hoor...
En, heb je dit nog kunnen oplossen TO?
Ik ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven